Hankintoja

Me saatiin ystävältä ostettua iso läjä kaikkea käytettynä, niin sillä sai pahimman ostoshimon laannutettua :grin rattaat tuntuu niin työläältä ostokselta että siirrän sen suosiolla loppu/alkuvuodelle.. toinen mummu on jo ehtinyt vaateostoksillekin, osti onneksi kaikkea neutraalia eli valkoista ja harmaata vaatetta :happy:
 
Me ei olla vielä uskallettu hankkia mitään. Edellisestä jäi kaikki käyttämättä ja ne ovat tallella varastossa.
 
Minä oon ostellu kirppaireilta vaikka mitä ihania pieniä vaatteita. Hamstrannut kesävaatteitakin jo jonkin verran. Huomaan, että nyt ostelen esikoisellekin enemmän vaatetta ja useimmiten neutraalimpia värejä, kun täst ei tiedä vielä kumpi tulee :) Vaunuja mies ei ala vielä varastoimaan..tarvitaan kuitenkin varmaan tuplarattaat ostaa, kun esikkoakin tarvitsee varmasti kyytsätä edelleen paljon. Ihan satalasissa elän tätä, että meillä on maaliskuussa uusi vauva. Jos toisin käy, niin ei kyllä siihen luovuteta ja tavarat voi laittaa odottamaan. :)
 
Tämän päivän kirppislöytö :)
20106163d4be7738e67ea56869af7d29
 
Mitä kaikkea olette jo vauvalle hankkineet? Me ei olla vielä juuri mitään. Jonkin verran vaatteita on saatu tutuilta. Mutta nyt pitäisi varmaan ruveta katselemaan sänkyä, vaunuja ym. Vinkkejä saa myös antaa siitä mitä kannattaa hankkia, kun ei näin esikoista odottaessa varmaan hoksaa mitä tarvisi :)
 
Oi hyvä, että tämmönen on tehty! Mullakaan ei näin ensimmäistä odottaessa välttämättä kaikki tuu mieleen mitä tarvii! :) Tähän mennessä mekin saatu kassillinen vanhoja vaatteita kaverilta ja ite ostettu 2 bodya ja farkut.
 
Oikeestaa kaikki on nyt hankittu. :) odotan vielä viestiä koska saa hakea emmaljungat. Ja ammesetti tulossa postissa. :)
 
Ollaan myös saatu kaverilta kassillinen vanhoja vaatteita ja kantoliina. Hoitopöytä, pinnasänky, rattaat autoistuimineen ja syöttötuoli hankinnassa. Varmaan vielä paljon mitä ei ole edes tullut miettineeksi.
 
Onpas hyvä ketju tämä! Meillä hankittuna vasta pinnasänky ja vanna ja joitain vaatteita ollaan saatu tutuilta:) Rattaita olen koko ajan katellut, mutta vielä en ole niitä hankkinut.. Paljon siis puuttuu!
 
Itse oon ostanu vasta yhen söpön nallehaalarin:Heartred Mut lahjoituksena on tullut jo kassillinen vaatteita ja duploja. Ja muutama kaveri jo luvannu käydä säilömänsä vauvannutut ja antaa kiertoon. Että oon ihan tahallaan koittanu hillitä koska mitä esin huuto.nettiä kattelee ni sieltä saa kyllä niin halvalla sit akuuttiin hätään puuttuvia vaatteita.
Ensisänky sellane oldschool metallinen renkailla ja verhoilla saadaan lainaan. Pinnasänky ja vaunut saadaan miehen siskolta. Eli suurimmat asiat kai on ny tiedossa. Pitää sit sitä tarvesälää hankkia kun tulee tarve.
Viel must on kyl vanna. Rintapumppu, imetyspaitaa ja muuta. Mut sit jos siitä ei tuukkaa mitään?
 
