Hankintoja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jospa tulisi kuuma kesä, niin vauvat saa olla melko vähillä vaatteilla tai jopa ilkosillaan (: Mahtavaa olisi, jos voisi vauva ottaa mahdollisimman paljon ilmakylpyjä, ehkä pahimmilta vaippaihottumilta vältyttäisiin.

Mä löysin kirpparilta 10 eurolla itkuhälyttimet ja harsoja löysin muutaman sieltä kans halvalla.
Ja aattelin että on ihan hyvä olla itkuhälyttimet, jos parveke ois uudessa kämpässä, jos sellasen ny vaan ensin sais, ni ei tarvii juosta tarkistelemassa, että jos pikkanen nukkuu parvekkeella ni et joko on heränny tms, kun sitten pitää pitää kiinni ovikin, koska on kissa, ettei se häiritse lapsen nukkumista. Ja tiedä kuin paljon muutenkin tulee käyttöäsitten lopulta.
Vielä ois hankittavana tutit, tuttipullot ja mitähän muuta.. en muista mun listaa.
Kaverin vaimo lupas etsiä puuhamaton. Vaatteita pitää vissiin pikkuhiljaa, siitä huolimatta ettei vielä oo isompaa kämppää, ni alkaa pyytää ihmisiä tuomaan, et on sitten oikeasti valmiina jotain, kun tämä masukki päättää tulla ulos.

Vaunut, hoitopöytä, turvakaukalo, pinnis, patja, petari, patjasuojus, mobile, vaatteita on. Vaatteita saadaan tänään 3 säkillistä lisää joten eiköhän niillä pärjää...yhden setin haluan itse vielä ostaa kun se oli niin supersöpö! Eniten pään vaivaa tuottaa tällä hetkellä pinnissuoja ja hoitoalusta, että mitkä laitan tilaukseen, sitten harsot, tutit ja muutamat tuttipullot haluan hankkia, hoitopöytään korit ja sitten vaipat ja kaikki sellaiset apteekkitavarat...itselleni muutamat legginsit, mekot ja imetysliivit mitä on mukava pitää synnytyksen jälkeen...jos näillä pärjäis ensialkuun:)

hei nyt tulee taas tyhmä kysymys! ostin tollasen pingu-hoitoalusta joka on jotain pehmeetä materiaalia, millä se olisi paras suojata vai tarviiko sitä suojata ollenkaan kun lukee että kosteutta ja likaa hylkivä pinta? kankaalta se kuitenkin vaikuttaa... oon nyt kyllä ihan öönä aapisen nurkassa :o

Laittaisin varmaan käsipyyhkeen tai muovifroteen siihen päälle. Meillä on pikku piian hoitoalusta, jossa on muovisen oloinen pinta ja laitan siihenkin pyyhkeen, niin on helpompi pitää puhtaana.

Pyyhettä minä muistaakseni pidin ja ajattelin nytkin. On pehmosempi iholle, helpoo pitää puhtaana ja voi käyttää vähän kuivaamiseenkin tarvittaessa.

Mulla on ollut muovifrotee, käsipyyhe ja harso, harsoa on käytetty kuivaamiseen ja käsipyyhe oli imemässä isoimmat pisut.

Tänään posti toi "hankintoja", ison läjän kummipojan keskosvaatteita meille lainaan :happy: Ne on niin söpösiä ja pikkuruisia :angel1

Noi hoitoalustat on muuten pirun kylmiä vauvan iholle ilman pyyhettä tai mitään suojaa. Huomasin, kun joskus laskin esikoisen ilman mitään siihen, niin heti pääsi parku ja kyllä se kädellekin tuntuu viileeltä, kun on semmosta muovista kangasta kuitenkin. Mä oon käyttänyt joskus myös Liberon kertakäyttösiä vaipanvaihtoalusia, jos on ollut kamalasti pyykkiä tai oltu jossain reissun päällä. :thumright

