Hankintoja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ou jee, vaunut laitettu tilaukseen! <3 Tutek Turran yhdistelmävaunut tulee meille nyt sit :)

tosta tulikin mieleen, näin unta että hankittiin jotain vauvakamaa käytettynä ja vaikutti hyvältä mutta kotona kun katsoi uudestaan ni oliki ihan homeessa :O
noh, oon metsästäny vauvan vaatteita, hoitopöydän (kokoon taittuva, siksi kankainen), turvakaukalon ja hoitoalustan muun muassa käytettynä eikä oo homeessa ollu yhtään :) :D vaunut halusin ehdottomasti uutena (okei oisin voinu harkita käytettynä jos noita ois ollu kohtuuhintaan tarjolla), myöskin aika unisex värinä jos sitä joskus hankkis vielä toisenki muksun ja sattuis olemaan vastakkaista sukupuolta ;)

Meillä käytiin ostamassa Emmaljungan yhdistelmävaunut ja siihen samaa väriä oleva hoitolaukku. Ostimme myös Baby Björn balance- sitteri. Niin ja tulipahan ostettua isofix kiinnitteinen telakka ja siihen maxicosin turvakaukalo. Eli isot hankinnat on tehty, kun sänky saadaan siskoltani. Jotain pientä vaatetta oon ostellut pikkuhiljaa, sekä soivan unilelun olen hankkinut. :Heartblue

Mun on veläkin vaikea käsittää että tyttö tulossa =)
Mut hirveesti tekee mieli katsella vauvan vaatteita vaikka mulla on nyt sit vaatteita ekaks kahdeks vuodeks valmiina =)
Rattaista en oo varma tilaisko viel yhdet vai ei, kun ekaks vuodeks mulla on tuplat, nuorin on n.1v10kk kun vauva syntyy (jos tulee ajallaan) ja sen jälkeen alkaa varmaan olee niin iso poitsu ettei halua enää istua rattaissa. Eli sit olis joko emmaljungan scootterit tai sattarit. Luulen että ne scootterit olis paremmat ja voisin vaikka hankkia vielä seisomalaudan niihin. Sit ei vaan voi keskellä päivää käydä bussilla kaupungilla kun ei saa isompaa nukkumaan mihinkään. Tietty jos sit sellaset päällekkäin istuttvat tuplat... hmm.. no sen aika on sitten :)

Miten muuten te joilla on jo ennestään lapsia, oletteko käyttäneet vauvalla hoitopöytää? Mä en koskaan oppinut käyttämään sitä. Johtuisko siitä että oon niin lyhyt? vai vaan siitä että sängyssä tai sylissä on helpompi vaihtaa..

Enpä muuten Womb yhtään ollut ajatellut edes tuota, että vauva voi haluta kääntyilläkin.. Voe voe, mä en kyllä mitenkään haluais yhtäkään erillistä irrotettavaa mitään osaa, nyt eniten oon just tykästynyt rattaisiin, mitkä saa kasaan nappia painamalla. Oon niin lyhytpinnainen ja just monimutkaiset asiat polttaa multa päreen heti..

Bugaboo on eka merkki, jonka joku mainitsi mitä täälläkin myydään, on suosituimpia ja aika hinnakkaita täällä :) Eipä sen enempää tietysti kokemusta, mutta kannattaa siis etsiskellä käyttökokemuksia muutenkin, kuin suomeksi :)

Meillä on Womb semmonen pehmeä ja pyyhittävä hoitoalusta, kätevä nostaa mihin vaan ja vaihtaa vaippa :) En halunnu missään nimessä hoitopöytää, ostettiin mieluummin ihan normilipasto :)

Ostin kaverilta 10 eurolla uudenveroisen mintunvihreän Bumbon. Oli sen verran halpa, että päädyin nyt kuitenkin ottamaan sen. Jos ei ole käyttöä niin myyn sen sitten eteenpäin.:happy:

Asiaa turvakaukaloista

Oletteko ostaneet jo turvakaukalon/mikä turvakaukalo vauvoillanne on ollut käytössä?
Hyviä vinkkejä ja ehdotuksia otetaan vastaan.:smiley-angelic003

Meidän hankintalistalla on turvakaukalo isofix-kiinnityksellä, mutta merkki ym. on vielä hakusessa kun tarjontaa on niiiiiiin paljon!o_O

Muokattu viimeksi:
Meille tuli Britax -kaukalo kun luotettavalta taholta sai käytettynä edullisesti :P

Meillä on Brion Primo -kaukalo. Me saatiin se kolmoselle serkulta, mutta luultavasti olisin silloin itsekin päätynyt tuohon samaan kaukaloon. Siinä on telakka, jonka saa kiinni joko turvavöillä tai isofixillä (siis samassa telakassa joko tai, kun joissain kaukaloissa pitää olla telakka erilainen). Kakkosella meillä oli Gracon telakallinen kaukalo, mutta näistä kahdesta tykättiin Briosta enemmän. Turvavyöt riitti pitempään ja siinä on sellanen loivennin pepun alle pienelle vauvalle.

Kannattaa muuten vähän sovitella noita telakoita autoon. Meillä edellisessä autossa oli jotenkin kuppimaiset penkit, ja tuntui että istuimet jäi siinä tosi pystyyn asentoon.

Meillä on Gracon Logico S kaukalo telakalla. Tykkään vaikka onkin aika painava ja iso. Kankaat on helppo irrottaa pesuun ja telakan kanssa kiinnitys on naps vaan. Meidän autossa ei ole isofixejä, mutta tuon kaukalon saisi niilläkin kiinni, telakkaa ei. Esikoisella meillä oli käytössä joku halpis, oli niin vähän autolla ajoa, ettei haluttu isoja summia sijoittaa (ehkä olisi kannattanut kuitenkin, mutta kaukalo oli käytössä tosiaan ehkä 5 kertaa ennenkuin siirtyi istuimeen), se oli muuten ihan ok, mutta hankala kiinnittää eikä kankaat olleet erityisen kestävät.

