Hankintoja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Näinköhän se pitäis meillekin doppler hankkia! Viikko nt-ultrasta ja hirmuinen ikävä jo jotain konkreettista merkkiä pikkuisesta. Vielä kun eivät liikkeetkään tunnu, niin olishan niitä sykkeitä kyllä ihana silloin tällöin kuulostella :)

Joo hauskahan se on ja kiva ku ne löytyy, mut sit kun ei löydy ni paniikki saattaa syttyä :DD
Me hankittiin sen takia kun mies ei pääse ultriin eikä neuvolaan ni hän pääsisi jotenkin ees konkreettisesti mukaan. Tänäänkin kun löysin ni sai hänelle puhelimeen laitettua pikkuisen sydänäänet :).

Pähkäilen tässä että onko järkeä ottaa toiselle lapselle äitiyspakkaus, tekis mieli kyllä, kun edellisessä raskaudessa sen saaminen oli kohokohta:) Tosin niitä potkareita en koskaan oikein oppinut käyttämään... On se raha kuitenkin suhteessa pienempi, hmm. Mitäs muut tekee?

Meillä kans tuo äitiyspakkaus mietinnän alla. Mä ehkä haluisin sen, mutta miehen mielestä se olis turha toiselle lapselle. :D Minkä suuruinen se rahasumma oli, jos ei ota äitiyspakkausta?

Tuulikki olisko ollu noin 130 tai 140 e ??? En oo sata varma mut niin mä muistelen tokan raskauden kohalla et oli. Ite otin pakkauksen ku se rahasumma oli ihan onneton.. enää en kyllä varmaa viitsi ottaa :D

Mä en ota toiselle enää. En näe tarpeelliseksi, ei ole itsellä meininki säilyttää pakkauksia lapsille. Esikoisen kohdalla näin sen tosi hyödylliseksi kun tuli vesilämpömittaria, harjaa, makuupussia ym. ja nytpä ne kaikki sit löytyy. Rahana siis otetaan ja sijoitetaan se pinnasänkyyn joka ainoa isompi hankinta joka puuttuu.

Me ajateltiin ottaa toisellekin äp laatikko, kun oli ihan kivan näköistä tavaraa tässä uudessakin ja luulen, että vauvan tulo kongretisoituu esikoisellekin paremmin, kun pääsee tutkimaan äp:n sisältöä. :) Itse asiassa, kun katsoin kuvia uudesta pakkauksesta, esikko tuli jo viereen ja sanoi antavansa sen unipupun vauvalle <3:cat:

• Tykkään
Reaktiot: mkm
Mä laitoin alulle ensimmäisen hankinnan. Ei tosin tuu vauvalle varsinaisesti, mutta kävin testailemassa taaperokokoista kantoreppua esikoiselle. Jos tää toimii, ei tarvita tuplarattaita. Säästöstä en tiedä, maksaa nuo reputkin aika paljon, ja lisäksi haluun kunnon kantotakin ja sellaisen seisomalaudan, jossa taapero voi myös istua :)

Löysin netistä yhden naisen joka myy itsetehtyjä vauvanpesiä. Kahden viikon päästä ultra ja jos kaikki hyvin niin sit oon antanut itselleni luvan tilata tällaisen x)

Ne vauvapesät on kyllä super ihania! Me oltais tarvittu semmonen jo esikoiselle, kun oli vauvana niin levoton nukkuja.

Mä ajattelin ommella babynestin, ne on niin suloisia! Ja olis mulle ihan uus ompelujuttu, vähän haastetta ;) Esikoinen nukkui villakapalossa ekat 5 kk, ja ihan superhyvin. Ongelmat alkoi sen jälkeen kun luin jostain, että täytyy luopua kapalosta ja sit se ei rauhoittunutkaan ilman. Sama kapalo tulee kuitenki ehdottomasti käyttöön tulevalle myös!

Mulla on hankintojen suhteen sellasia etappeja: nt-ultran jälkeen sai alkaa miettiä vaunuja ja kantojuttuja, koska ne ei välttämättä selviä ihan hetkessä, ehdin miettiä huolella vaihtoehdot läpi. Rakenneultran jälkeen saa ommella babynestin :) Sit kun jää lomalle, voi alkaa katsoa vaatteita läpi et tarviiko vielä jotain...

ImageUploadedByVau Foorumi1457179670.398527.jpg
Toi on paha, kun on kirppis tossa kauppareissun varrella! Mut 3€ maksoi nämä pikkuruiset vaatteet <3
Me on päätetty, et suurin osa vaatteista koitetaan hommata tässä kevään aikana. Kesällä sit isoimmat ja loput hankinnoista. Mä en varmaan uutena osta vaatteita ollenkaan, kun tuntuu kirppareilta niin paljon hyväkuntoisia löytyvän!

Helsingin väki, hoi! Kuten olen eri yhteyksissä pari kertaa todennyt, omilla kulmilla täällä keskieurooppalaisessa pikkukaupungissa on huonosti äitiysvaateliikkeitä. H&M:n ja C&A:n osastot löytyvät, mutta muuten pitää vähän matkustaa. Onko teillä suosituksia, missä kannattaisi käydä Helsingin-reissulla? Saako jostain käytettyjä äitiysvaatteita? Toki millä tahansa kirppiksellä voi olla, mutta aikaa kiertelyyn ei yleensä hirveästi ole, joten tekisin mielelläni täsmäiskut pariin liikkeeseen.

Uusista mammavaatteista kattavin valikoima löytynee Bebesistä Kampista. Käytetyistä en tiedä. :)

Takaisin