Hankintoja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jee onnea uudesta autosta :)
Mun Mazdaylläri onki taas ilmeisesti vaihtanu merkkiä, en jaksa enää ees kysellä mitä toi mies meinaa ku tuntuu et joka viikko on eri auto tulossa :DD Kuhan joku joskus tulee, ni kiva :)

Kiitoksia , oon niin onnellinen ettei tarvii enää miettiä että mitenhän sitä saa kaiken kaman sit mukaan kun lähdetään sukuloimaan pohjoiseen :P <3

Muuten ärsyttävään tapaan musta usein noi viikkouutiskirjeet kirjoitettu. Nytkin, 31. viikko on, että Mitä vielä pitää hankkia, oletko yksi niistä jolla jää kaikki viime tinkaan, niin paljon pitää tehdä ennen vauvan tuloa! Öhh..
Mä just totesin miehelle, että autonistuin kun ostetaan, ni sit on pakolliset kasassa kun saadaan vauva kotiin tuotua ja on paikka mihin nukuttaa makkarissa. Oma sänkykin itseasiassa ei ilmeisesti niin pakollinen edes ole :D Rattaat helpottaa ku enempi pääsee liikkuun. Miks jopa tuossa kirjeessä pitää luoda tyhmää paniikkia, että nyt niitä kaikenmaailman härpäkkeitä pitää tursuta joka kaappi. No vaippoja ja vaatetta. Ruokaakin pitäis löytyä :D

nii kaikkee ku nykyää pitää olla.. meiltä puuttuu kylpyamme. sitteri ois kiva ja päiväpeitto sänkyyn :) rasvat yms kaikki on mutta. miten joku suolaliuos ja niistäjä ?kanttisko hommata

Meillä ainakin Nenäfriida ja Physiomer baby-nenäsumute olivat ihan ehdottomat! Sairaalasta jos saa ne "tutustumiskassit" niin siellä on suolaliuos, joka toimi hyvin myös. Nenäfriidoja meillä on kaksi, toinen oli aina mukana hoitokassissa, toinen kotona. Nyt tietty poika osaa jo itse niistää :)

Meillä poitsu oli kovassa flunssassa about 3-4kk iässä, ja ilman noita oltais oltu niin hukassa. Meillä on myös se pikkuniistäjä mamman luona, mut liputan ehdottomasti Nenäfriidan nimeen!

Jop sillä Pikku-niistäjällä ei tee mitään! Pumpulipuikko ajaa saman asian.. Nenäfriidaan kannattaa sijottaa, sillä saa limat pois nopsaan :) suolaliuistippoja ku puottaa eka niin varmasti irtoo. Nimim. Tyttö 1v9kk eikä ainuttakaan korvatulehusta :)

Muuten ärsyttävään tapaan musta usein noi viikkouutiskirjeet kirjoitettu. Nytkin, 31. viikko on, että Mitä vielä pitää hankkia, oletko yksi niistä jolla jää kaikki viime tinkaan, niin paljon pitää tehdä ennen vauvan tuloa! Öhh..
Mä just totesin miehelle, että autonistuin kun ostetaan, ni sit on pakolliset kasassa kun saadaan vauva kotiin tuotua ja on paikka mihin nukuttaa makkarissa. Oma sänkykin itseasiassa ei ilmeisesti niin pakollinen edes ole :D Rattaat helpottaa ku enempi pääsee liikkuun. Miks jopa tuossa kirjeessä pitää luoda tyhmää paniikkia, että nyt niitä kaikenmaailman härpäkkeitä pitää tursuta joka kaappi. No vaippoja ja vaatetta. Ruokaakin pitäis löytyä :D

Samaa mieltä kyllä. Toi teksti sai mut muistelemaan sitä aikaa kun sain tietää tiineydestäni ja kun alkoi listata hankittavia asioita. Pitkät oli listat ja kalliit oli hinnat :D loppujen lopuks ei tässä nyt ihan hirveesti ole tota rahaa menny (kiitos oman isäni ja äitini jotka kustansivat pinniksen ja vaunut, anoppi ja appiukko aikovat vielä viime hankinnoissa autella) . Kyllä noita tuttavia vaan sittenkin on joilta saa edukkaasti vaatetta, reunasuojaa, tuttipulloo, itkuhälytintä jne.. :)

Minä tässä joku aika sitten päätin tosiaan että annan miehen hoitaa sen turvakaukaloasian ja jätin sanomatta että ostaa siltä työkaveriltaan sen pois ni ei tartte miettiä. Meni varmaan puol toista viikkoa niin etten näyttäny sille mitään tarjouslinkkejä tms. ni tänä aamuna laitto viestin että mulla on se turvakaukalo nyt autossa. :) No sai sen kuitenkin nyt hoidettua alta pois ihmeen hyvissä ajoin. Tai voi toki olla että kun tuo työkaveri on nainen ni on saattanu vaan ottaa mukaansa ja tyrkätä tuolle, että ole hyvä :P

Suolaliuosta ei oo meilläkään mennyt vuodessa sitä koko pulloa. Ja nenäfriida ei ees oo sijoitus, eikös se maksa jonku 15€? :D Ja toimii.

