Hankintoja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lindexissä oli ohuimmat myssyt, jos vertaa H&M:n tai Kappahlin valikoimiin. Kesävauvallekin ihan paras myssy on Ruskovillan sillkivillainen myssy. Kallis, mutta laadukas, mukava päällä, kestävä ja jälleenmyyntiarvoakin on.

Terv. GX toukokuisista

Mul on vaippoja myöten kaikki :)
Oon ostanut käytettynä ja esim pieniä vaippoja oli valmiiks todella paljon.
Oon kemikaalivarovainen, eli noita puhdistuspyyhkeitä en ihan kauheesti oo käyttänyt varsinkaan pienellä kun iho on vielä niin ohut. nännivoiteena tykkäsin eniten just siitä lampaanrasvaisesta.
Hoitopöytää en ole tarvinnut koskaan, kantoliina on hyvä. Jos ulkoilee paljon niin vaunuihin kannattaa satsata.
Ja yks tosi tärkee on noi siteet, eli jos käyttää kertiksiä niin useampi paketti kannattaa ostaa varastoon.
Niitä raapimisen esto tumppuja on ihan kiva käyttää jos vauva raapii itseään paljon, eli niitä kannattaa olla parit.
Ajattelin tilata sen vaavinsängyn minkä saa vuokrata 4kk/ 85€ sis kuljetukset molempiin suuntiin. Mulla on kyllä pintsi ja kehto, mutta tuo nuorin on vauvan syntyessä alle 2 ja sen ikäistä kiinnostaa ihan hirveesti vauvat ja silmät jne. Vaavinsänky on sellanen korkee mitä synnäreilläkin on ja pieni ei ylety sinne, eli itse voi käydä turvallisesti vessassa jne. Pintsin suoja on ollut sen takia ettei tutit tipu yöllä sängystä, mutta en tiedä huoliiko seuraava tuttia. Kaikista 6 pojasta vaan tämä nuorin on huolinut :)

Wau.. mitä hienoja listoja ja suunnitelmia ja kaikkea... Meillä ei ole oikein vielä mitään...:sorry:
Tai no, työkaverilta hoitopöytä sekä turvaistuin ja minun isäni on tekemässä kehtoa... Siinäpä ne.

Ajatuksena on että mahdollisimman paljon - kaikki isommat hankinnat nyt ainakin - käytettynä.
Onhan tässä tietysti vielä aikaa, mutta toisaalta jos ei aio kaupasta vain hakea niin metsästämiseen saattaa mennäkin aikaa. Vaunut on olleet nyt viimeaikoina erityisesti mielessä, kun vielä tietäisi millaiset olisi hyvät ja paljonko niistä (hyvistä käytetyistä) kannattaa maksaa..

Kestovaippoja saan ilmeisesti ostettua työkavereilta käytettynä - tuttavapiirissä useampikin kestovaippailija joilla on lapset jo sen verran isoja ettei ole vaipoille enää niin tarvetta. Se onkin iso apu, kun olen niistäkin vielä aika ulalla. Saa sitten kädestä pitäen opetusta niiden kanssa :D

Jotenkin ihan häkellyttää kuinka paljon yksi pieni ihminen tarviikaan kaikenlaista tavaraa.:wideyed:

Käytetyistä vaipoistaha oli joku aika sitte lehdessä et pitää pestä yli 90asteessa jotta bakteerit kuolis ja norohan ei edes siinä lämpötilassa kuole

Mä en oo vieläkään hankkinut mitään.

Esikoisen aikaan kaikki rasvat öljyt ja talkki jäi käyttämättä. Toivottavasti tulokasta on myös siunattu hyvällä iholla :)

Mulle on täysin mysteeri vielä se, miten paljon/lämpimästi vauvaa pitää pukea. Onko mitään yksinkertaista nyrkkisääntöä? Kesäkuumalla luulis, että vähempikin riittää. Pienellähän ei lämmönsäätely toimi mikä kai tarkoittaa, ettei vastasyntynyt hikoile (?). Toisaalta sanotaan, että pitäs olla päällä tosi paljon. Mistä näistä nyt ottaa selvää?

Olen ajatellut hommata pari silkkivillaista kerrastoa vastasyntyneelle, kun luulen että ne toimivat parhaiten; lämmittävät mutta toisaalta ovat kuumalla säällä hengittäviä.