Meillä myös ollu esikoisen aikaan käytössä ne kertakäyttöset alustat, tosin käytettiin samaa alustaa niin pitkään kunnes ei löytyny enää kuivaa nurkkaa siitä :D eli ei vielä yhen tai kahen pissan jälkeen viskattu pois :) se imee sen niin hyvin ja kuivuu sit, eikä tommosen pelkkää maitoa syövän pissa haise millekkään :)

No nyt on. Kaikki valmiina, paitsi rintapumppu jota en hanki ennenkuin tietää tarviiko sitä edes. Vaipat, liivisuojat, puhdistuspyyhket, Bepanthen ja Septidin, vanupuikot ja -laput. Ostin jopa imetysliivit :o

Kaikista ylpein olen siitä, että onnistuin kirpparilla hillitsemään itseni ja ostamaan vaan yhden kesähatun ja aivan järjettömän suloisen nallepuvun (koko 68cm, perustelin että menee ehkä vähän pidempään niin ei oo turha ostos:) ). Ois ollut lelukaarta ja puuhamattoa ja vaikka sun mitä, mutta jätin ostamatta. Hyvä minä!

Eilen laitoin tilaukseen Carriwellin imetysliivit ja raskaudesta palautumiseen tarkoitetun vyötärökorsetin. Bravadon imetysliivejä on kyllä kehuttu paremmiksi, mutta Carriwellin oli halvemmat, niin aloitin nyt niistä. Eihän sitä vielä voi olla varma, tuliko oikean kokoiset tai onnistuuko imetys ylipäätään (vaikka hurjan kovasti sitä toivon ja kaikkeni aion yrittää).

Minäkin aloitan Carriwellin comfort bralla ja satsaan hyviin imetysliiveihin sitten, kun imetyksen onnistuminen ja rintojen koko maidon nousun jälkeen tasoittuvat (: Harmittaisi satsata useita kymppejä turhaan, jos imetys ei onnistu tai maito ei nouse. Kalliita ne imetysliivit, järjestään hyvät on monta kymppiä kappaleelta...

Tänään meni tilaukseen harsoja ja koon 56 bodyja sekä potkareita. Mietin kyllä, pitäisikö ostaa vielä tuotakin pienempiä - hankalaa, kun ei etukäteen tiedä minkä kokoinen vauva on tulossa. Tai millaista vauhtia tyyppi sitten syntymänsä jälkeen kasvaa... Luulis kuitenkin, että 50 jää aika pian pieneksi täysiaikaiselle vaaville? Ootteko muut hankkineet etukäteen ihan pieniä vaatteita?

Naks mistä tilasit? Mä tarttisin kans harsoja , mielummin edullisia :P meillä on 50cm , kuullut monelta että vaikka vauva on esim 52cm syntyessään niin 50cm vaatteet menee helposti päälle :) Ja juu 50 senttisiä vaatteita löytyy lähemmäs 20 bodya ja muuta mutta kaikki käytettynä, eivät mahdu kuitenkaan ihan hirmu kauaa päälle :rolleyes:

Tääl on muutama pieni body, kans käytettyinä. Joku sano et siel Name Itissä on halpoja harsoja. Ite ei niit tarvii ku äiti anto laatikollisen niitä, varmaa 30 :D

Naks mistä tilasit? Mä tarttisin kans harsoja , mielummin edullisia :P
Ozbabysta Name Itin kuviollisia harsoja, 8 kpl paketti maksaa 14,95 €. Laskin että tulee toimituskuluineen aika samanhintaisiksi kuin valkoiset harsot Prismasta, vähän jopa edullisemmiksi. :P

Jep, jos name it löytyy lähistöltä niin sieltä saa harsoja 8kpl/14,95€ :) Ja nuo harsot oli miun mielestä kaikista parhaita, pehmeitä ja hyvin imeviä :)

Takaisin