Hankintoja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hui kun kaikki on jo hommannut kaikkea. :grin Meillä on vielä ihan kesken kaikki täällä kodissa! Pitäis tosiaan ostaa läppäri, kun pöytäkone ei mahdu nyt sitten hetkeen mihinkään. Esikoisen sänky pitäis kasata ja siirtää pinnasänky meidän makkariin. Hoitopöytä tarvis kattoo tavaroineen valmiiks ja esikoiselle tarvis ostaa joku uus lipasto tms. johon sais kaikki lelut hienosti talteen. Jotenkin mä ajattelen tän vauvan kohdalla, että kyllähän sitä aikaa on vielä vaikka kuinka paljon! Ehkä tarvis pikkuhiljaa ruveta tekeen asialle jotain... :oops: Nyt menossa rv 27+4

Mies sanoo myös että "tässähän on aikaa vaikka kuinka paljon!" ajattelen myös että kyllähän ton vauvahuoneen ehtii järkätä mut seiniä kun ei ukko maalannu ni ei sitä enää aleta maalaamaan :D oma äitini oli sitä mieltä että kaiken pitäis olla jo valmiina: Huone järkätty, vauvan vaatteet pesty ja laitettu. Vaipat jne.. no eipä ole :P 28+5 nyh..

minä puhelin ku olin tehny löytöjä käytettynä, en ostanu vielä mutta suunnittelin, ni mies siihen että Mähän sanoin ettei meille mitään käytettyä tavaraa tuu! Mihin meinasin vähän ärsyyntyä, ku jos hän NYT tekee hyvän tilin, ni eihän se sitä tarkota, että pitää kaikki tuhlata heti ja jos hyvää löytää ni miksei.. Sitte siihen sanoin, että no se kaukalo ainaki vuorataan (uusi $400, vuokra 6 kk $120!) ni siihen hän, että Eikä vuokrata, tuleehan meille enemmänki lapsia :shy: Oli niin sulosesti sanottu, vaikka ei se mikään uutinen oo kyllä me on kokoajan toivottu, että ainakin kaks (eli kolme) lasta tulis.
Mutta sitte mietin, koska minähän olen aikatauluttanut nämä lasten tulot, koska niin se vaan elämä toimii :grin niin notta eiköhän tuota nyt viimestään kolmanteen mennessä jo taho tai tarvii uudet rattaat.. Ai nii ja johan kakkosen kanssa pitää tuplat ostaa. Jokuko sanoi, että kaukalon muovi ns kestää 5 v? Oliko se täältä kun sen luin?

Kaukaloille on annnettu takuut että alle 5 vuorias on vielä turvallinen liikenteessä mutta ei se varmaan sitä tarkoita että se kestäisi välttämättä viittä vuotta käytössä. Muovi kovenee yms siinä viiden vuoden aikana niin siksi se turvatakuu

Joo 5v on se suositeltu käyttöikä kaukalolle, vaan näkee tuolla aika kovaan hintaan vanhempiakin kaukaloita vielä myynnissä, vasta oli tori.fi maxi cosi cabriofix vm 2008 180€ :S satanen eelleen ja saa uuden.. (Lastentarvikkeessa oli nyt alessa em. Kaukalo+telakka 299€)

Minä ostin tänää lisää kankaita että saan sitten tehtyä äippälaatikosta hienomman sängyn. (Kunhan sen laatikon joskus sais.) alko vaan hirvittämään kun noihin kankaisiin jo on uponnu sellaset 40euroo ja mitä kaikkee muuta ns. turhaa on jo tullukaan osteltua...
Ostin sitten myös tuttipulloihin uusia tutteja kun viikonloppuna tutkin siskon antaman laatikon niin ainun pullot ainakin oli hyvässä kuosissa siinä, niin niihin pari tuttia ostin. Nyt on sit kolme tuttipulloa ainakin jo valmiina :D

Miehen kaverit kantoi sunnuntaina sisään kaikki omien lastensa vauvanvaatteet ja -tarvikkeet. Nyt ei tarvii mitään käydä ostamassa...ihan kun olisi joulu :)
Mukana oli kantoliinaa, harsoja, kestovaippoja, pulloja ja tutteja. Vaunut ja koppakin kuului pakettiin. Kuulemma saa antaa eteenpäin tai heittää menemään, kun jäävät pieneksi. Kauankohan noilla 45-72 senttisillä vaatteilla pärjäisi. Kuulemma lisää seuraavia kokoja tuodaan sitten, kun niitä tarvitaan. Ei edes harmita enää, jos jää äitiyspakkaus saamatta...tosin siinä olisi varmaan jotain pesuaineita ja rasvoja.

