Hankintoja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on ollu muistaakseni lindexin tai kappahlin äitiysuikkari!

Ja joo, toi Wallaboon Babysling ei todella oo äidille ergonomialtaan paras mahdollinen, joskin sen koin mielekkäämmäks ihan just siinä "myttyvaiheessa" kuin sitten taas kantorepun. Ja toisaalta vähän isomman kohdalla kantorepusta kun tuli jalat ulos, niin se oli haastava esim. kokatessa, koska aina sai pelätä, että milloin saa sen vauvan koipilot joko veitsen alle tai kuumalle liedelle! Mutta pidemmän ajan käyttöön kyllä ite tykkään ehdottomasti enempi repusta, just sen takia, miten se tukee paremmin kantajaa!

Kun on useampia, joilla on jo useampi pieni ennestään tai tulossa nyt, niin oisko täällä ajatuksia tuplarattaista? Mä en oo ihan vielä varma, et tuleeko meille tuplat vai ei, pärjättäiskö pelkällä laudalla ja suostuuko vauva ylipäänsä olee rattaissa... toi keskimmäinen ei kuitenkaan oo kamalan innostunut tosta päämäärätietoisesta kävelystä, eli sinänsä ne tuplat ei ois ehkä ihan hukkajuttu. Vierekkäisiä en haluis leveytensä takia. Vauvan haluisin mieluiten kasvot itseenipäin ja toisaalta haluisin, että molemmat istuimet ois jokseenkin suojattavissa, lähinnä siis vesisateita ja lumimyräköitä ajatellen. Kolmipyöräisiä oon oppinut vihaamaan, kun ne on niin kamalan kiikkerät ja hankalat mun mielestä kaupunkiolosuhteissa, mutta silti oon vähän salaa tykästynyt MB:n +Oneen. Onko kellään käyttökokemuksia? Nehän on kolmipyöräiset, mutta väittävät, että äärettömän vakaat semmoiset!

Mulle anoppi soitti yksi päivä ja sanoi, mennään keväällä ostoksille. Ostaa sängyn, patjan, hoitotason, sittenkin yms...
Sanoo kun ostin miehen siskon lapsille niinkusta meidän lapselle kanssa. Vaunut ostan itse, kun saan ne käytettynä. AI nii. Turvaistuimen ostaa anoppi myös

Hihiii.. Saan siskolta meidän vanhan hoitopöydän kun ne muuttaa eivätkä viiti sitä raahata eivätkä kai oo kokenu niin välttämättömäksi enää. Ja muistin että se olis ollu mitoiltaan paljon isompi ku mitä on oikeesti eli mahtuu meille just hyvin ku vaan vaihdetaan työhuoneen ja makkarin paikkaa :)

Mietittiin kans, et mentäiskö kattoo minkälaiset noi Verkkokaupan rattaat on. Ja kannattaako vielä hankkia, mut toisaalta sais edullisesti...
Kannattaahan se käydä ainakin katsomassa jos on mahdollisuus. Ite piti nyt ostaa vähän sika säkissä

Juu, täytyy kattoa, jos niitä vielä huomenna iltapäivällä siellä on :)

Meillä ei ole vauvan mummu vielä "seonnut" vauvatavaroiden kanssa, villasukkia ja tumppuja on kyllä jo tehnyt. :) Saadaan myös siskoltani ja serkultani kasat vauvanvaatteita, että pitää sitten miettiä kuinka paljon niitä kannattaa vielä itse ostella.

Mietittiin kans, et mentäiskö kattoo minkälaiset noi Verkkokaupan rattaat on. Ja kannattaako vielä hankkia, mut toisaalta sais edullisesti...

Me kanssa noita mietittiin mutta turvakaukalo näytti kyllä niin hepposelta että ei tartuttu tarjoukseen. Tuohon hintaan löytyy kyllä netistä muualtakin ja on enemmän värivalikoimaa jos väri on tärkeä. Turvakaukalo ratkaisi pelin meidän osalta ja jäi tilaamatta. Jos joku nää on ottanut niin kertokaas livemielipide että tuliko tehtyä hätiköity johtopäätös.

Tuossa aiemmin oli puhetta kantovälineistä. Mie suosittelen satsaamaan kunnon kantoreppuun, esim Manducaan tai Ergoon. Ergoja varsinki saa hyvinki edullisesti käytettynä. Ne rintareput joissa vauvan jalat roikkuu suoraan alas eivät oo vauvan lonkkien kehitykselle ergonomisia. Aina pitäs kattoa että ne jalat tulee siihen niin että polvet on pepun yläpuolella eli vauva on semmosessa sammakkoasennossa ja selkä pyöreenä. Lisäks ne on kantajan selälle ystävällisempiä kun on se lantiovyö, minkä avulla paino tulee lantiolle eikä selälle. Kantoliina on kans hyvä vaihtoehto mut nopeempi on ottaa kantorepun kyytiin kun sitoa liina:) ja tämä pohjautuu omaan kokemukseen, toki nopea sitoja voi olla nopeampi kun mie jolla menee aikaa ja vauvalla palo pinna aina :D

