Hankintoja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi ahdistus lukea miten ahkerasti te muut ootte hommannu jo kaikkee! Tää ei oo vieläkään löytäny shoppailuvaihdetta päälle, äitiyspakkaus on tilattu ja auto vaihdettu turvallisempaan+isompaan, mut kaikki muu puuttuu :sad001 Oon jo siedättäny itteeni ja kattellu vähän vaunuja ku on jossain kaupoissa näkyny, josko täs pääsis viel kokeiluvaiheeseenkin. Ahdistaa ajatuskin miten kaikkeen on niin monta eri vaihtoehtoa, miten niistä osaa valita? Sit on korkea kynnys kysyä kavereiltakaan kun ulospäin ovat kaikki kuin syntyneet äiti-ihmisiksi, homma hallussa plussauksesta lähtien ja tienneet alusta pitäen mitä pitää hommata ja milloin. Aivan eri maailmoissa mitä mä, joka on edelleen jäässä tän homman kans. Onko kellään viisaita neuvoja tämän ahdistuksen selättämiseen? :oops: Heh, jos ei muuten ni saattaa olla et sit vaan väkisin repii ittensä äippäloman alettua kaupoille ja viikon sisällä hommaa kaiken sen mitä muut puolen vuoden sisällä :dead:

Mä sain aikaseks tilata vaunut. Tilasin ne hobbyhallista. Tein vertailuja ja katsoin youtubesta arvostelu videoita ja päädyin sitten lopulta yhteen malliin. Kyllä helpotti! Miehen kaverilta saadaan turvakaukalo ja joku kylpyjuttu mutta kaikki muu on vielä hankittavana. En oo siis mäkään pitänyt mitään kiirettä. Tulostin netistä 3 sivusen listan missä ollaan lajiteltu kaikki mitä vauva ja äiti tarvitsee niin on edes joku lista mitä kaikkea pitää hankkia. Toki sielläkin on juttuja joita me ei edes tarvita mutta ne on helposti tiedossa jo:) onhan tässä vielä aikaa:)

KirsiElina saanko udella minkä merkkiset / malliset vaunut tilasit HH:sta? Itekki sieltä selaillu useampaan otteeseen :)

Täälläkin moneen otteeseen aloitettu hankintalistan tekoa mutta jäätävä ahdistus iskee siinä kohtaa kun 2/3 a4sta kirjattu ja lista on vasta alussa :D taitaa hankinnat pysyä jäässä nyt siihen asti että saadaan vauvan huone järjestettyä. Sit on helpompi hahmottaa mitä puuttuu ja mikä on tarpeetonta :P

Crescent classic yhdistelmävaunut. Mun piti linkittää ne tänne mut en nää niitä enää tuolla sivulla:o onkohan päässy tilapäisesti loppumaan tai jtn. Niiden hinta oli siellä 630e. Mä olisin niin halunnut ne tukekin turkoosit tai tekonahkaiset vaunut mut luin niin paljon huonoa palautetta niistä et päädyin noihin toisiin sit :)

Mää sain hommattua suht halvalla käytetyt mutta todella siistit yhdistelmävaunut! Merkkinä abc design pramy luxe ja värinä beige. Myös hoitopöytä ja pinnasänky löys jo tiensä kottiin. Vielä puuttuu sitteri ja turvakaukalo + muuta pientä harsoista tutteihin. Pikkuhiljaa hyvä tullee. :)

Mulla oli kans vähän sellanen ahistus tai sellanen viitsimättömyys, varsinki noi vaunut ku tuntu et niitä on niin joka lähtöön. Ja niinhän niitä onki :D Mut käveltiin kauppaan ja myykä tosi hienosti otti tilanteen haltuun, esitteli pari mitkä mielytti mua ulkonäöllisesti ja kertoili mitä asioita kannattaa miettiä. Esitteli sitten oman suosikkinsa myös ja siitä hyvät puolet :) Siitä se sitte lähti muotoutuu se ajatus, parin muun kaupan ja myyjän jälkeen netissä lueskelin kokemuksia mun lemppareista. Eli härkää vaan sarvista KesänOdottaja :D! Ei mullakaan tai meilläkään oo mitään muuta, kun saatua vaatetta vielä hankittuna :)
Kyllä tässä vielä aikaa on ;)

