Hankintoja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juu. On varmaan ja vähintäänkin tuollanen turvavyöllinen telakka tulee, kun laiskana jaksaisi joka kerta kieputtaa vöiden kanssa itse kaukaloa kiinni :)

Ja useimpien kaukaloiden telakat on semmosia että ne saa sekä isofixillä että turvavöillä kii, ei tietty kaikkien :)

Gracossa oli kyl se hyvä puoli, et se on tosi tilava kaukalo, menee pitkään vauvalla ennen ku jää pieneks :) jalathan sieltä kaukalosta saa tulla yli mut pää ei.

Meillä on joku Gracon kaukalo ja siihen telakat, kirppishintaan kuului kaksi, ja ne on molemmat turvavyöllä kiinnitettäviä ja passaa meille. :) telakka juurikin sen takia ku sit ei tarvi kokoajan olla räpeltämäs turvavyötä kaukalon ympärille.

Ostin tuttavalta käytetyn Brion turvakaukalon telakalla. Isofixit löytyy ja ainakin tämä tuttavani oli ollut oikein tyytyväinen. Jotain lisäpehmusteita löytyy ihan vastasyntyneelle. Vaikutti ihan pätevältä peliltä :)

Noniin noniin ikean reissu takana! (Eka semmonen ;D ) oma äitini lupas ostaa pinnasängyn ja ostikin! Olin hakemassa sitä halvinta (40e) mut hän ja ukko päättivät että ei se vaan passaa, osti sit 179 euron sängyn :D kyllähän se mulle sopii :P myöskin patja tyyny peitto pussilakanat lakanasuojat jnee saatiin :)

Meillä oli esikoisen kanssa Britaxin baby safe plus II, mut en tykännyt siitä, joten myin sen heti poitsun uloskasvettua.. Nyt meillä on autossa isofix ja tulossa tupliksi Mountain Buggyn duetit, ja tota Cybexin aton 3s ollaan katsottu, kun sen saisi adaptereilla myös noihin Gessleineihin :)
Babystylessa toi 3s on tällä hetkellä telakan kera 299€ kun normisti olis 429€..
Miten noissa Saksassa tilatuissa toimii takuusysteemit? Miltä sivuilta olette tilanneet?

Löysin torista Milli Way 3 in 1 vaunut! Oon rakastunu noihin vaunuihin <3 Nyt on kaikki isommat hankinnat tehnty ja jäljelle jää vaipat, harsot, yms pienet jutut :)

Mulla tais muuten olla muutamia pieniä vaippojakin, siskon antamissa laatikoissa. Saattoipa vielä olla minun itse ostamia kun siskolle vaippakakkua tein ja annoin sillon ne ylimääräsetkin sille. :D meillä pitäis se pinnis käydä ostamassa ja amme. Ne kai on ne suurimmat, pitäis miehelle varmaan sanoa myös että minunpuolesta voi siltä työkaveriltaan sen kaukalon ostaa.

Voi apua :nailbiting: Mä en oo hankkinut vielä yhtään mitään. Mulla edellisestä liitosta kaksi lasta ja tuon toisen jälkeen hävitin kaikki tarvikkeet ja vaatteet, kun elämäntilanne oli sellainen että en kuvitellut enää lapsia saavan. Ei tarkoituksellakaan olla kyllä vielä hankittu mitään suurta, kun parin viikon päästä ois muutto, että ehkä sitä sitten muuttorumban jälkeen voisi pikkuhiljaa ruveta tavaraa hommaamaa. Mutta ei oo ees vaatteita tullu vielä hommattua, hypistelly kylläkin oon ja mieli tehnyt ostella jo vaikka mitä :)

Mie kävin hipistelemässä vanhaa pinnasänkyäni (oli myös isoveljelläni), sänky on säilytyksessä porukoitten ulkorakennuksessa. Hyvältä näytti ja tulee tällekin pikkuiselle pienen laiton jälkeen käyttöön :)

Meillä oli esikoisen kanssa Britaxin baby safe plus II, mut en tykännyt siitä, joten myin sen heti poitsun uloskasvettua.. Nyt meillä on autossa isofix ja tulossa tupliksi Mountain Buggyn duetit, ja tota Cybexin aton 3s ollaan katsottu, kun sen saisi adaptereilla myös noihin Gessleineihin :)
Babystylessa toi 3s on tällä hetkellä telakan kera 299€ kun normisti olis 429€..
Miten noissa Saksassa tilatuissa toimii takuusysteemit? Miltä sivuilta olette tilanneet?

