Hankintoja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mä ostin sillo aikoinaa imetystyynyn valmiiksi, ja aii että se korvas tommosen pitkula tyynyn.. vielä en oo imetyksessä käyttäny ku vaa normityynyä nii en tiiä miten se sit käytännössä menee imetyksenkans :D

Tuli laitettua tilaukseen mm.
lämpöpussi (ovh 69, sain 17 eurolla )
2 tuttipulloa
4 pullotuttia (kahta "kokoa")
pulloharja ja -kuivausteline
Diaper Champ vaipparoskis
2 kpl Maidonkerääjiä
1 pkt kertakäyttöisiä liivinsuojia alkuun sille varalle että (kun) ei jaksa/kerkeä pestä noita kestosuojia :)

Ainii ja BigEars koira ekaksi leluksi / unikaveriksi <3

Käytiin (vihdoin) ostamassa tänään kauan odotettu vaatekaappi. Huomenna kasaan ja sitten vaatteet paikoilleen! Sitten onkin kaikki valmista ja kaikki hankittu, ainakin alkuun. Hmmm ja paaaaljon "turhaakin" tullut ostettua :rolleyes:

Meillä hakematta vielä lipasto ikeasta, vihdoin sain päätettyä mimmosta sieltä lähdetään etsimään :joyful:

Tuo Lidlin pitkä tyyny on ollut kyllä ihan huippu! Minä löysin sen kirppikseltä ehkä pari-kolme kuukautta sitten. Oon nukkunu kyllä koko raskauden ajan hyvin. Sen jälkeen kun tajusin ottaa pään alle toisen tyynyn niin hartiajumitkin helpotti. Ekassa raskaudessa piti ottaa käyttöön tyyny jalkojen väliin ja sen jälkeen en oo pystyny nukkua ilman sitä.

Minä ostin vauvalle babynestin / unipesän. Onkohan täällä ollut keskustelua siitä aikaisemmin? Se on tullut jo postiin, mutta en ole kerennyt noutamaan vielä. Vauva saa aluksi nukkua siinä unipesässä meidän sängyssä tai sitten vaunuissa. Meillä loppukesästä/syksyllä muutto uuteen omaan kotiin ja sinne hommataan isommille lapsille kerrossänky niin saadaan sitten pinnasänky isosiskolta vauvalle. :)

Mä tein ite vauvalle tuommoisen babynestin, kun tuntui hyvälle ajatukselle "suojana", jos meidän sängyssä tai sitten rajaamassa tilaa pinniksessä:)

Mies kävi ostamassa vauvanpesän kun päästiin sairaalasta kotiin. Pikkuinen on nukkunut siinä meidän välissä nyt joka yö. Tilaa on vähän, joten kohta varmaan pitää siirtää pinnis meidän makkariin ja laittaa vauva pesässään siihen nukkumaan. Hyvä ratkaisu se pesä kuitenkin oli, kun halusi pitää pienen vieressä ja sen kanssa ei ainakaan tarvitse pelätä, että kierähtää vauvan päälle.

Höh, nyt kun vauva on kotona, huomaan että pienistä bodeista on liikaa lyhythihaisia, eikä niiden kanssa pysy tumput käsissä. Häätyy lähettää mies kauppaan jos se löytäisi pari kääntöhihallista lisää, nää on mahtavia tälle tuulimyllykäpälälle :D Teenköhän mitään noilla lyhythihaisilla.. Kauankohan nämä tahtoo naamaansa raadella? Viikon päästä saa leikata kynnet, loppuuko se siihen?

Meillä ei edellisen kanssa tainnut olla ainuttakaan lyhythihaista bodya ennen kun jossain 68 tai 74 koossa. Ja ei se raapiminen lopu siihen kynsien leikkuuseen mutta maailman parhaat ohuet puuvillatumput ostettiin H&M. Kannattaa käydä hakemassa, myydään muistaakseni 3 tai 4 parin paketissa :)

Mä oon käyttänyt viileinä päivinä lyhyt- ja pitkähihasta bodya päällekkäin, että voihan niitä käyttää ihan aluspaitana :)

Kiva idea tuo babynest! Olen vähitellen muuttanut kantaani nukkumisjärjestelyjen suhteen, ja kun alkuraskaudesta olin vielä sitä mieltä, että mahdollisimman pian vauva omaan huoneeseen, niin nyt mietin jo perhepetijärjestelyjä. Meidän pieni tyttö omassa isossa huoneessa, mitä siitä nyt tulisi... :wink No, aika näyttää.

Onko kellään/kaikilla vaipparoskis? Siitä kun ekan kerran kotona puhuttiin, niin alkoi tuntua ihan ehdottomalta hankinnalta. Ekologiset näkökulmat tuli sitten kyllä mieleen vähän myöhemmin. Ainakin toistaiseksi taitaa jäädä hankkimatta, katsoo sitäkin sitten vähän myöhemmin.

Meillä ei oo eikä tuu vaipparoskista. Poljinroskis on ollut meillä toimiva ratkaisu. Kohta ei tarvi sitäkään, kun tyyppi vähän kasvaa ja päästään kestoilemaan :)

Mekin hommattiin ihan vaan poljinroskis vessaan edellisen heilurikannellisen tilalle. Ihan vaan siksi että koira olis saanu heiluriroskiksesta kannen tiputettua niin halutessaan ja voin kuvitella vaippojen kiinnostavan sen verran että kansi olis tippunu aika nopeasti..

Meille tilattiin diaper champ -vaipparoskis (kirjotin eka vauvaroskis :nailbiting: hups!!) siihen ei tuu mitää kasetteja tms , normi roskapss sisälle. Googlettamalla näkee miten se toimii, ei pääse koirat sisälle eikä hajut ulos :stop:

Alkuun vissii raapii paljon itseään jos ei ole tumppuja, mut vaatteissahan useasti on myös ne käännettävät hihansuut, sittenhä ei tarvii tumppuja

Meillä ei oo juurikaan tumpuille ollut koskaan tarvetta. Kukaan vauvoista ei oo itseään pahemmin raapinu, että olis sen takia tarvinnu pitää. Mutta tarpeen tullen myös sukat ajaa saman asian.

mullaki yhdet tumput vaan mut onneks on noita sukkia :hilarious:

meilä tahtoo kovasti mennä kädet kasvoille, ollut sellainen syntymäpäivästä asti. alkuun käytettiin tumppuja mutta on nuo kääntöhihabodyt vaan niin paljo kätevämpiä että ei oo parin eka päivän jälkeen tumppuja pidetty.. välillä saa olla sitten normivaatteilla ja raapiminen onki vähän vähentynyt, tai jäljet ainakin, nyt kun saa kynsiä leikata.

Takaisin