Hankintoja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niitähän löytää aina välillä edullisestikkin, esim kaveri osti torista käytettynä 20€ ja ihan on uutta vastaava :) värit tietty vähän haalistuneet pesussa mut muuten.

Brioja saa nyt edullisesti, niitä poistuvia malleja kun britax osti brion eikä jatka kaikkien mallien valmistusta. Ainut vaan ettei tiedä sit miten takuuhuollot pelaa ja varaosia on saatavilla.

Suosittelen tutustumaan myös Oran vaunuihin :) meillä on ollu 1,5v käytössä ora jovi airit ja on kyllä ollu ihan superhyvät, kulkevat missä vaan maastossa niinkun juna ja on tosi jämäkät, ei mitkään rimpulat :) ja takuulla lämpöset talvellakin ulkona nukuttaa ku on suomessa suunnitellut :)

Hienoa kuulla kommentti Oran vaunuista. Meillä nimittäin vaunut hankittuna, käytettynä nettikirppikseltä. 2 vuotta vanhat, ollu yhdellä lapsella ja niin pirun hyväkuntoset ja tosi kivan näköset. Ja juurikin Ora Jovi Air. Isot renkaat ja tukevan tuntuset työntää, ainaki sisällä. :D meki täällä maalla asustellaa, kotoa lähdettäessä ensimmäinen 2.5km ilman kävelytietä ni uskon että noitten kanssa sit helpohko mennä vaikka vähän epätasaisempa oliskin. Ja tosiaan, toi kotimaisuus kans iso plussa noissa. Olin erittäin tyytyväinen ostokseeni, ja kustansi vain 250e..:) kavereilla viime kesänä ostetut vaunut, lähes samanlaiset, en tiedä merkkiä, ni tonni lisää toho mitä me "köyhdyttii", auts. Eli vielä enempi oon tyytyväinen ostokseeni, vaikka olin aatellu että vaunut sitte uutena.

Kaukalo ja telakkasetti on hankinassa, ja päättäny että se uutena ehdottomasti. Vastaan tullut monia ja usein hinnalla 25e, 30e ymym. Niitä en suostu edes katsomaan, mielestäni aivan liian halpoja! Eli en luota niiden turvallisuuteen. Nyt löysin seutuni Torista, 180e. Nyt voin harkita käyväni katsomassa ja mahdollisesti ostavani. Ensin pitäsi selvittää saako siihen ostettua sopivat renkaat alle. :)

Ja meillä on jo muutamia unisexvaatteita hankittuna ;p ekan bodyn ja kahdet housut ostin np-ultran jälkeen heti (samana päivänä kyllä :D) ku oli niin kivat ja Prismassa alennuksessaki vielä. Kirppiksiltä oon muutamia kans ostellu, pienimmät vaatteet koko 56. En oo vielä niitä ihan pienimpiä hankkinut, äitiyspakkauksen ku oon saanu ni sit. :) ja mun äiti ja mun mummi jo "ärähti" mulle etten saa ostella mukulalle juuri mitään enää, ilmeisesti pelkäävät että he eivät saa ostaa.. xD nyt tuleva mummi, äitini, esitteli yks päivä kuinka kivat housut ja toisetki oli ostanu... xD ajattelin joku päivä kysyä että huoliiko hän lähteä kanssani lastenvaatekirppikselle, varmaan lähtee. :p

Pinnasänky on myös hommattuna jo ja amme löytyy vanhemmiltani. Tää vaa on niin hauskaa ku tavarat hankitaan tuplana suurin osa.. xD äitini on jo kesällä hankkinut heidän kotiinsa mummilavaunut, siellä on pinnasänky valmiina reunasuojuksineen, sittereitä tulee yhteensä kolme (meille kotiin kaks, toinen kellariin pesu/pyykkitiloihin valmiiksi, ja toinen asuinkerrokseen) ja yks mummilaan. :D Amme pitää hankkia kotiin, mummilassa oleva amme varmaankin jää sinne ja sitten vielä mökille olisi hyvä oma. Tuleva ukki sano että vati riittää mut kyl se amme on parempi ku siellä kumminki ollaa kesäisin aika paljon ja lapsi oletettavasti mahtuu ammeeseen vielä 4 vuotiaana että.. :D kesällä kiva lillua siellä sitte.
Ajattelin että osa äitin ostamista vaatteista voisi kans jäädä heille ni ei haittaa jos ei aina muista ottaa tarpeeksi mukaan tai käy vaikka niskakakkavahinko. :D Vauva tulee kumminki olemaan vanhemmillani HYVIN paljon (itse olin kans mummilassa jatkuvasti teini-ikään asti :D sit mummi ja pappa eros. :/ ) ja hyvä olla sielläkin jotain tavaroita sitte. Tuleva mummi on ihan täpinöissään.. xD niin on kyl tuleva isomummiki :D

Mä en oo uskaltanut ostaa vielä mitään.. Jotenki pelko ollu koko ajan. Nyt näin pikkusen maanantaina neuvola lääkärissä ultrasssa ja uskallettiin varata vaunut torista mitä oltiin siellä jo viikon kytätty :) ens viikolla mies käy töiden jälkeen hakemassa. Hartan merkkiset tulee meille. Olis ihanaa kun olis joku odottava äiti kenen kanssa kierrellä kirppiksiä ym välillä käydä kahvilla ja jatkaa kierrosta.

