Mulle kaikki hoki sillon kun ekaa odotin et 50cm vaatteilla ei tee yhtään mitään et ne menee tyyliin viikon vauvalle ja sit on pieniä. Mä jouduin kaupoille heti kun pääsin sairaalasta ja tytön ekat vaatteet oli 40cm ja 44cm. Noi 50 ja 56cm oli käytössä viel 4-5kk iässä. Toki mun tyttö myös oli todella pieni syntyessään 2575g ja 46cm(syntyi 38+0).
poika oli 3410g ja 48cm(syntyi 39+2) ja hällekin oli pakko hakea kaupasta pienempiä vaatteita, koska 50 ja 56 roikku päällä ja oli ihan liian isoja. Pojalla ekat oli 46 ja 48cm ja ne meni kuukauden ja sit vasta siirryttiin isompiin.
Mulla nuo lapset on olleet tosiaan semmosia todella paljon yrjöäviä malleja ja harsot on ollu korvaamattomia, niitä kandee varata reilusti.
Vaatteet oli myös pakko vaihtaa useamman kerran päivässä ton yrjöömisen takia niin niitä oli pakko olla paljon.
Mä suosittelen et jokainen, joka on ajatellut imettävänsä tutustuu imetyksentuen netti sivuihin jo ajoissa raskausaikana. Imetys on oikeesti alussa vaikeeta ja liki rakettitiedettä. Se ei ole niin helppoa et tissi suuhun ja sillä hyvä. Kandee lukea millasia vääriä uskomuksia imetyksestä on ja kuinka asiat iihan oikeasti tapahtuu. Lukekaan maidon riittävyydestä, miten helpottaa kipua kun maito nousee, jne.
Mulla meinas esikoisen imetys loppua alkumetreille ihan tietämättömyyttäni. Luulin ettei maitoa tule, koska sitä ei herunut pumpulle ollenkaan ja kävikin ilmi et mä vaan kuulun niihin naisiin, joiden tisseistä ei tule ulos mitään pumpulla, mutta vauva kyllä saa niistä sen mitä tarvitsee. Mun esikoiselle tupattiin pullo jo laitoksella multa kysymättä ja siitä oli vaikea päästä eroon. Pelkäsin koko ajan et maito ei riitä kun en tajunnut et pullosta korvikkeen antaminen vaan vähentää mun oman maidontuloa, olis pitäny antaa vauvan vaan olla tiheemmin rinnalla jne.
Mulle vinkattiin sillon imetyksentuesta ja onneks niin kävi, niin lopulta imetin esikoista 8,5kk kunnes hän vierottautui itse.
Tää loppu nyt ei oikeestaan liity hankintoihin, tai noh onhan tuo "tiedonhankintaa" :D