Helposti nii käy, ettei niitä vanhoja ketjuja muista, jos ne ei hetkeen oo ollu aktiivisia :). Meil on tuol salaisel puolel nii aktiivinen hankinnat-ketju, et toi vanha yleisen puolen ketju oli jääny vähälle huomiolle ja hautautunut pois näkyvistä :D
 
Tottakai voi yhdistää! En huomannut vanhaa ollenkaan :) Hyvä, jos saadaan keskustelua tänne yleiselläkin puolelle, kun ei vielä pääse siihen suljettuun ryhmään. Paljon nämä hankinnat mielessä pyörii.

Me on kans pinnasänkyä ja vaunuja katsottu käytettynä. Pitää varmaan jossain liikkeessä käydä testailemassa niitä vaunuja, kun niitä on vaikka millaisia. Eikä on hajua millaiset haluan tai on ees hyvät :grin

Ootteko muuten kantoliinaa käyttäneet? Onko hyvä?
 
Aika jännää, että nyt vasta alan uskaltautua ajattelemaan hankintoja. Tähän asti asia on ollut kovin etäinen ja jotenkin on halunnut varmistua siitä, että raskausviikkoja kertyy kunnolla ennen hankintoja tai edes niiden suunnitteluja.

Tänään tein ensimmäistä kertaa kuukausilaskelmat tuloista ja menoista nyt ja äikkärin aikana ja voin sanoa että silmät avautuivat.

Yritän lähteä liikkeelle kevyesti äitiyspakkauksen turvin, ja sen lisäksi yhdistelmärattaat, turvakaukalo, sänky (mietitään josko tehtäis itse sellainen tyylikäs omaan sänkyyn integroitava "uloke", niin lapsi saisi olla omassa kolossaan mutta lähellä meikäläistä yöruokintaa varten), hoitoalusta jne.

Sitten kirppikseltä muut hankinnat, pääasia ettei tule rohmuttua liikaa tavaroita alkuun kun kuulemma pärjää hyvin kevyellä varustuksella.

Listaan tulee lisätä toki myös terveyssiteet, vaipat, mahdolliset lääkkeet, voiteet jne.
 
Annika1983 osuit kyllä nappiin! Itsekkään en ole jotenkin vielä uskaltutunut hirveästi hankkimaan. Nyt kun sitten katselee, mitä kaikkea pitäisi hankkia niin tuntuu, että tarjontaa on pilvin pimein, mutta mitä sitten todellisuudessa tarvitsee on kysymys..

Itsekkin yritän pärjätä mahdollisimman vähällä ja ostella sitten, jos tulee tarvetta. Haluaisin vieläpä ostella paljon käytettynä kun vauva aika kuitenkin niin lyhyt aika, että bodyt ja kaikki käy nopeasti pieneksi. Kirppareilla tuntuu olevan melko hyvin käytettyjä vaatteita pilkkahintaan. Ainut mihin varmaankin panostan on rattaat kun meillä ei autoa ole niin jalan tulee paljon kuljettua:)
 
Jokunen kuukausi sitten lähdin varovaisesti kirpparille ostoksille ja sieltä tarttui mukaan iso kassillinen vauvanvaatteita :) mm. ihana pörröhaalari. Sitten mulle sanottiin että älä kovin paljon osta kun saan niitä tutuiltakin. Sittemmin en ole muuta oikeastaan ehtinyt ostaa tai edes miettiä. Ehkä pikkuhiljaa alkais olla aika alkaa katsastaan valikoimaa noista isoista hankinnoistakin.
 
S4nn1, hauska kuulla että sulla on ollut samalaisia ajatuksia. Jotenkin ahdisti vielä vähän aikaa sitten kun kaikki ympärillä hössöttivät että onko sulla jo sitä tai tätä. Nyt kun itse alkaa vasta "heräämään" tähän tilanteeseen niin oikeastaan on ihan kiva, että pystyy ajattelemaan järjellä hankintoja. Saa nähdä, miten tää muuttuu sitten kun bebe syntyy...
 
Takaisin
Top