Hankintoja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Määki ootan kovin että pääsee toista pukemaan <3 :P

Ai hei, aiheeseen hankintoja liittyen. Mies minulle totesi tuossa yksi päivä että make sure you don't stop buying baby stuff.
:D Siis, say what? Mulla on ehkä oudoin (ja ihanin) mies ikinä :D

Muistaakseni äp:n myssy on sopiva vastasyntyneelle. Meillä on vauvojen päämympärykset olleet n. 34cm, joku 35cm on kai aika keskiarvo.

Tänään ostettiin amme. Nyt olis kai sitten "pakolliset" hommattu, loput on sitten hifistelyä ;) no joo. Itkuhälytin olis tarkotus hommata kun vaan tietäis millainen...

Nyt olisi lahjaksi saadut, neljän vauvan vaatteet lajiteltu. Laskin, että kuukauden jokapäivälle olisi oma body, pöksyt/potkuhousut, paitoja, takkeja...jätin meille kymmenkunta settiä, loput annoin eteenpäin. Ja noi siis koossa 62, pari 56 kokoista asua...kellarissa odottaa purkamista 68 ja 74 kokoiset vaatteet. Ehkä niihin joudutaan vaihtamaan vasta syys-lokakuussa.
Vaunut, koppa, pullot ja rintapumppukin tuli kaverilta...hoitotasona toimii pesukoneen päällinen ja pinnistä ei tule. Vauvan lakanoista ehdin jo kiukutella (järkyttävän hintaisia), mut sitten välähti, että leikkaan ja ompelen varastoon jääneet opiskeluaikaiset puuvillalakanat vauvaa varten...
Tutit aattelin joutuvani ostamaan, mutta siskon poikaystävä oli (salaa siskolta) ostanut vauvalle ensilahjaksi tutteja :) Lopulta vielä äiti toi pussin omia vauva-aikaisia leluja (helistimiä yms.).
Eli kertisvaipat ja korvikkeet joudun ostamaan, mutta oon ihan yllättynyt miten paljon ihmisillä on jäänyt nurkkiin tarpeetonta vauvatavaraa, josta mielellään päästään eroon. Täytyy toivoa, että joku ottaa meidän pienen vaatteet ja varusteet, kun niitä ei enää tarvita.

Mä en jaksa, kun mieli muuttuu koko ajan :D Nyt tuo itkuhälytin. Eks mietin, että tottakai ihan perusmalli ja käytettynä. No ei se second handi haittais vieläkään, mutta että ku nyt pitäis olla näytöllinen.. Eikä oo tullu vielä vastaan moista :p

Mies sanoi, että siskoltaan saatais joku missä on näyttö ja hengitysjokuseurantajuttu (?). Mut hänen tyttö on jo vaikka kuinka vanha, kai se vempain vielä toimii vaikka oliskin nelisen vuotta vanha?

Meidän itkari on yli 5v vanha ja toimii moitteetta :) On ollut ulkona pakkasessa ja helteessä ja kosteudessa, eikä mitään vikoja :grin

Meille tulee käyttöön 10 vuotta vanhat itkarikapulat, kyl niissä vielä henki pihisee :D

Mä oon taas tylismys ja epäsöpöilijä, mut en nää mitään syytä, miksi kotiutumisvaatteiden pitäis olla jotenkin erityiset. Tosin muutkin vaatteet saatuja eikä erityisemmin oman mauan mukaisia. Ja tuntuu, että niitä on liikaa. Siis varsinkin kaikkea perusbodya ja puolipotkaria yms. päällivaatteita ei sit oikeen ookaan, ku noi äitiyspakkauksen.

Meiltä löytyy tämä itkuhälytin ja on kyllä toiminut moitteettomasti nyt melkein pari vuotta. Ollut tosiaan ulkona pakkasessa, helteessä ja kosteessa ilmassa, eikä mitään ongelmia. Toi on perus malli ilman näyttöö, mutta mitenköhän sen sais vaunuissa edes lasta kuvaamaan niin, että siitä näkyy muutakin kun mustaa...? :grin Sisällä tietysti eri asia, mutta meillä on melkein aina nukuttu päikyt ulkona.

Eilen illalla meinas yöunet jäädä ku rupesin miettimään että missä kohtaa niitä vaippoja pitäis ostella.
En tahdo vielä ostaa, vasta sitten ihan lähellä LA:ta, mut mitä jos tuleekin äkkilähtö vaik rv38 (toiveajattelua)!
Noh. Aattelin että jos ukko sitte hakis ku mä oon sairaalassa vauvan kanssa - mut eihän se ukkoparka ymmärrä vaippojen päälle mitään! Mulle kelpaa vain pampers ja libero alkuun, muumivaipat himottelee kun mainostavat olevansa ympäristöystävällisiä.. sit ei taas käy housuvaipat vaan ne perinteiset ja sit ukon pitäis osata vielä kattoa kokokin että on newbornille :P ja mitähän vielä..
Tarttee varmaan soittaa sit anoppi ostoskaveriksi uudelle isille :P

Me ostettiin jo vaippojakin että mies voi olla turvallisilla mielin :grin kaikki nyt jo valmiina. Itse olisin kyllä viellä odottanut, mutta toisaalta ihan kiva kun on kaikki hommattu :rolleyes: mies haluaas laittaa jo pinnäsänkyyn patjan yms, mutta siihen en oo viel suostunut kun turhaa siinä pölyyntyys :p

kyllä minä aattelin hakee pullot ja tutit ja vaipat nyt tällä viikolla ku sunnuntaina alkaa kuitenki jo 36. viikko. eihän se mitään haittaa vaikka ovat valmiina, ainaki omaa mieltä rauhottaa.

Ostin, ku halavalla sain :D oikee hinta 400e, eikä ois ollu enää tarjouksessa, mutta kiitos ihanan Joensuun Lastentarvikkeen henkilökunnan, sain nää hintaan 199e. Tuollaset gracon sisarusrattaat, on aika isot matkarattaiks ja huomasin ettei vastasyntynyttä oikein muuten saa tuohon, ku turvakaukalon kans. Tai sitte kehittelen ite jotain, että saa. :)rupeis vaikka tuunailemaan nuita eri kuosilla, ni ei oo liian mustaa kaikki.

Liitteet

• 1432719326328.jpg
    1432719326328.jpg
    68.2 KB · Katsottu: 66
Meillekin eksyi tuplarattaat parhaaseen mahdolliseen hintaan eli 0€. Onneks ei ostettu. Kuitenkin käyttöaika ja käyttötapa niin merkityksetön, et hyvä näin. Kävin just noi pienet vaatteet läpi ja yks jätesäkillinen lähtee kiertoon ihan heti. Ihan hullua: 6 toppapukua koossa 62-68 :D

Saiskohan noihin Jenni sellasen kovapohjasen ja muuten pehmeen kantokassin? Toki vauva olis edelleen kasvot menosuuntaan silleenkin, mutta eipä ainakaan vauvan selkä rasittuis niinkuin kaukalossa.

Takaisin