Hankintoja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Dino vanha kunnon ceridal öljy on hyvä ja imeytyy nopeesti, sitä voi pistää sit tuonne alapäähänki (jos haluu ;), neuvolalääkäri suositteli)

Mie oon rasvaillu kroppaa Bodyshopin vartalovoilla. Paksua rasvaa, mut imeytyy silti helposti. Ei sekään raskausarpia varmasti estä, mut auttaa kutinaan kun on iho niin kuiva ja tuoksuu hyvälle :).

Miulla tuli esikoisesta maha täytteen arpia mutta lissää ei tullu toisen myötä. Taisin sillonki muutaman kerran rasvata ku kuivaiho on, mutta en arpia ehkäistäkseni. Eli voi olla ettei välttämättä nytkään tuu lissää.

:happy093
Saatiin Verkokaupasta tänään se Stokken Tripp Trapp tuoli, joita tuli tarjoukseen 25kpl:n erä! Jee! Miten sitä voikin olla näin fiiliksissään yhdestä tuolista :)

Heh. Haettiin minun siskolta se hoitopöytä varastoon jemmaan ja samalla se anto monta pussillista tavaraa. Villasukkia ja lapasia, myssyjä, unipusseja, vanupukuja ja bodeja. Harsoja, pussilakana setti, kuolalappu, tuttinauha, kertisvaippoja vastasyntyneelle ja kestovaippoja iso kasa. Huu.. Aika tyttövoittoista tais olla, tai ainakin ne mitkä selkeesti erottu, muutamat siniset sukat ja sukkahousut.. AI niin tuota Bio oilia melkein täys pullo ja liivinsuojiakin oli xD jotenkin hassua hypistellä noita söpöjä pieniä vaatteita ajatellen että kohta minä saan niihin jonkun pukea :)

Neuvokaapa kiltit ensikertalaista, kun kaveripiirissä ei ole lapsia niin ei voi kysellä ja oma äiti täyttää 70, niin ei sen neuvot ehkä oo ihan tätä päivää.

Eli paljonko vaatteitta vastasyntyneelle pitää varata? Olin aatellut, että äitiyspakkauksen 4-5 paita+housut/haalari yhdistelmällä pärjää, niin ei tarvitse ostaa mitään ennen kuin vauva on parikuinen. Heinä-elokuussa luulisi olevan sen verran lämmintä, että sisällä ja ulkona pärjää aika vähällä?

Entä muut tarvikkeet? Hoitopöytää/pinnasänkyä meille ei mahdu, joten ajateltiin, että vauva nukkuu äitiyspakkauksen laatikossa. Joku hoitoalusta varmaan on tarpeen ja kantokoppa. Eikös kopan saa kiinni vaunuihin, jos on samaa merkkiä?

Äitiyspakkauksessa on tosi vähän pieniä vaatteita, ainaki miun tytöt(syntyessään alle 50cm molemmat) hukku niihin ja ne meni vielä 60senttisenäkkii. Eli kyllä niitä pienempiä kannatta ostaakki. Ja jos vauva on puklaavaa sorttia, ni sitte bodeja mennee aika paljon, mikäli ei halluu olla koko ajan pyykkäämässä. Mie suosin ainakkii niitä lyhyt lahkeisia haalareita kesällä. Mutta eihän kelejä voi vielä ennustaa. Kaikkeen on varauduttava :)joo kopan saa kiinni jos on samaa merkkiä ja kiinnitys käy ratasosaan.

Mie suosittelen kans hankkimaan pieniä vaatteita, ne äp laatikon vaatteet vastaa aina kokoa tai kahta isompaa. Sängyllä voi hyvin vaihtaa vaatteet ja vaipat eli erillistä hoitotasoa ei välttämättä tarvii :) suosittelen ostamaan niitä kertakäyttösiä vaipanvaihtoalustoja kun ne menee niin kauan kunnes pissaa ja sit täytyy vaihtaa. Pääsee paljon helpommalla kun se suoja imee sen pissan eikä kastu koko sänky :)

Pinnasängyn joudut varmaan jossain vaiheessa hommaamaan, syksyllä/ lähempänä joulua todennäkösesti, kun kasvaa ulos siitä laatikosta :)

Millaset vaunut sulla on? :) yleensä saman merkin vaunuihin käy samanmerkkiset kopat Mut vuosimalli jos heittää Paljonki niin sit voi olla ettei käy.