Crescent classic yhdistelmävaunut. Mun piti linkittää ne tänne mut en nää niitä enää tuolla sivulla:eek: onkohan päässy tilapäisesti loppumaan tai jtn. Niiden hinta oli siellä 630e. Mä olisin niin halunnut ne tukekin turkoosit tai tekonahkaiset vaunut mut luin niin paljon huonoa palautetta niistä et päädyin noihin toisiin sit :)

Siis tutek turrasta huonoa palautetta? :o oon yrittäny ettiä mitään en o löytäny kommenttia netistä, onko linkkiä tai jotain että pääsis lukemaan? :) on meinaan hankintalistalla juurikin ne, äkkiä ettimään toisenlaisia sit jos huonot onki :O

.....Sit on korkea kynnys kysyä kavereiltakaan kun ulospäin ovat kaikki kuin syntyneet äiti-ihmisiksi, homma hallussa plussauksesta lähtien ja tienneet alusta pitäen mitä pitää hommata ja milloin. Aivan eri maailmoissa mitä mä, joka on edelleen jäässä tän homman kans. Onko kellään viisaita neuvoja tämän ahdistuksen selättämiseen? :oops: Heh, jos ei muuten ni saattaa olla et sit vaan väkisin repii ittensä äippäloman alettua kaupoille ja viikon sisällä hommaa kaiken sen mitä muut puolen vuoden sisällä :dead:

Tunnistan myös itseni tuosta... En koe olevani "äiti-ihminen", ja kaikki on mulle uutta ja outoa. Tuttavat on mun silmissäni kuin superäitejä, joille kaikki on ollut selvää ja jotenkin luontevaa. Minulla on oli vaikeaa vaunuostoksilla edes kokeilla että miten ne vaunut liikkuu... Siis koskea niihin :D samoin kun tuttavat on esitelleet esim niitä kestovaippoja, joita olen harkinnut, niin on tuntunut vaikealta alkaa hypistelemään. Vaatteita en todellakaan osaa mennä ostelemaan... Toki isoimmat on ny hankittu, ihan jo siksi ettei olisi varaa hommata kaikkea kerralla. Joten sitä on vaan pakottanut itsensä tähän hommaan :) Ja olen huomannut että se on auttanut. Uskalsin jo tarttua kestovaippaan ja pyöritellä sitä, tiedänpä nykyään jo mitä tarkoittaa taskuvaippa!

Ja sitten ajattelen niinkin, että jokainen tyylillään. Minä olen tämmönen ensiodottaja, joka ei ole oikeastaan ennen viime vuotta edes haaveillut lapsesta. Miten sitä sitten yhtäkkiä olisikaan supemamma? Onneksi on nämä odotusajan kuukaudet aikaa tavallaan vähän kasvaa ja tottua ajatukseen äitiydestä. :)
Pitää rohkeasti kysellä niiltä tutuiltakin äideiltä, jos ne on fiksuja, niin ne ymmärtää ettei voi olla kaikkea tietoa valmiiksi päässä :)

Jokaiselle meistä on suotu kerran elämässä ensimmäinen kokemus tulla ja kasvaa äidiksi. Se on vähän erilainen polku jokaiselle. Koskaan ei tiedä miltä se kenestäkin toisesta tuntuu, ehkä niitä supervarmoja äitejä jännittää, ahdistaa tai ihmetyttää ihan yhtälailla mutta läheiset ja tutut luulee ettei... Ehkä joku on lueskellut juttuja, tehnyt itselleen jonkun suunnitelman ja elää sen mukaan. Ja kyllä, toiset vaan sujahtaa äitiyteen luonnikkaammin mutta sekin on ihan täysin normaalia, ei superia.

