Hankintoja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä taidan salaa toivoa, että ehtisin saada 2014 pakkauksen, vaikka jotenkin ajattelenkin että olis kiva jos ois sen "oikean" vuoden pakkaus. Mutta tuo 2015 on mun makuun vähän... sininen. :angelic: Kohtahan tuon saapi jo hakea niin ehkä niitä vanhoja on vielä sen verran jäljellä. Tosin tuon uuden pakkauksen makuupussin ottasin anytime, ihana väri ja kuviot!

Mutta en valita, tulipa kumpi pakkaus tahansa. Jotain ihanaa ja tarpeellista löytyy varmasti kummastakin! :) Ja nyt kun oon muutaman kerran tuota uuden pakkauksen kuvaa katellu niin taitaa silmä alkaa tottumaan siihenkin. Ehkä ihan hyvä että sitä ei saa ainakaan ite valita, en osais ehkä päättää.:p

Uu mama. En mie millään jaksaisi odottaa että saa tuon pakkauksen :D

Mä taidan salaa toivoa, että ehtisin saada 2014 pakkauksen, vaikka jotenkin ajattelenkin että olis kiva jos ois sen "oikean" vuoden pakkaus. Mutta tuo 2015 on mun makuun vähän... sininen. :angelic: Kohtahan tuon saapi jo hakea niin ehkä niitä vanhoja on vielä sen verran jäljellä. Tosin tuon uuden pakkauksen makuupussin ottasin anytime, ihana väri ja kuviot!

Hihh..Mie taas ottaisin paljon mieluummin -15 pakkauksen mut -14 makuupussin :grin

Teijän pitää sit vaihtaa vaan ne makuupussit, jos sattuis niin hyvä tuuri käymää, et saatte ne pakkaukset mitkä on mieleiset makuupussia lukuunottamatta :).

Mie ottasin ennemmin sen tän vuojen ku on jo tuo viime vuojen pakkaus. :D

Tän vuoden pakkaus ois kyl kiva ku kuumemittari ja IHANA PÖLLÖ KUOLALAPPU! <3
Ja oli kyl kivoja retrohenkisiä vaattehia. :)

Oon ostanut kirpputorilta muutamia hyväkuntoisia ja neutraalin värisiä vauvavaatteita muutamassa eri koossa. 
Aika paljon saadaan tarvikkeita käytettynä esim. siskolta vaunut ja leikkimatto. Äitini oli jopa säästänyt mun omasta äitiyspakkauksesta vuodelta -87 joitakin vaatteita ja ne tulee meillä käyttöön. Vaatteita ei tarvitse juurikaan ostaa mitään uutena.:smiley-bounce016

Meillä ois enää "isommista" tavaroista hankittavana kylpyamme. Joo. Kylpyamme ja hoitoalusta, se sängyn päälle laitettava.
Sitterinki sain viimein hankittua, kaverilta 6e ja käytetty kyllä mutta todella siisti. :) toinen sitteri tulee sit äitin kautta ku se semmosen siskon kaverilta hommas :D ja kaksi sitteriä siksi ku toinen menee kellarii missä pyykkihuolto ja sauna ja suihku, ei sit joka kerta tartte raahata muksua JA sitteriä mukana, sen ku ottaa muksun mukaa ja menee pesulle. :)

Meillä on kolme sitteriä. Kaikki heiluu vähän eri tavalla ja yks on "sotkusempaan" menoon eli soseiden syöttöön alkuun ja yks,joka soittaa musiikkia ja on ihan pikkuvauva-ajaksi ja sit tiny love rocket napper 3-in-1. Eniten tullut käytettyä tota vanhaa nytkyvää ilman mitään musamukavuuksia. Siinä sai myös pahimmat koliikkihuudot rauhotettua. Ite oon käynyt suihkussa, kun lapsi nukkuu päiväunia tai yöunia, onkohan kerran ihan pienenä ollut mukana kattomassa sitten sitterissä...Enää ei sais kyl pysymään :D

Katotaa kuin ahkeraan meillä tolle kellarissa olevalle käyttöä, en aio sovittaa suihkussa käyntejä ja pyykkäyksiä muksun päiväunien mukaan, toivon olevani itsekin päiväunilla samaan aikaan.. :) ja ainaki saunailtoina se saattaa olla hyödyllinen, että pääsee edes hetkeksi samaan aikaan saunaan miehen kanssa. :)

Felicia, kyl siä viel ehit. :) nyt pikkuhiljaa alat ostelee sitä sun tätä tarpeellista. :)

Mua himottas lähtä Ikeassa käymää et sais vähä laatikoita ostettua ni pikkuhiljaa pääsis pesemää pikkusia vaatteita ja lajittelemaan niitä kokojen mukaan jemmaan. :)

Ei meilläkääm felicia oo vielä hirveesti mitään. Ootan, että käytäs ensin sukulaisissa kattomassa, mitä löytyy ja sit ois kiva saada muuten kämppä kondikseen. Pinnasänky saatiin jo, mut ei sitäkään oo koottu. Patja ja pinnasuojatkin puuttuu.

