Hankintoja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Missä vaiheessa voi pinniksen kasata? :D haluisin jo rupee sisustamaa makkarii meille kolmelle mut oonko ihan hätähousu? :D :D :D

Mie ootan kanssa kuin kuuta nousevaa että saa alkaa kokoamaan sänkyä ja laittelemaan kaikkea paikoilleen. Tällä hetkellä esim. sänky (paketissa) ja vaunut säilötty varastoon jossa ne ei oo koko ajan silmäkulmasta houkuttelemassa, muuten varmaan kohta kävisin jo vaunulenkeillä ilman vauvaa. :D

Mutta ehkä joku selkeemmin ajatteleva tai jo kokemusta omaava vois kommentoida että millon se pinnis kannattaa oikeesti kasata. :D

Varmaan joskus 34 viikolla taisin esikoisesta ruveta kasailemaan ja vaatteille tekemään käyttöönottopesua :) tietty jos on oma äiti synnytelly reilustikki ennen LA niin kannattaa varmaan jo vähän aiemmin :) saahan sen tietysti laittaa valmiiks jo vaikka heti ku plussa pärähtää testiin :D

Täällä yritetään kans himmata, en oo hakenu kaupasta pinnistäkään koska se ois alle 24h ja oisin sen kasannut ! :D en pystyis pitämään näppejä erossa :P

Mä oon laitellut paikat pikkuhiljaa kuntoon kun on jäänyt äitiyslomalle, eli mitäs sen, 34-36 viikoilla? Kaikista muista paitsi kakkosesta kaikki oli ihan liian aikasin valmiina :grin Kävi etenkin esikoisen kanssa viimeiset viikot aika pitkiksi kun ei ollut tekemistä ja mies ja kaverit kaiket päivät töissä vielä.

Me saatiin kaikkia kamoja viimeks ihan 3-4kk ennen laskettua aikaa ja ne sit laitettiin paikoilleen. Hölmöähän se olis valmista pinnasänkyä jossain olkkarissa pitää makkarin sijaan. Onhan noita varastojakin...Ja sen äp-laatikkovuoteen laitoin ehkä n. 2kk ennen laskettua aikaa kuntoon. Kuukaus ennen laskettua aikaa soviteltiin kaukalon telakka autoon ja se saikin siellä sit nököttää. Mistäs sitä tietää, miten nopeeta tarttee kaikki olla valmiina. Kyl iteki aattelin kaivella täs kevään mittaa kivoimmat pikkuvaatteet jo tuolta säilöstä.

joo ois kyllä kiva laittaa kaikki.. pinnis ja hoitopöytä purettuna ympärikämppää.. mutta kai sitä malttaa.. pitäs vauvalle lipasto katella sen tavaroille.. oiii ootan että pääsee sit pesee kaikki hajuustettomalla.. ja jos sais niistä pehmeitä? :)

Helmimeri, on olemassa myös hajusteettomia ja allergisille sopivia huuhteluaineita, niitä luulisi voivan käyttää jos haluaa pehmeämpää pyykkiä :)

Unohin viimeks kertoa että onhan meillä syöttötuolikin valmiina. Sama tuoli minkä minä olen saanut silloin itselleni 25w sitten. <3 kyynel jos toinenki vierähti kun tätini sen yllättäen meille toi. En tiennyt edes että se on hengissä enää! Mutta on se!

Mua kauheesti himottas alkaa lastenhuonetta remppaamaa, mut sielt repästää lattiaa auki, ni ei näin kylmillä ilmoilla vielä viitti ja ei sen kanssa loppupeleissä oo kiire.
Pinnis ostettiin käytettynä kympillä, mustaksi spreijattu ja päädyissä tapettia koristeena. Nyt oon kumminki päättänyt että se hiotaan ja maalataan valkoiseksi.. :) makkarissa ruskeaa ja lilaa seinissä, listat ja hyllyt ja ovet ja lipasto valkoisia, joten.. varmaan myös tota lilaa tai ruskeeta saattaa lipsahtaa pinnikseen jos jämämaalia jossakin. Päätyihin ulkopuolelle jotku kivat kuvat. :)

Kai tuo äitiyspakkauskin on hankinta? Ens viikolla julkaisevat uuden! Toivottavasti olis ihana!:) otan kyllä varmaan vaikka vanhan jos ne niitä viel heinäkuussa jakavat

Oon googletellu kuvia 2014 ja 2015 äippäpakkauksista ja olin eka että tämän vuotinen, sen haluan! Sit uudestaan ku katoin ni sit se -14 näytti kivemmalta. Ja veikkaan että semmonen varmaan tuleepi, kaveri sanoi että viime vuonna heinä-elokuun vaihteessa vaihtui pakkaus, sinne asti jaettu edellisvuoden omaa.
Mutta nyt oon päätyny ajatukseen että samapa se kumpa sieltä tulee, ilmasta se on kaikki ja otetaan vastaan. :) en jaksa ottaa ressiä siitä enää kumpa loota tulee. XD

Seuraava ressinaihe on sitte että miten hitossa miä saan laatikosta kauniin ensisängyn ku ei mul mitää hajua ompelemisesta :D pitää vissii ulkoistaa seki homma jollee osaavalle. :D

Mulla anoppi ompeli ensimmäiseen pakkauksesen. Tosin nyt oon lukenu joltain hippisivuilta että ei välttämättä ole kovin hyvä ilma siellä pahvilaatikossa nii taidan laittaa meidän vauvan sitten kehtoon nukkumaan aluksi :)

Ite aion kyllä hyödyntää tuon laatikon, joku kaverinkumminkaima saa tehä sen mulle. :D tähänki asti lapset siinä selvinny, ja jos tuntuu pahalta ni sit rakennan pesän pinniksee ja saa nukkua siellä sitte. :)
Kehto ois ihana, mut tuntuu hassulta hankkia niin paljon kaikkea, toisena petinä vauvalle tulee olemaan lastenhuoneessa, viiskytluvulla valmistetut vaunut. Täytyy vaa entisöidä ne. :)

Noo tiedä sitte onks se vaan jotain huijausta ja viime vuoden pakkaus sit ku oon googletellu. 2015 siinä on ainaki lukenu, en ossoo sannoo muuta.. :) enkä miä tommosista tiiä, niihin oo niin perehtyny. En oo ees tienny että ne julkastaan erikseen. :)

Kävin googlettamassa kuvahaussa "2015 äitiyspakkaus" ja kaikki kuvat mitä tuli vastaan oli vanhoista pakkauksista. :)

Näin jollain Kätilöopistolla sen nykyisessä pakkauksessa olevan apina-makuupussi ja se oli kyl niiiiin ihana :Heartred.

Sisko sai viime vuonna kyllä uuden pakkauksen ja la oli heinäkuun lopussa.. Mutta kai niissä on se paikkakuntakohtainen vaihtelu sitten vaikka en kyllä ymmärrä kun samasta varastosta eikö ne lähde..,

Juu samasta varastosta lähtevät :) mut mekin voidaan hakea pakkausta nyt heti kun saadaan vaan neuvolasta ne paperit tai sit vasta 2kk ennen La :) pakkaus tulee 2viikon päästä siitä kun sitä on hakenu, eli aiks pitkä on haarukka millon heinäkuussa synnyttävä sen voi saada :)

Takaisin