Hankintoja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mäkin olen jo vähän uskaltanut tehdä hankintoja :D vauva monottaa niin että sen olemassaoloa ei vaan voi enää kieltää. Nytkin rakko ihan hellänä :D kun vielä isimies sais vauvan huoneen kuntoon, en enää tiedä mihin noita tavaroita laittaisin. Huoneessa siis tällä hetkellä uudet seinien ja lattian pohjalevyt asennettu, että ihan heti en pääse sisustamaan :D
Kohta pitää alkaa hämmentämään naapureita työntelemällä tyhjiä vaunuja pihalla (pitävät varmaan jo valmiiksi hulluna) mutta täytyy alkaa koirien kanssa pikkuhiljaa harjottelemaan vaunujen vieressä kävelyä, isoja ja nuoruuden höyrypäisiä kun ovat.. :D ei ihan uskalla vauvan kanssa alkaa harjottelemaan...

Kohta pitää alkaa hämmentämään naapureita työntelemällä tyhjiä vaunuja pihalla (pitävät varmaan jo valmiiksi hulluna) mutta täytyy alkaa koirien kanssa pikkuhiljaa harjottelemaan vaunujen vieressä kävelyä, isoja ja nuoruuden höyrypäisiä kun ovat.. :D ei ihan uskalla vauvan kanssa alkaa harjottelemaan...
:D Minä mietin päivällä ihan samaa että ku saan vaunut ni miten sitä malttaa olla työntelemättä niitä tuolla pihalla. Että pitää naapurit varmaan ihan hulluna siinä vaiheessa kun tajuavat että ne on tyhjät. (En muuten ees oo varma tietääkö noista kukaan mitään asiasta, ei ainakaan kukaan oo sanonu mitään, pieni rivariyhtiö kun on niin kaikki suurin piirtein tuntee ja puolet on ainakin sellasia joiden kanssa tulee sanottua enempiki ku tervehdykset.)

Sitä paitsi just soittivat miehelle että ne vaunut olis nyt tulossa. Puolen tunnin sisään. Voi vitsi. Eka iso juttu joka tänne meille kannetaan. Onhan toki noita vaatepusseja sun muita kannettu mutta jotain konkreettista ja just meille hankittua ja kallista suhteessa muuhun :)

-elmeri- mulla on vähä sama edessä jahka noi pahimmat kurakelit nyt kuivuis pikkusen, ni kivempi kävellä ensin vaikka pihaa ympäri koiruuden kanssa. Meillä onneks iso piha että siinä jo voi harjotella ja tota vierellä kävely. :) miellä 1v4kk töhöpää, hyvä alottaa se reenaaminen nyt eikä sitte ku kyytiläinen vaunuissa. :D

No nyt ne vaunut olis niinku tuossa. Mies anto ne jopa kasata tai no oikeastaan pakotti :grin Mut selvisi syy miksi. Ne kiikutetaan kuulema huomenna sen porukoille jemmaan, missä kaikki muukin on :sorry: Saapi nähä millon se alkaa kuskaamaan niitä tavaroita sitten tänne päin. Esim. se hoitopöytä. Ei viittis meinaan alottaa mitään pyykkirumbaakaan kun ei ole mihin niitä nätisti laitella.

Mekin käytiin tänään hakemassa vaunut. Käytetyt Emmaljungat, kulkee ku unelma ja saa säädettyä meille hujopeillekin sopivalle korkeudelle työntöaisan (vai mikä sen nimitys on). Tossa ne ny seisoo, keskellä työhuonetta... Pitäisköhän meidänkin kiikuttaa ne "ukkilaan" :D

Hoitopöytä koottu ja asetettu paikoilleen. Mutta tietysti siis ihan vaan siks että haluttiin varmistaa sen sopivan tuohon mihin sitä ajateltiin. Ja eihän sitä nyt purkaakaan enää kannata. :angelic:

Testasin siihen päälle kyllä myös hoitoalustaa, mutta laitoin sen sitten vielä kiltisti takaisin laatikkoon odottamaan, ettei turhaan pölyynny.

