Hankintoja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiiitos kaikille :)
Eli siis lähden etsimään kaukaloa jossa molemmat: isofix+turvavyö -kiinnitys mahdollisuudet...(?)
Ja varmaan olis fiksua hankkia sellanen malli johon myös mahdollista ostaa myöhemmin telakka...? Mikäli joku onnellinen päivä joku auto kolkuttaa mun ovea kukkien kera... ♡
Nyt ku siulla ei ole autoa ni ei kannata ostaa telakallista mallia, eikä ainakaan isofixia ku se maksaa enemmän. Telakka on koko ajan autossa kiinni ja se kaukalo vaan napsautetaan siihen kannosta.
Osta pelkkä kaukalo joka aina kiinnitetään vöillä. Tai oon ymmärtäny et joidenki vaunujen kopatki voi kiinnittää turvavyöllä et ei tarvii kaukaloa?
Kaukalo ei mee montaa kuukautta kumminkaa ku lapsi kasvaa siittä ulos (vajaan vuoden) sit pitää olla toisenlainen istuin

Samaa suosittelen vähäiselle käytölle, eli pelkkä turvavöillä kiinnitettävä kaukalo. Aika moneen kaukaloon saa sitten erikseen ostettua myöhemmin sen telakan, jos sille tulee käyttöä. Ja tosiaan se seuraava turvaistuin meneekin sitten jo kauemmin.

Onko tuo isofix todella vaan helpompi kiinnittää (kuten mulle myyjä sanoi) vai onko se myös turvallisempi? Täällä ihan uus juttu, muistan kyllä että on kaverit puhuneet jo vuosia sitten Suomessa.. Mut myyjä tosiaan oli sitä mieltä, että ei ole sen turvallisempi, kun vaan helpompi. Heillä oli yksi maxicosi missä oli isofix, se maksokin sitte yli satasen enemmän kun muut..
Saa kai Suomestakin sellasia kaukalo-istuin yhdistelmiä, jotka menee vauvasta 4-vuotiaaseen, kellään sellaista?

On se sillä tavalla turvallisempi, että väärinasennuksen riski on minimaalinen, kun taas turvavöillä on mahdollisuus asentaa väärin. Ja onhan ne fixit nopeemmat ja helpommat, mua ärsytti itteeni kiinnitellä sitä kaukaloa vöillä, vaikka ei montaa kertaa tarvinnutkaan. Ei ollu vaikeeta, mutta ärsyttävää, ja piti aina huolehtia siitä, että autossa on varmasti tarpeeksi pitkät vyöt että ylttää. Vyökiinnitteisissä istuimissa on usein kyllä aika selkeät ohjeet miten laitetaan kiinni enkä mä ainakaan ole vahingossa kertaakaan väärin kiinnittänyt, enkä myöskään tiedä ketään joka olisi joskus laittanut väärin.

Joo, jos vyöt on kiinnitetty oikein niin on yhtä turvallinen isofixin kanssa. Isofixiä ei saa istuimiin joissa istuu yli 18kg painava lapsi, sen takia että istuimen runko ei kestä sitä tärskyä mikä siinä kolarissa tulisi ison lapsen kanssa, vaan ne isofixit todennäköisesti repeäisivät irti. Tästä syystä isommille lapsille tarkoitetut istuimet on aina vyökiinnitteisiä.

Aubrey, meillä on esikoisella Cybex Sirona istuin, jossa painoraja 0-18kg eli menee ihan vastasyntyneestä. Kaukalo oli kuitenkin alkuun syystä että oli niin näppärä ottaa vauva kauppaan tms. Mukaan siinä kaukalossa kuin että kantaisi vauvaa sylissä. Sitä 0-18kg istuintahan ei kukaan mukanaan raahaa ;)

Me päädyttiin turvavyölliseen kaukaloon, kun on kaksi autoa niin ei tarvitse säätää telakan kanssa ja kumpi vaan autoista on käytettävissä lapsen kanssa kun tarve vaatii. Sekä isovanhempien autoon saadaan tarpeen tullen helposti kyytiläinen myös. :)

Täh Iidis, mä köytän sen jalkaan sen istuimen sitte, tuleepahan sitä pakaratreeniä ;)

Juu kyllä mä kaukaloa ehdinkin jo katella, mut mietin sit, että onko se vähän turhaa rahaa kun menee niin vähän aikaa.. Jos tuo rintarepuissa viihtyis. Vai meneeköhän sekin säätämiseksi sitte, riippuu tietysti repusta. Ja herää se matkalainen sitte siihen..

Meil on manduca, jossa pysty koliikkista vauvaa hytkytellen kannella silloin pienenä. Hankitaan myös toinen manduca, ni saan vauvan siihen ja mies voi esikoista kantaa sit selän puolella sienimetsässä. Sienestys oli muuten takuuvarma nukutus viime kesänä ;)

En mä oo tilannu koliikkista vauvaa ku sellasen helpon ;)

Mä taas tilasin, koska just hauskaa. :) eivaa. Sit ku se koliikki loppu, ni muistan sanoneeni, et ihan erilaisia nää päivät, ku laps ei huuda koko ajan. Seuraava saa olla koliikkinen, kuhan muuten on vähintään yhtä terve kuin siskonsakin. :)

Minä oon ollu koliikkivauva ja aina kyllä muistaa yks kylän täti siitä muistuttaa että minä huusin koko ajan kun käy meillä porukoilla. On siis sellainen höppänämummo jo.
Minä hoksasin tänään että ammehan se pitää kans hommata. Ei ollavielä kaukaloistakaan päätöstä tehty, että mikä otetaan x) minä oon niin huono päättämään ja mies nyt ei pahemmin ole vaikuttanu kiinnostuneelta.

Iidis, en vielä tiiä. Vertailen tässä niitten ja yhtien toisten hintoja. Ja kuhan on rahat kasassa ni tilaan kummat halvemmat :)

Joo eipä sille minkään voi jos vauva huutaa. Kivoin tosiaan olis, jos terve olisi :)

Kaveri aikoinaan kun sai tyttönsä, ni hitto se huus.. Ei ollu koliikkia, mahaan ilmeisesti koski ku pumpulipuikolla piti peräsuolta koittaa aktivoida, että kakkais. Sekään mitään mun muistaakseni auttanu, se lapsi vaan huuti. Kyllä korvat soi kun sieltä lähti.. Olin sillon vielä ite niin nuori etten oikeen uskaltanu sanoa kaverille, että mee sinä nukkumaan minä vien tuon vaunuilemaan. Nyt sitä miettii, että olispa tajunnu. Mutta hengissä on molemmat ja tyttökin lopetti huudon - jossain vaiheessa :D

Aattelin, et korvatulpat puuttuu tästä listasta. Niitä kannattaa harkita. Ainakin jos itsellä on ollut "vapaa aamu", niin tasan herään tytön möykkään ilman korvatulppia, vaikka nukkuu siis omassa huoneessaan (4-kuisesta lähtien).

Emmä oo tainnu vapaita aamujakaan tilata, ku luvannu aina nousta kuhan leipä tulee pöytään :D

Takaisin