Hankintoja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me käytiin ikeassa tänään hakemassa vikat jutut. Nyt puuttuu enään vitaminitipat ja synnytyksestä toipumiseen hommattavat jutut mulle. Vaippoja on yks paketti, mut ajattelin ostaa vielä sen kakkoskoon paketin varuilta ja pari purkkia äidinmaidonkorviketta.

mariquu: meillä oli vaavisänky esikoisella ja tulee myös nyt. Esikoisen kohdalla vuokrattiin vielä lisäaikaa 2 kk sen 4 kk jälkeen. Sitteriä alettiin käyttämään vasta sitten sängyn palautuksen jälkeen. Se oli ihan superkätevä kun pystyi ottamaan sen mukaan vessaan, keittiöön, suihkuun... vauva nukkui siinä sekä yöllä että päivällä. Joskus 3 kk ikäisenä siirrettiin yöksi pinnasänkyyn, mutta muuten köllötteli vaavisängyssä paljon. Nyt meillä on kaksi kerrosta ja alakertaan vuokrattiin taas tuo. Yläkerrassa lähinnä nukutaan, mutta jos alkaa tuntua siltä että tarvii sinnekin, niin vuokrataan vielä toinen yläkertaan. Voin vaan suositella. Plussaa myös siitä, että vauvan myötä talo täyttyy muutenkin kaikenlaisesta tavarasta, mutta tuon voi sentään helposti palauttaa :D Ehkä ainoa miinus on se, että se kuljetuspahvilaatikko pitää säilyttää, me tungettiin se litistettynä parisängyn alle.

Meillä myös aikalailla kaikki materia kasassa.. Kaukaloon tulevan lämpöpussinkin löysin kirpparilta 15e hintaan :) Ja Vaunujen pehmusteet sekä turvakaukalo on pesty esikoisen jäljiltä... Pinnis on enää kasaamatta (esikon jäljiltä yks reuna nyt laskettuna, et ihan atomeista ei tarvi koota) sekä kaikki hoitotarvikkeet ym. hankkimatta...

Jotenkin ei vaan osaa tehdä niitä viimeisiä hankintoja, kun mulla on päällä pakkomielle et eka täytyy siivota ja sisustaa asunto ihanaks... Ja kaikki sellainen saa aikaiseks supisteluja eikä miestä voi pyytää, kun haluan tehä ite:rolleyes: Odotusaika tekee musta hankalan (ja pesänrakennusvietti näkyy myös lompakossa...):grin

Mä ihastuin niin kovasti emmaljungan 2014 city cross mallin brownflower kuosiin et päätin samantien hankkii sen väriset vaunut, ja ei menny ku 2 päivää ni meillä oli semmoset!:) Alumiinirunkoset, todella kevyet työntää ja laittaa autoon. Sain torista, jouduin ostaa erimyyjiltä koppa ja ratasosan, mut ihan ku uudet ku ovat olleet vaan yhdellä lapsella käytössä. Ja sit torista bongasin niihin adapterin ja kun menin sitä hakemaan ni sainki samalla myyjältä kaukalon, uskomaton tuuri. Huuto.netistä löysin sit isofix telakan autoon vielä eli nyt on kaikki hankittu ja käytettynä joten rahaakin säästy:)

Meilläkin on melkein kaikki tarpeelliset ja tarpeettomat kamppeet hankittuna, jotain hoitotarvikkeita enää puuttuu, esim. tuttipullo ja korviketta varuille, ja vanulaput yms.

Melkein kaikki ollaan hankittu käytettynä, käynyt hyvä tuuri esim. vaunujen kanssa, saatiin just sellaset kun haluttiin ja edullisesti. Vaatteita oon hankkinut kirppareilta, täällä päin on aika kivoja lastenvaatekirppareitakin.

Ensimmäinen kun on tulossa niin kaikki on pitänyt hankkia, tosin ollaan kyllä saatu perheeltä tavaraa aika paljon. Ja ihmeellisiä asioita sitä murehtiikaan hankinnoissa! Yksikin ilta olin aivan hermorauniona kun "meidän vauvalla ei ole edes leikkimattoa!" Se varmaan onkin se kaikkein tarpeellisin hankinta ennen vauvan syntymää... :joyful:

Vaatteitakin olen itkenyt monta kertaa, "riittääkö nämä nyt? pakko hankkia lisää.". Muilla samanlaisia tuntemuksia? Hormoonit on kyllä hauska juttu. :woot:

Niin ja pinniksestä/vauvasängystä... saadaan pinnasänky sukulaiselta niin päätin sitten ostaa kehdon. Sain käytettynä edullisesti Baby Björnin kehdon, se missä on joustavat jalat. Mahtuu paremmin sängyn viereen, kun pinnis on kuitenkin aika iso.

Niin ja tietysti tuli liityttyä Libero-kerhoon, sieltähän saa sen kortin, jolla voi lunastaa hoitotarvikkeita kassillisen. Niitähän ei enää saa synnäriltä mukaan.

Mun tekisi mieli jo huristella pitkin pihoja vaunuilla :p mutta ei kehtaa ihan vielä.