Esikoisella oli gracon kaukalo, en tykänny kun on niin isokokonen ja painava, hankala kannella. Brion kaukalo on kuulemma melko kapea et jos on isokokonen vauva niin ei välttämättä enää lopputalvesta mahu talvihaalarissa.

Suosittelen kattomaan vähän turvatesti tuloksia, ja jättämään suosiolla ne n. 100€ uutena maksavat ostamatta, kummipojalle tilasivat netistä turvavyökiinnitteisen akjax-merkkisen turvakaukalon ja se oli kyllä niin pehmeetä muovia että jos kolari ois sattunu niin ois varmaan revenny koko kaukalo.. :S ikinä en omaa lastani semmoseen laittais.. Ja käytettynä jos katotte niin aina vaan tutusta paikasta että uskaltaa olla varma ettei oo kolaroitu/kolhittu. Lisäks turvakaukalon suositeltu käyttöikä on 5v eikä valmistajat anna takeita että on turvallinen sen jälkeen. Ne muoviosat haurastuu ajan kuluessa, siitä tuo 5v. Eli 2010 vanhempaa kaukaloa ei kannata ostaa :)

Me tilataan saksasta Cybex aton 4 kaukalo isofix-telakalla, maksaa 259€ +rahti suomeen 16€.
Babystylessa sama kaukalo 260€ ja siihen jalusta 169€ päälle eli 429€.

Cybexin ja Maxicosin kaukalot saa melkein mihin vaan vaunuihin adaptereilla kiinni, ja niillä on jälleenmyyntiarvokin hyvä :)

Meillä on Gracon Logico S kaukalo telakalla. Tykkään vaikka onkin aika painava ja iso. Kankaat on helppo irrottaa pesuun ja telakan kanssa kiinnitys on naps vaan. Meidän autossa ei ole isofixejä, mutta tuon kaukalon saisi niilläkin kiinni, telakkaa ei. Esikoisella meillä oli käytössä joku halpis, oli niin vähän autolla ajoa, ettei haluttu isoja summia sijoittaa (ehkä olisi kannattanut kuitenkin, mutta kaukalo oli käytössä tosiaan ehkä 5 kertaa ennenkuin siirtyi istuimeen), se oli muuten ihan ok, mutta hankala kiinnittää eikä kankaat olleet erityisen kestävät.
Siis häh. Saisko tuon kaukalon jotenkin isofixeillä kiinni. Meille on kaupattu tuota kaukaloa ja ite oon jotenkin vieroksunu ku missään ei mainita isofixiä ja kuitenkin meillä toisessa autossa ainakin on se mahdollisuus ja olis kiva just pidemmillä matkoilla ainakin ku tietäis että kaukalo on kiinni kunnolla.

Ainakin tossa on ne isofix koukut, en oo sen tarkemmin perehtynyt kun meillä on tosiaan se telakka eikä autossa isofixejä. Ja tuo on jo..öö... 3-4 vuotta vanha, että onhan se mallikin saattanut muuttua.
Hahaa, pikaisen googlettelun myötä huomaankin käsittäneeni väärin tuon systeemin. Eli joo, unohda koko isofix tuon kaukalon kanssa :rolleyes: Höpisin taas ennen kuin otin asioista selvää:wacky:

Meillä kans toi Brio ja menee seuraavalle, vaikka jo ennen meitä on käyttänyt pari lasta. Ja nyt siis 1-veellä käytössä cybexin pallas, Saksasta tilattu, paljon Suomen hintoja halvempaa...

:) jep. Aattelinki että onko mulla menny joku ohi tuon kaukalon kanssa kun en mistään löydä vastaavaa tietoa vaikka monista paikoista kokemuksia lukenu :)
Minä en vaan tiiä mitä tekis, monessa paikassa lukee että on painava kannella vauvan kanssa. Mut tuollanen ei-isofixtelakka olis mulle ehkä se sopivin kun ei tiedä saako mun autoon niillä kiinni ja minä sitä varmaan enempi kuskaan eikä se turvavöiden räplääminen joka kerta kiinnosta.

Aattele treenin kannalta :wink Meillä on se ollu jo pari kuukautta käytännössä koko ajan autossa kiinni, kun en jaksa rehaa sitä joka paikkaan. Ainoostaan kotiin tullessa nostan kaukalonkin sisään kun auton saa melkein oveen kiinni :p Mutta muuten se on musta kyllä hyvä kaukalo ja toi telakka oli ainakin tosi helppo asentaa ja säätää. Ja meillä on molemmat matkarattaatkin (yksöis ja tuplat) sellaiset, että kaukalon saa niihin kiinni.

Siis häh. Saisko tuon kaukalon jotenkin isofixeillä kiinni. Meille on kaupattu tuota kaukaloa ja ite oon jotenkin vieroksunu ku missään ei mainita isofixiä ja kuitenkin meillä toisessa autossa ainakin on se mahdollisuus ja olis kiva just pidemmillä matkoilla ainakin ku tietäis että kaukalo on kiinni kunnolla.

Mutta se telakka on tosi kätevä laittaa turvavyöllä kiinni! Ei siihen tarvitse mitään isofixiä. :wink Meillä sitten taas tossa esikoisen istuimessa oli ehtona isofix, kun nää isommat turvaistuimet alkaa olla aika haastavia laittaa turvavyöllä kiinni, että tulee tarpeeks tiukalle.

Takaisin