Hankintoja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minulla on joku pari kymmentä harsoa ja ne kaikki on saatuja. Osa ihan uusia oli kun sain tädin jäämistöä. Kaks kuvioharsoa oon vaan ite ostanu. :D

Meillä itkarina Philipsin 505. Kätevä ja toimiva ja nyt ostetaan toinen, kun tää esikoinen tarvii viel omaansa (nukkuvat päiväunia eri puolilla pihaa)

Täälläkin alkaa olla kaikki hankittuna, mutta mitään ei oikeastaan ole vielä valmiina :hilarious: Pinnasänky on kasaamatta, vaatteet pesemättä jne. Itkuhälytin pitäisi vielä hankkia, onko kenelläkään suositella mitään tiettyä merkkiä/mallia? Pitäisi olla hyvä kantavuus (omakotitalo, reilun kokoinen piha) sekä pitäisi toimia moitteetta myös talvella. Nykyään näyttäisi olevan tarjolla aika paljon kaikenlaisia hifistely malleja, onko porukka kokenut näiden ominaisuuksia hyödylliseksi? Yhdessä mallissa taisi olla lämpötilamittari ja pystyi käyttämään ns. radiopuhelimien tyyliin, vanhempien lähettimestä pystyi puhumaan lapselle. Onko nämä tosiaan tarpeellisia? :confused:

Jos jotain lisää kaipaisin vielä niin pienelle lakanoita yms. sekä harsoja. Mutta olenko ainut jonk mielestä nuo on ihan kauhean hintasia? :wideyed: Ajattelin pyytää anoppia tekemään vanhoista pussilakanoista pienen sänkyyn lakanoita, kun niitä löytyy kaapista isot läjät, osa melkein uusia. Käyttöä niille ei meillä juurikaan ole, kun ovat yhden hengen ja itse emme niitä käytä. Ja mitä harsoihin tulee niin hullulta tuntuu niistäkin maksaa 4 kappaleen pakkauksista 25-40€! :facepalm:

Me meinataan ostaa verkkokaupasta ne Cobra-radiopuhelimet itkuhälyttimiks, niitä on kehuttu niin kovasti. Kantavuus 8km, tosin niin kauas ei kyllä koskaan lähetä mut eipähän lopu kantavuus jos vaikka pyykit käy ulos laittamassa kuivumaan ;) hintakin oli niillä 59,90€-89,90€, eli superhalvat verrattuna lastentarvikeliikkeiden hälyttimiin :)

Harsot tykkäsin ostaa esikoisellekkin Name it liikkeestä, 8kpl/14,95€, ovat semmosia ohkasempia ja hyvin imeviä sekä pehmeitä. Ikean harsoja ostin yhen setin ja ne oli lähinnä vaunuverhona käytössä kun olivat niin tönköt ja kovat ettei ne kummosesti pukluja imeneet. Pitäs varmaan pestä ne tyyliin 15krt ennen ku pehmiävät..

Harsot tykkäsin ostaa esikoisellekkin Name it liikkeestä, 8kpl/14,95€, ovat semmosia ohkasempia ja hyvin imeviä sekä pehmeitä. Ikean harsoja ostin yhen setin ja ne oli lähinnä vaunuverhona käytössä kun olivat niin tönköt ja kovat ettei ne kummosesti pukluja imeneet. Pitäs varmaan pestä ne tyyliin 15krt ennen ku pehmiävät..

No nyt alkaa kuulostaa jo hinnat kohtuullisemmalta! Ja ihania kuoseja/värejä valikoimissa, taitaapa lähteä tilaukseen heti huomenna :) Toiveissa nimenomaan oli löytää jostain kuviollisia/värillisiä harsoja edullisempaan hintaan, että saa eri tarkoituksiin olevat harsot erottumaan toisistaan eikä kaikki olisi pelkkää tylsää valkoista. Tämä oli siis erittäin hyödyllinen vinkki!

