Hankintoja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sissis Hakaniemessä on lastenvaate kirpputori Ipanainen ja siellä ollut aina kivasti mammavaatteita, mutta ihan tuurista se on tosiaan kiinni sattuuko olemaan omaa kokoa ja muutenkin miellyttävää vaatetta. Kampin bebesissä pitäis itsekin päästä käymään. Olen kuolannut netistä mamaliciousin housuja, mutta en uskalla ostaa sovittamatta.

Jennyhannele kävitkö Viikin kirppiksellä? ;) Mä kävin siellä taas eilen, mutta jätin vielä vauvanvaatteet ostamatta :D

Tänään kävin pikaseen tos pihlajiston ostarilla olevassa, kauppa reissun yhteydessä. :) Viikissä kävin eilen ja ostin pöksyt ja potkarit. :)

Joo tiedänkin sen. Käynyt siinä joskus, kun olin kaverilla kylässä. Kiva kun sulla on noin lähellä kirppiksiä :)

Kruunuhaassa Lapsenpäästäjän puoti on aika kiva. Edellisessä raskaudessa ostin sieltä pari ihanaa mekkoa ja ne pääsee taas käyttöön kunhan säät lämpenee. Sijaitsee Liisankadulla (tai oli ainakin 2 v sitten, kantsii ehkä tarkistaa...)

Olisko teillä jotain vaunu suosituksia esikoisen odottajalle? Oon jollyroomist kattonu vaunuja mut ku ää ei oo kokemusta mistään niin en oikeen tiiä mitkä/millaset ois hyvät ja semmoset et ne kestää sen monta vuotta, onko ne nyt yhdistelmävaunut vai mitkä ne oli

Alalla työskennelleenä voin neuvoa sen verran että merkki maksaa eniten, vaikka pitkälti vaunut tehdään samoissa tehtaissa. Kun valitset vaunuja kannattaa keskittyä renkaisiin, jousitukseen ja siihen kuinka hyvin varaosia on saatavilla. Markkinoilla on valtava määrä vaunuja ja pakko myöntää että se on aikamoinen viidakko. Itselläni ollut käytössä jovi airit, kestävät ja suomen oloihin soveltuvat. Muuten oivat pelit mutta jousitus petti ennen aikojaan. Tosin varaosia oli helposti saatavilla :) Muutomalla lapsella käytössä ollut jedon vaunut. Kestäneet kahden lapsen ajan. Niin lumessa kuin kesähelteillä. Plussaa iso vaunukoppa johon vauva mahtuu pitkään. Ainakin vauvapop myy näitä. Sitten kun olen tällainen värejä rakastava niin värejä on valtava määrä valikoimissa.

Meille tulossa petite cherien yhdistelmävaunut. Kääntyvät etupyörät, adapteri turvakaukaloon, näppärä koko, irrotettava ja pestävä kangas, turvalliset ja tietysti hienot :D siinäpä kai ne mun kriteerit oli ja nuo ne täytti. Olivat ainakin vielä pari viikkoa sitten reilussa alessa. Normaalisti taitaa maksaa n. 700€ uutena :)

Mulle esikoisen vaunuja ostettaessa yks tärkeimmistä tekijöistä oli kääntyvät eturenkaat sitä en kadu, koska ne on ihan lyömättömät! Toinen oli se että turvakaukalon sai vaunujen runkoon kiinni. Ja se että meni pieneen tilaan.. ja no okei, väri ja mitähän vielä... meillä siis esikolla tutek amberot, yhdistelmät nekin, mut rattaat ostettiin sit kuitenkin erikseen ku ei ollu puol vuotiaalle hyvä asento istua noiden tutekkien ratasosassa. Nyt pitääkin sitten miettiä että hankitaanko tuplat.. ikäeroa näille tulisi 2v4kk, mitä ootte mieltä? ☺

Renkaat riippuu niin paljon siitä missä liikut. Maaseudulla, epätasaisilla teillä, sorateillä ym. voi ilmatäytteiset renkaat olla parhaat ja isoista etupyöristä on hyötyä. Kaupungissa taas kääntyvät (lukittavat) etupyörät on ihan huiput esim. ahtaissa kaupoissa. Etelärannikon talvissa ne pari sohjopäivää pärjää hyvin kevyemmilläkin renkailla, mutta jos joudut enemmän tarpomaan hangessa, voi mennä hermo. Tosin tuskin millään peleillä umpihangessa pääsee :) Silloin meillä mennään pulkalla tai kantorepulla/liinalla. Kannattaa kiinnittää huomiota myös siihen, millä korkeudella lapsi on vaunuissa, eli joudutko paljon kumartelemaan. Tuota ei yleensä kauheasti mainosteta, mutta eri malleilla on suuriakin eroja.

