Hankintoja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Saa käyttää mutta autoissa pitää olla nuo kiinnikkeet valmiina
Meillä on volkkari ja audi ja niissä nuo on useimmite ollu jo 2000 luvulla

Meidän autoon makso pelkkä Isofix osa 104€/puoli, asennus siihen päälle. (Vw passat -02)

Vasta 2018 tulee isofix pakolliseks istuimiin, mut jos ostat istuimen/kaukalon ennen sitä niin ilman muuta sen voi käyttää loppuun, ei tarvii uutta istuinta ostaa. :) Se uus laki vaan tarkottaa että sen jälkee ei saa valmistaa enää isofixittömiä istuimia/kaukaloita ja kasvot menosuuntaan turvaistuimia alle 15kk ikäisille.

Siis mä en oo yhtään tutustunut näihin auto asioihin, ku käytetään niin vähän autoa. Vaihettiin jopa pari vuotta sitten kasari auto ysäriin, niin tähän jopa uskaltaa lapsen laittaa. Saadaan sukulaisten vanha turvakaukalo, enkä oo kyllä yhtään selvittäny, miten se kiinnitetään.

Vaunuihinkaan ei oo väliä saako turvakaukalon kiinnitettyä, ku ei ne vaunut meiän autoon kuitenkaan mahu. Tuskinpa aletaan sitä autoa yhtään enempää käyttää, joten ei sillä oo hirveästi väliä.

Meillä kummassakaan autossa ei ole isofixejä, autot -95 ja -02. Joten ihan turvavyökiinnityksellä mennään. Toki, jos ne kiinnikkeet autossa olis, niin varmaankin niitä käytettäs, helpottaahan ne kiinnitystä huomattavasti. Mutta kyllä sen istuimen niillä vöilläkin saa kiinnitettyä tiukasti, kun vaan käyttää hetken enemmän aikaa.

Mä kävin tänään ostoksilla :grin Kävin hakemassa Lastentarvikkeesta tuon babyboxin, ja ku en kehannu tyhjin käsin lähteä, niin ostin sitten tarjouksessa olleen sitterin. Samalla tarttu mukaan myös pehmolelusoittorasia, saa isot siskot (tai lähinnä tuo nuorin on innostunut) soitella sitä vauvalle. :headphone:

Meillä ei mahtunu vaunut vaunukopan kans autoon, mutta vaunurunko mahtui hyvin :) Ja oli helppo nostaa autoon nukahtanut vauva suoraan turvakaukalossa vaunurunkoon kiinni ja käydä esim. kaupassa. Meillä vauva myös viihtyi tosi paljon paremmin turvakaukalossa kuin vaunukopassa, jos sattui heräämään kesken reissun :)

Iteki aattelin tuota vaunoja ostaessa et helppo käydä kaupassa ku iskee vaa kaukalon vainuihin kiinni :), kauppojen vauvakärryt on yleensä ihan järkkyjä

Hitsi mie ootan, et pääsen työntelee omaa vaunuissa, kun näitä luen.

Miulle tuli eilen eBaysta pari bola-korua. En tiedä onko niille loppujen lopuksi silleen mitää tarkotusta, tai siis kuuleeko se vauva muka sen, mut on ne nättejä ja kiva pitää :).

Hitsi mie ootan, et pääsen työntelee omaa vaunuissa, kun näitä luen.

Miulle tuli eilen eBaysta pari bola-korua. En tiedä onko niille loppujen lopuksi silleen mitää tarkotusta, tai siis kuuleeko se vauva muka sen, mut on ne nättejä ja kiva pitää :).
Ite sain bola-korun joululahjaks, muutaman kerran oon muistanu laittaa kaulaan kotosalla kun ei töissä voi käyttää :)

Me ostettiin turvakaukalo ja isofixilla tulee kiinni autoon. Tyytyväinen olin kyllä turvavyökiinnitteiseenkin, kun viimeksi meillä se oli :) Ei mitään valittamista ja yhtä tukevalta tuntui.
Samalla sitten lastentarvikkeita kiertäessä vaunut tuli tilattua:joyful: Odotan kyllä, että niitä pääsen ihailemaan vaikka viikkoja vasta 15+5 :p
Muut hankinnat tulee ajan kanssa. Ei noitakaan ollut tarkoitus vielä ostaa, mutta tarttui matkaan, kun hyvät tarjoukset saatiin.

