Hankintoja

Täälläkin laitettu Vauva-lehti tilaukseen, sain sen mieheltä synttärilahjaksi :happy:

Sallahaa, täälläkin toinen äp-/pöllöfani! Olin kärppänä kärkkymässä julkistuspäivänä helmikuussa ja rakastuin pakettiin saman tien! :grin:oops:. Otan paketin ehdottomasti, sillä se helpottaa ensisynnyttäjän tavaroiden hankintaa ja on siellä ne legendaariset kynsisakset, joiden vertaisia ei kuulemma hevin löydy! Mun makuun ne kuosit on ihania, tuli tyttö tai poika, mutta istuvuus ei kuulemma oo välttämättä paras.. no sit näkee :)

Autoista ja kaukaloista olitte hieman keskustelleet. Autopuoli on meillä suht kunnossa, miehellä farkku ennestään (hieman vanha ja ahdas tosin) ja itse vaihdoin viime vuonna vanhan autoni uudehkoon tila-autoon, ni on sit mukava nostella kaukaloa eestaas ja muutenkin turvallisempi :). Molemmista autoista löytyy isofix, eli ehdottomasti hankitaan myös telakka. Kaukaloksi oon miettinyt Britaxia tms.

Tuli viimevuotisesta ennakoinnista mieleen, että syksyllä ostin vauvakuumeisena etukäteen jo Bola-korunkin, jota tekisi mieli alkaa jo käyttää, mutta suositusaika on rv 20 :oops:. Toki sitä vois koristeena jo käyttää, mut ehken vielä paljasta kaikille ohikulkijoille asiantilaa :grin
 
Äitiyspakkauksen kynsisakset on kyllä todella hyvät :)

Meillä oli molemmissa autoissa omat telakat kaukalolle. Mulla auto vielä kaksiovinen niin superhelppo laittaa kaukalo takapenkille ilman että tarvitsee itse kömpiä sinne. Me liikutaan paljon autolla joten mulle oli tosi tärkeä että kaukalo on kunnolla autossa kiinni eli telakka isofixillä. Pari kertaa jonkun muun autolla kun mentiin niin tuntui että pelkillä vöillä kaukalo oli ihan heppoisasti kiinni.

Varmaan on erojakin eri kaukaloiden vyökiinnityksissä, toisissa varmasti parempia kuin meidän :)
 
Lekmerillä on paljon myytävänä sitä Kids Concept tuotesarjaa. Sillä on mun mielestä tähtikuosia ja pöllökuosia. :)
 
Ostin eilen vahingossa yhden bodyn. Oli kyllä siis aika iso mutta oli alennuksessa :D Ja selitin itselle ja miehelle että oikeesti ostin sen kaverille joka saa tossa alkusyksystä vauvan mutta voi olla että saattaa jäädä itselleni :D
 
Vauva-lehden tilaus pitääkin laittaa harkintaan! Ehkä ekan ultran jälkeen uskaltaisi ja raaskisi tehdä tilauksen
 
Minä liputan isofixien puolesta \o/
Kaukalo ja istuin pysyy jämäkämmin kiinni :)
Meillä on vielä esikoisen kaukalo tallessa ja sekin on uudenveroinen koska silloin ei ollut omaa autoa. Mutta senkin halusin isofix-telakalla. Se on todella jämy, ei heilu sivuttain kurveissa
Löytyy myös matkarattaat joissa adapteri, saa kaukalon kiinnitettyä kätevästi. Ihan paras kauppareissulla :)
 
Mulla ei taida olla autossa isofix mahdollisuutta, mutta meinaan jokatapauksessa hommata telakan ja laittaa sen vöillä kiinni :)
 
Voivoi, kylläpä piti monesti avata Google näitä kommentteja lukiessa, oon niiiiin keltanokka näissä jutuissa että tosiaan itelläkään _mitään_ käryä mimmoset yhistelmävaunut on parhaat, turvakaukalot ja kaikki... En ees tienny mikä on isofix :hilarious: Puuh, no onhan tässä tosiaan aikaa perehtyä :grin Iso farkku meiltä kyllä onneks löytyy, mut pitää olla ihan senkin takia et kohta meillä on kaks koiraa, joista toinen tarttee laittaa sinne tavaratilaan, toinen on sit pieni ja menee matkustamossa.

Owlet, miekin oot niitä Bola -koruja jo aikoja sit katellu, ennenku alettii ees yrittää :grin Sattumalta fb:n etusivulle tuli se mainos ja sehän oli menoo... Laitan kyllä sit nt-ultran jälkeen semmosen tilaukseen :) Ja samaten Vauva -lehden!