Jos vauva puklailee paljon, niin tuo määrä vaatetta ei välttämättä riitä. Etenkin jos ei meinaa joka päivä pestä pyykkiä. Meillä ei vauvat puklailleet, mutta niskakakkoja tuli senkin edestä. (Harsot meillä siis toimineet peppupyyhkeinä)
Mutta äitiyspakkaus on hyvä, siellä on melkeinpä kaikkea mitä alkuun tarvitaan, joskin ainakin harsojen määrä on vähentynyt vuosien varrella (2013 pakkauksessa oli yksi), en muista oliko äidille enää siteitäkään?
Kärryt ja kaukalo on hyvä olla, niin pääsee liikkumaan.
Kantoliina tai kantoreppu voi olla myös hyödyllinen.
Joku hoitoalusta kannattaa ehkä hankkia, laittaa vaikka sellainen pehmeä tai puhallettava pyykkikoneen päälle. Mulla ei ainakaan selkä kestä pidemmän päälle lattialla tai sängyn päällä kykkimistä. Ja tykkäsin, että kaikki on käden ulottuvillä vaippaa vaihtaessa, ettei tarvitse joka kerta lähteä hakemaan pyllypyyhettä tuolta, vaippaa sieltä, mahdollista sinkkivoidetta tai talkkia taas eripaikasta, ja sinä aikana vauva on ehtinyt pissata ja kakata lattialle. Kahdesti.
Mihin meinasitte laittaa vauvan nukkumaan kun laatikko käy pieneksi tai vauva alkaa nousemaan pystyyn ja liikkumaan? Meillä esikoinen nousi seisomaan tukien ollessaan nippanappa 6kk....

Meillä ne tärkeimmät taisi alussa olla vaatteita (alk. koosta 44 kokoon 56. Oli aika reilusti, ainakin 10 vaihtovaatteet), kaukalo, kärryt, hoitopöytä/-alusta, vaippoja, äp:n sisältö. Äidille lanoliinia ja kaalia tisseihin, isoja menkkarättejä, kestoliivinsuojat (hellemmät aroille rinnanpäille imetyksen alussa) ja SUKLAATA! :)

Mä en kans suosittele tota sänkyä vaihtopaikkana, menis ainakin oma selkä lopullisesti. Meillä on ihan vessan/kodinhoitohuoneen kiinteän tason päällä ihan hoitoalusta ja siinä on vesipiste ja vaipat ja kaikki tykötarpeet lähellä aina. Ja niitä hoitoipöytäpissejä on meillä tullut kyllä usein, et pyyhettä pidetty alla, ni se imassut enimmät ja on lämpimämpi kui se muovisekoite alustassa.

Ja ne pakkauksen vaatteet on tosi isoja, meidän tyttö paino sen 4,1kg ja oli 52cm pitkä ja noi kaikki oli isoja. Ja kovasti tykkäs puklailla ja sit tuli pissoja/kakkoja ohi vaipasta. Meillä on kolme täkkiä+pussilakanaa, kolme aluslakanaa ja oli päiviä, et noi kaikki piti kiireellä pestä, et sai johonkin sit taas nukkumaan ;) Ja kasvo ulos äp-laatikosta n. 2kk iässä.

Nyt on meilläkin pinnasänky valmiina kun mun äiti (joka rakastaa huutokauppoja) huusi meille sellasen viikonloppuna. Hintaakin oli huimat 2 euroa kun ei ollut muita huutajia! :D

En oo hankkinut vielä mitään. Paljon saadaan. Oon vaan omaan päähän koonnut listaa turhakkeista. Eli mitä en ainakaan hanki. ( edes kerrakin jäivät käyttämättä )

Hirvee himo ois ostella kaikennäköstä, mutta pakko malttaa ku rahatilanne kovin kehuttava, liitolta päätöstä odotellessa. Ja äitiyspakkaus ku tullu ni sit katella uusiks. Ja tuleva mummi hermostuu jos ostelen jotaa ku hänen pitää saaha :D
Nyt päädyttii lopulta tulokseen että hoitopöytä jää hankkimatta, ostetaan pinnasängyn päälle klipsuilla laitettava ni kevyt ja helppo siirrellä ja sängyn päällä varmaan tulee aika pitkälti muutenki vaihettua, tai mikä lähimpänä on. :D löysin varastosta entisten asukkaiden jäljiltä ainaki päällisin puolin hyväkuntosen lipaston, siihen vedän dc-fixit pintaan ja vauvan tarvikkeille (talkit,vaipat,peppuliinat,rasvat,harsoliinat,muutama body+housut) siitä hyvä ratkasu meiän kammarii. :)

Meillä kans vaatteita jonkin verran ollaan saatu ja otetaan myös äitiyspakkaus. Ostaa sitte lisää jos tarvii. Oon kyl aika kova kiertämää kirppareita, joten varmaa jotain viel löytyy ennen heinäkuuta.
Lisäks meil on jo yhdistelmävaunut sekä koppa. Hoitoalusta laitetaan pesukoneen päälle. Sänky pitää vielä ostaa,alussa menee kyl se äitiyspakkauksen laatikko. Oon haaveillu siitä Stokken Sleepistä, mut on niin hiton kallis... Jos jostain löytäis käytettynä.

Kiitos vinkeistä.

Mulle sanoi hoitava lääkäri, että on turha toivoa alle 55 senttiä pitkää vauvaa (sairastan siis diabetestä niin sikiö on jo nyt viikolla 16 useita senttejä isompi kuin mitä sen pitäisi olla). Huonolla tuurilla mennää yli 60 senttiin syntyessä :) Jotenkin siis ajattelin, että ne äitiyspakkauksen vaatteet olisi ihan ok kokoisia, mutta ehkä ainakin pari pienempää vaatetta pitänee siis hankkia.

