Hankintoja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hankintoja miettiny et mitä pitäis oikeesti ruveta jo kattelee nii hoksasin et uudet tutit pulloihin ja meillä on mystisesti kadonnut hoitoalusta jonnehi...Se pitää siis vielä hankkia...Kaikki muut on jo hankittuna...Nii ja laitettuna...Puuttuu vaa se vaavin nuttura <3

Mä oon aivan ihmees noitte vaatteitten kans... lajittelin niitä hienosti koon mukaan, mutta kun aloin vertaamaan niitä toisiinsa niin jotkut 62koon vaatteet on saman kokoisia kun 68/74 :eek: ja eikun alusta vaan lajitteleen :shifty: tällä kertaa en katso numeroita :meh:

Minäki yritin lajitella koon mukaan ja sit meni hermo ku oli niin samankokoisia. Lykkäsin osan hoitopöydän laatikkoon ja osan tungin kaappiin. Päätin että katon sitte aina mikä olis hyvä. Kaikki helposti napattavat vaatteet on kuitenkin pesty ni ei väliä missä on mikäki.

Mie kans suosiolla luovutin niiden kokomerkintöjen kanssa, vertailin vaan silmämääräsesti suurinpiirtein samankokoset samaan nippuun.

Ja hankintoihin liittyen, onneks tuli hommattua ja organisoitua kaikki jo silloin hyvin (liian) ajoissa, koska en oo nyt näinä viimesinä viikkoina ollu enää yhtään niin skarppina että oisin jaksanu tutkia ja vertailla ja ettiä ties mitä tarvikkeita. Siis mun mieli on jotenkin jo ihan synnytys/vauvamoodissa, vielä kun kehokin olis samaa mieltä. :)

Todellakin kokomerkinnöissä voi olla paljonkin heittoja valmistajien välillä!

Täällä alkas nyt pikkuhiljaa olla hankinnat tehty. Viikolla tuli vihdoin ostettua se hoitotaso, kertakäyttöisiä liivinsuojia ja 1 korvikepullo varalle. Tänään tarttui Ikeasta mukaan kaappi ja hyllyjä. Kunhan saa ne paikoilleen, niin voi järjestää vaipat ja vaatteet niihin, toistaseksi ovat oottaneet pusseissa. Niin ja lelukaari tuli myös ostettua.

Mulla on kyllä nyt menny vähän överiks tää vauvashoppailu... :D juurikaan mitään en oo uutena ostanu mutta rahaa on kyllä palanu liikaa. Mies jo vähä toppuutteli eilen tossa kun käytiin varmaan kolmatta kertaa viikon aikana samalla kirpparilla :DD

Mä oon lohduttanu itteeni aina ku morkkis on meinannu iskee, et varsinki kirpparilta ostetut tavarat tuo kaksin verroin enemmän iloa; joku pääsee itselleen turhaksi käyneestä tavarasta eroon ja samalla mä saan vauvalle jotain hyödyllistä edullisesti :)

Vau mikä pöllöpeitto!! Mullakin opiskelijabudjetilla menny kaikki rahat vauvan hankintoihin. Välillä on tullut huono omatunto, mutta se on leintynyt kun oon aatellu, et jos olisin ostanu kaiken uutena niihin olis mennyt todella paljon enempi rahaa. Vain sitterin tilasin uutena netistä ja pari bodya ostanut uutena, muutoin tori.fistä tai kirpparilta ja silti on kyllä menny rahaa ja paljon! Mutta myöskin omaatuntoa on helpottanut se, että ne kaikki on ostettu vauvaa varten enkä oo tuhlannu rahoja omiin vaatteisiin tai haihatuskiin.

Yks mihin saa helposti rahaa silleen viattomasti on ompelutarvikkeet. Ihan ite tein, niin ei maksanut mitään. Yeah right.

saman on juu huomannu muissaki hommissa, tee ite ni tulee halvaks.. no kuormalavasohvaryhmälle tulossa hintaa nyt 300e ku laskee maalit ja patjat ja kankaat ja ja ja..

Mää pelkään että jos tätä vauvaa joutuu vielä kovin kauan odottelemaan niin keksin ostaa kaikkee ylimääräistä romua / lisää vaatteita vaikkei oikeesti tarvis. Kaupoissa aina hakeudun hypistelemään vauvatarvikkeita tai vaatteita. Varmasti jotain täytyy ostaa sitten synnytyksen jälkeen kun tietää mitä tämä vauva tarvii/vaatii, mutta ei viitsisi kaiken varalta kaikkea ostaa.. ajatukset vaan niin vauvassa ettei muuta osaa ajatella.. :)

Takaisin