Hankintoja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä haluaisin hommata kantoliinan tai vastaavan, jota voisi käyttää jo heti vastasyntyneellä. Osaako kukaan suositella? Olen miettinyt Hug a bubia tai Wallaboo rintareppua.

Me käytiin vaunuja katselemassa lastentarvikkeessa, mutta vielä ei tilattu. Meillä on muutto edessä ja en haluaisi niitä siihen vielä tielle. Isommalle seisomalta tulee vaunuihin kiinni. Muita tarvikkeita saan sukulaisilta ja Ikean puoleen käännytään kyllä hoitotaso/lipasto asioissa. :) Vaatteita yms pitää alkaa ostaa, mutta odotan rakenne ultraan niin pääsen sitten värien kanssa kaikkea ihanaa ostamaan :p

Mäki katoin tota Ikea Stuva-hoitopöytää ekaks. Mutta sitte rupesin miettiin, että lieköhän niitä laatikoita vaikea käyttää, kun tuo taso tulee niin paljon yli niistä. Joten taidetaan miettiä jotain muuta vaihtoehtoa. Edellisillä on ollu ihan normaali lipasto, jonka päällä sitten taso. Lipasto on kyllä käytössä edelleen, mutta tuo taso alko olla huonossa kunnossa, ja nakattiin muutossa roskiin.

Lyydia meinaatko Wallaboon rintarepulla jotain ihan semmosta oikeaa reppua vai sitä babyslingiä (vai mikähän sen virallinen nimi nyt onkaan..)?

Mulla ei ollu ekan kanssa käytössä oikeen mitään kantovälineitä, kun se ei niistä niin perustanut. Tokalla oli just toi Wallaboon kantopussukkahässäkkä ja sit Manduca. Täydellinen kombo, sanoisin :) Liinoista oon aina ollut vähän kiinnostunut, mutta en oo jaksanut perehtyä sitten kuitenkaan sidontoihin, niin ei oo tullut edes hankittua.

Me ollaan myös mietitty rintareppua.. Olisi tosiaan kiva kuulla jos jollain olisi suositella jotain tiettyä. Itse en noista tiedä kovinkaan paljoa kun en ole ehtinyt vielä perehtyä.

Meillä oli Baby björnin rintareppu. Älyttömän hyvä reppu mulle, mutta esikoinen ei viihtyny siellä sitten yhtään :D Riskiostos siis sinällään kun ei voi tietää, onko vauveli "rintarepputyyppiä" vai ei.

Täällä on noita samoja Yomanda katsottu, mutta jotenkin kriittinen olen. Tyyliin: voiko noin halvalla saada noin paljon laadukasta tavaraa?

Ite aattelin nii et ku on noin halpa ni saa varmaa myytyy etiäpäi samal hinnalla (jos ei miellytä), pelkät isofix telakat maksaa jo hirveesti. Katoin et netis muualla sama setti on 400-> eikä niis o sitä telakkaa

Juu sitä on kyllä tullu katottua että kaukaloon ja telakkaan saa menemään enempi ku tuo setti yhteensä..siks se kai epäilyttääki. Minä en äkkiä guuglaamalla löytäny tuosta sellasta sivua mitä olisin viittiny katella..Ja mies ei kai oo sitä vielä tehny ku sille annoin tehtävän..ei ainakaan oo puhunu.

Ulkomaisilla nettifirmoilla on myynnissä ja niissä arviot olleet hyvii, suomen oloissa en tiedä toimiiko mutta täs esim. http://www.amazon.co.uk/hauck-Apollo-Travel-System-Night/dp/B009PH5U4U#customerReviews
http://www.prams.net/hauck-apollo-all-in-one-travel-system-a-sky-grey-blue-a

Väri ei ollu oikee omaan mieleen mutta jos toimii ja on hyvä ni siit voi tinkii

Ja negatiivisii kommentteja mitä löysin oli lähinnä kankaista ja kokoamisen hankaluudesta joissain tapauksissa.. Mutta saa nähdä mitä tuli tilattuu :) hinta on varmaa sikskii halpa et on poistuva malli

Muokattu viimeksi:
Me ei olla edelleenkään hankittu mitään, mutta äiti näköjään on... Luulin, että se oli ostanut parit lakanat, mutta nyt se laittoi listan hankkimistaan asioista. Mukana useampi lakanasetti, pari pyyhettä, kuolalappuja, kaksi hoitoalustaa, patjansuojus, yksi potkari ja kai jotain muutakin. Ja langat tulevaan peittoonkin on kuulemma valittuna. Huhhuh, tuleva mummi vähän on innostunut... täytyy ehkä sanoa, että hillitsee vähän ainakin rakenneultraan asti. No, nuo nyt ovat aika neutraaleja juttuja, eli ei niitä nyt ole pakko itse päästä valitsemaan, mutta vaatepuolta hauan kyllä itse valita enemmän. Tai tehdäkin itse, jos vain ehtii.

En tiedä, koska itse aloitetaan hankinnat. Ehkä rakenneultran jälkeen.

Oisko kellään antaa vinkkiä, mistä voisi löytää edullisesti äitiysuimapuvun? Tai yleensäkin jonkun sopivan mallisen, mikä menee päälle :rolleyes:. Oon vähä netistä yrittänyt katella, mutta en hirveesti haluis siitä maksaa, kun tarvin sitä just ehkä sen yhen viikonlopun...
Tää ajankohta on muutenki vähä huono ettiä niitä, kun ei oo oikeen sesonki...

Täälläkin on yks tuleva isoäiti seonnut vauvasälän kanssa, anoppi on jo ostanut vauvanvaatteita ja sitterin ja kuulemma puhunut ostavansa paaaaaaljon muutakin. Huoh.

Työkaveri sanoi tuovansa joku päivä omilta lapsiltaan jäänyttä tavaraa, ei osannut vielä tarkkaan sanoa mitä sieltä kaapeista löytyy.

Itse ei olla ostettu mitään, vastahan mä mietin raskausajan vaatteita enkä vauvan! Ja kai aika ison osan hankinnoista ehtii tehdä syntymän jälkeenkin, kun näkee mitä oikeasti tarvitsee...? Kunhan nyt pinnasänky, vaunut ja muutama vaatekerta olis valmiina ennen synnärille lähtöä. Vai oonko ihan hakoteillä?

Annnika, paa bikinit :D niin mie tein jo esikkoo oottaessa :D
Täytyisi joka tapauksessa ostaa uusi yläosa, joka sopii vanhoihin ja mielummin haluisin sellasen vatsan peittävän mallin :p. Mut täytyy tuotakin miettiä, jos ei muuten sopivaa löydy... Kiitos vinkistä!

Ellokselta ainakin löytyy äitiysuimapuku, näkyi olevan vielä alennuksessakin tällä hetkellä. Jossain muuallakin on tullut vastaan, mutta nyt en muista missä. Ite en oo sellasta koskaan tarvinu, nytkin mulla on toppi+housut yhdistelmä, jossa tilaa ihan kivasti vielä.

Oisko kellään antaa vinkkiä, mistä voisi löytää edullisesti äitiysuimapuvun? Tai yleensäkin jonkun sopivan mallisen, mikä menee päälle :rolleyes:. Oon vähä netistä yrittänyt katella, mutta en hirveesti haluis siitä maksaa, kun tarvin sitä just ehkä sen yhen viikonlopun...
Tää ajankohta on muutenki vähä huono ettiä niitä, kun ei oo oikeen sesonki...
Mulle meni ihan normi uimapuku loppuun asti :) Uikkari joustaa yllättävän paljon! Osta vaikka numeroa isompi :)

Takaisin