Muakin kiinnostaisi :wink

Sähköpostin välityksellä on takuut kuulemma pelanneet hyvin, kuvien kera pitää reklamoida jos on jotain.
Kiddies24 on sivusto josta tilaan, mut noita löytyy monista liikkeistä :) kidscomfort.eu sta tilas ystävä pallaksen lapselleen :)

Kiitos näistä Iidis! Me käytiin se 3s eilen hakemassa, mut täytyy pistää mieleen noi, et sit kun hakee turvaistuinta :)

O-ou... Mä oon ihan pihalla taas!!! Isofixit??? Telakat??? Whooooot :O Mulla ei itellä oöe autoa, mutta jonku tarvis millä sitten kuskata vauva synnäriltä kotia ja muutenkin "reissailla muiden kyydissä"..? Tuo "turvavyö-kiinnitys" loi jonkinlaisen mielikuvan päähän :D

Meillä on ollu kaikki kolme muotoa, Isofix, telakka ja pelkkä turvavyökiinnitys. Edellisessä autossa ei ollut Isofixiä, joten laitettiin telakka + kaukalo turvavyöllä kiinni. Mun mielestä telakan kans oli tukevampi kuin pelkällä turvavyöllä. Nykyisessä autossa on taas Isofix, joten laitetaan telakka suoraan siihen kiinni.

Isofix on sellaset metallikoukut tms., jotka on siellä auton penkkien välissä piilossa, ja niihin koukkuihin saa suoraan napsautettua istuimen kiinni (jos siis istuimessa isofix-kiinnitys).

Telakka = jalusta. Se toimii niin, että pelkkä telakka kiinnitetään autoon pysyvästi (joko isofixillä tai auton turvavöillä) ja itse istuin taas napsautetaan vain siihen telakkaan kiinni.

Totta, että telakan kanssa kaukalo on paljon tukevammin kiinni, kuin pelkällä turvavyöllä. Mutta jos satunnaisia matkoja autolla kulkee, niin en tiedä onko järkeä aina sitä telakkaakin kuljetella mukana...

Nannaniina
Jos teillä ei omaa autoa ole eikä kaukalolle käyttöä kun satunnaisesti niin suosittelen ostamaan telakatta sen kaukalon, eli pelkkä kaukalo turvavyökiinnityksellä niin menee vähän vanhempaankin autoon jossa ei sitä isofix-valmiutta ole :) ei tarvii sit sitä telakkaakaan kuletella ja sisällä varastoida :)

Isofix on sellaset metallikoukut tms., jotka on siellä auton penkkien välissä piilossa, ja niihin koukkuihin saa suoraan napsautettua istuimen kiinni (jos siis istuimessa isofix-kiinnitys).

Telakka = jalusta. Se toimii niin, että pelkkä telakka kiinnitetään autoon pysyvästi (joko isofixillä tai auton turvavöillä) ja itse istuin taas napsautetaan vain siihen telakkaan kiinni.

Totta, että telakan kanssa kaukalo on paljon tukevammin kiinni, kuin pelkällä turvavyöllä. Mutta jos satunnaisia matkoja autolla kulkee, niin en tiedä onko järkeä aina sitä telakkaakin kuljetella mukana...
Siis kyllähän niis isofixeissäki on telakka mihin kaukalo tulee kiinni, isompien lasten istuimissa ei välttämättä ole telakkaa

^ Lähinnä yritin tuossa selvittää noita termejä, mitä mikäkin tarkoittaa :)
(ehkä ilmaisin sitten itseni huonosti)

Kiiitos kaikille :)
Eli siis lähden etsimään kaukaloa jossa molemmat: isofix+turvavyö -kiinnitys mahdollisuudet...(?)
Ja varmaan olis fiksua hankkia sellanen malli johon myös mahdollista ostaa myöhemmin telakka...? Mikäli joku onnellinen päivä joku auto kolkuttaa mun ovea kukkien kera... ♡

Takaisin