Hankintoja

Mulla on edellisen keskenmenneen raskauden "jäljiltä" vähä vauva kamaa :) pari bodya ja tuttia.. mun periaate on hankkia tavaraa pikkuhiljaa tosi alussakin, ettei vaan kaikki hankinnat jää viime tinkkaan :) oon päättäny jo mitkä vaunut ja kaukalon ostan ym, niihin pitää vielä säästää rahaa. :)

Siis mulla on pari kaveria raskaana tällä hetkellä, molemmat yli puolen välin eivätkä he ole hankkineet uudelle tulokkaalle vielä mitään! He vaan selittävät sen niin että jos menee kesken tms, nii ei oo kivaa jos vauvan tavaroita roikkuu nurkissa.. mua se ei haittaa, kyllä ne säilyy kaapissa piilossa silmistä.. :)
 
Last edited by a moderator:
Mä en ole vielä ostanut mitään mutta tein suuren virheen ja erehdyin katsomaan käytettynä vaunuja ja semmosta. Ja löysin aivan ihanat! :) Nyt haluisin hirveesti ostaa ne mutta en tiedä raaskinko. Voiko vaunut ostaa jo näin aikasin?

Kävin myös kerran kattelemassa vaatteita miehen kanssa mutta jätin vielä ostamatta. Meen ekaksi jossain vaiheessavarmaan kirppikseltä kattomaan josko sieltä löytyis jotain hyviä ja sitten täydentää uusilla kamoilla.
 
Mä meinasin tän aiheen jo aloittaa pari päivää sitten että pääsen tekee tunnustuksia jollekkin :)

Mä tilasin yhden kotimaisen vaatemerkin alennusmyynnin alkaessa collegejumppiksen vauvalle jo muutama päivä ennen plussatestiä. :) Olen sitä ihaillut jo koko kevään ja ajatellut että se on pakko saada sitten seuraavalle pikkuiselle. Ostin esikoiselle vaatteita ja nappasin jumppiksen mukaan, koska tiesin ettei niitä kauaa ole enää saatavilla ja kyllähän se tuolla kaapissa sitten säilyy pidempääkin. :)

Mutta nyt lähti kyllä lapasesta ihan oman harkinnan mukaankin :) :) :)
Samaisessa paikassa oli aleprosentit kasvaneet ja tilasin MEKKOJA 5kpl taaperokoossa, ja siis kuten kaikki nyt arvailee niin sukupuolesta ei tietenkään voi vielä olla mitään tietoa. Ja vaikka tyttö tulisikin, mekot olisi sopivan kokoisia aikaisintaan kahden vuoden kuluttua! :) :) :)

Tiedän että tää on tosi hölmöä, mutta itselleni puolustelen tätä samoin perustein kun tuota jumppistakin eli niitä ei enää myöhemmin saa mistään ja oli niin ihanan värisiä. Ja jos sattuisikin tulemaan toinen poika niin saan ne kyllä myytyä eteenpäin ja osan voin antaa kummitytölle. :)

Ja vielä yleisesti hankinnoista niin, meillä tulevat hankinnat on lähinnä vaan vaatteita koska kaikki on esikoisen jäljiltä tallessa. Mutta toki jotain pientä uutta on kiva ostaa. :)
 
Tulee jotenki paljon konkreettisempi asia raskaudesta kun ostaa edes niitä bodeja :)

Vaunuja ja semmosia en oo vielä uskaltautunu tutkimaan mutta tota vaatepuolta senki edestä...
Tosi hankalaa vaan on löytää semmosia jotka sopis pojalle ja tytölle ! Varsinki joissain kaupoissa ei oo ku sinistä autoa ja pinkkiä prinsessaa.
 
Yritän välttää ostamasta nyt heti mitään.. Mutta sorrun varmaan jossain vaiheessa. Esikolta on oikeestaan kaikki vielä tallessa ni ei tartte hirveesti hankkii, mut jotain pientä kuitenki. Vaunujen vaihtoo tarttis jossain vaihees miettii,mut ei ihan vielä.. :)
 
Mä koitan malttaa mieleni ja katella vasta ekan neuvolan jälkeen jotain pienelle :) kova hinku olis valmiiksi jotain hankkia mutta pelottaa jos ei tästä mitään tulekaan
 
Esikoisesta uskalsin ostaa ekan bodyn vasta rakenneultran jälkeen ja silloin aloin suunnittelemaan muitakin hankintoja, jotka tein kuitenkin vasta muutama viikko ennen la:a. Toiset tykkää olla valmiita aiemmin kuin toiset, muuten en tykkää jättää asioita viimetippaan, mutta onhan se tylsää ostella tosi ajoissa, kun ei tiedä milloin niille tavaroille saa käyttäjän. Ehtii maku ja muoti muuttua vuosien aikana, jos oikein pitkään jemmaa :D

Kkm-raskaudessa ehdin ostaa ainoastaan parit mammavaatteet, kun normit niin ahdisti sekä dopplerin ostin. Nyt on ne oottamassa. Harmitti, kun ostin tosi ihanan äitiystakin alkukeväästä, eikä sille sitten olekaan ollut käyttöä. En sitten raaskinut ostaa toista takkia, joten aika turhalta tuntui. Toivottavasti tässä raskaudessa ehdin sitä käyttää ennen talvea!
 
