Hankintoja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Verhoja enkä mattoa oo vieläkään hommannu vauvan huoneeseen :sour: En vaan osaa päättää että minkälaiset olis täydelliset, se ikean värikäs nappimatto kyllä himottelee mutta viimeksi piheys iski kun siellä kävin :cool: Kattelin myöskin seinätarroja tänään, haluaisin ison Nalle Puh -aiheisen seinätarran, mutta senkin paikalleen laittamiseen tarvittaisi VÄHINTÄÄN seinien pesu eikä tuosta ukosta ole helvetti vieköön mihinkään! Tarvis siirtää sohvaa sun muuta pois edestä että pääsisi puunaamaan.

Kolme ( vai neljä?) kuukautta sitten pyysin seinien maalaamista, ei ole tapahtunut. Luovutin sen osalta ja pyysin että roudataan turhat kamat varastoon, didn't happen. Nyt en aio enää auttaa roudaamisessa koska maha on hemmetin iso enkä mitään painavia asioita ala edes yrittää siirtäämään, saa nähdä asuuko meidän vauva sitten varastokamojen keskellä pölyn ja paskan seassa :meh: 39+2..

Mie tilasin netistä tarrat ja inhottaa ku seinä on maalattu lastulevy ni ei ne pysykään kunnolla :( ja matto puuttuu täältäki, verhoista en tiedä ku ei o muuallakaa, pimennysverhoja lukuunottamatta. Netistä näytti mattojakin saavan halvemmalla ku miusta Ikean matot oli kalliita?!?

Oijoi yomanda , jos tiedät jotain tiettyjä nettisivuja mistä vois saada edukkaasti mattoja niin linkkiä kehiin, please! :smiley-angelic001:smiley-angelic001

Toki Ikean lasten matot ei nyt niin kalliita ollu mutta ku en tykänny niistä yhtään ni kaikki muut oli miusta kalliita. :)

Olen miettinyt, että miksi vauvalle laitellaan huone jo ennen syntymää? Vietättekö aikaa vauvan huoneessa sitten niin paljon, että kokonainen huone kannattaa laittaa vauvaa varten? Ihan vain eri tarkoitusperiä mietin, kun en itse näe tarpeelliseksi laittaa vielä vauvan/lasten huonetta valmiiksi, jos siihen onkin joku hyvä syy mikä minulla on mennyt ohi (:

En ole laittanut meidän ylimääräistä huonetta vauvan huoneeksi vielä, koska vauva tulee olemaan minun kanssani siellä missä minä olen eniten, eli todennäköisesti olohuoneessa. Ylimääräinen huone on vielä sekalaisessa vapaa-ajan käytössä / miehen työhuoneena. Siellä on kaikki vauvan tarvikkeet tosin, mutta pääasiassa mies tekee töitä siinä huoneessa, joten olkoon vielä hänen työhuoneena niin kauan, kunnes lapsi siirtyy nukkumaan omaan huoneeseen eli vielä hyvin kauan. En viettäisi aikaa muualla kuin olohuoneessa vaikka ylimääräistä huonetta järjesteltäisiin eri tavalla, koska olohuoneessa on telkkari ja muuta viihdykettä.

Täällä ainakin vauva nukkuu alusta alkaen omassa huoneessaan ja kaikki hoitotoimet ynnä muut tapahtuu siellä, paitsi imetys päivisin niin siksi.

Yomanda kiitos linkistä :)

Haluan laittaa huoneen vauvalle koska siihen tarkoitukseen se on alunperin varattu ja kun se on lähinnä varastohuoneena ollut :)

Me asutaan kohta nelihenkisenä perheenä kaksiossa. Meillä ei oo aikomustakaan muuttaa tästä vielä pitkään aikaan. Ostettiin tämä meidän pieni omakotitalo kun oltiin vielä ihan kahdestaan. Rakastuttiin siihen että tämä on syrjässä, koirat saa olla pihalla vapaana, oma ranta jne.. Välillä ahdistaa kun tuntuu että romua kertyy liian helposti nurkkiin mutta me vaan viihdytään tässä niin hyvin että en lähtis muuttamaan ihan helposti tästä isompaan asuntoon jossa en näin hyvin viihdy. Toistaiseksi meillä ei siis ole edes esikoiselle omaa huonetta mutta luultavasti kun tämä toinen tästä vähän kasvaa niin tytöt saa makuuhuoneen kokonaan itselleen.

Meille ei myöskään tule vauvan huonetta, koska vauva nukkuu perhepedissä/sen vieressä äippäpakkauksen boxissa, vaatteet on yhteisessä vaatehuoneessa ja hoitovälineet kylppärin pesukoneen päällä.
Luulen, et vauva pääasiassa viettää aikaa olohuoneen futonpatjalla meidän kanssa sisällä ollessaan, keittiössä ehkä sitterissä, jos ei viihdy yksinään kokkaamisen aikana. Vaunut ja ulkovarusteet mahtuu nipin napin eteiseen...

Mut oman huoneen lapsi saa sit kouluiässä, olettaen että meillä on siinä vaiheessa rahaa vaihtaa kaksio kolmioon. En myöskään ole halunnut sisustaa vauva-tekstiileillä, kun koko perhe olohuonetta ja keittiötä kuitenkin käyttää.