Ton isofix telakan kanssa en kyl netist o löytäny mitään tuohon hintaan (kuin hauck) mutta en toki ole tutkinut joka paikkaa

En tiedä tuosta Hauckista, mutta ainakin akjaxin turvakaukalosta (http://www.lauranlastentarvike.fi/e...bjectPath=/Shops/23072008-84852/Products/1705) suosittelen pysymään kaukana, kohdat joihin auton turvavyöt vedetään kiinni ovat hyvin pehmeää muovia Ja taipuvat sormivoimallakin sivulta toiselle, en voi käsittää miten kaukalo pysyy kasassa kolarin sattuessa. Tuttavallani oli siis tuo akjaxin kaukalo vauvallaan ja saatiin se heiltä esikoiselle mutta käyttämättä jäi. :S en lastani tuommoisen varaan luottaisi.

Lisätään nyt vielä, että aika harvoin halvalla saa hyvän, jos ei sit käytettynä saa. Laatu ja hinta kun kulkee yleensä aina käsi kädessä.

Oonpas mä tänään samaa mieltä Iidiksen kanssa :) Meillä oli myös esikoisella halpa kaukalo (joku Nania, oli kyllä ihan jämäkän oloinen, mutta hemmetin hankala asentaa ja eikä kankaita voinut pestä) ja siitä vaihdettiin heti turvaistuimeen kun poika osasi istua ja kilot tuli täyteen. Meillä ei yksinkertaisesti ollut silloin varaa ostaa parempaa :oops: Silloin en vielä tajunnut kirppiksiä. Kakkoselle hankittiin Gracon Logico S käyettynä puolitutulta. Uskalsin nimenomaan tutulta ostaa ja takuu oli voimassa vielä, tuntemattoman kaukaloa en ostaisi. Gracossa oli se hyvä puoli, että siihen sai ostaa sopivat matkarattaat kirppikseltä ja löytyi vielä tuplatkin lisäksi :)

Kaukaloista: Oulussa BabyStyle (löytyy myös muualta Suomesta) myy myös käytettyjä kolaroimattomia turvakaukaloita! Saatiin meidän esikoisen Brio Isofixillä 50 euroon :)

Me kanssa noita mietittiin mutta turvakaukalo näytti kyllä niin hepposelta että ei tartuttu tarjoukseen. Tuohon hintaan löytyy kyllä netistä muualtakin ja on enemmän värivalikoimaa jos väri on tärkeä. Turvakaukalo ratkaisi pelin meidän osalta ja jäi tilaamatta. Jos joku nää on ottanut niin kertokaas livemielipide että tuliko tehtyä hätiköity johtopäätös.
No täytyy käydä tänään ihan livenä kattomassa, et miltä vaikuttaa. En kyl kans kaukaloo ostais käytettynä, ellei sit oo jonku tutun... Mut saa antaa vinkkejä, mistä netistä löytyis edullisesti! :)

Oon nyt yrittäny googlailla meille sopivia tuplarattaita, mutta ei. Ne bumbleride indie twinit jotka joku vinkkas vaikuttaa ihan kivoilta, mutta en raaskis niitä uutena ostaa, kun kuitenkin jää noi yksöskärritkin, ja ne oli aika hinnakkaat.. Torista kun hakee, niin löytyy miljuuna ostoilmotusta noille kärreille, mutta myytäviä ei kyllä juuri ole.. Tästähän saattaa kesään mennessä tulla vielä kriisi! :smiley-angry026

Tou, tutustu ihmeessä myös Easywalker Duo vaunuihin, ne on olleet pidempään suomen markkinoilla joten niitä saa myös käytettynä paremmin :) ne on meillä toisena vaihtoehtona bumbleridejrn rinnalla, ainoa miinus noissa EWissä on se että lapsilla on yhteinen turvakaari, jolloin vauvan ollessa kopassa joutuu ratasosassa istuvan kiinnittämään vöillä istuimeen kun ei saa turvakaarta paikoilleen.

Iidis, tuota Manducaa olen myös katsellut. Sehän voisi varmaan olla ihan toimivakin, jos sillä tosiaan voi kantaa vastasyntynyttäkin. Ehkä jatkan arpomista sen ja liinan välillä...Jotenkin ei viitsisi molempia ostaa.

Mie ostin manducan vasta kun esikko oli jo 9kk ikänen, siihen asti olin kannellut liinalla. Ja voi miten kirosin etten ollu raaskinu sijottaa siihen aiemmin! Kyllä ois muutama lähtö onnistunu helpommin ja itkutta.. Liinan siis ostin alkuun kun oli niin paljon halvempi.. Ja manducassa tosiaan voi kantaa vastasyntynyttä, siinä on integroituna vauvatuki ja pääntuki :) helpottaa jos on esim refluxi vauva joka ei viihdy kun pystyasennossa, saa molemmat kädet vapaaks ite ja vauva nukkuu tyytyväisenä :)

Se vaikuttaa kyllä ehkä parhaalta vaihtoehdolta tähän mennessä. Taidan näyttää tänään netistä miehelle mitä oon valkannut. :D

Takaisin