Se Physiomerin Baby Mist on kyllä hyvää, itellenikin sitä laittelin kun raskausaikana ei oikeen muita saa käyttää (joo tiedän, joitakin saa, mutta en viittiny lähtee erikseen apteekkiin ottamaan selvää ja tuhlaamaan rahaa kun kotona on jo toimivaa kamaa). Pikkuniistäjä on meillä ollut ihan tarpeeksi toimiva, ajatuskin nenäfriidasta saa yrjön nousemaan kurkkuun, vaikka eihän sitä räkää nyt omaan suuhun menekään. Baby Vacin meinasin nyt kyllä ehkäpä hankkia, esikoisen kummit kehu sen maasta taivaaseen :)

Joo miekin taisin ostaa vasta kun tarvetta oli :) samoten ne vauvashampoot ym voi hyvin jättää hyllyyn, me käytettiin pesuainetta ekan kerran varmaan vasta joskus vuoden ikäsenä. Vaipat ja harsot on tärkeimmät :)

Meillä oli niistäjä jo etukäteen, ja se oli hyvä, kun ensimmäinen flunssa iski jo kuukauden iässä esikoiselle :sad001 Myöskin kun mulla on suihkutissi ongelmaa, niin maito on mennyt mun vauvoille helposti nenään, niin on sitten saanut niistäjällä tyhjättyä. Mutta noita vauvasaippuoita jne ei ole meilläkään tarvittu. Taitaa edelleen olla jäljellä niitä mitä on Liberolaukuissa aikanaan tullut :rolleyes: Vaikka esikoinenkin on jo 5. Eiku on meille joku lasten saippua näemmä ostettu/saatu, puolet jäljellä. Samoin vauvaöljy on meillä jäänyt käyttöä vaille, omiin kynsinauhoihin sitä hieroin silloin kun oli rakennekynnet :grin

Meillä se liberon babyoil kestänyt nyt vuoden verran ja vielä riittää. Me kyl on käytetty sitä ja jotain natusanin pesuainetta välillä. Mut ne kerkee.

Maanataina tulee pinnis, sitten enään puutuu hoitoalusta, rintapumppu ja pinniksen suojat. Imetys tyynyn tahdon myös. Tänään kävin ostamassa sellon Johannan vauva kaupasta tuttipulloja ja tuttuja kun oli poistomyynnistä 2€ yhdessä korissa. Niin ja vanna puuttuu.

Sen jälkeen enään vaipat ja vauva puutuu niin kaikki ok. Vauvan laskettuun aikaan enään n. 11 vko

Noista turvakaukaloista vielä, että meillä oli britaxin SHR istuin kuopuksella ja tykkösin kovasti kun sen sai yhdellä kädellä matkarattaiden rungosta irti. Helpotti kun oli yleensä 1v8kk vilkas esikoinenkin paimennettavana samaan aikaan.:) Meillä on edelleen tallessa nuo britaxin b-dual rattaat niin koitetaan katsella ne britaxin shr II mallit uusille tulokkaille. Saisi sitten noihin rattaisiin kummankin vauvan turvakaukalossaan matkustamaan. Telakat joudutaan hommamaan turvavyö kiinnitteisenä kunnon menossa autonvaihtoon ja ei ole varmuutta onko sit uudessa autossa isofix kiinnitys mahdollisuutta.:)

Faada jos ostatte vm2006 tai uudemman auton niin isofix löytyy. On ollut pakollisena laittaa valmistettaviin autoihin jo silloin (kertoi tenava-aitan myyjä)

Muoks. Mun entisestä -02 volvo s60 löytyi jo isofix :)

Juu. Meilläkin oli tuossa 04 Mondeossa, mutta nyt mahdollisesti laitetaan paku kun pitää saada neljä turvaistuinta mahtumaan ja kaksostenrattaat kyytiin...:D ovat den verrann hintavia, että voi olla että joudutaan vanhempi laittamaan. Onko täällä vinkkejä missä autoissa ois tilaa väh kuudelle kyytiläiselle ja jäisi siitä huolimatta kunnolla peräkonttiin tilaa? Vai onko se suosiolla laitettava paku? Tila-autoissa voi usein nostaa vain toisen niistä taaimmaisen rivin penkeistä ylös, mut ei tunnu kovin turvalliselta ajatukselta, että yksi lapsista matkuistaisi lastenrattaiden ja mahdollisen matkalaukkupinon vieressä...:/

Takaisin