Ja taas iski vaatepaniikki! Pesin kaikki pienet vaatteet tällä viikolla ja laskin paljonko on mitäkin. Sukkahousuja ja sukkia ajattelin vielä hankkia (sukkahousuja on vaan kahdet, ou nou...) ja sitten joitakin lämpimiä paitoja/takkeja/huppareita. Bodyja ja potkareita ja housuja on ihan riittävästi, tekis kyllä mieli hankkia vielä lisää kun on ne niin söpöjä!

Meil puuttuu enää amme. Pinnasänky tulee appivanhemmilta sitten pahvilaatikkosängyn jälkeen. Vaatteita mul on kamalasti, kaikki saatuja. :happy:

Te jotka pidätte vauvan pahvilaatikkosängyssä ekat päivät/viikot ni mikä systeemi teillä on siinä alla? Meillä kun ei ole vielä pinnasänkyä eikä oo oikein mitään isoa piironkia tms. minkä päälle sen vois laittaa.. Onko ehdotuksia, mikä on turvallinen ja hyvä?

Kääk nyt on vaunut saapuneet kauppaan noudettavaksi! Harmi vaan että kauppa on Pohjanmaalla ja itse asutaan Helsingissä :D Päätettiin tilata vaunut sieltä kun vietettiin vanhempien luona kesälomaa ja silloin oli hyvin aikaa hoitaa kaikkia käytönnön asioita. Nyt vaan pitäis odotella, että äippäloma alkaa parin viikon päästä ja sitten mennään hakemaan ne kotiin ^^ jaiks! Emmaljungan VIkingit siellä odottaa, valkoinen runko ja Lounge Grey koppa+istuinosa. Ei olla tuollaista kokonaisuutta koskaan nähty livenä, niin toivottavasti se sit kans miellyttää :P

Minkä merkkiset Karz nuo teidän vaunut on? Katsoin heti, että on tosi kiva malli ja värit :happy: Toki nyt taitaa olla vähän liian myöhäistä alkaa enää itse vaihtamaan, mutta kiva kuitenkin tietää ;)

Coletto Florinot ovat meidän kulkineet. :)

Ostin tänään Boobin imetyspaidan hyvällä alella -50%. Olen siitä iloinen, on vanhojakin vielä onneksi jäljellä. Huomenna täytyy ruveta etsimään esikoisen ajalta vauvan- ja imetysvaatteet ja ruveta pesemään urakalla pyykkiä. Otettiin myös äitiyspakkaus niin nekin vaatteet täytyy pestä. Kunhan tässä vielä vauhtiin pääsee :) Meidän täytyy hankkia esikoisen huoneeseen vaatekaappi niin saadaan vauvan vaatteet nykyiseen esikoisen kaappiin, on siten vaipanvaihtopistettä lähempänä. Ja meidän kärryt pitää huoltaa ja laittaa kuntoon, kaukalosta puhumattakaan :)

Hei osaako kukaan vinkata mistä kannattaisi etsiä hvyviä imetysliivejä? Rinnat jo ennen raskautta kokoa 75e... ei ookeen ne h&m imetysliivit sopineet lainkaano_O

Zipa, mulla oli sama koko. Mä löysin Noppiesilta mulle hyvät imetysliivit koossa 80E. Pelkään kyllä, että ne käyvät pieniksi, mutta näillä mennään nyt aluksi. Kokomerkinnät ovat kyllä hämmentäneet, koska vanhoihin liiveihin rinnat eivät mahdu mitenkään, mutta noissa Noppies-liiveissä E-kuppi riittää vielä reilusti.

Mä luovutin oikeen kokosten löytämisen suhteen, kun kuppi oli ok mut leveys ei riittänyt. Hain kappahalista niitä liivien jatkopaloja ja ompelin lisää leveyttä, hyvin istuu nyt :) Liivit on lindexiltä!

https://www.lumingerie.fi/imetysliivit

Minä tilasin tuolta just perjantaina imetysliivit, kunhan tulee voin kertoa olenko tyytyväinen. Olen kuullut kyllä hyvää.
Vaikea löytää itsekin kun on iso kuppi ja pieni ympärysmitta. Tuolla hyvin kokoja ja hinnatkaan ei ole niin korkeita mitä jossain erikoisliikkeessä Helsingissä mistä olen edelliset ostanut aiemmissa raskauksissa.

Minä olen ostanut Funky Ladysta ja WEK:stä Anitoja. Rumia, mutta koot riittää. Taisi viimeksi olla joku 75H. Tuolla WEK:ssä saa myös teetettyä tavallisista liiveistä imetysversiot (käsittääkseni myös omista vanhoista) ja ajattelin hyödyntää tällä kertaa sitä, kun pahin maitoputous hellittää. Kaarituettomien imetysliivien kanssa vaatteet istuu minulla huonommin. Jotkut myös kehuu Changeja, itse en yleensä löydä sieltä riittävää kokoa, mutta ajattelin nyt kokeilla.

Mulla on Lindexiltä hankitut ja yllättäen ne sopi hyvin, vaikka aattelin olevan liian pienet. Vielä en tosin ole ottanu käyttöön, mutta kokeilun perusteella oli kyllä mukavat päällä. Täytys varmaan parit liivit vielä hankkia, ettei tarvi samoissa jatkuvasti kulkea.

Takaisin