Mä oon tainnu kirppikseltä ostaa suurimman osan harsoista ja osa on sit tullu äitiyspakkauksista. Hintaa on ollut 50snt/kpl ja sit oon ite Dylonin pesukoneväreillä värikoodannut pepulle ja kasvoille omansa :) Lahjaksi on sit tullu jotain Metsolan Pupu Tupuna ( :Heartred ) harsoja, jotka on pidetty "parempina" kun on päästy ulos tästä kämpästä :)

just olin sanomas et nama itist :) kolmen erilaisia.. vähä mis vaal pun ja vaal sin ja harmaat.. kolmee erinäköstä on, otin ite harmaat mis harmaita, valkosia ja sit semmosii valkosia missö harmaita norsuja..

sitterin löysin netistö nii ostin.. ja ahh täö imetys tyyyny :D tänkaa on ihana istuu sohvalla.. ootan että pääsen tosi toimiii :D

Pikku Piialla on suhteellisen halpoja harsoja ja olen kyllä tykännyt esikoisen aikana niistä enemmän, kun mistään muista harsoista. :grin

Onko täällä jollain ikean gulliver hoitopöytää? Kuinka levee hoitoalusta teillä siinä on? Mä mittasin, että siihen menis 49cm hoitoalusta mutta kaikki melkein näyttäis olevan 50cm joten mahtaisko sellanen mennä siihen?:D meinasin tuon rätt startin elefantti hotoalustan tuohon ostaa...

Pitäisköhän pikkuhiljaa alkaa hankkia näitä pienempiäkin juttuja (harsot yms.), aika menee niin nopsaan! Isommat jutut (vaunut, turvakaukalo, pinnasänky, Manduca) on sentään jo hoidossa.

Yhtenä päivänä hoksasin myös, että itkuhälytin on varmaan aika pakollinen hankinta, kun asutaan omakotitalossa. Vauva varmaan tulee nukkumaan jonkun verran päiväunia vaunuissa pihalla, niin eihän sitä heräämistä ilman hälytintä huomaa, jos itse touhuilee jotain sisällä?

Joko ootte kasannu pinnasängyt ja hoitotasot? Meillä pitäis tutuilta hakea kaikki semmoset vielä. Vaatteet on pesty ja kaikki hankinnat lähes tehty. Tuttipulloja pitäis ostaa ja pinnasänkyyn patja.

Pinnasänky oottaa meikäläisillä, se pitää vielä hioo ja maalailla. Hoitotasoo saa hakee tänään. Vaatteille en ole tehny viel mitää, onhan täs aikaa pestä. En pidä mitää kiirettä.

Minä vitsailin miehelle että ehtiihän hän hakea sen turvakaukalonki sitte samalla ku tulee hakemaan meidät kotiin :D

Joo ei ole vielä pinnasänky kasassa eikä vaatteet pestynä, ehtiihän sitä...

Maalaushommat kannattaa kyllä tehdä ajoissa, että kaikki maalihöyryt varmasti haihtuu ennen vauvan tuloa. Me maalattiin yksi lastenhuoneen seinä pari viikkoa sitten, ja huone haisee edelleen maalille.

Omakotitalossa on itkuhälytin iso apu, ettei vauva ehdi pääsemään kovan itkun vaiheeseen ennen kuin huomaa hänen heränneen. Eikä sitten tarvitse itse sykkyillä koko ajan ikkunaan katsomaan, että joko vaunut heiluu tai huuto kuuluu, vaan saa rauhassa olla. Tää hälytin on ollut kestävä: http://www.gigantti.fi/product/terv...to/SCD505/philips-avent-itkuhalytin-scd505-00, kestää pakkaset ja putoilemiset. Lisäksi se soittaa paljon eri kappaleita miellyttävällä äänellä ja siinä on yövalo.

