Hankintoja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ostin imetysliivit ja suojuksia Vantaalla lopettavasta Pikku Hurmurista, jossa juuri nyt paljon alennuksia. Kolmet lisää Lindexiltä ja KappAhlista. Luukut on metkat. En halunnut törsätä liiemmin liiveihin, koska ei tietoa, kauanko ovat käypäiset. 15-25 € maksoi yhdet.

Osaako joku sanoa missä Helsingin H&M:ssä olisi paras äitiysvaatevalikoima? Ja onko ne niiden imetysliivit mistään kotosin? Mä kaipailen kaarituellisia liivejä suht halvalla (mahdoton yhtälö jo itsessään?) ja netistä en haluais tilata, kun koko ei oo ihan tarkalleen selvillä ja vaatekaupoissakaan ei jaksa kauaa kierrellä ja sovitella.

Mie oon ymmärtänyt, että aluksi ei saisi/kannattaisi käyttää kaarituellisia liivejä. En muista sitä syytä tarkkaan, mutta oiskohan sillä haluttu estää maitotiehyiden tukkeentumista tms. Itse ostin nyt alkuun h&m:ltä sellaisen tuplapakkauksen niitä joustavia kaarituettomia liivejä, eivät tietysti paljon tue isoja rintoja, mutta ovat kyllä mukavat päällä.

Hyvä tietää! Ei oo moinen tullu pieneen mieleenkään, että vois siihen vaikuttaa! :O

Kaarituelliset helposti painaa rintaa ja puristaa, eikä niitä oikeen tehnyt mieli pitää alkuun. Ja tosiaan sit sen takia voi aiheuttaa tukoksia. Siksi alkuun kokonaan joustavat on hyvät. Joustavissa on se hyvä puoli et niissä on koot usein s-m-l, eikä oo ihan sentilleen tarkkaa sen oman koon kanssa. Niitä uskallan tilata netistäkin ja niitä saa myös topattuna, jos kaipaa lisää lisää täytettä. Topatut on mun makuun myös vähän tukevammat ja napakammat, tykkään niistä. Muutaman kuukauden jälkeen on sit tuotanto tasaantunut ja ehkä löytyy myös energiaa kaupoissa kiertelyyn ja sovittamiseen, ni sit voi katella kaarituellisia. Mä käytin ekan kanssa niitä ehkä joskus 3-4 kk paikkeilla ja pikkuhiljaa siirryin sit kokonaan kaarituellisiin kun joustavat tuntui niin lörpöiltä sit myöhemmin.

Mistä sä oot Ve niitä topattuja tilannu? Jotain tukea ois kyllä pakko olla ja sen takia tää mun liiviprojekti loputtomalta vaikuttaakin. Ne ohutkankaiset ei oo mun juttu ollenkaan :o

Carriwellilla on topattuja ainakin, joku "padded nursing bra" tai siihen suuntaan. Tosi monet nettikaupat myy carriwellin liivejä, googlaamaan vaan!

Mä ostin Lindexiltä oliko kolmella kympillä kahdet kaarituettomat xl-koon imetysliivit ja vaikka vielä tipan liian isot (toivottavasti sopivat synnytyksen jälkeen :o ), niin aivan ihanat ja pehmeät! Perus musta + valkoinen setit olivat tietysti loppuneet, joten nappasin mukaan hennon vaaleanpunaiset + harmaat. Sitten jostain liivikaupasta mahdollisesti kalliimmat valkoiset, kun vauveli syntyy. Hirveän vaikea arvioida tarvittavaa kokoa, ja varsinkin kun itsellä koko ei ole hirveästi kasvanut (höh :D)

Onko kukaan teistä hankkinut tukivyötä, joka on tarkoitettu raskauden jälkeiseen palautumiseen? Olen sellaisen hankintaa miettimässä.

Kiitos Viveca ja Ve! Pakko tänään koittaa saada tää imetysliivihankintaprojekti loppuun ja tilaukseen, ni sais aivokapasiteettia muuhunkin käyttöön :D

Tukivyöstä ei oo kokemuksia :/

Kappahallissa on myös noita pehmeitä kaarituettomia liivejä, joissa on toppaus. Kahden liivin paketteja väreissä musta ja valkoinen! Mulla on niitä, ja huh on hyvät päällä :) Koko XL on niissäkin reilu ja tilaa riittää. Ei tulis tällähetkellä mieleenkään laittaa kaarituellisia päälle, kun pakottaa tissejä muutenkin.