Lisäks on vaan muutamia vaippoja ja jotain muuta pientä.

meillä löytyy paljon mutta silti vähän kamaa vauvalle :D pinnasänkyä mietin ostanko käytettynä vai uutena, hintaero 20e. Oon uuden tavaran ihminen, on ollu aika iso kynnys ostaa vauvalle käytettyä :D mutta järki päähän, hirveen kalliita uudet tavarat ja vaatteet!
Täälläkin Ikea himottelee jo kovin, tarttee odottaa vielä hetki ja antaa innostuksen laantua, muuten tulee ostettua myös turhuuksia o.O :P haettavana mm. vauvan vaatteille kaappi, pinnis, kylpyamme...

Hei, kaipaisin etenkin kokeneilta äideiltä vinkkejä siihen mitä kannattaa ostaa/ jättää ostamatta. Mistä oli hyötyä ja mitkä turhia? Teen nyt tähän listan, jota olen itse kasannut - kommentoikaa vapaasti :)! (Lista koskee lähinnä ekan 6kk:n tarvikkeita)

Vaatteet:
- kietaisubodyja (lähinnä 50-56 kokoisia, meillä yksi 48)
- tavallisia bodyja (62 ->)
- potkuhousuja
- potkupukuja (edestä avattavia)
- kapaloliina(?)
- myssyjä (esim. ihania Ruskovillan silkkivillaisia)
- sekalainen setti sukkia
- ohuet tumput (estämään raapimista)
- syksyä varten lämpöhaalareita (katsoin että kokojen puolesta äitiyspakkauksesta tulevat passaavat hyvin)
- huopa

Vaipat ym.:
- harsoja ihan törkeesti
- kestovaippoja ihan törkeesti
- pieniä kertisvaippoja
- hoitoalusta (meille ei tule hoitopöytää)
- hoitoalustan suojia (meillä kankaisia ja pari muovipohjustettua)

Hoitotuotteet:
- talkkia
- babyoilia tms. vauvan ihon hoitoon (mietin olisko kookosöljy/manteliöljy ok?)
- puhdistusliuosta napaan
- vanupuikkoja
- vanutyynyjä
- kynsisakset (äitiyspakkauksesta)
- kuumemittari (äitiyspakkauksesta)

Imetys:
- rintapumppu (onko tarpeellinen?)
- liivinsuojia
- nännirasvaa(?)
- imetysliivit (kuinka monet?)
- Imetyspaitoja (mulla 6kpl)
- imetystyyny (onko tarpeellinen?)

Muut tavarat:
- vaunut
- turvakaukalo
- pinnasänky
- pinnasängyn reunus
- patja + petivaatteita
- patjan suojuksia
- purulelu (ymmärtääkseni Sophie the Giraffe on aika must-hankinta)
- amme
- pyyhe (joku pehmoinen)
- kantoliina (meillä Tricot Slen, josta olen kuullut paljon hyvää)
- lampaantalja (vaunuihin, etenkin syksyä ajatellen)
- hoitolaukku (itse ostin ihan käytetyn ison Longchampin tähän tarkoitukseen. Tuli halvemmaksi!)

Olen niin iloinen, että vauva syntyy heinäkuussa, jolloin on lämmintä ja pukeminen ym. helpompaa :). Hankintojen suhteen itse alan olla jo loppusuoralla. Me ollaan hommattu tähän mennessä kaikki käytettynä ja hyvin on löytynyt. Hiukan menin kyllä äskettäin sivuraiteelle ja tilasin netistä joitakin Dunsin, Maxomorran ja Småfolkin vaatteita, kun olivat niin ihanan värisiä :grin:grin! Aion piilottaa ne mieheltä:grin! ... Meille noissa hankinnoissa on tärkeintä ollut ekologisuus ja kemikaalittomuus. Onneksi esim. luomupuuvilla on tosi yleinen vauvan tarvikkeissa (ja kun käytettyinä hommaa esim. vaatteita, niin varmaan suurin osa kemikaaleista on jo pesussa kulunut). Antakaa vinkkiä, jos tiedätte hyödyllisiä ja kivoja luomukamppeita!

Muokattu viimeksi:
Takaisin