Meille pinnasänky tulee vasta kun vauva ei enää mahdu äitiyspakkauksen laatikkoon, en suostu ottamaan pinnaria tilaa viemään sitä ennen turhakkeena. Muuten kaikki on valmiina ja vaatteet pestynä ja lajiteltuna kaapissa. Turhia tavaroita olen pyrkinyt välttämään, kuten pirun kalliita turhia merkkihoitolaukkuja, joilla vain rahastetaan lapsiperheitä. Ei vauvan hoito tarvitse kaiken hukuttavaa ja pankkitilin tyhjentävää tavarapaljoutta (:

Lajittelin eilen vauvan pyykit, kun odottelen että mies asentaa pyykinpesukoneen, jotta saan ne uudella koneella pestä. Petasin vauvalle jo äitiyspakkaukseen pedin ja nostin sen pinnikseen. Vaunujen koppaan laitoin lakanat, koska ajatuksena on, että vauva nukkuu siinä yöllä meidän makkarissa ja päivällä omassa huoneessa. Vaikka voikin olla vähän säätämistä... Kaikki hankinnat oikeastaan valmiina, minigrip - pusseja vois vielä ostaa tissimaidolle. :-) sitteristä on sovittu kaupat,mutta ei olla saatu sitä vielä.

Pinnasänky ja hoitotaso haettu. Huomenna voi aloittaa sängyn hiomisen ni pääsee maalailee. Pitää vähän tutkii että millä maalilla muutenki sitä maalailis et olis mahdollisimman vähän haittoja.. Myö remppailtii makkarit ni ku maalaili vesiohenteisella maalilla ni se ei niin käryy kauaa.. Tokikaan ei myöskään seinii voi sit hirveesti hinkkailla.

Tuli tuosta itkusta mieleen et meil sanottii siel perhevalmennuksissa et vauvaa ei tarvii joka pienestä ininästä mennä kattoo ja herätellä, kun saattavat unissaankin joskus itkeä hiukan. Et sit siitä on enemmän haittaa mennä hääräämää siihen. Tuleeko sitä sit mentyy liian herkästi kaikkiin inahduksiin kun on itkuhälytin?

meillä on niin pieni asunto että ei itkuhälyttimelle tarvetta, ja ihan ilman valvontaa en uskalla ulkona nukuttaa kun hirveesti kulkee kissoja, paljon myös ampiaisia meidän pihapiirissä kesäisin. jotenki oon myös siinä suhteessa vähän luulosairas, eihän siellä pihalla mitään ikävää tapahdu jos yksin jättää mutta ajatuskin puistattaa :D en jätä edes meidän koiria rivarin pihalle ilman valvontaa. minäkin sen kannalla että aion noudattaa viisaampien neuvoja ja olla esim yöllä nousematta joka inahdukseen jos sattuu nukkuessaan ääntelemään. varmaan ne oppii aika pian sitten tunnistaankin millon kunnolla hereillä ja millon ei.

Itkuhälyttimen kanssa voi kuunnella, jatkuuko ääntely ja onko vauva mahdollisesti hereillä - ihan samalla tavalla kuin ilman itkuhälytintä. Jos ei ole varma, niin käy varovasti kurkkaamassa ja jos vauva vielä nukkuu, niin eikun takaisin omiin puuhiin vain. Vauvat ovat tosiaankin äänekkäitä nukkujia ja herkästi aikuisen silmään ja korvaan näyttää, että vauva olisi hereillä vaikka hän nukkuu mitä sikeintä unta. Itkuhälytin helpottaa huomaamaan vauvan heräämisen ennen kovaa itkuvaihetta, josta on vaikea rauhoitella. Hälytin ei ole pakollinen hankinta, mutta helpottaa paljon elämää. Minulla on jo sellainen (ilmaiseksi sain niin mikäpä sitä käyttäessä) ja aion käyttää vaikka nukutan vauvan viereiseen huoneeseen tai parvekkeelle.

Minä eilen noita vaatteita pyöritellessä huomasin että bodeja on kyllä ihan hyvin..kai. Voihan toki olla että huomaan käytössä niitäkin olevan liian vähän. Mutta potkareita ei oo ku muutamat.. Niissäkin enempi isoja kokoja. Kait se täytyis niitä ostaa.

Takaisin