Hankintoja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Karz vauvanvaatteiden riittävä määrä riippuu pyykinpesuinnokkuudesta :) meillä vaihettiin vaatteita esikon kanssa 3-4 kertaa päivässä. Pyykkiä tuli sit pestyä puol koneellista joka toinen päivä kun aina loppui sopivan kokoset vaatteet.. nyt oon hommannu reilusti enemmän vaatetta, jos vaikka selviis pesu per viikko :) eli semmoset 21-25 bodyä+housut per koko. Harsojakin kannattaa olla reilusti, jos yhtään puklailee, niin niitäkin kuluu..

Pitääki tehdä vähän vaatelaskentaa, etenki kun en mikään kodinhengetär muutenkaan kovin ole. Parempi siis varautua tulevaan kunnolla :grin

Niin tuo vaatteidenvaihtokin riippuu tosiaan vauvasta, jos puklaa tosi paljon niin menee varmaan vielä enempi vaatetta. Tai sit voi olla et ei puklaa ja vaatteet vaihtuu vaan satunnaisten nipojen osuessa kohalle :D

Karz: Ikeassa on ainakin noita katosta roikkuvia! Verkkokaupassa ei oo, mut ainakin tossa vantaan ikeassa on. Muualla en noit katosta asti tulevia oo nähnyt. Mä tilasin Lauran lastentarvikkeesta ihan sellasen tavallisen uninan verhon ja telineen. Kasattiin sänky jo viime viikolla kissojen ihmeteltäväksi ja eivät oo yhtään kiinnostuneita koko sängystä!! Ekana päivänä kävi haistelemassa mut siihen se jäi ja kertaakaan ei oo ainakaan kiinni jäänyt, siellä hengailusta! ;)

Parhaan ystäväni puolivuotias ei ole puklaavaa sorttia, ja pärjäävät lähtökohtaisesti yhdellä vaatekerralla per päivä. Sanoisin, ettei ainakaan uutena kannata liikaa ostaa, ettei jää käyttämättä. Ehtii sitä kaupoille myöhemminkin, jos tarvetta on.
Ite oon varustautunut n.10 vaatekerralla per koko.

Meillä esikoinen ei puklinu ikinä ja yhellä vaatekerralla pärjättiin, kunnes alko hampaita tekemään..sillon tuli sen verta paljo kuolaa että piti bodya vaihtaa useammin.. Kuopus taas puklaili koko ensimmäisen vuotensa vähintään viis kertaa päivässä niin niitä vaatteita sitten meni..:confused:

Mutta hirveen paljo ihmiset tuo sitten pikku vaatetta lahjaksi, eri asia onko ne käytännöllisiä/miellyttääkö omaa silmää ja kohta on sitte jo jouluki...

Meidän esikoinen on alkanut sotkea vaatteita vasta hiekkalaatikolla. Aina on ollut aivan liikaa vaatetta ja varsinkin vauva-aikaan oikeen harmitti kun ei vaan ehtinyt käyttää kaikkia kivoja.

Mä olisin halunnut valkoset kans! Koitin metsästää vaikka ja mistä ja joka paikassa kyllä pinkkejä esim oli tarjolla. Noita sinisä oli tasan yks pari itiksen stokkalla ja varasin ne aamulla puhelimitse. Mut kelpaa noikin, ollaan samiksia koko porukka ;D Nauroin omalle äidille, että kumma kun mä sain ekat conssini vasta 14vuotiaana kauheen vänkäämisen tuloksena, mut meijän jäbälle ne hommattiinkin jo ennen syntymää. :D

Mäki oon hypistelly ja kuolannu pikkusten konssien perään jo useamman kerran. Jossain kohtaa varmasti tulee semmoset hankittua. Kyllä nyt pienellä pitää yhtä makeet popot olla ku omilla vanhemmillakin. Turhaa ja turhamaistako - ei koskaan ku on kyse maailman parhaista tennareista! :D

Mä eksyin tänään kaupungilla kierrellessäni vauvanvaateosastoille. Lindexille saatan ehkä tarvita porttikiellon, koska siellä on ylisöpöjä vaatteita sopusuhtaiseen hintaan. Jotain lähti mukaankin, vaikka oon kirppareilta jo haalinuki hyvän kasan vaatteita. Nyt pitäis enää löytää jokunen kappale pienempiä vaatehankintoja, esim. tumppuja jne. Ootteko hankkinu pikkusille jonku haalarin syksyä varten? Millanen olis hyvä? Oon semmosta Popin windfleeceä miettiny, mut ei oo mitään hajua, onko sellanen järkevä ostos.

