Hankintoja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Et oo vielä tilannut, mut kerkeet kyllä :) Meillä mies on nyt kotona siis ja viikonloppuna toinen herää la ja toinen su. Ja meillä herätys on siis klo 7 ja jos saa nukkua pitkään, ni kyllä sitä taitaa toinenkin aina ysiin-puol kymmeneen mennessä herätä. :) Eikä se oo, et toinen tuo leivän, yhtä tärkeetä se kotona lapsen kanssa olo on. Auttaa myös jaksamaan sitä kotiarkea, kuhan joskus saa olla tekemättä sitä aamupuuroa...

Hankintoina on nyt hommattu pihalle keinut, liukumäki ja hiekkalaatikko. Meillä siis lähimpään puistoon ihan reilusti matkaa (ajomatka 10-15km?) ja miks lähteä isolta pihalta ja metsästä pois. Vauvakeinuun saa myös kätevästi 1-vuotiaan säilöön, jos haluaa ite vaik haravoida. Sisälle suosittelen samoin jotain keinua, ei nimittäin mitkään sitterin valjaat pidättele enää (esim. jos haluaa vessaan/postilaatikolle/yläkertaan yms. mennä).

Näillä näkymin olis huomenna yhdistelmävaunutkin hankittuna, ko halvalla Torista löyty, vaikken edelleenkään tykkää ajatuksesta, että hirmusti tässä pienessä kämpässä olisi niitä vauvatarvikkeita, kun ei tiedä koska sen isomman kämpän saa ja ei oo kiva, ko joutuu yksin muuttamaan (vaikka onhan mulla äiti ja siskot ja ystävät, jotka auttaa), ko tuo toinen osapuoli lähti lätkimään, ni että on ihan kamalasti sitä härpäkettä sitten, mitä joutuu muuttamaan.

Toivon mukaan saisi piakkoin sen asunnon ja pääsis sitten laittelemaan sitä valmiiksi vauvaa varten. <3

Mutta noi vaunut oli pakko varata ja hommata rahat, kun niin halvalla sai ja näytti olevan hyvässä kunnossakin. Kun ei toi budjetti kuitenkaan mikään maailman isoin ole, eikä tiiä jos odottelis kauemmin, että löytyskö hyviä yhtä halvalla.

Mä en oo tilannu vapaita aamuja, ku oon se aamuvirkumpi, mutta puhunut kyllä miehelle, et voitais tehä niin, että se kattois vauvaa illalla ja mä nukkuisin silloin. Se kun menee aina niin myöhään nukkumaan.

Tosin varoitin myös, että mä en sitten aio olla sellanen kotiäiti, joka puunaa kotia, kun laps nukkuu päikkärit, vaan nukun sitten kanssa, kun laps nukkuu. Toki pakkohan ne vaippapyykit on joskus pestä :)

Oot MammaMaria varmasti täysin oikeessa :)
Ihana, kun mekin onnistuttais löytää talo isolla pihalla. Alkanut realiteetit nyt sen verta meikäläiselle kolkuttaa, että kaikkea ei voi saada :D Mies tahtoo ison pihan, jonne saa vajan jossa voi puuhailla omia juttujaan. Minä taas 4 makuuhuonetta, koska suunnitelmissa on 3 lasta, niin 3 huoneinen olis vähän hassu hankinta. Molemmat haluais meren läheltä. Jostain näistä kolmesta pitäis tinkiä, koska noi ei vaan stemmaa meidän todennäköisen budjetin kanssa :D No katsoo, paljonko tuo mies kantaa rapua mereltä maalle, sehän sen ratkaisee :) Mutta aivan ihanne olis, jos sais luontoa ja oman pienen leikkipihan siihen yhteyteen! Leikkipuistolle vois sitte ajella, kun alkaa pää hajoon pelkkään lasten seuraan ja kaipaa muitaki aikuisia kelle jutella.. :D

Christinaz mulla on mennyt kai ohi, että teillä päädyttiin kuitenki eri teille. Harmi juttu, mutta kyllä sitä pärjää yh:nakin vallan hyvin :) Ihanaa, että sulla on perhe tukena! Kandee joo edulliseen tarttua, kun sellanen tlee eteen. Jää muuten harmittaan :)