Jokainen meistä on ja tulee olemaan erilainen äitinä, vaikka miten kokemusta karttuu kaikille. Parhaita mahdollisia äitejä lapsillemme halutaan jokainen olla, ja ollaankin. Riitetään just tällaisina.

Ajatelkaa, miten hienoa että on tällaisia nettijuttujakin, joissa joo jutut voi mennä vähän överiksi (kolmet vaunut) mutta toisaalta voi kysyä ihan mitä vaan (mikä on limatulppa) mitä ei ehkä halua, kehtaa tai ei vaan ole ketään keneltä kysyä (toki lääketieteelliset jutut kannattaa kysyä neuvolassa).

Mitä tahansa eteen tulee, ole rehellinen itsellesi, kuuntele sydäntäsi ja kysy neuvoa, ota vastaan tarjottu apu, ole läsnä, rakasta ja ota vastaan rakkautta.

Hirmu simppeliä eikä yhtään superia! Aurinkoa kaikkien päivään :)

Terv. GX toukokuisista

Felicia: Meillä on esikoisella Gessleinin Visionit, joku fashion-malli, ja ollaan oltu niihin yltiö tyytyväiset! Niillä pääsee maastossa kuin maastossa, eikä ole kiikkerät, vaikka on kolme rengasta. Ilmakumirenkaat ehdoton ehdoton plussa, ja nyt myös tuplien vaatimus! Mä oon tykännyt siitä et istuinosan saa käännettyä kumminpäin vaan :)
Meillä on matkarattaat ja noi yhdistelmät, ja nyt tulee vielä tuplat. Periaatteessa varmaan voitais Gessleineista luopua, kun tuplat saa sit muunnettua myös yhdelle sopiviksi, mut ei haluta :D Ne on niin hyvät lenkkeilyvaunut!

Ja juu, jokainen on omanlaisensa äiti, ja kyllä äidiksi "tässä touhussa" myös kasvaa :) Muistaa vaan, että ohjeita, kehotuksia, neuvoja ja suosituksia kun joka puolelta kuulee, niin silti: kukaan ei tunne sinun lastasi paremmin kuin sinä itse, loppujen lopuksi se olet aina sinä, joka tietää mikä sille omalle lapselle on parasta :)

Kellään kokemusta gessleinin vaunuista... kolmipyöräisistä yksilöistä jostain vuosilta 2011-2012? Saisin semmoset mut onko hyvät?
Meillä on 2012, aivan parhaat! Kolmipyöräisyys todella näppärä, en ostaisi muunlaisia vaunuja nytkään :)

Kiitos kommenteista :) mitä luultavimmin otan noi kun kerran saan :) :) eka hankinta :D

SeEnsimmäinen...tarkoitin Tukek T- amberon vaunuja. Eli noista turran vaunuista en oo lukenu.

Oh huhhuh mie jo säikähin! :)
Amberot ei o ollu edes harkintalistalla, jo kuvissa näyttävät niin .. huterilta ja haurailta o.O mut mää etinki suunnilleen panssarivaunuja, tilaa vieviä eikä yhtään käteviä... x)

Mä tykkään kantoliinasta. Kantoliinakanava sivulta (löytyy myös fbstä) kannattaa kysellä neuvoja ja youtube on täynnä videoita.
Tutulla oli noi 3pyöräiset gesleinit. Oli mulla pari päivää lainassa ja ihan ok työntää. Ite tykkään perinteisistä mitkä menee vaikka lumihangessa ja mulle ehdoton on se että lapsen saa kasvot munhun päin ja kiva on jos myöhemmin saa kasvot menosuuntaan.
Aubrey jos meinaat nukuttaa vauvaa vaunuissa niin hanki kovapohjainen kantokassi koska kun vauva on sen ikäinen että kääntää kylkeä mutta ei nouse niin umpinaisessa kopassa nukkuu paremmin kun ei tarvii pitää valjaita.

