Hankintoja

Tiedättekö minkä kokonen se äp makuupussi on? :) Eli meneekö hyvin meillä sitten seuraavana syksynä/talvena? Siinä keväällä/kesällähän sitä ei varmasti tarvita, ehkä maaliskuussa voi tarvita viel? :)
 
Zin_i voi mä olen kateellinen, rakennatte omaa taloa! Ihanaa jos kerkeette muuttaa ennen vauvan tuloa, kuulostaa ihanalta :)
 
Ja vaunut meillä on Brion Kombi yhdistelmät ja kaukalona Brion Primo. Molemmista oon tykännyt kovasti ja ollut hyviä käytössä. Ainut miinus kaukalossa on että se osoittautui esikoisen kohdalla liian pieneksi jo noin puolivuotiaana. Tosin poika kasvoi hirmu vauhtia ja on keskivertoa reippaasti pidempi.

Meidän kaukalo käy adapterilla suoraan vaunujen runkoon ja autoon on telakka johon kaukalo napsahtaa helposti kiinni ettei vöitä tarvita.
Mun mielestä molemmat olleet ihan hirmu näppäriä käytännössä. :)
 
Joanmarie, meille tulee ehdottomasti kans se telakka autoon! :) ei ole isofixiä autossa, mutta saahan sen telakan vöilläkin kiinni.. Olen kuullut tosta Primosta kans sen verran, että jäänyt pieneksi jo hyvin aikaisin, siks ei sitä oteta vaikka ensin sitäkin kattelin hyvänä vaihtoehtona, muuten varmasti on oikein hyvä kaukalo. :)
 
Mä oon niiiiiin ulalla kaikista rattaista ja istuimista! Oon vähän netistä noita tutkaillut ja oon ihan ällikällä lyöty, että vaunuihin löytyy useammat eri renkaat,pyörivät/ei pyörivät, vanteet,kankaat, on kovaa,pehmeetä, muovia, kolmipyörästä yms yms yms. Menee pää ihan pyörälle :happy6..:D
 
Meillä oli Britaxin Baby safe shr2 plus kaukalo pojalla ku oli pieni. Kaukalo oli tilava ja isofix-kiinnikkeinen Autoliiton testivoittaja. Vaihettiin esikoiselle just Britaxin dualfix ni saa sit vauva ton kaukalon.
 
Se äp pussiin mahtuu ainakin vielä meidän 1,3v joka on mielestäni vielä melko pitkä ikäisekseen.

Itse en ole hankkinut mitään uutta kun tuota tytön vaatteetkin on varasto täynnä. Jos meille poika tulee, sitten täytyy lähteä kaupoille. Tai oikeastaan kirpputorille. Saa uudenveroisia lastenvaatteita lähes ilmaiseksi!

Lähinnä mietin mitä tarvitaan kun ikäeroa tulee 1,11v? Meidän vaunuihin saa sisarusjalustan mutta ei toista koppaa. Tarvitaanko sellaiset vai pärjätäänkö vain esim sisarus matkarattailla? Kannanko esim kaupassa toista rintarepussa ja toinen menee kärryssä? Ja jos tulee toinen tyttö, otanko äitiyspakkauksen koska mun mielestä ne vaatteet on aina poikamaisia, käyttämättömänä edellisetkin. Jos poika, sen otan mutta mutta.... Onhan tässäkin taas pohdittavaa.....
 
Mekin otetaan äitiyspakkaus. Ekaa lasta odottavana siitä saa ihan kivan "aloituspakkauksen". Vähän tai aika paljonkin tuntuu siltä, ettei oikein tiedä mitä kaikkea ja kuinka paljon sitä tarvii. Mutonhan tässä onneksi aikaa vielä selvittää. :)
 
Mullekkin kyllä noi vaunut ja kaukalot on täysin vierasta maaperää :D
Onneksi tässä vielä on aikaa miettiä niitäkin :)
 
Mekin otetaan varmasti äitiyspakkaus, tosin nykyisen pakkauksen värit ei ehkä omaa silmää kauheasti miellyttäneet. Tuo äp on kuitenkin niin kiva ja monipuolinen juttu noin muuten, että mieluummin se kuin rahana.