Mulle saa suositella matkarattaita seuraavilla spekseillä:
* turvakaukalon saa helposti kiinni mieluiten ilman, että istuinosaa tarvitsee irroittaa
* istuinosan saa täysin makuuasentoon, kuppimalli ei riitä
* istuinosan saa käännettyä myös selkä menosuuntaan (tästä täytyy ehkä luopua)
* yhden käden kasaus/avaus
Oon vähän vaativa ja joudun ehkä tinkimään muutamasta jutusta, britax b-mobile on harkinnassa, mutta nyt löysin aika hyvin kriteerit täyttävän mallin mamas&papas armadillo flip. Kauheen vaikeeta, mutta päätin että jos matkarattaat menee vaihtoon, ni haluan sit kerralla hyvät. Plussaa olis myös jos sais käytettynä jonkun vanhemman mallin. Saa siis vinkata niistäkin, niitä kun ei valmistajien tai kauppojen sivuilla mainosteta :)

Meillä on Baby Joggerin City minit, joissa täyttyy muut toiveet paitsi tuo selkä menosuuntaan. Pidettiin alussa kaukaloa niissä, mutta todettiin sitten, että Emmaljungan kääntyvä etupyöräinen runko on kumminkin kivempi kaukalon kanssa, vaikka kasaus ei ollut yhtä kätevä. Britaxillakin on edullisempi kopio noista City Mineistä. Käytännön erona oli minusta lähinnä työntökorkeus, joka hieman korkeampi Babyissa. Britaxeihin saa myös talvipyörät eteen, jotka ei käänny, mutta matkarattaisiin ei sellaista ominaisuutta kaivattu.

Renkaat riippuu niin paljon siitä missä liikut. Maaseudulla, epätasaisilla teillä, sorateillä ym. voi ilmatäytteiset renkaat olla parhaat ja isoista etupyöristä on hyötyä. Kaupungissa taas kääntyvät (lukittavat) etupyörät on ihan huiput esim. ahtaissa kaupoissa. Etelärannikon talvissa ne pari sohjopäivää pärjää hyvin kevyemmilläkin renkailla, mutta jos joudut enemmän tarpomaan hangessa, voi mennä hermo. Tosin tuskin millään peleillä umpihangessa pääsee :) Silloin meillä mennään pulkalla tai kantorepulla/liinalla. Kannattaa kiinnittää huomiota myös siihen, millä korkeudella lapsi on vaunuissa, eli joudutko paljon kumartelemaan. Tuota ei yleensä kauheasti mainosteta, mutta eri malleilla on suuriakin eroja.

Mulle saa suositella matkarattaita seuraavilla spekseillä:
* turvakaukalon saa helposti kiinni mieluiten ilman, että istuinosaa tarvitsee irroittaa
* istuinosan saa täysin makuuasentoon, kuppimalli ei riitä
* istuinosan saa käännettyä myös selkä menosuuntaan (tästä täytyy ehkä luopua)
* yhden käden kasaus/avaus
Oon vähän vaativa ja joudun ehkä tinkimään muutamasta jutusta, britax b-mobile on harkinnassa, mutta nyt löysin aika hyvin kriteerit täyttävän mallin mamas&papas armadillo flip. Kauheen vaikeeta, mutta päätin että jos matkarattaat menee vaihtoon, ni haluan sit kerralla hyvät. Plussaa olis myös jos sais käytettynä jonkun vanhemman mallin. Saa siis vinkata niistäkin, niitä kun ei valmistajien tai kauppojen sivuilla mainosteta :)
Katsopa jedon sivuilta :) itsellä oli käytössä jedon "matkarattaat" ja tykkäsin todella paljon.

Me ollaan iso osa vuodesta mökillä, jossa maasto on hyvinkin luonnonmukainen, lenkkipolut kuoppaisia hiekkateitä jne ja asutaan sit kaupungissa. Meil on tällä hetkellä tuplina double monkey runko ja yhden vaunuina emmaljungan Viking runko. Molemmilla päästään paremmin kuin hyvin menemään missä vaan. Noissa ei ole ilmakumeja vaan kennot ja ovat olleet ihan loistavat kaikkialla.
esikoisen aikaan meil oli emmaljungan duo edget ja ikinä en enää moisia ottas. Ne on ihan hemmetin raskaat ihan sama missä niitä lykkii ja vie tilaa ihan hirveesti.
Nuo nykyiset tuplat on kahden kymmenkiloisen lapsen ollessa kyydissä, kevyemmät työntää kuin mitä nuo edget oli vastasyntyneen kanssa.... Liputan kääntyvien etupyörien puolesta, useimmissa malleissa ne saa tarvittaessa lukittua.

Sorruin ja ostin kirpparilta makuupussin ja bodyn.. Ja oon ettinyt söpöjä pikkutossuja jo ikuisuuden! Vinkkejä mistä löytäis?

mul on molemmilla ollut semmoset puuman pehmeet "lenkkarit" ne oli aika söpöt :)

Jos ompelutaitoa tai ompeleva kaveri/sukulainen löytyy niin netistä löytyy tossuohjeita, esim Maggie's Stay On Baby Booties -tossut on ihan supersöpöt. Kaava maksaa muutaman euron, mutta sillä tekee sit tossut joka koossa :)

Googlella löytyy toi.

Me ostettiin h&m:ltä valkoiset pehmoiset tossut. Supersöpöt :) oli kyllä varmaan talvimallistoa...

Mielessä tänään vauvakirjat. Mikä ois kiva, persoonalliseks tuunailtava mielellään ja alkais jo odotusajasta?

Takaisin