Noroviruksesta ja kestovaipoista sen verran että ei niitä käytettyjä tarvii pelätä. Elintarvikkeista norovirus kuolee 2min 90 asteeseen lämmittämällä ts. pidetään lämpö 2 minuuttia siinä 90 asteessa, ja kyseessä syötävät jutut, pesuohjelma kestää paljon kauemmin, ja pesemättömiltä pinnoilta kuten vaikka matot tms, joihin on roiskunut ulostetta jossa noroa eikä oo huomattu ja pesty niin virus kuolee 12 päivässä. Eli ihan rohkeesti voi ostaa käytettyjä vaippoja :)
On hyvä kyl olla tarkkana tietenkin ja miettiä asioita =)

Mä oon kans ihan huoleti ostanu kestoja käytettynä.
Meillä tosiaan vaan pari naapuria, jotka ei varmaan ole mahaa edes huomanneet talvivaatteiden ansiosta, niin voi näyttää vähän hassulta jos sattuvat ohi kävelemään. Omalla pihalla alotan mäkin, meillä on myös iso piha, mut pitäis käydä vähän "koirien ilmoilla"kin että saa vaunujen kanssa treenata ohituksia. Ja täällä maalla kun kaikkien kanssa jäädään juttelemaan jotka vastaan tulee (ja se on harvoin :D) niin voi vähän tyhjät vaunut herättää hilpeyttä :D

Onko kenelläkään kokemusta Bumbo sitteristä? Oltais saatu ostettua kaveripariskunnalta sellainen vähän käytetty (heillä ei ollut lapsi tykännyt olla siinä ollenkaan). Normaalihintaisina ovat aika kalliita, pitäis varmaan saada ensin kokeilla ennen kuin tietää tuleeko sille käyttöä vai ei....:confused:

Saatiin muutes eilen kerätä ns. parhaat päältä kun tuttavaperheemme oli laittanut vanhoja vauvanvaatteita ja tarvikkeita esille/myyntiin ja me oltiin ensimmäiset jotka niitä ko. kamoja kävi katselemassa.:joyful: Saatiin siis edullisesti vaatetta, hyppykiikku, kylpytuki, kantoreppu, vauvapulkka ja kävelytuki (jossa kivoja toimintoja).
Ei olla hankittu vielä mitään uutena kun ollaan saatu aika kivasti kaikenlaista käytettynä kavereilta, sukulaisilta ja kirpputoreilta+äitiyspakkaus on vielä tuloillaan.:)

Gerbera: Bumboissa on ilmeisesti hyvä jälleenmyyntiarvo, että voit varmaan huoletta ostaa ja laittaa sen sitten eteenpäin.

Meillä on bumbo. Oli ihan ehdoton vauvauinnissa, mutta muuten jäi melkein käyttämättä. Jonkun kerran tuo kolmonen on siinä istunut jos on ollut joku vauvakaveri kylässä ja syöttötuoli varattu.

Voe että niin se vaan ajan kuluks tämäkin lähti kattelee kärrejä.. Pari hyvää ehdokasta löytyikin, molemmissa malleissa vaan tuntui olevan joku pikkuvika, mistä monet on huomauttaneet kun nettiä kahlasin.. Ehkä siltä ei voi välttyä, ellei sijoita enemmän ropoja kiinni mokomiin :p Mutta se, mikä mua ihmetyttää, on täällä oleva muoti kahdista jopa kolmista rattaista! Siis ihan tosissaan ihmiset kertoilee tuolla käyttökokemuksissa, että joo on hyvät rattaat, käytän tähän tarkoitukseen ja sitten tähän mulla on tämä malli ja kolmanteen tarpeeseen tämä kolmas mall?! Ei kai kaikilla ole oikeasti kaksia tai kolmia täyskokosia rattaita nurkissa? Tai rattaita, vaunuja, en tiedä mikskä niitä nyt virallisesti suomeksi kutsutaan, mutta sellaiset mitkä palvelee vastasyntyneestä taaperoon saakka.