Mitään muita vauvajuttuja ei olla vielä edes mietitty. Oon ihan pihalla turvaistuimista ja vaunuista sun muista, eikä mulla oo edes kauhean suurta mielenkiintoa niitä kohtaan. Kunhan jotkut käytännölliset vaan löytyy niin hyvä :grin Varmaan aika paljon asioita tullaan ostamaan käytettynä. Etenkin vaatteet on käytössä niin vähän aikaa, että tosi siistejä löytyy kirppareilta, tutuilta ym.

Auton vaihto lienee meilläkin edessä. Kumpaankaan menopeliin ei mahdu kunnolla vaunut eikä turvakaukalonkaan kanssa pelaaminen kuulosta houkuttelevalta ilman tilavampaa farmariautoa. Tää onkin sitten enemmän miehen heiniä :rolleyes:
 
Ostinpa sitten tänään kaksi ruokalappua :D todella ajankohtaisia hankinoja :D

Mulle tuli keväällä pattitilanne kun ekaa kertaa piti käydä laittaamaan esikoisen yhdistelmiä kasaan autonkonttiin. En vaan yhtään muistanut miten, kun ei aikasemmin tarvetta ole ollut moiseen toimenpiteeseen. Eli yli kolme vuotta meni ennen kuin piti laittaa kasaan yhdistelmiä.
Meillä on Hartan topline S yhdistelmät ja on ihan loistavat ollut:thumleft
 
Rsusanna: Mää olin kans sillon ihan pääpyörällä et minkalaiset sitä laittaa. Suosittelen kyllä käymään jossain liikkeessä ihan ajan kanssa. Ne myyjät osaa kertoo niin hyvin niistä ja pääsee testaan mitkä tuntuu itelle hyvältä :)

Mä en varmaankaan ota äp pakkausta ku on kaikki esikoiselta tallessa. Vaikkakin oli kyl kivoja vaatteita nyt.
Suosittelen kyllä sitä kaikille joille esikoinen syntymässä. Siinä on niin paljon hyvää ja tarpeellista tavaraa.
Joudun ehkä metsästään kyllä sen makuupussin sit jostain :)
Niinku joku jo sanoikin et ne makuupussit on reiluja ja meillä ainakin oli kovassa käytössä.
 
Jos kaikki menee niin ku pitää, esikoiselle ja tälle tulevalle tulis ikäeroa 2v5kk..
Mitä mieltä ootte, kannattaako ostaa sisarusrattaat? Arkisin liikun yksin bussilla ja tykkään piipahtaa kaupungilla kaupoissa ja kirjastossa ym.. Myös tulee lenkkeiltyä lähimetsissä.. (ei ihan juoksua kuitenkaan:wink
Viikonloppuisin ja arki-iltaisin aika sama meininki miehen kanssa, paitsi että liikutaan myös autolla ..
 
Me ostettiin esikoiselle Hobby hallista muumimakuupussi, mikä on siis samanlainen ku äp:n makuupussi, mutta muumikuvioilla
 
Nyt tuli ku tilauksesta :D Meijän kaupunkiin tulee uus lastentarvike liike syksyllä. Täällä ei oo ollu ku yks mistä saa vaunuja yms. Taidan odottaa tavaroiden osto siihen asti että uus liike on pystyssä :D
 
Meille sais tänne kans tulla joku lastentarvike liike, siis täällä on vaan Baby Style, mutta ei se riitä :grin
 
Mieliä on monia mutta minä olen sitä mieltä että turha maksaa siitä kaukalon telakasta. Ei ollut iso homma laittaa kaukaloa vyöllä kiinni ja se aika mitä se on käytössä on hyvin lyhyt. Itse maksoin kaukalosta uutena 60e. Panostin sitten seuraavaan istuimeen miltei 400. Ajattelin että se on kuitenkin käytössä paljon pidempään. Telakkaa silloin mietin ja reilun puolen vuoden käytön jälkeen totesin että luojan kiitos en rahojani siihen laittanut. Tämä siis vain minun mielipide asiasta :)

Se muumipussi on muuten aivan ihana. Harmi kun niitä äp pussejakin on jo useampi ni en taida viitsiä ostaa. Ja meillä sekin oli kyllä todella pienellä käytöllä :grin
 
Takaisin
Top