Meilläkään vauvalle ei ole omaa huonetta, vaikka kolmiossa siihen mahdollisuus. Mutta tuo toinen on työhuoneena ja tarviin olla koska mies toisinaan tekee etätöitä joihin kuitenkin jonkinlaisen rauhan muilta. Ja tietokonetta en halua makuuhuoneeseen enkä meidän olohuoneeseenkaan.. Olohuone kokis taas totaalimuutoksen jos se pitäis sijoittaa.. Helpoin on siis että vauvan pinnis on samassa huoneessa ku ite nukutaan. En kyllä jaksaisi raahautua toiseen huoneeseen edes öisin syöttämään... Sitten joskus tulevaisuudessa katsotaan lapselle oma huone.. Ainakin sitten se on mahdollista kun muutetaan tulevaan kotiimme... Paikka siis tiedossa, muttei se että rakennetaanko uusi vai rempataanko nykynen talo pihapiirissä..
Sitten hankintoihin.. Kävin Lidlistä hakemassa sen vartalotyynyn.. Huvittavinta oli ku vanhat mammat niitä kanteli kaksin kappalein, ku tämän näin niin piti itellä kiirehtiä tyynykasan luo että varmasti saan :D onneksi niitä oli vielä ihan reilusti.

Nonni tyyny hankittu, täälläki siinä parveili mummoja. Mainoksessa pitäs siis lukee et raskaana oleville ja mummoille :D

Me muutettiin kolmioon ja kaikki (neuvolanterkkakin) kyselleet, että tuleeko vauvan huone tai sanoneet, että ihanaa sittenhän on vauvalle oma huone. Juu, ei. Se on meitsin ompelu-/kodinhoitohuone ( mies kun haluaa välttämättä pitää tietsikan olkkarissa.

Ainakin suunnitelmissa (mies on ehkä vähän eri mieltä) et lapsi ois aika kauan meiän makkarissa. Lelut ja muut voi hyvin olla olkkarissa sitten taaperoiässä. Kivempihan se on, että siinä leikkii, niin voi samalla kattoa perään ja laittaa ruokaa tms. Enkä tiedä mihin kummaan tunkisin pikkuhuoneesta ton mun ompelukoneen ym. Jos ois kaksi lasta sitten jo näkisin sen järjen, että niillä on lastenhuone. Mutta toki kellä liikenee yks huone kokonaan lapselle, niin mikä jottei.

Kävin eilen hakemassa Lidlistä vartalotyynyn. Viime yönä nukuin pitkästä aikaa jopa puoli viiteen saakka, johtui sitten tyynystä tai ei, ja nyt oon hyvillä mielin hankinnasta. Irtotyynyjen asettelu (ensin kolme pään alle, sitten halityyny ja viimeisenä kaks jalkojen väliin) on välillä melkoinen proseduuri :)

En muista, onko täällä ollut puhetta unettomuudesta, mutta mulla on viime ajat olleet ihan naurettavia nukkumisen kanssa. Kaikkiaan öiden katkonaisuutta on jatkunut jo reilusti toista kuukautta, ehkä kaksikin. Herään keskellä yötä pirteänä kuin peipponen, jonka jälkeen valvon x määrän tunteja. Aamulla sitten saan uudelleen unen päästä kiinni. Tällä viikolla olen suosiolla alkanut puuhastella kaikenlaista: eilen tein pakkaseen pari vuoallista lasagnea ja alkuviikosta leivoin vierasvaraksi pikkupitsoja :)

Mie herään joko kolmelta tai viiden jälkeen ja sit se pari tuntii tulee tehtyy jotain, jonka jälkeen unet jatkuu.. Itselle tuo Lidlin tyyny on melko paksu mut jos se siitä muotoutuisi..

Minä saan itseni nukahtamaan varmaan joskus 00-01 aikaan ja unet sitten loppuu siinä 04-05. Yritän aluksi aina pyöriskellä ja saada uudestaan unen mutta sitten alan selaamaan iltapäivälehtiä. Aamulla sitten kun vois uudestaan nukahtaa niin lapsi herää joten ylös on noustava. Yhessä on nyt kuitenkin nukuttu päikkärit mutta onhan tämä vähäunisuus outoa kun ei ole ikinä tämmösestä tarvinnut kärsiä :meh:

Päiväunet on pelastus. Onneksi oon saanu meidän 3 vuotiaan taas nukkumaan päiväunet vaikka välillä oli pitkä väli ettei suostunut nukkumaan. Tietysti ilta on venähtäny ja neiti menee nukkuu aika myöhään..

Tuo Lidlin pitkä tyyny on ollut kyllä ihan huippu! Minä löysin sen kirppikseltä ehkä pari-kolme kuukautta sitten. Oon nukkunu kyllä koko raskauden ajan hyvin. Sen jälkeen kun tajusin ottaa pään alle toisen tyynyn niin hartiajumitkin helpotti. Ekassa raskaudessa piti ottaa käyttöön tyyny jalkojen väliin ja sen jälkeen en oo pystyny nukkua ilman sitä.

Minä ostin vauvalle babynestin / unipesän. Onkohan täällä ollut keskustelua siitä aikaisemmin? Se on tullut jo postiin, mutta en ole kerennyt noutamaan vielä. Vauva saa aluksi nukkua siinä unipesässä meidän sängyssä tai sitten vaunuissa. Meillä loppukesästä/syksyllä muutto uuteen omaan kotiin ja sinne hommataan isommille lapsille kerrossänky niin saadaan sitten pinnasänky isosiskolta vauvalle. :)

Takaisin