Musta tuntuu, että toi kodin puhtaanapito tai sen puute taitaa vielä tulla miehelle pienenä yllätyksenä.. :D Se on kyllä sellanen ääripäihin menijä, että vouhkasi jo ettei ala minkään paskavaippojen seassa kahlaamaan sitte ku tulee kotiin :D Ehkä mä sen verran jaksan siivota, että vaipat päätyy roskikseen :p Mutta aluks varsinkin en todella aio ottaa yhtään stressiä mistään muusta kun siitä, että vauva saa ruokaa ja unta, mamma samoin. Se saa riittää :)

Aubrey, joo, mä en ookaan siitä täällä heinäkuisten puolella kirjottanu vielä, vaan tuolla yleisellä puolella potutusketjuun... Päätti jättää mut. Ja Facebook viestillä. Ja valehteli viesteillä eikä kertonu totuutta, jonka sain kuulla mun 16v. pikkuveljeltä. Oli ainakin toinen nainen, mut eilen iltasella laittamastaan Facepäivityksestä päätellen ei vissiin enää ookaan. Ja siitä, että oli aikaa vastailla mun viesteihin, kun kirjotin puhelimensa ja liittymänsä laskuista.
Ja sitten ilmotti mulle, että oli saanu rahan hommattua niihin vaunuihin, jotka olin löytäny, kun olin pyytänyt auttamaan edellisenä iltana, vaikka oli jättäny, niin hommaamaan rahan niihin, että maksan sen sitten takaisin. Sain lainattua ite siskolta rahan niihin vaunuihin, joten jos ei ehditä siskon poikaystävän kanssa hakea tuolta lapsen isältä sitä rahaa, kun illalla mennään hakemaan niitä vaunuja ja on tietty kellonaika koska meidän pitää olla hakemassa niitä, ni on hyvä, että mun ei tarvii huolehtia siskolle takasinmaksusta sen rahan suhteen. Ja kun tuo lapsen isä sanoi, ettei tarvii maksaa edes takaisin sitä summaa, minkä oli hommannu.
Ja mä oon onnellinen, että mulla on omaa perhettä näin lähellä ja että meillä on hyvät välit ja ystäviäkin lähellä. Ja monet luvannu auttaa niin paljon, ku vaan on tarve. :D
Kun vaan sitten muistaa ja uskaltaa, sitä apua pyytääkin sitten, jos sitä tarvitsee. :P
Tuppaan olemaan sellainen, etten ihan heti lähde pyytää apua, koska minä ite. :D
Ja oon ollu sellanen pienestä pitäen.
Mutta noista vaunuista oon kyllä tosi ilonen ja on helpottunu olo myös ton rahan suhteen. Ja onneks mua ennen kiinnostunut olikin perunut katsomaan menemisensä - tuli tunne, että mun on tarkoitettu saavan nää vaunut. :D

Pientä epäjärjestystä oppii sietämään :) Ja noin iteki ekan kanssa tein, et ku lapsi meni nukkuu, ni ihan ekana ite SÖIN ja sit jos jaksoin, ni siivoilin jotain tai sit menin nukkumaan. Eihän sitä maitookaan tuu, jos ei syö! :D(mulla ei siis imetys vetänyt painoa ainakaan miinuksen puolelle)

mekin on tehty niin, et iso siivous YHDESSÄ kerran viikossa tai joskus vaan pienempi siivous kerran viikossa. Meillä mies hoitaa yleensä imuroinnin ja ite sit pesen vessat, keittiön ja tarv. pesen lattiat. Mut silti tuntuu, et ite joutuu tehä enemmän. Toki mies sit pihalla häärää enemmän jos minkä asian kimpussa, johon ei tää oma kunto enää anna myöten.

Silloin kun syksyllä aloin oottaa tätä toista, niin kärsin ihan jäätävistä pahoinvoinneista ja mies oli viikot työmatkoilla. En tod. tehnyt mitään siivouksia ja nyt keväällä vasta puutarhastakin nappasin kuivat ja tuuleentuneet liljat pois.

Pahoittelut päättyneestä suhteesta C! Elämä on arvaamatonta ja voi yllättää negatiivisesti, mutta myös positiivisesti! Parempaa ootellessa! :) Vaunujuttuihin osaan sen verran sanoa, et niistä kannattaa maksaa käyttötarpeen mukaan, jota on todella hankala arvioida etukäteen ;) Eli ei siis maltaita kannata sijoittaa, jos lapsi ei niissä vaik sit suostu olemaankaan. Meillä siis edulliset käytetyt ja uutenakin halvat Hauckin vaunut, jotka on hyvin ajaneet asiansa: tyttö nukkunut niissä päiväunensa ja sit on niitä ihan vaunuinakin käytetty :)