Vaatehankinnat on siis aikalailla hyvällä tolalla, mut sit kaikki muu... Seuraavana isompana ostoksena pitäis hankkia turvakaukalo, joka on onneks miehen harteilla. Kantoreppua oon miettiny, mut onkohan seki järkevä hankkia vasta vauvan synnyttyä, ettei tuu hukkaostosta tehtyä, jos kaveri ei sellasessa viihdykään. Musta tuntuu, etten osaa ostaa mitään. Ostoslistaa oon koonnu, mut silti tuntuu, etten saa koskaan hankittua niistä puoliakaan, koska en vaan tiiä, mikä olis järkevää ja mikä ei. Apuva!

Millaista hankintalistaa olet koonnut? Meille on hankittu vasta äitiysloota ja joitain kavereilta saatuja leluja ja vaatteita. Nyt kun loma alkaa niin voisi olla aikaa hankkia sitten muutakin. Mutta mitä tarvii?

Mä ompelen itse paksun collegehaalarin ja äiti neuloo parhaillaan villahaalaria, näillä ajattelin pärjätä, lisäksi on tietenkin äitiyspakkauksen haalarit ja makuupussi vaunuiluun talvella. Meiltäkin suurin osa hankinnoista vielä puuttuu, nyt loman 2 ekaa viikkoa aionkin pyhittää kilpavarusteluun :happy:

Jostain täältä keskusteluista aiemmin bongasin jonku laatiman listan, mut en enää muista, missä se oli. Saatto olla jonkun muun kuun odottajissa... Yritän kovasti järjellä ajatella, että mitä kannattaa oikeesti hankkia ja mitä ei. Aika paljon on listalta jo tavaraa tippunu, kun on alkanu pohtii, et kannattaako niitä hankkia ennen vauvan syntymää. Mieluummin ostaa sitten syntymän jälkeen, kun tuntee kaveria ja tietää oikean tarpeen. Meillä on niin pieni asuntokin, että just vaikkapa itkuhälytinten tarpeellisuutta tulee mietittyä.

Olis niin hyvä, ku iteki osais ommella vaatteita ym. tarviketta pikkukaverille! Neuloa osaan, joten jotain sukkia varmaan sitten itse alan tässä tehdä. Mitään muuta en sit oikein osaakaan. Virkkaamista tekis mieli kokeilla, kun haluaisin sellasen torkkupeiton. Saa nähä, mitä siitä yrityksestä tulee. :D

Pitäiskö semmosta listaa alkaa kokoamaan tänne, ellei joku nyt ahkerana osaa heti vinkata, mistä tarvikelistaa löytäis? Vai onko meillä tässä ketjussa jo semmonen selkee, kun en nyt muista...

Mä tutkin tosi paljon blogeja ja keskustelupalstoja jo ensimmäisen kolmanneksen aikana ja tein omat listat koneelle. Jotka nyt oon jo poistanut, sitä mukaa kun tavaraa on tullut hankittua. Koitan nyt tähän teille muistella niitä
1f642.png
Mehän ei siis tosiaan otettu äitiyspakkausta, kun kuosit ei miellyttänyt.

Elikkäs meille on hankittu:

- Pinnasänky + patjat + reunapehmus
- Pinnasängyn verho telineineen ( koska halusin, ei mielestäni välttämätön )
- 2x pussilakana ja tyynyliina
- 2x aluslakana + patjan suojus
- Peitto ja tyyny (Tyynylle tuskin heti tulee käyttöä, mutta saatiin äidiltä)
- 2x makuupusseja
- Peppupyyhkeitä (reilusti!)
- Hoitoalusta pesukoneen päälle
- Kylpypyyhkeitä
- Kylpyamme + kylpytuki
- Veden lämpömittari
- Vauvan kuumemittari
- Nenäimuri
- Vauvan harja + kynsisakset
- 2kpl ensitutteja (varuilta, en aijo tyrkyttää)
- 2kpl tuttipulloja + pulloharja
- Rintapumppu (käsin toimiva) + Liivinsuojuksia
- Harsoliinoja
- Vauvan vilttejä 2kpl
- Unipussi
- Bodyja, pöksyjä, potkupukuja yms 50cm-62cm about 10-15 vaatetta per koko (joitain ehkä enemmänkin, koska kirppari :D)
- Ohut nallehaalari 60cm
- Paksumpi haalari 62cm
- Tossuja, sukkia, puuvilla hanskoja, hattuja, pipoja yms
- Sitteri
- Leikkimatto
- Yhdistelmävaunut
-Turvakaukalo
- Vessaan ostettiin myös allaskaappi vauvan tarvikkeita varten ja pari seinäkoukkua pesukoneen päälle pyyhkeitä varten.