Meille kans kotiutui eilen Hartan topline x vaunut :) ensimmäinen hankinta vauvalle nyt rv 19. Mulle kriteerit oli ennemmin käytännöllisyys kuin ulkonäkö. Meillä on 3 koiraa ja pitää niiden kanssa ulkoillessa olla tukevat. 4 isoa ilmakumirengasta.. Pienillä kääntyvillä ei hiekkatiellä ja maastossa vissiin tee mitään.. Materiaali on mustaa nahkaa ja silloin helppo putsata kun likaa koirien kans varmasti tulee. Kovalla kopalla ja yhdistelmävaunut siis kyseessä. Ovh 800 e mut löydettiin torista ihan iskemättömässä kunnossa olevat 480 e ja saatiin kaikkia lisä härpäkkeitä mukana :) noita mä nyt oon kaks päivää ihastellu keskellä olkkaria :D mitään siis ei pitänyt hankkia ennen ru:Aa joka on 19.2 :D

No mut EmmiA siihen on niin lyhyt aika että ei tommosta tarjousta ois kantsinu jättää! Tai siis löytöä :)

Mä tykkään noista nyt jo ihan tosi paljon ! Mun ystävällä on samat ja tosi hyvässä kunnossa pysyny vaikka menee jo toisella lapsella koiria perheessä ym. Ja mies kehuu kans kun ei tarvii polven korkeudelta lasta kyykkiä. Saadaan noihin tosi hyvin säädöt kun itse lyhyt 160 cm ja mies sitten taas 185 cm. Suosittelen kyllä vaikka en oo oman vauvan kanssa vielä tositoimiin niiden kanssa päässyt niin edellämainitun ystävän poika kummipoikani kanssa testattu useesti :)

EmmiA: Meillä on esikoiselle ostetut toplain x. Erittäin tyytyväinen olen ollut. Meidän 2.5v mahtuu vielä nukkumaan rattaissa päikkärit.. Ja pääsee minne vain isojen pyörien ansiosta..

Mä just korkeuden ja työntöetäisyyden takia noita kaavailen. Ku pitkiä molemmat, ni tuntuu, että suurin osa vaunuja on paha työntää.

Meillä on emmaljungat edge rungolla ollut esikoisella. Hyvät työntää pidemmänkin kun saa tosiaan korkeallekkin eikä tarvi potkia vaunujen ala osaa pidemmälläkään askeleella :)

Meillekin tulossa Hartanin vaunut, ensin olin ihan ehdoton että uutena että saa just sellaset kuin haluaa, mutta nyt löysin tosi siistit käytetyt ja omaa silmää miellyttävät ja toki rahansäästö aina tervetullutta. Tällä viikolla sais hakea vaunut kotiin, niillä varmaan sitten seuraavat 20 viikkoa kuivaharjotellaan. :p

Mulla ei kyllä ollut mitään periaatteita ostamisen suhteen, muuta kuin rahan säästö. :grin Oon siis huoletta ostanut jo kasan vaatteita ja sänkykin pienelle löytyy sekä muuta rekvisiittaa. Isoimmista hankinnoista puuttuu sitten vaunujen jälkeen enää turvakaukalo ja sekin on jo melkeinpä valittu, yritän esittää järkevää ja ostetaan se sitten vasta lähempänä... En tietenkään ota itsestäänselvyytenä, että kaikki menee hyvin, mutta en jotenkin osaa liikaa pelätäkään, se mikä on tarkoitettu on tarkoitettu ja tapahtuu ostinpa jotain tai en. Eli kun hyvällä hinnalla on tarvikkeita esim. alesta löytynyt niin sitten se on ostettu. Oon aika tarkka siitä mitä haluan ja mitä en, mutta haluan sen aina hyvään hintaan. Ja jospa se tällainen aikainen höyrähtäminen esikoisen kohdalla sallitaan? :oops:

Nannarii, oon samaa mieltä tosta hyvään hintaan ostamisesta. Vaikka esikoinen ja moni sanoo että siinä ja siinä ei kannata säästellä, mutta ite siä tiiät lompakkos tilanteen. :D minäki olin järkeilly että kaukalo ja telakka ostetaan uusina (ellei nyt satu oikeesti sopuhintaan löytymään hyvää) ja siihen sitte rattaat käytettynä. No eilen sitte sodin omia periaatteitani vastaan kaukalon suhteen ja parilla sadalla sain ostettua kaukalon (sain hyvän ja erittäin tarkan esittelyn lapsella ja ilman), 2 telakkaa ja rattaat. Käytettyinä. Mutta isäntä ku ei päässyt mukaan vaikka piti niin sanoi että käy vaan ostamassa se setti, myydään sitte pois jossei oo hyvät. Ja tottahan se on.
Meillä tulevana kesänä NIIIIN paljon rahanmenoa (tulossa ISO remontti) ni jotenki ajattelee että kaikki nuo hankinnat on niin lopullisia ja kiveen kirjoitettuja että niistä ei voi sitte lipsua. Mutta... ei se ihan niin mee.. :D

Nyt on sänky, vaunut, kaukalo + telakka + rattaat. Isoimmat hankinnat hankittu. Hoitopöytää ei nyt sittenkään hankita, vaan sängyn päälle laitettava taso, semmonen helposti nopeesti siirrettävä. Mieli saattaa vielä muuttua mut sit se muuttuu. :D

Takaisin