Nukutaan itse futonpatjalla makuuhuoneen lattialla, niin siksi tuntuu hassulta ajatella, että vauvalle pitäisi olla erillinen korkea sänky (pinnasänky), mutta en tullut ajatelleeksi sitä, että pinnoja vasten on hyvä harjoitella seisomista...saisikohan jonkun tuen askarreltua vai pitääkö sen olla sellainen pinnasänky. Oltiin ajateltu, että vauva voi nukkua meidän kanssa futonilla tai saada oman pikkufutonin (meidän retkifuton) vaikka siihen meidän futon-patjan viereen. Siis sitten kun kasvaa äitiyspakkauslaatikosta ulos.

Hoitotasona ajattelin siis käyttää pesukonetta, kiitos vinkistä, että on olemassa kertakäyttöisiä hoitoalustoja, niitä tulee varmasti harkittua.

Vaunujen kanssa olen ihan pulassa. Oon ite 185 cm pitkä ja kaikki vaunut mitä olen nähnyt on auttamatta liian matalia, ajatus siitä, että vauvaa pitää aina kumartua nostamaan jostain polvien korkeudelta tuntuu hirveältä. Ymmärsin, että on olemassa jotain "juoksurattaita", joissa kopan kiinnityspiste on korkeammalla kuin noissa matalissa vaunuissa.

Ajattelen, että kunhan sen 4 ensimmäistä kuukautta jotenkin selviäisi nyytin kanssa, niin sitten mies saa jäädä kotiin ja ostaa niin teknisesti hienot rattaat ja hoitovälineet kun tarvitsee.

Jouduthan sie nostelee Mannavilja sitä siltä futoniltaki jos meinaat siin nukuttaa ja hoitaa

Toki, mut en ulkovaatteissa...toivottavasti. :) Ja futonille pääsee istumaan viereen, mitä en haluaisi ulkona, rattaiden vieressä tehdä.

Kiitos vinkeistä.

Mulle sanoi hoitava lääkäri, että on turha toivoa alle 55 senttiä pitkää vauvaa (sairastan siis diabetestä niin sikiö on jo nyt viikolla 16 useita senttejä isompi kuin mitä sen pitäisi olla). Huonolla tuurilla mennää yli 60 senttiin syntyessä :) Jotenkin siis ajattelin, että ne äitiyspakkauksen vaatteet olisi ihan ok kokoisia, mutta ehkä ainakin pari pienempää vaatetta pitänee siis hankkia.

Nukutaan itse futonpatjalla makuuhuoneen lattialla, niin siksi tuntuu hassulta ajatella, että vauvalle pitäisi olla erillinen korkea sänky (pinnasänky), mutta en tullut ajatelleeksi sitä, että pinnoja vasten on hyvä harjoitella seisomista...saisikohan jonkun tuen askarreltua vai pitääkö sen olla sellainen pinnasänky. Oltiin ajateltu, että vauva voi nukkua meidän kanssa futonilla tai saada oman pikkufutonin (meidän retkifuton) vaikka siihen meidän futon-patjan viereen. Siis sitten kun kasvaa äitiyspakkauslaatikosta ulos.

Hoitotasona ajattelin siis käyttää pesukonetta, kiitos vinkistä, että on olemassa kertakäyttöisiä hoitoalustoja, niitä tulee varmasti harkittua.

Vaunujen kanssa olen ihan pulassa. Oon ite 185 cm pitkä ja kaikki vaunut mitä olen nähnyt on auttamatta liian matalia, ajatus siitä, että vauvaa pitää aina kumartua nostamaan jostain polvien korkeudelta tuntuu hirveältä. Ymmärsin, että on olemassa jotain "juoksurattaita", joissa kopan kiinnityspiste on korkeammalla kuin noissa matalissa vaunuissa.

Ajattelen, että kunhan sen 4 ensimmäistä kuukautta jotenkin selviäisi nyytin kanssa, niin sitten mies saa jäädä kotiin ja ostaa niin teknisesti hienot rattaat ja hoitovälineet kun tarvitsee.
Me ollaan kans pitkiä ja Gessleinin vaunut ainoat, jotka ei oo liian matalat! Kannattaa vielä kurkata ne :)

.
Ai hurja kun teille povataan pitkää :grin Nää omat kun on ollu 46-48cm :) Joo, ehkä sun ei kannata niitä 44 senttisiä ostaa, vaan suoraan 56cm :)
Ah, mä en ehtään ajatellu futonia! Sitten ei pinnasänkyä varmaankaan kannata hankkia. Mutta jonkinlaiset laidat kyllä kannattaa siihen pienen sänkyyn viritellä, nää voi olla yllättävän vikkeliä ja hiljaisia tahtoessaan :) Nimim. hukkasin tänään kolmesti kuopukseni ruokaa tehdessä :rolleyes:

Mutta eihän niihin ennusteisiin kannata niin luottaa. Sittenhän sen totuuden vauvan koosta vasta näkkee kuhan synttyy :)miullakkii esikoinen oli vaan 48cm ja toinen 49,5cm. Ite ollu päälle 50cm :D

Takaisin