Hankintoja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä alkais olla kaikki hankittuna. Mutta onkos joku alkanut jo pesemään vauvan vaatteita? Tekis mieli alkaa jo pesemään mutta ehkä 30+0 on vielä vähän aikaista :D

Meillä alkais olla kaikki hankittuna. Mutta onkos joku alkanut jo pesemään vauvan vaatteita? Tekis mieli alkaa jo pesemään mutta ehkä 30+0 on vielä vähän aikaista :D

Pesty ja koon mukaan viikattu laatikoihin ;) vielä ois petivaatteita pesemättä, niitäkin kuitenkin jo kahdet pesty ni eipä kiire :)

Sorruinpa tänään ostamaan itselleni VAAKARAITAISEN MAMMAPAIDAN. Masun kasvu -keskustelun perusteella näyttäis olevan hyvinkin suosittu kuosi :laughing002
Oma mammani osti lapsoselle kaksi anti-colic tuttipulloa jee :) :Heartpink sit mulla onki kasa käytettyjä pulloja, pitää vaan ostaa uudet tutit :P

Oon mä ainakin jo osan pessyt. Vähän sitä mukaan, kun on tullut. Eihän ne enää likastu ennen kuin vauva tulee.

Mä itse asiassa pesin tänään koneellisen esikoisen vanhoi vaattei kun varastosta hain. Ei se nyt mitenkään aikasta ole, sattus olemaan hyvin aikaa. Ja on hyvä olla valmiina kun eihäs sitä tiie jaksaako kuukauden päästä enää mittää tehä. Tai jos tyyppi tuleekin maailmaan etuajassa.

Ei oo kaikki valmiina. Pinnasängystä pitäs pohja nostaa. Patja ostettiin just ikeasta ja se on siinä muovissaan ja saa olla niin kauan, ku napero siirtyy äp-laatikosta sänkyyn -kissoja kun niin kovin kiinnostaa nuo kielletyt paikat jo ennen kieltoa. Vähän oon vaatteita kattonut valmiiks, oon ne kertaalleen pessyt esikoisen jäljiltä, enkä aio uudestaan pestä. Harsot pesen varmaan 90-asteessa (samalla kivasti kone puhdistuu), ne on viimeks käynyt 60-pesun.

Tuplia katottu, onko jollain noista carenan tuplista kokemusta?

En o tehny enkä pessy mitään, niin kauan ku on noita töitä jäljellä ni miun energiat ja aika menee niihi. Pesen sit ku loma alkaa. Onhan siin viel monta viikkoo aikaa pestä. Ei jaksa ressailla, monen monta viikkoo viel edessä ja tekemisen puute iskee jos nyt jo pitäs hössöttää ;)

Täällä sama juttu. Mitään en ole tehnyt. Huomenna tosin saadaan varmaan pinnis ja ehkä syöttötuolikin tuunattavaksi (tarttee maalata). Vaatteita en oo pessyt vielä, enkä mitään muutakaan. Ei niitä kamalasti vielä olekaan, lähinnä mitä äippäpakkauksessa oli... Olen säästellyt kaikkea tekemistä sinne lomalle, kun olen ajatellut että tuun hulluksi jos ei ole mitään tekemistä sitten enää kun olis sitä aikaa. :)
Välillä kyllä käy mielessä, että mitä jos nyt yhtäkkiä alkaisikin tulla jotain sellasta oiretta että kaveri päättäis tulla aikaisemmin maailmaan... Mutta vielä ei ole mitään ihmeellistä ollut (en edes tiedä mitä ne harkkasupparit on.. Ehkä joskus on maha pari kertaa menny kovaksi lenkillä). Mulla on enemmän sellainen tunne, että yli lasketun ajan. En tiedä miksi.

Edit. Auto-correct korjaa Aina väärin... Argh.

Meillä ei ole mitään vaatteita pestynä tai ees katottuna... Tarkoitus oli nyt toukokuussa katella hommat siihen kuntoon, että kesäkuu makoillaan pihalla, mutta ei nyt menny sit ihan niin.... Mies lähtee ostamaan minivaatteita kunhan saa anopin asettumaan taloksi meille ja mun kummipojan äiti lupasi lainata lisää keskosen vaatteita. Ei kai niitä isompia ihan heti tarvikkaan olla nyt valmiina... Äp pitäs tyhjentää ja lajitella ja kestot kattoo... jospa pääsis vaikka yhdeksi päiväksi kotiin, niin vois lattialla istuen lajitella ja katella ja jaella ohjeita :)

Ei oo todellakaan vaatteet pestynä, eikä olla ainoitakaan ostettu itse, lahjaksi saatuja on jonkin verran + äitiyspakkaus. Kunhan nyt ensin saatais lastenhuone maalattua ja hankittua sinne joku lipasto tai kaappi, mihin ne vaatteet voi sitten viikata.