Muokattu viimeksi:
Perusnyrkkisääntö on yleisesti se, että laita vauvalle yksi vaatekerros enemmän kuin itselle. Mutta onhan tuo vauvakohtaista, meillä on ainakin olleet niin kuumaverisiä kaikki jo alkuun, että on vähemmälläkin pärjätty. Vauvan niskasta/selästä voi kokeilla onko lämmin vai kylmä (kädet esim. saattaa olla viileät muutenkin, vaikkei kylmä oliskaan). Pikkuhiljaa sen sitten oppii, mikä on sopivasti.

Esikoinen syntyi huhtikuun puolivälissä ja viime toukokuun alussa oli kammo-kuumat helteet (samoin heinäkuussa). Ihan siis tuli käyttöön hihattomat, lyhythihaiset shortsiasut, vaunuissa oli pelkässä vaipassa harso päällä ja aivan hikimärkänä. Harmi vaan kun ei sisälle suostunut silloinkaan päiväunille, niin varjossa koitin noita vaunuja aina rytkyttää kiviä vasten...:) Sit vaan koitin välillä rauhoittaa imettämällä, kun ei ollut mikään tissistä-saan-turvaa-vauva ees...

Mä en sano mitään nyrkkisääntöä. Kyl sen vaan oppii ja tajuaa. Joku jossain kirjotti, et se lämpöhalvaus on kyl pahempi ku pikkuinen palelu. Tiedä tästä. Muutaman kerran hikiseltä tytöltä vedellyt automatkalla sukkahousuja pois.

Jei. Vaunut tilattu :D Ja tänään sain parit kivat harsot. Ja sellaset muovitetut puuvillaharsot jotka käy esim. vaipanvaihtoalustana :)

Kylläpäs ootta hankkineet jo paljon kaikkea :wideyed: Ittestä tuntuu vaa ettei kai sitä nuin paljua kamaa vauvan kans tarviikkaa...Johtunee varmaan siittä et itellä on valmiiksi jo melkein kaikki..Hoitopöytä oli aina alussa tosi kätevä mutta pikku hiljaa itellä jäi käyttämättä kun oli helpompi laittaa hoitoalusta sängyn päälle ja siinä hoitaa vaavin tarpeet..Rintapumppu on kyllä must! Ilman sitä ei pärjää...Tai siis en itte ainakaan..Helpompi lypsää sillä kuin käsin...Harsoja tarvitaan meillä ainakin repullinen...Niitä ei ole koskaan liikaa...Itte käyttäny huonoksi menneet harsot vielä siivouksessa ja isäntä vieny sitte talliin loppu kulutukseen...Oikeestaan ainut mitä olen joutunut nyt hankkimaan oli senkki vauvan vaatteille...Siitäkin tuli edullinen koska bongasin eräältä fb annetaan-palstaalta tosi siistin Laulumaa-senkin ja ihan ILIMATTEEKSI :grin

Ihania listoja!!! KIITOS KAIKILLE! Tää on ollu tosi hyödyllistä luettavaa! Pari listaa "printtailin" ja Vetelin viivalla yli mitä on ja mitä puuttuu... :D alle 15vk tuohon laskettuun aikaan ja never know jos päättääkin etukäteen poksahtaa ;)

Ja juuri kun ei tuota miestä ole ketä laittaa joka paikkaan sitten juoksemaan ja hakemaan sitä ja tätä niin pakko vähän "hamstrailla" ja hankkia "varastoon" vauva juttuja ;)

Mutta ihana kiitos kaikille jotka ootte noita listoja kirjailleet ja kommentoineet ♡

Siitä vauvan pukemisesta ja onko liian lämmin tai kylmä, niin kuuliana perhevalmennuksessa istuneena siellä tätä kysyttiin ja annettiin tällainen vastaus: "vauvan niskasta on hyvä paikka kokeilla lämpötilaa, sieltä tuntee onko kuuma ja hikinen vai viileä". Ei tosiaan itsellä kokemusta, mutta tällaisen vinkin terkkarit sieltä valmennuksesta antoivat ;)

