Hankintoja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Erikseen saa termospusseja. Itse laitoin joskus esikoisen pullon vaan kinttaan sisään. Tai sitten vaunuihin. Ei siis ollut pussukoita, nyt on harkinnut sellaista.

Tavaroita jaottelin paksumpiin pakastepusseihin. Tyyliin ettei vaipat pyörineet irrallaan laukussa. Muutenkin oli aina pari pussia mukana kakkavaippojen tai likaantuvien vaatteiden varalta.

Näyttää sissis hyvältä ja kätevältä :)
Täytyy itsekkin viellä testata omaa kassia miten sopii vaunuihin roikkumaan kun ei ole siihen suunniteltu.

Harmi kun nuita hoitolaukkuja on niin vähän kaupoissa konkreettisesti nähtävillä,et pääsis vähän testaa.

Heips. Kysymyksiä syyspukeutumisesta. Ootteko hankkinu vauvalle kaukalopussin? Ite hölmönä aattelin, että käytän vaan sitä äitiyspakkauksen ruskeeta välikausipukua, mutta sitte lueskelin asiasta, ja aika moni on hankkinu kaukalopussin. Mitä ylipäätään aattelitte pukea vauvalle kärrylenkeille, näin syysaikaan?

Mä hankin kankaisen kaukalopussin nyt syksyä varten jonka vaihdan sitten untavapussiin ku pakkaset alkaa:)

Meillä on kans kaukalopussia kahta eri paksuutta. Mun mielestä se on ihan superkätevä kun ei tarvii vauvaa läkähdyttää sisätiloissa. Vetskari vaan kiinni kun lähdetään. Se on myös turvallisempi autossa, koska vyöt saa napakammin kiinni kun ei oo paksua vaatekertaa välissä. Vaunuissa esikoinen oli alkuun äp:n pussissa ja myöhemmin untuvapussissa. Toppahaalaria ei tarvittu kertaakaan. Kylmemmällä kelillä oli vaan villahaalari+untuvapussi ja hyvin pärjäs. Siinäkin iso plussa on tuo, että ei tarvii pukea.

Nyt kun on koti, voi alkaa hankkia vauvalle juttuja. Hoitopöytä ja pinnis tulevat Ikeasta ensi viikon keskiviikkona, joten sitä ennen ei kyllä pysty sektioon, jos sellainen onkin perätilan vuoksi tarpeen. :D Tilanne katsotaan edellisenä päivänä, ja mieskin on tuolloin työmatkalla, joten nyt on monta hyvää ja naurattavaa syytä olla vielä synnyttämättä. Totesin jo jossakin, että kahden viikon päästä olisi aika hyvä ja silloin on se laskettu aikakin.

Tänään menin hakemaan turvakaukaloa. Maxi-Cosin Citi, jonka ajattelin testien perusteella välttävän hyvin meille autottomille, olikin tarjouksessa 80 euroa! Lisäksi onnistuin ostamaan vaippoja, mikä on tähän asti tuntunut todella hankalalta monien vaihtoehtojen vuoksi. :)

Minulla oli arpominen vaippojen koon kanssa, että ykköstä vai kakkosta. Kokoarvio näytti samaa, kuin esikoiselle, joten ostin paketin Liberoita ja Pamperseja kakkosena. Näitä isoja päätöksiä. :rolleyes:

Kaukalopussinkin päädyin ostamaan. Tällä kertaa Voksi, josko se ei olisi materiaalien puolesta niin hiostava, kuin Eisbärchen. Lämpimämmillä keleillä käytetään sitten jotain vilttiä, koska ulkona oloa ei montaa minuuttia esim. kaupassa käydessä tule.

Meillä esikoisen kanssa mentiin äippäpakkauksen makuupussilla ja vaatetuksella, villapuku tarvittaessa ja kovalla pakkasella oli viltti vaunujen päällä päiväunilla. Ei ollut erillistä kaukalopussia, mutta kaukalopussi on tietysti kätevä autossa talvella, ei tarvitse pukea niin paljoa päälle vauvalle, kaukalopussi vaan päälle ja autoon. Joskus oli myös ns. Pehmustettu kantokoppa, joka oli lämmin ja laitoin sen vaunuihin, mutta en tiedä oliko se nyt kovin kätevä.