Christinaz, no Onpahan tyyppi. Parempi toisaalta, että ei jäänyt ilmeisen epäkypsänä puolitiehen roikkumaan ja siten hankaloittamaan sun ja teidän elämää. Nyt on ainakin selvät sävelet ja omat polut, ei tarvii sitä asiaa miettiä. Niin kun sanoin, niin kurja juttu, mutta varmaan parempi noin. Helppohan se aina on muiden sanoa.. Sitä apua varmasti tulet tarviimaan ja nyt opettelet pyytämään, ei sekään helppoo aina oo, mutta nyt täytyy :) Kiva, että mies ihan rattaat maksaa ;)

Tää on nyt ylläri mulla taas niin poissa raiteiltaan tää aihe, ainahan mulla on, mutta miten teillä nyt hoitovastuut yms? Isyyden kuitenkin tunnustaa?

Christinaz, tsemppiä sulle. Ja ihan oikein, että mies maksaa vaunut. Onhan se lapsi edelleen sen. Hirveä aika kyllä tulla jätetyksi..

Meillä mä taidan nyt tehä enemmän kotitöitä, ku saatiin tiskikone. Ennen mies yleensä tiskasi ja ny mä hoidan tiskitkin. Mies kyllä imuroi, tosin sitä sais tehä vähän useemmin. Molemmille vaan se on sellanen selän päälle käyvä homma, mitä ei millään viittis. Mies tosin käy töissä eli sen puoleen mä ehinkin enemmän. Eri asia ois, jos molemmat ois töissä.

Pitää vielä lisätä, että kyllä mies tarvittaessa tekee kaikkea. Kun mulla oli selkä rikki mies kävi töissä plus hoiti koko kotitalouden. Silloin oli kyllä huono omatunto, mutta minkäs teet. Huonoina aikoina on toisen eteen vähän uhrauduttava.

Aubrey, en tiedä vielä yhtään, tunnustaako isyyttään vai ei, kun ei suostu asioista edes viestillä keskustelemaan, ei ole siis vastannut mun viesteihin, joita oon kirjoittanut asiaan niin sanotusti liittyen.
Että saa nyt nähdä.

Jes, vaunut on nyt hankittu. Nyt ei tarvii huolehtii isommista muistaakseni enää. Vaatetta ja tommosta, sitten ko saa sen isomman kämpän - ja suurin osa niistäkin varmaan tulee läheisiltä. :P

Oikeusteitse saat isyystestiin hänet sitten jos tahdot :) ainakin näin olen ymmärtänyt kun olen asiasta ottanut selvää ihan mielenkiinnosta :)

Joo, no en tiedä lähdenkö sellaseen sitten, jos ei toista kiinnosta. Kattoo nyt mitä teen ja mihin päädytään. :D

Kannattavaa se olis ehkä lähinnä että saat elatusmaksut, ei niitä vissii muuten saa?

Kyl sit ööö kela vai sossu vai mikä lie maksaa elareita mut jos tää biologinen isukki tienaa ni sit kandee siltä nyhtää, elareiden suuruus menee tulojen mukaan ;) ei tarttee ees tienaa paljoo ni se o jo pari satkuu kuussa ku työtön isukki maksaa sen ~90egee minkä veikkaan et sit valtio/kela/sossu/joku maksaa.. minimiavustus Suomessa suomalaisille (miten niin katkera :D )..

No, kattoo nyt et mihin oma jaksaminen riittää. Mulle on ihan sama periaatteessa sen rahan suhteen. Mä haluan lapselle isän, ja jos se ei haluu lastaan tunnustaa tms, eikä olla sille isä, niin sitten ei oo. En jaksa tapella, mulle tärkeintä on, että se lapsi nyt vaan syntyy ja saan elää lapsen kanssa ja kaikki menee hyvin jne.
En jaksa edes aatella mitään muuta. Ainakaan nyt. Kattoo sitten joskus, millä mielellä sillon on.

Biologinen isäni aikoinaan oli alkanut kelalla vai missä lie rutiseen, että ai noinko paljon pitää kuussa maksaa onpa kallista. Äitini siihen sano, että ei kuule tarvii, pidä v*ttu pennis.
Ai että mä oon ylpee mun äidistä :)! Eli hiiteen vaan koko äijä jos ei kerran isyys kiinnosta, aivan oikea asenne Christinaz!

Kauheeta mitä porukkaa! :( Miehillehän lapsi usein on olemassa vasta syntymän jälkeen, et ennen sitä voikin paukutella menemään, mut se elävä olento saattaa joskus pysäyttää.

Takaisin