Osa on pesty, kaikki pitäisi käydä vielä läpi ja lajitella koon mukaan. Liinavaatteita pitäisi jostain haalia, meillä ei ole vielä kun äippäpakkauksen lakanat. Kaikki muu tarvittava on periaatteessa hankittuna, mutta esim vaunut ja kaukalo saadaan vasta kesäkuussa kun vapautuvat edelliseltä käyttäjältä.

Me ei kyllä aiota syöttötuolia hankkia tänne tielle ennen kuin lasta saa istuttaa. Aattelin, et ehkä se ois hyvä joululahjatoive. Tosin ehkä hankin pienelle jonkun halvan käytetyn ja sit stokken kun se on isompi. Stokke on kuulemma pienen jäljiltä ihan hirvee siivota ( tai kaikki valittaa et siin on hirveen vaikeita koloja pyyhittäväks) mutta ois sit pikkusen isommalla kätevä, ku mulla on paska selkä ja siihen stokkeen oppii lapset aika nopeesti kiipeemään. :)

Pinnistäkään ei ihan vielä oo tarkotus kasata, tosin pitäis mitata minkä kokoisen patjan siihen tarttis ja tehä pinnansuojus. Ja patjansuojuksia aattelin kans tehä. Mulla on kyl sellasia muovitettuja froteita, joita sain, mutta aattelin tehä villaisen ja pul-kankaisen. En ainakaan ite haluis muovifroteella nukkua. Pul hengittää paremmin.

Selkä alkaa kyllä olla niin kamalassa kunnossa, että saa nähä ompelenko kohta enää mitään.

Liinavaatteerkin on vasta suunnitteilla. Ostin joskus alkuraskaudesta sellasen retron aikuisten pussilakanan ja lakanan (lakanakin oli kuviollinen). Maksoivat yht. 3€, aattelin et siitä saa kätevästi kahet lakanat vauvalle. Mukavan pehmeiksi kuluneetkin.

Joo, pinnasänky oottelee porukoilla ulkorakennuksen vintillä kaiken tavaran takana että joku nostais sen pois ja sit se pitää maalailla uudelleen. Hoitopöydästä en tiedä millon vapautuu kun tulee entiseltä työkaverilta kunhan saavat talon valmiiks ja muuteltua. Mut mie en niistä ressaa, niinku en niistä pesuistakaan. Kuten jo sanoin ni onpahan tekemistä ku jääpi lomille. Ja jos vauva päättäis syntyä etukäteen ni osaahan tuo ukkoki pari vaatetta pesasta valmiiks ;) ja aina se vauva voi siin äp-laatikos nukkuu

Ja meillä varmasti nukkuukin. Esikoinen siirty pinnasänkyyn (tai laatikko oli pinnasängyssä kyllä) n.2-3kk iässä, kun tuli laatikon reunat vastaan. Pinnasängyn reunapehmusteen oon sinne sisälle laittanut, ni ei pääse rapsuttelee sitä pahvia ja herää siihen.

Ja syöttötuolina pitäs kyl varmaan olla joku muovinen, jonka vois viedä suihkuun. Koko ajan tota syöttötuolia sais kyl pestä. Meidän on tilattu Saksasta ja tais maksaa 40-50e. Siitä saa kans sen juniori-tuolin. Eurookaan enempää en tohon laittas, kun nyt jo järsii tota reunaa...:)

Osaako kukaan sanoa, kannattaako pienelle vauvalle hankkia kantovälineeksi mieluummin kantoliina vai -reppu? Ja millainen, liinoja ja reppujakin taitaa olla aika monenlaisia. Olis kiva kuitenkin pystyä liikkumaan joskus ilman vaunujakin, kädet vapaina.

Mulla on rengasliina ja ergon reppu, ihan pientä tykkäsin kantaa liinassa ja vanhemmiten sitten ergossa (ei mulla ollut kyllä vauva tukeekaan siihen...). Rengasliina oli siitä kiva, ettei tarvinnu sidontoja opetella. Edelleen liina mulla autossa mukana aina varuilla :)

Takaisin