Ja siis aivan törkeän ylisöpöjä nuo pöllöjutut vauvoille :love017 En kestä! Onneks mieskin tykkää pöllöistä, mut toki liika on liikaa :grin Kaverilla on aivan ihana pöllöharso ja semmosen etin kyllä käsiini heti ar-ultran jälkeen, jos kaikki on siellä hyvin. Voi apua, onneks nykysessä kämpässä ei oo mahollisuutta lastenhuoneelle, lähtis nimittäin pikkasen lapasesta tää homma :hilarious: Pakko tästä rivarikaksiosta on muuttaa kunhan muksu kasvaa, mutku talolainaan ei oo ihan heti mahiksia... Haluttas niin omakotitalo! Noh, onneks ees mies valmistuu ajallaan toukokuussa... :grin
 
Mitenhän sitä tekis ku ei oo autoa. Ja sit tulis kuitenkin et vois lähteä kaverin autolla vauvan kaa. Nii pitäiskö silti hankkia turvakaukalo?:D Ja jos on kova pakkane sille ku on la nii ei varmaan kykene kävelemään kotia vaunujen kaa. Tai muutenkaan kykeneekö synnytyksen jälkeen kävelemään :D
 
Milena90, lainaa kaukalo tai osta käytettynä? Mulla ekan kohdalla ei ollu autoa itellä mut käytetty kaukalo oli. Nyt tämän lapsen isällä on auto ja kaukalo ostetaan uutena ku täällä on niin pitkät välimatkat ja paljon tullee autoiltua
 
Täällä myös yks pöllöfani, täytyy myös pitää rajotin päällä vaikka ne onkin ihania :)
Otetaan myös äp, siellä on varmasti paljon hyödyllisiä tavaroita ja se vaiva kun ite lähtis niitä ettimään, ei jaksa.
Oon ostanu muutaman vaatteen jo ennen plussaa, kirppiksillä tulee myös käytyä. Uutena ostan kaukalon ja myöhemmin istuimen, muu kelpaa käytettynä. Vaunuja vähän jo katellu, merkillä ei mulle niin väliä kunhan on isot pyörät, täällä maalla ei aina näitä teitä aurailla talvisin niin jotenkin on eteenpäin päästävä. :)
Voisin myös laittaa jotain vauvalehteä tilaukseen kun ultrassa käyty.
Autoasiat on onneks ok, mulla on farmari ja mies ajaa vähän pienemmällä, siinä vissiin isofix ja mulla ei mutta turvavyöt sentään löytyy :)
 
Esikoisen tavaroita on yllinkyllin, tänään hän täyttää 4kk :) Toki pikkukakkoselle on ostettava sänkyä sun muuta. Ehdin vähän aika sitten tilata brio happy 2014 vaunut pojalle... Noh.. Hyvässä lykyssä ne joutuu nyt sit talvella myymään pois ja ostamaan tilalle sisarusvaunut.
 
Esikoinen on pitänyt mut tässä viime päivinä tosi kiireisenä ni en oo ehtinyt edes kirjotella.

Jm: meilläkin esikoinen on maaliskuussa 1v 11kk. Oon päättänyt hankkia rintarepun/kantoliinan. Seisomalaudan ajattelin hankkia meidän brio happy rattaisiin. Ja kirpparilta sisarusrattaat :)

Meillä on auto ollut jo myynnissä muutaman kk ja tarkotus olisi ostaa farmari tilalle.
Omakotitaloa ollaan myös etsitty ja toivottavasti päästäisiin muuttamaan tämän vuoden puolella. :)

Jos tulokas paljastuu tytöksi täytyy vaateostoksille mennä, mut isoveljeltä :Heartred on kaikki vaatteet tallessa. Ihanaa muuten, et tää uus tulokas syntyy samaan vuodenaikaan ku esikoinen.

Mistä (muualta ku hm) löytyisi hyviä äitiys- ja imetysvaatteita?
 
Milena90: voisithan etsiä kirpparilta turvakaukalon? joskus löytyy oikein edullisestikin. Ei sitten harmita jos jää vähälle käytölle? :) tai joltain voi saada lainaankin siinä la:n tienoilla :)
 
Täällä kans yksi ihan täysi untuvikko, esikoista odotellaan ja kaikki turvakaukalot telakat sun muut on ihan uutta, vaatii kyllä paljon perehtymistä. :) Uusi auto on tosin tarkoitus syksyllä hankkia ja varmaan valitaan se sitten uutta tulokasta silmällä pitäen.. Äitiyspakkaus täälläkin otetaan ilman muuta, saadaan myös sukulaisvauvalta sopuhintaan aika paljon vauva-ajan tavaroita (mm. rintapumppu, kantoliina), joten pitää sit vähän myöhemmin katella, että mitä jää lopulta itselle hankittavaksi. :)
Mitään en oo uskaltanut vielä tulokkaalle ostaa, jotenkin tuntuu vielä että ollaan niin aikasessa vaiheessa.. Voi olla, että ekan ultran jälkeen sitten innostuu ihan kunnolla! Vauva-lehti ois kyllä hyvä, pitää laittaa harkintaan! Ja yhdet housut on näköjään jääneet jo pieneksi, pitääks tässä tosiaan alkaa jo mammavaatteita hankkimaan? :hilarious:

- Rv 7+2
 
Jos katotte käytettynä kaukaloa ni muistakaa varmistaa sen kunto. Tuttu oli ostanut käytettynä kaukalon ja oli myyjä vakuuttanut et kaukalo ei oo ollu koskaan kolarissa tms. Ni 2vk oston jälkeen tuttu oli nostanut kaukalon telakasta irti ni se oli kirjaimellisesti haljennut kahtia. Sit selvis et myyjä oli vaan ilmeisesti liimannut hajonneen kaukalon kokoon.
 
äippä-89: mammavaatteita mm. näillä sivuilla zalando, bebes, lindex, ozbaby

Me ehdittiin laittaa kiertoon kuopuksen kaukalo.. no ei paljoo kyllä harmita kun en tykänny siitä..telakallinen kaukalo hankitaan tällä kertaa.. varmaan maxi cosi tai britax. Mut eipä tässä mikään kiire oo..
 
Takaisin
Top