Hankintoja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kai tästäkin hankinnasta saa mainita. :) Tilattiin ihan eka oma pyykinpesukone! :grin Putkiremontti saatu päätökseen ja ihka oikea hanakin koneelle. Helpottaa vauva- arkea, kun ei tarvii kolmannesta kerroksesta juosta aina kellariin pyykkäämään. :)

Zeni, en tiiä. Pitäs katella jostain. On miulla emmaljungan pehmee kantokoppa, mutta voi olla liian pitkä nuihin. Eiköhän ratkasu vielä löyvy. Ja tuon kuomun saa auki niin että työntäessä näkee etummaisen :)

Millä pesuaineella ootte pessy vuvan vaatteet? Siis mikä merkki ja onko ollu pelkkää pesuainetta vai myös huuhteluainetta ja onko ollu normi pesuaine vai nestemäinen pesuaine?

omo sensitive nestemäinen. jostain saanu sen käsityksen että jauheista jää helpommin jäämiä vaatteisiin.

Joo jauheista tosiaan jää jäämiä vaatteisiin. Meillä käytössä 0% neutral nestemäinen pesuaine, huuhteluainetta ei käytetä omissakaan vaatteissa muuten kun laksnapyykissä :)

Omo sensitive nestemäinen täälläkin. Jauhemaisia en oo käyttäny moneen vuoteen, nestemäiset on jotenkin helpompia. Ja huuhteluainetta ei käytetä, kuivaan mahdollisimman paljon ulkona että saa raikkaamman tuoksun.

Minirisk sensitive tai joku semmone :P ja hajusteeton huuhteluaine blandattuna 50-50 veden kans . En tiiä miks teen niin, säästön takia kai :D en tykkää ku käytetyissä lasten vaatteissa jää edellisen vauvan haju niihi :/ saiskoha sitä jotenki pois??

Etikkaa lorauttaa huuhteluaineen tilalle niin häviää hajut :) voi laittaa ihan vaikka puol desiä eikä pitäs jäädä etikan tuoksua.

Meilläkin omo sensitive nestemäinen ja huuhtiksena etikkaa ja ulkona kuivatus. Jos pesuaineet tarvis ite ostaa, niin ostaisin varmaankin Neutralia tai jotain muuta herkän ihon ainetta joka sopii kestoille. Pesupähkinöitäkin oon välillä käyttänyt jos ei oo varsinaisia tahroja ollut vaatteissa, mutta harvoinpa sellaista pyykkiä on.

Meillä omoa kans sensitivenä kaikki vaatteet. Mustalle pyykille meillä tosin on oma pesuaine, omoa seki. Huuhteluainetta vähän ja se tietysti sensitiveä.

Ja nestemäistä ehdottomasti! Paljon helpompaa minusta käyttää eikä jää mitään pesuaine jäämiä pyykkeihin tai koneeseen (tai ainakaan verrattuna jauheeseen!)

me ollaan käytetty MiniRisk Colouria, nestemäistä, ku mun iho ei kestä niitä jauhemaisia. Ennen käytin lv:n nestemäistä, mut se jätti mun mielestä likaiseksi, esim veritahrat siteistä ei lähtenyt ja vaaleiden paitojen kainalot harmaantui.

Huuhteluainetta en oo koskaan käyttänyt. Joskus teen etukäteen etikkaliotuksen, jos vaik vahingossa ostaa kirpparilta jotai hajustetulla pestyä.

Täälläkin alkaa olla kaikki hankittuna, mutta mitään ei oikeastaan ole vielä valmiina :hilarious: Pinnasänky on kasaamatta, vaatteet pesemättä jne. Itkuhälytin pitäisi vielä hankkia, onko kenelläkään suositella mitään tiettyä merkkiä/mallia? Pitäisi olla hyvä kantavuus (omakotitalo, reilun kokoinen piha) sekä pitäisi toimia moitteetta myös talvella. Nykyään näyttäisi olevan tarjolla aika paljon kaikenlaisia hifistely malleja, onko porukka kokenut näiden ominaisuuksia hyödylliseksi? Yhdessä mallissa taisi olla lämpötilamittari ja pystyi käyttämään ns. radiopuhelimien tyyliin, vanhempien lähettimestä pystyi puhumaan lapselle. Onko nämä tosiaan tarpeellisia? :confused:

Jos jotain lisää kaipaisin vielä niin pienelle lakanoita yms. sekä harsoja. Mutta olenko ainut jonk mielestä nuo on ihan kauhean hintasia? :wideyed: Ajattelin pyytää anoppia tekemään vanhoista pussilakanoista pienen sänkyyn lakanoita, kun niitä löytyy kaapista isot läjät, osa melkein uusia. Käyttöä niille ei meillä juurikaan ole, kun ovat yhden hengen ja itse emme niitä käytä. Ja mitä harsoihin tulee niin hullulta tuntuu niistäkin maksaa 4 kappaleen pakkauksista 25-40€! :facepalm:

Mul mielestä noi lakanat ja harsot on kalliita. Harsot aijon kyllä ostaa mutta eilen laskettiin mun äidin kanssa, että jos pussilakanat tekee ite niin saa juuri sellasia kun haluaa ja paljon halvemmalla ja kun ne on tosi helppo tehä :)netistä eilen kattelin aivan ihania kankaita eikä tosiaan ollu kalliita:)

Mä ostin Ikeasta harsoja, olivat paljon napakamman oloisia (paksumpia) kuin lastentarvikeliikkeen versiot. 2kpl maksoi muistaakseni 4,99€, naapurikaupassa 3kpl oli vajaa 13€. Onneksi sain myös käytettynä osan ettei ihan vararikossa noiden harsojen takia ole. :/

Me aateltiin hankkia radiopuhelimet itkuhäläreiks, ku ne on yleensä kestävämpiä (kestää myös pakkasta) ja halvempia. Katoin jo jonkun mallinkin, mut en nyt muista, mikä se oli. Nyt ehkä saadaankin lainan siskoltani radiopuhelimet, joita on samaan tarkotukseen käytetty.

Meillä on hirvee kasa saatuja harsoja. Lakanat oon tekemässä ite käytetyistä aikuisten lakanoista. Harsokangastakin saa kangaskaupasta, ni siinäkin vois halutessaan säästää ite ompelemalla. Meillä nyt ei tarvetta.

Sais vaan itestään irti energiaa sen verran, et sais noi kaikki ompeluprojektit tehtyä. Tai edes osan.

Joo harsot on ihan TÖRKEEN hintasia! Me saatiin joku 10 harsoa (nunnuksi meillä kutsutaan :P ) käytettynä ja 2kpl äp:ssa. Jos joku tahtoo ostaa vauvalle jotai ni pyyän vaikka sitte niitä :)

Takaisin