Hankintoja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meidän esikoisella on "Kun on oikein pieni". Me käytiin silloin syntymän jälkeen parissa kirjakaupassa selaamassa kaikki läpi, ja lopulta valittiin tuo. Siellä on mukavasti tilaa monenlaisille muistiinpanoille. Toinen vaihtoehto oli Tatu ja Patu, ehkä se otetaan nyt sit kakkoselle :D Jos ei oo mikään maailman ahkerin muistiinpanojen kirjoittelija, niin kannattaa ottaa sellainen, johon ei tarvii kirjoittaa ihan sikana. Siinäkin on eroa, että tuleeko kirjaan pieniä yksittäisiä muisiinpanoja vai pidempiä tekstejä :) Ite en jaksa kovin pitkiä tarinoita kirjoitella...

Meil on lapsilla mauri kunnaksen vauvakirjat ja kolmannelle tulee kans.

Onko kenelläkään ollut juoksurattaita? Hakusessa olisi juoksurattaat hyvillä pyörillä ja kokoontaitettuna saisivat mennä pieneen kasaan, jotta autoon mahtuisi muutakin mukaan.

Kertokaas nyt, kun ensimmäistä odotellaan niin en itse oikein tiedä. Missä vaiheessa on järkevää tehdä isot hankinnat? Meillä olis tarkotuksena juhannus aleista käydä vaunut, sänky, sitteri yms hommaamassa. Kuinkahan käy, jaksankohan pyöriä kaupoilla enään jos kauheen kuuma on? Vaatteita oon antanut itelleni luvan ostaa ainakun niitä kirpparilla vastaan kävelee. Enskuussa on Pihlajiston ala-asteella iso lastenvaate kirppis, jonne olis tarkotus mennä suurin osa ostamaan. Äiti tästä mulle vinkkas, kun sieltä aikanaan kaksosille kävi kaksi jätesäkillistä hakemassa ja todella edullisesti!

Meillä on nyt kehto, pinnis ja vaatteita valmiiksi hankittuna..
Enää tarvii tilata pullot ja harsot.. Maidot ja vaipat haen sitte vasta elokuun lopulla tai syyskuun alussa.

Esikoiselle ostettiin isot jutut joskus 6/7 kuulla, pienemmät vasta sen jälkeen. Mutta mä shoppailin suurimman osan netistä kotisohvalta, ni ei ollu jaksamisesta kiinni :D nyt ei tarvii ostaa juuri mitään...

Mun mielestä isommat harkinnat on kaikkein järkevin tehdä vasta kun raskausviikkoja on kasassa niin paljon, että jos lapsi syntyy keskosena hän mitä suurimmalla todennäköisyydellä jää henkiin.
Mulle itselleni raja on 30 viikkoa, sen jälkeen hommaan kaukalot yms.

Mä itse en halua tilanteeseen, jossa olen hommannut tulevalle lapsen kaiken hirmuisen aikaisin ja sit kävisikin niin et kuolisi kohtuun tai syntyisi sellaisilla viikoilla ettei henkiinjäämisen mahdollisuus ole kuin muutamia prosentteja. Olisi aivan kamalaa alkaa hankiutumaan eroon niistä tavaroista jotka olisi siellä kotona odottamassa sitä lasta, jota ei sitten tulisikaan. Mutta tämä on vain oma näkemykseni, jokainen tekee kuten parhaaksi katsoo.

Me ostettiin vaunut heinäkuussa, kun kesälomalla oli aikaa kierrellä lastentarvikeliikkeitä, ja haettiin kotiin joskus loka-marraskuussa, kun vauva syntyi marraskuun lopulla. Odeccan mainitsemassa tilanteessa kaupat olisi purettu kuluitta.

Jos mielii ostaa uudet vaunut/rattaat, kannattaa huomioida, että joissain tapauksissa niiden odotteluaika voi olla kuukauden tai ylikin. :)

Ajattelin, että ostetaan isommat hankinnat eli turvakaukalo ja vaunut joskus kesällä, sitten kun käytettynä tulee vastaan jotkut kivat vaunut. Viimeksi ostin vaunut uutena ja siinä kävi sitten niin etten raaskinut viedä kalliita vaunuja hissittömän kerrostalon vaunuvarastoon, joten vaunuteltiin enimmäkseen parvekkeella.

Mä olen ostanut pari vaatetta ja vaunut. Eilen väsäilin hetken vauvan huonetta, tein muutaman taulun :)

b1296ffb749c913bb6a4bc6edadcf16f

Tuollaisia, aika söpöjä tuli mun mielestäni, ja sukupuoli neutraalit ;)

Mä oon hommannu vaunut, en muuta!:D kyllä mä käyn aina hypistelee vauvan vaatteita mutta aina tulee jotenki semmonen olo että ei vielä, liian aikasta..vaunutki hommasin nyt ku halvalla sain ja myyjä halus niistä heti eroon, on siis tuttu :)

Hei oletteko funtsineet noita vauvan sänkyjä? Tai kun en yhtään osaa arvioida millaisen kannattaisi hankkia vai kannattaako hankkia mitään! Pinnasänky, sängynviereen sopiva sänky, ei sänkyä, vauvan pieni ensisänky..? Huoh.

Suositteletteko sitterin hankkimista? Mitäs muita juttuja tarvitaan vaunujen lisäksi? :D

Terkuin ensimmäistä odottava eikä tajuu mitään mistään :)

Meillä ei pärjättäs ilman sitteriä.
Alkuun meillä toimii sänkynä kehto kun yöt on muutamasti itkusia.
Pinnis meillä on ihan perus pinnis josta saa pohjan ylemmällekin tasolle joka on suuri helpotus.

Moni ei välttämättä tarvi alkuun pinnasänkyä ku pitää vierellä että on helpompi imettää mut minä en imetä niin näin meillä.
Enkä kyllä muutenkaan ota lapsia meidän sänkyyn kun en itse pysty niin nukkumaan.

Takaisin