Mie sain eilen kaverilta leikkimaton ja äitiysfarkut. Farkut on kyl ihan superkivat ja tarpeeseen tuli kun yhen oli ennestään. Tuntuu kyl, et tätä tavaraa alkaa jo sen verran olemaan, et oon kauhuissani minne laitan me kaikki sit kun ei enää tarvi.

Mä en osaa vielä ollenkaan asennoitua näihn hankintoihin, vaikka edellisissä olin jo tässä vaiheessa hankkinut about kaiken. Eipä sillä, että nyt olis niin hirveesti hankittavaakaan, etenkin, jos tulokas on tyttö, niin löytyy vaatteetkin jo valmiina... (tosin ne pitäis käydä kaikki läpi, koska niitä on niin älyttömästi, ettei yksi vauva oikeasti ehdi niitä kaikkia käyttää!)

Leikkimatto sattu tulee halvalla vastaan tosi siistikuntoinen, niin sen ostin, samoin seisomalauta sattu olee kaverilla edukkaasti tyrkyllä, joten ostin pois. Sitterin saan lainaan kaverilta, tuplakärryjä harkitsen (Oon ehkä ihastunut MB +Oneen, mutta nitä pitäisi käydä jossain väijymässä eka, koska oon aina vihannut kolmipyöräisiä, mutta noi ois muuten täydelliset..) Oikeastaan turvakaukalo on sellanen ainoa, mikä nyt ehdottomasti tarvii hankkia. Ja ehkä uus rintapumppu..

Lolamon, onnittelen hyvästä vaunuvalinnasta! :) meillä kävelytiet kans etäällä, 20km päässä joten maantiellä ja kärripoluilla mennään oli lunta tahi ei :) asfaltille useempi kilometri kans matkaa.
Minkä merkkistä kaukaloa oot kattonu? :)

Lolamon, onnittelen hyvästä vaunuvalinnasta! :) meillä kävelytiet kans etäällä, 20km päässä joten maantiellä ja kärripoluilla mennään oli lunta tahi ei :) asfaltille useempi kilometri kans matkaa.
Minkä merkkistä kaukaloa oot kattonu? :)

Kiitos. ;) Äitinikin ihan innoissaan noist vaunuist. :D
Hmm, en muista mikä merkki se oli mikä löytyi Torista, mut Britax tai Graco ollu ainaki "haaveissa".. semmonen mihin saa helposti hankittua pyörät alle vaikka käytettynä. :) helpompa mennä ku tämmöselle paatintapille se kaukalon kantaminen hieman haaste ku se laahaa heti maata.. xD

Onkos meillä mitään kivaa puoliväli kaupunkia minne kirpparikierrokselle jossain vaiheessa vaikka rakenneultrien jälkeen :)

Tiiä tosta Porvoosta, onko siellä mitään ja mun suomen maantieto on niin huimaa et en tiiä mitä kaupunkei toho jää välii. ;D sen tiiän et Helsingin lähettyvillä tuo Hyvinkää on. :) meil oli kaverin kanssa suunnitelmana tulla nyt maaliskuun hujakoilla kattelee mimmosia kirppiksiä pääkaupunkiseudulla on, ihan tavan kirppuja ja lastentarvikekirppuja, mukaamme saa liittyä. ;)

Joo se olis mukavaa :) tästä on noin 50 km Helsinkiin. Mulla ei tosiaan oo yhtäkään ystävää tai tuttua täällä jolla olis tai olis tulossa lapsia niin kivempi humputella toisen kans joka yhtä sekasin ja innoissaan ja toivottavasti myös yhtä ulapalla näistä jutuista niin ei tarvi sit hävetä kun ei tiiä noista vauvan jutuista mitään :D

Kaverillani vauvat vielä tulevaisuudessa, mutta se joutunu / päässy munkaa "kärsimää" vauvajuttujen kanssa, ja hänen veljelleen syntyi kuukausi sitte poika, kaverini aika paljon heille ostelee kans kaikkee vaatetta ja muuta, eli ihan mukana täs jutussa kans. :D

Voi kuule, mukava joo saada "vertaistansa" seuraa, odottava äiti joka ihan yhtä ulapalla asioista ku itekki, joten TERVETULOA lämpimästi meidän matkaan. :D
"Ei setä paha oo, vaikka ruma onkin" ;D

Onko kellään kokemusta Bio-oilista? Olis tänään Grouponissa tarjouksessa ja mietin jos käyttäis ennalta ehkäisevästi raskausarpiin, joita ei siis (vielä ainakaan :wink) oo tullu.

Annnika mäki kyselin jossain kohti samaa täällä niin jonkun mielestä hais kamalalle.. eli haista ennenku ostat ;) ite kans harkinnu sitä ku taipumusta raskausarpiin muutenkin.

Takaisin