Meillä on hankittuna Baby's Onlyn lämpöpussi, mikä menee sekä turvakaukaloon että vaunukoppaan. Sisällä lämmin vuori ja ulkopuoli niin nättiä palmikkoa. Maltan tuskin odottaa, että pääsen sitä kokeilemaan! Toivon, että sillä pärjää talvenkin niin, ettei tarvii toppavaatetta hankkia. Lisäks hommasin Popin windfleecen. Ehkä jonkun kevyen villahaalarin vois jostain vielä metsästää, mut toivon mukaan noilla hankinnoilla pärjää jonkun aikaa.

Hei mä sain kestovaippoja 2 kappaleet ystävältä(imsevimse ja muksut) ilmeisesti käyttämättömiä, ja meillä ei ole niille käyttöä. Haluaisiko joku? Saa tulla hakemaan tai sit postituksen hinnalla lunastaa:happy:

Sarjassamme Ekakertalaisen kysymyksiä, osa 127, Kylpeminen.

Olin ajatellut, että hankitaan Stokken taittuva amme vauvatuella, koska koti on pieni. Nyt olen alkanut miettiä, miten kylvetys käytännössä toimii. Mihin ihmeeseen se vauvan amme laitetaan, kun vauva kylpee? Vessan lattia tuntuu todella oudolta ajatukselta (etenkin nyt, kun WC-istuin vuotaa siihen lattialle). Keittiössä ei ole pöytätilaa.

Onko muilla kokemuksia sellaisista tavallisen kylpyammeen päälle sijoitettavista vauvan ammeista? Luulen, että sellainen on ainoa järkevä vaihtoehto, vaikka ammeen yläpuolella kyykkiminen ei tunnukaan kovin ergonomiselta.

Meillä on ihan tavallinen vauvan kylpyamme, ja wc lattialla on kylvetty. Meillä on lattialämmitys niin pysyy lämpösenä lattia ja sen myötä koko vessa. Musta oli ainakin helpompi istua lattialla kuin seistä, kokeiltiin myös pesukoneen päällä kylpemistä mut se ei ollu mun juttu ainakaan nyt, kun sektiosta vielä toivutaan.

Livenä näkemäni ammetelineet ovat todella isoja: en usko, että ne mahtuvat avautumaan kokonaan kylpyhuoneessa. Jouduimme lykkäämään remonttia, minkä vuoksi pienen kylppärin ongelmat ovat vieläkin isompia. Siellä ei ole tällä hetkellä peiliä, valoa tai säilytystilaa shampoille ynnä muille. Kylpyhuoneen lattiasta en tykkää, ennen kuin remontti on tehty tai vähintään tuo wc-istuin korjattu. Keittiön lattia olisi parempi, jos siellä olisi viemäri. Oikeastaan, kun mietin tätä asiaa, kylpyammeen päälle pantava amme taitaa olla tässä tilanteessa ainoa vaihtoehto, oli muilla siitä kokemuksia tai ei.

Siskoni on ainakin molemmat lapset kylvettänyt lattialla ja näin mekin varmaan ellen sitten ota saunan porrasta alustaksi. Meillä on kyllä niin hankalan mallinen suihkukoppi että saa nähdä miten päin sieltä saan veden ammeeseen. Tämän hetken ongelma on etten meinaa mahtua sinne suihkukoppiin siitä ovesta

Meillä on tavallinen Orthexin amme ja siihen sellaiset kokoon taittuvat jalat. Oli hyvä kombo vauvan kanssa esikoisen aikana, kun ei tarvinnut kykkiä lattialla ja säästi selkää. Mies hoitanee pääasiassa myös tämän vauvan kylvyt, kuten esikoisenkin.

Veikkaan, että meilläkin kylvettämisestä tulee miehen puuhaa. Vähän pelkään, että joudun sektioon joka tapauksessa, koska kovin kauaa yli lasketun ajan ei voi perätilalaista oikein odottella. Tänään lääkäri sanoi kohdunkaulan olevan "piiiiitkä" ja se lyhenee vähän huonosti, kun ei ole vauvan päätä painamassa. Toki vasta 38+2.

Tilasin nyt sellaisen ammeen päälle asennettavan. Jos se ei toimi, voin käyttää ammetta sellaisenaan vessan lattialla. Samalla tilasin yhdet saumattomat imetysliivit, imetystopin ja kaikenlaista pientä sälää, mitä meiltä on puuttunut. Toisesta liikkeestä tilasin hoitolaukun. Asiat etenevät. Tänään ajattelin hakea liikkeestä myös harsoja ja ehkä Manducan.

Takaisin