Ihania listoja!!! KIITOS KAIKILLE! Tää on ollu tosi hyödyllistä luettavaa! Pari listaa "printtailin" ja Vetelin viivalla yli mitä on ja mitä puuttuu... :D alle 15vk tuohon laskettuun aikaan ja never know jos päättääkin ;)

Oujee! Laskin että mulla 15vk ja 6pv LA:an , mahtavuutta ajatella että kyllä se laps sieltä joskus saadaan sylkkyyn asti! :P ja vielä jos tulis viikon kaks etukäteen ni ei haittais YHTÄÄN ;)

Mie kävin tänään ostamassa vaunut, jeee :) Tuntui hurjalta tehdä niin iso ostos vauvaa varten. Tähän mennessä olen ostanut ihan vain muutaman vaatekappaleen, en mitään muuta. Mutta nyt käveli vastaan tarjous himoitsemistamme vaunuista niin pakkohan ne oli ostaa pois, sillä olivat viimeinen kappale koko myymälässä :D Vaunujen väri ei ollut ihan oma suosikki, mutta haloo, säästin pelkästään väristä tinkimällä 140e eli kyllä kannatti :)

Meillä (tai no mulla, ei tuota miekkosta juuri oo hankinnat kiinnostanu, kuulemma luottaa että mie tiiän paremmin mitä kaikkea tarvitaan) oli tarkotuksena että ei hankita kauheasti mitään, ennenkuin saadaan muutettua, mutta jotenkin tuossa nyt tiellä seisoo jo vaunut ja turvakaukalo ja kaapissa kolme kassillista vaatteita ja muita tekstiilejä.. :grin Helpottaa toisaalta stressiä kun tietää että pakolliset hankinnat on tehty.

Oon jo tässä vaiheessa sitä mieltä että meille oli oikea päätös ottaa äitiyspakkaus rahana, kun oon saanu niin paljon vaatteita tutuilta, ja löytäny hyväkuntosia ihan pilkkahintaan kirppikseltä. Laatikkoakaan en sängyksi tarvi, kun meille tulee ihana vanha kehto anoppilasta. :)

Meille ei ole vielä hankittu mitään suurempaa. Parit vaatteet olen ostanut, vaikkakin aika "turhaan", kun saadaan niin paljon kavereilta ja omalta esikoiseltakin jäänyt kasoittain. Pakko sitä on silti ostaa uudelle pienelle jotain ns omaakin :rolleyes:

Noista isommista hankinnoista ehkä tärkein tällähetkellä olisi hankkia vaunut, todennäköisesti tuplarattaat hankitaan. Voi sitten tehdä käydä kävelyllä ihan oikeasti, eikä tarvitse taapertaa ja pysähdellä ihmettelemään kaikkea. Kehto meillä kiertää suvussa ja saadaan se käyttöön aluksi. Turvakaukalo pitää kanssa hankkia vielä.

Muita pienempiä tarvikkeita kerkeää vielä myöhemminkin ja vaikka päättäisikin syntyä ennen aikojaan, niin kyllä senkin jälkeen kerkeää hankintoja tehdä. En oikein osaa vielä stressata noista tavaroista. Ehkä sitten myöhemmin :p

Hommasin kahdet imetysliivit hm:ltä. Ihan nyt jo käytän kun daisarit ei omiin enään mahdu. Ihana pehmeät on

Mulla on mennyt ihan ohi... Oletko Annnika jo saanut vauvan? Tai siis tuossahan se alla lukee! Nykyään pikkukeskosia pystytään onneksi hoitamaan ihan huipusti (juuri oli HS:ssa siitä juttua). Paljon voimia koko perheelle ja toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin!
Joo, maanantaina on jo kaksi viikkoa ikää toisella :Heartred. Kun ei tosiaan kaikki mennyt ihan suunnitellusti...

Joo, maanantaina on jo kaksi viikkoa ikää toisella :Heartred. Kun ei tosiaan kaikki mennyt ihan suunnitellusti...
Olen aika sanaton.Te olette kyllä kokeneet paljon ja aikamoisia taistelijoita olette. En tiedä mitä on tapahtanut, mutta toivon sydämeni pohjasta että teidän pieni sissi raivaa tiensä toipumiseen. Hirveästi voimia teille! Toivottavasti saatte sairaalassa tukea!

Takaisin