Elokuussa hankitaan vielä:
- Rela maitohappo D-vitamiinitipat
- Dysflatyl-tipat (masukipuihin)
- Bepanthen
- Pesuneste
- Baby talkki
- Baby Voide
- Vanulappuja
- Vanupuikkoja
- Puhdistusliinoja
- Vaippoja Koko 1 ja 2
- Äidinmaidonkorviketta pari purkkia varmuuden vuoksi
+ Sairaalakassin tarvittavat jutut

Itelleni aattelin vielä ostaa parit imetysliivit ja mukavan oloasun kotiin. Sairaalakassistakin oon tehnyt jo listan, mutta en sitä tähän nyt viitsi liittää. :D Ja KAIKKI vaatteethan oon hankkinut kirppikseltä, tällä säästettiin pitkä penni! Lukuunottamatta babyconsseja ;)
Muoks: Sit toki nää perus siteitä, särkylääkettä ja kondomeja itseään varten, ei nyt ehkä sinäänsä oo hankintalistalla, mutta mä ainakin ajattelin nää valmiiks hankkia ettei heti tarvitse lähtee kotiutuessa apteekkiin ja kauppaan.

Ihan hyvä lista tuo kyllä! Tuossa on listattuna juuriki rintapumppu ja sitteri, joiden kohdalla oon arponu, et viittiikö ennakkoon hankkia. Tuo imetysasia mietityttää vähän. En varmaan uskalla etukäteen pumppua hankkia, jos imetyksestä ei sitte tuukaan mitään. Tuttien kohdalla oon aatellu ihan samoin, että en aio tyrkyttää. Tuttipulloja hankitaan kans vaan pari alkuun, sit niitäki voi tarpeen mukaan ostaa lisää. Musta tuntuu, et ajattelen vähän kaiken kohdalla ehtiväni sit vauvan syntymän jälkeenki, joten ihan varmasti ollaan sit pulassa, kun ei olla mitään älytty hankkia ennakkoon. Miesrukka joutuu sitten ravaamaan kaupoilla ostamassa puuttuvia tarvikkeita. :D

Mä ostin prismasta pumpun 17,90€ jossa tuli yks ylimääränen tuttipullo mukana. Mä uskalsin ostaa juurikin siks, että oli niin edullinen. Ystävällä on sama pumppu ja hänellä on toiminut hyvin. Meillä oli tarkotus kans hankkia osa vasta synnytyksen jälkeen mut mulla lähti vähä lapasesta, kun oltiin tokmannilla ja prismassa kattelemassa viimekuussa. :D Sitteri tosiaan joillain jää käyttämättä, mutta meillä on lähisuvussa kaikki vauvat ollut kolikkeja, minä mukaanlukien ja siks se hommattiin jo etukäteen. Mulla on myös refluksi, joka on lääkärien mukaan periytyvä ja sekin oli sit painavana syynä sen hankintaan. :)
Muoks: Mulla on tulossa sectio, niin senkin takia kaikki mahdollinen hommataan ennen syntymää niin ei tartte miehen sit juosta yksin ostelemassa kun ite oon toipilaana :D

Kyllä mullaki lähtis varmasti helposti lapasesta, vähän senki takia oon näin jarrutellen alkanu tavaravuorta kokoamaan. Yritän miettiä järkevästi hankintoja, vaikka muutama ei niin oleellinen juttu kovasti houkuttaiskin. Haaveilen älykalliista, mutta niin kauniista mobilesta, jonka netistä bongasin. Isä tekee meidän poitsulle sängyn, joten niin mielelläni siihen kivan mobilen hankkisin.

Mäkin löysin yhden Mamas&Papas mobilen, jolla on hintaa 90€ ja mä niiiiin tahtoisin sen..... Katotaan saanko miehen ylipuhuttua :D

Aika hyvä lista jennyhanneleella :) lisäisin tuohon vielä lämpöpussin ja synnytyksen jälkeen vatsanpehmikelääkettä (synnärillä annettiin pegorionia, mut kotiin joutu käyvä ostaa heti lisää)..

Takaisin