Ei ole tullut ostettua. Pojalta on kaikki... siis ihan kaikki... tallessa. Jos tulee toinen poika, niin ei varmaan tule ostettua paljoakaan. Korkeintaan hyväksi havaittuja vaatteita... Tytölle varmaan sit paljon mekkoja :D Käyn sitten läpi kaikki vaatteet ja lonin tytölle sopivat ja loput myyntiin. Vaunuista en vielä tiedä. Ostaisko tuplat vai ei. Poika on silloin 2v kun syntyy. Kaukalo, lelukaari, sitteri, bumbo yms on kans valmiina odottelemassa seuraavaa. Kaikki ostin aikoinaan et käy molemmille sukupuolille. Ei käy kun tutulle joka osti kaiken pinkkinä kaukaloista rattaisiin ja nyt ostanu kaikki toiseen kertaan kun tuleekin poika. :D
 
Esikoinen kun on tulossa niin kaikkea pitäisi hankkia, mutta vielä en ole uskaltautunut ostamaan mitään vaan olen tyytynyt surffailemaan netissä ja yrittänyt valmiiksi katsoa mitä sitten hankin kun sen aika koittaa :)
 
Esikoisen kohdalla en oikein osannut tehdä paljon hankintoja. Kävi sitten jopa niin, että olin synnärillä ja mies kävi ostamassa hoitoalustaa ja muita tarvikkeita. Ja koska kaikki oli sanonut, että 50 senttisiä vaatteita ei tarvita kun kasvaa niin nopeesti, niin oli heti ekalla viikolla mentävä ostamaan pari vaatekertaa lisää ihan pienoisia vaatteita.

Nyt tietysti on monenlaista varastossa, parhaat ja mieluisimmat säästin, jos vielä toinen lapsi saadaan. Tällä kertaa toisaalta osaa ehkä jo ennakoida millaisia vaatteita ja tarvikkeita tarvitsee ja haluaa käyttää. Nekin on niin mieltymyksistä kiinni mitä suosii.

Olen aina inhonnut shoppailua, koska harvoin löydän mitään oikeasti kivaa itselle. Lapsen myötä olen vähän lieventänyt inhoani, koska tytölle löytyy oikeastaan aina jotain kivaa. Näin se lapsi muuttaa kaiken :)
 
Meillä on edellisiltä jääneitä vaatteita jonkinverran ja kaverilta saan lainaan/ostan vaatetta jos rakenneultrassa vauva paljastuu tytöksi. Hällä kohta kuukauden ikäinen tyttö tällähetkellä :)

Pinnasänky meillä on ainoa, mikä on säästössä.. Ja se tälle viimeiselle otetaan myös käyttöön.. Pitäis vaan maalata ensin..

Vaatteita olen välillä aina ostellut säästöön myös.. osan myynyt kuitenkin jo ja osa on lainassa ja tallessa..

Vaunut ja kaukalo yms. pitää jossainvälissä hankkia kaikki..
 
Ite oon vielä tyytyny selailemaan sivuja :D Hirveen hinnakkaita nuo vaunut yms muut. Iha hirvittää et kui paljo noihi menee rahaa. Pitäiskö ostaa käytettynä? Vai ostaa esikoiselle ihan uudet ja sit kierettää muille lapsille? :D
 
Milena kyllä laadukkaat käytetyt vaunut on hyvä sijoitus, voit saada edullisesti tonnin vaunut parilla satasella. :)

Mutta siis mä ostan uudet emmaljungat koska ne on yhdistelmät ja aion saada lisää lapsia nii ne tulis sit uudelleen käyttöön :)
 
Last edited by a moderator:
Mäkin oon kattonut jo tuplarattaita netistä ku esikko on viel sen verta pieni et hänkin tarvii vaunuja. Muuten meillä onkin kaikki perustarvikkeet valmiina. Vaatteita toki aina haluaa sit käyttöön. Meillä no esikolle hommattuna Emmaljungat ja harmittaa ku niille ei ole käyttöä nyt sitten.
 
Mitä tuplia oot tuhinamurmeli kattonu? Meilläki pitäis sellaset kans hankkii. Meil on kans esikolla emmaljungan yhdistelmät jotka aattelin myydä sit joskus rakenneultran jälkeen pois jos siellä kaikki kunnossa.
 
Oon kattonut näitä. Vaikuttaa ketteriltä ja pieneen tilaan meneviltä ja oon kuullut noista vaan hyvää. Eikä hintakaan oo mikään paha noihin emmaljungan yhdistelmiin nähden.
 
Mulla vaunuihin kriteerit on, että niiden pitää olla yhdistelmät, isot ilmakumipyörät ja hyvä tavarakori. Siks emmaljungan duo edget on hyvä vaihtoehto. Oon kattonu kans brion happy tai smile vaunuja, mutta en halua pieniä kääntyviä etupyöriä.. :)
 
Noi ei mahu meiän ovesta sisään mitkä linkkasit tohon Tuhinamurmeli haluisin vierekkäiset mut ei taida ku parit mahtuu ovesta läpi..
 
Takaisin
Top