Meillä on joitain 74-senttisiä käytössä housuista vieläkin 1-veenä. :) Riippuu varmaan, kuin nopeesti muksu kasvaa ja minkä mallinen on yms. Mut nyt 1-veenä muutoin koko n. 80, ne vaatefirmat tekee ihan erimittasta kamaa. Koot 50-62 meni nopeesti, mut sit 68-74-kausi kesti pidempään ja näitä 74-80 on käytetty joku 4 kuukautta nyt.

Onko kellää sitä ikean halvinta/pienintä hoitopöytää, et onko mistään kotosin?

Meillä on Ikean halvin ja pienin hoitopöytä, ei olla vielä kasattu sitä, mutta kerron sitten miltä vaikuttaa. :) Ei haluttu suotta isompaa ostaa, kun meillä on pienet tilat ja iso lipasto jo varattuna hoitotarvikkeille ja vaatteille.

Jos MammaMaria tarkotit tota Sniglar hoitopöytää, niin meillä oli esikon kanssa sellanen käytössä. Oli hiukan huteran oloinen, tosin me ostettiin se käytettynä mutta oli kuulemma ollu vaan yhden vauvan käytössä. Nyt meinattiin ostaa pinniksen päälle laitettava hoitoalusta. Kun on tuo esikoinen, niin vähän hirvitti ajatus että tyttö saa sen kumoon jos siihen innostuu nojaileen. Toki uutena on varmaan tukevampi, voi hyvinkin olla että tuo meidän pöytä on ollut pitempäänkin käytössä kun mitä myyjä väitti.

Löysin viimein hoitopöydän, joka miellyttää sekä silmää että lompakkoa. Käyttynä tori.fistä. Ehdoton vaatimus oli laatikot, ei avohyllyt (pysyy siistimpänä), ja sattui vielä semmoinen versio jonka hoitotason saa irti eli toimii ihan tavan lipastona myös.

Olin jo henkisesti valmistautunut uuden ostoon (vajaa 200e), kun tuntui ettei passelia satu kohdalle sitten mitenkään. Kävi kerrankin hyvä tuuri, ja on vielä lähistöllä ettei tarvitse toiselta puolen Suomea lähteä hakemaan.

Meillä on töissä se ikean halpa hoitopöytä. Itse sen kasasin sillon kun pieniä vielä hoidin niin olin jo sillon että en olis kyllä ite ostanu. Muutaman vuoden nyt ollu kuitenkin käytössä kun on kiilattuna nurkkaan niin ettei pahemmin pääse heilumaan.

Me varmaan sitäkin tuunataan muutamilla ylimääräisillä nauloilla,kuten lipastoakin.

Me saatin kanssa se Ikean halpis ja oli aika hutera. Lahjoitettiin se sitten eteenpäin jo ennenkuin pääsi edes käyttöön.

Tilasin raskauskeijulta pari Aventin natural- tuttipulloa, Manducan, nenä Friidan ja masutuubin. :joyful:

Masutuubi mikä se on :o oon aika uuno näissä, tommone räkäjuttu (nenäfriidako se oli) tuli kans tutuksi vasta tässä raskauden aikana et kappas eihän mukula taida osata niistää vielä :D

Masutuubi on sellainen minkä ajat sitten halusin, sitten päättelin että se on turhake, mutta tilasin nyt kuitenkin, kun ei tiedä jos on vaikka ainoa raskaus. :-) Se on vähän kuin tuubitoppi,mutta ylettyy vain rintojen alle. Voi käyttää vaikka perus toppien alla tai päällä, ilman että maha vilkkuu. :-) Otin pinkin, jossa on tähtiä. :-D Minäkin luin tältä foorumilta että nenä Friida on ehdoton, joten siksi tilasin senkin. :-D Manducaa lähdin alunperin tilaamaan ja sit tuli haalittua koriin muutakin.

Takaisin