Aubrey, ei kellään normaalilla (sori nyt jos jollain on :) ) oo monia vaunuja. Paitsi ehkä jotkut halvat käytetyt parvekevaunuina. Ja sit ku kasvaa isommaks ni monet ostaa matkarattaat tai muut pienemmät, ku noi yhdistelmät usein aika panssarivaunuja.

Jos on tilaa säilyttää ja rahaa mitä mällätä ni mikä nottei :P varmana ois meilläki kolmet vaunut jokaiset eri tarkotukseen x) mut eipä ole rahaa eikä tilaa joten se on kattottava yhet kätsyt vaunut ja sillä sipali :P :P

No en tajua joo, hullun hommaa. Täällä on yhdistelmät vähän harvinaisempia, enemmän on sellaisia, mitkä toimii sellaisenaan ihan tulokkaasta taaperoon. Kuulemma 130 astetta pitää sen istuimen laskeutua, niin on hyvä vauvan selälle.. En tiedä paljon se 130 astetta on, mutta nuo mitä kattelin menee n pari senttiä vaille suoraksi. Mua silti vähän mietityttää.. Kai ne sitten on ok:t?
Minkälaisia kokemuksia teillä on niistä kantoliinoista tai repuista? Haluisin sellaisen, jos vaan vaavi siinä viihtyisi.

Kokemusta ei vielä oo mutta kantoliina on jo hommattu. Tuntuu luonnolliselta ajatukselta kantaa sillä mukulaa kun tahtoo pitää häntä lähellä :P kaveri suositteli todella paljon ja häneltä sen ostinki sit (kamalan hintasia uutena! O.O )

Tällä hetkellä meillä on nyt minun hankkimana pinnasänky, hoitopöytä, pussillinen leluja, muutama kirja, ja siskolta tulis vielä pari syöttötuolia, sitteri ja rintareppu. Ja parhaalta ystävältä tulis ainakin amme. Ja tuolla toisella osapuolella olis autoon se turvakaukalo ja jotain muuta, muistaakseni sitteri tai jotain. :D
Ku hänellä on jo entisestä liitosta poika, niin siltä pojalta saattas todennäköisesti tulla jotain vaatteita ja muuta härpäkettä. Kaikki mitä meillä jo valmiina on, on viety poikaystävän vuokraamaan varastoon säilytykseen, odottamaan sitä että saatais uus vuokra-asunto.

Vaunut olis vielä sellaset, mitkä haluun kesän aikana hankkia, ja käytettynä jos tosissaan hankitaan, ni katsoa ja tutkia ne läpi, ettei osta sikaa säkissä, koska mä en halua sellasia, mitkä kesken matkan levähtää/menee kasaan/tms, ettei mun lapseni joudu vaaraan. Mä oon jo kerran siskontytön kanssa liikkeellä ollessa saanu sydänhalvauksen melkein, niinkuin tyttökin, kun ylitettiin suojatietä ja rattaat meni kasaan, kun niistä oli se lukitussysteemi jotenkin hajalla. Tai on edelleen.

Meillä on hoitopöytää vajaa kaikki hankittuna. Kotona tosin vasta sitteri ja vaatteet, vaunut ja turvakaukalo on edellisellä käyttäjällä, sänky, amme ynnä muut tuodaan kotiin vasta lähempänä h-hetkeä. Turha niitä on tänne tuoda pölyttymään kun ei vielä mitään käyttöä ole.

Hoitopöytä on periaatteessa valmiiksi katsottuna, Ikean Stuva (?) olisi tarkoitukseen vallan passeli. Kaikki muu on saatu niin halvalla että tuon raaskii melkein ostaa vaikka uutenakin. Itse olen niin pinttynyt kirpputorien kiertäjä että löytö jos toinekin on tullut vastaan. Vaatteita ei ole ihan uusia kuin äitiuspakkauksessa tulleet, kaikki muut on käytettyjä. Jonkun mielestä varmaan ihan kammottava ajatus, mutta meillä mennään lompakon mukaan.

Kellään kokemusta gessleinin vaunuista... kolmipyöräisistä yksilöistä jostain vuosilta 2011-2012? Saisin semmoset mut onko hyvät?

Takaisin