joo erinlaisia me ollaan kaikki parhaita omana yksilönänsä:)täällä taas ylihamstraaja ensi odottaja, kaikki hommattu tuteista vaunuihin.. ostan heti ku löydän edullisesti ja ku nyt rahaa nii helpompi hommata nyt ku myöhemmin.. mutta niinku tuolla jo sanottiin että jokainen tyylillään, niin se menee eikä se huonoa äitiä tee vaikka ei ois ostanu mitää.. sitte ku itestä hyvältä tuntuu:) oon turhan hätäne vaa kaiken kanssa :D

Noo emmiä koe että ois turhan hätänen jos on hankkinu jo melkein kaiken valmiiksi, meilläki paaaljon hankittuna jo ku ostettu aina ku ollu reilusti ns ylimäärästä ni saanu hankittua. :) kesällä tulossa useampaa remonttia ja rahaa palaa siihen sit. Hyvä varautua jo ajoissa. ;)

Täällä on vähän tälleen etuajassa kasattu jo Stokken mini sleepi ja tripp trapp pikkumiehelle. Syöttötuolissa on istuttukin jo, vieraiden muksuja :) Tripp trappiin olen hommannut new born kaukalon, niin pääsee poju jo heti heinäkuussa sitä käyttämään ja ruokailemaan äidin ja isän kanssa!

Mini sleepi on kyllä niin kaunis ja sitä on ihailtu.. Kallishan tuo oli, saatiin kyllä kodin1:sestä edullisella tarjouksella, niin ei niin pahalta tuntunut. Jatkopalatkin odottaa kaapissa valmiina.

Yhdistelmävaunut on vielä harkinnassa, tällähetkellä ykkösenä bugaboo buffalot täysin mustana, myös runko. Ei vaan kenelläkään tutulla ole näitä rattaita niin ei oikein tiedä uskaltaako laittaa tämmöset itselle tuntemattomat.. :)

Ei oo kamalasti tarvinnut hankintoja miettiä, kun saadaan ostaa siskolta vaunut, matkakärryt ja niihin sopivat turvakaukalo ja telakka ja pinnasänky. Hankinnoiksi voisi laskea senkin, kun putkirempan yhteydessä ostettiin uusi pienempi allaskaappi, jotta saadaan ostaa pyykinpesukone (kivempi kun ei tarvii juosta kolmannesta kerroksesta alakerran pyykkitupaan ja toivoa, että se ainoa kone on vapaana) ja korkea hana, jotta vauvan pyllypesut onnistuu helpommin.
Isoista hankinnoista puuttuu sitteri ja amme. Manducan haluaisin hommata. Ikeasta ostettiin sen halvin ja pienin hoitopöytä, siihen pitäisi ostaa hyvä alusta.
Käytettyjä vaatteita on saatu reilusti. Muutamia olen ostanut uusina ja kirpparilta vähän. Vauva saa oman huoneen meidän pikku kolmiosta. Kohta kaksi vuotta se huone on odottanut tätä asukasta. :) Taloyhtiöön tulee vielä ikkunoiden vaihto, sitten voi toden teolla alkaa laittamaan vauvan huonetta. Sähkötyöt siellä on saatu tehtyä, joten uskalsin jo tänään siirtää vauvan vaatteet laatikoihin. Hassua, kuinka olo oli kuin jouluna. Tuntui että sydän pakahtuu. Mulla on outo tapa reagoida isoihin tunteisiin pienellä jännittyneisyyden ololla ja tärinällä. Sellainen olo iski nyttenkin. Samanlainen kuin silloin kun tein viimein positiivisen raskaustestin tai kun kerroin siitä miehelle. :Heartpink

Takaisin