Onko kukaan teistä hankkinut tukivyötä, joka on tarkoitettu raskauden jälkeiseen palautumiseen? Olen sellaisen hankintaa miettimässä.
Me hommattiin sektiosta toipumiseen tarkoitettu vyö ja se ainakin tukee vatsaa hyvin. Muista ei oo omakohtaista kokemusta, mutta oon kuullut kyllä hyviä kokemuksia niistä jotka on tarkoitettu alatiesynnytyksen jälkeiseen palautumiseen. Raskauskeijusta yks ystävä ainakin tilas ja kehui hyväksi. Myös meidän sektiovyö on sieltä.

Mä oon kyllä ihan sekasin tuon hoitolaukku valikoiman kanssa. Sitä on niin paljon.
Tästä on varmaan ollu aikasemmin täällä jo puhetta.
Mutta mikä ois toimiva ratkaisu, onko sen juuri oltava hoitolaukku/vaippalaukku?
Kokemuksia?

Meillä on ollu ihan vaan sellanen marimekon vetoketjullinen olkalaukku. Mulle riittää, että se sopii vaunujen työntöaisaan. Taskut on plussaa ja sekin on hyvä että niitä on myös ulkopuolella. Mun laukkujen käytössä pätee se, että mitä isompi laukku, sitä enemmän kannan tavaraa mukana. Siksi en halua mitään jättimäistä, koska sinne vaan kertyy tavaraa. Joissain laukuissa on mukana esim. hoitoalusta, mutta niitä saa erikseenkin (jos sellaista edes kokee tarvitsevansa). Jos on epävarma, ni voi olla ihan hyvä mennä alkuun vaan jollain laukulla ja myöhemmin sit tietää paremmin mitä siltä varsinaiselta hoitolaukulta haluaa :)

Minä ajattelin, etten hanki hoitolaukkua ollenkaan. Oon enemmän reppuihminen, joten meinaan kokeilla, onnistuisko kamojen kuskaaminen Fjällrävenin Kånkenissa. Se on ollu aina semmonen tilaihme mulle, joten jospa se menis tähänkin tarkoitukseen. Näin säästyis taas yheltä hankinnalta, kun en sitä todellista tarvetta osaa arvioida ennenku pääsee arjen keskellä testaamaan tätäkin asiaa.

Ei ole pakko olla hoitolaukku hoitsikka. Itse en edellisellä kerralla löytänyt niistä omaa makua miellyttävää yksilöä ja käytin aluksi Marimekon olkalaukkua. Myöhemmin bongasin Marimekon Mini Weekenderin ja ostin sen. Monilla on myös Longchampin eri Le Pliage sarjojen laukkuja hoitolaukkuina. Kantsii pitää silmät auki ihan tavallisella laukkuosastolla, jos tuntuu ettei viralliset hoitolaukut tunnu omilta. :)

Muoks. vielä... Suosittelen kumminkin hankkimaan sellaisen, jonka saa tarvittaessa crossbodyksi tai sitten reppumallisen. Välillä ei lapsen perässä riitä, että laukku on olalla, vaan kädet täytyy tosiaan saada kokonaan vapaaksi. :grin

Kiitos vastauksista :)
Mulla on yks kiva laukku/nyssäkkä, sellainen kankainen. Vois olla kooltaanki aika passeli siinä ei vaa taskuja kamalasti ole.
Voisinki sillä kokeilla alkuun sitte ihan hyvin.
Miten se termostaku onko siitä mitää hyötyä?
Nyt mennään talveenpäin,mietin jos tulee tilanne että pumppaa vaikka maitoa valmiiksi mukaa eikä oo lämmitys mahollisuutta.

Mä en oo ikinä osannut kaivata termostaskua. Oon vaan imettäny joka paikassa. Kun alettiin syömään kiinteitä, ostettiin sellanen termos-kahvimuki, johon sai kotona lämmitettyä ruoan ja sit se pysyi kätevästi lämpimänä jos oltiin syömässä jossain muualla.

Niinjoo ja oiskohan niitä sit erillisenä myynnissä?
Itse haluisin sen termostaskun.
Jotenki jos tulee joku sellai paikka et jännittää vaikka imettää,tai jos ukko on vaavin kans liikenteessä.

Takaisin