Hankintoja vauvalle.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kizu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mul on 3 noita vanhoja pusseja ja 2 vanhaa aurinko vilttiä :) mä tykkään nuista vanhoista pusseista, vielä kun jostain löytäs vuoden -75 vihreän kukkapussin <3

voi vitsi, en vieläkään ole uskaltanut ostaa mitään :rolleyes: nyt viikonloppuna ollaan menossa ostamaan sellasta hoitotaso/lipasto juttua kun on hyvässä alennuksessa, mutta sekin tuntuu ihan hurjalta, vaikka kyllä lipastolle on käyttöä ihan ilman vauvaakin. En millään uskalla tai osaa ajatella mitä vaatteita ja ennen kaikkea minkä verran mitäkin pitäisi olla ja ostaa. Ehkä jossain vaiheessa iskee vielä paniikki kaikkien asioiden suhteen kun itellä ei tosiaan ole yhtään mitään.:eek:

odecca, paljonko noista Metsoloista yleensä pyydetään kirppareilla? Siis suurin piirtein per body / housut tms?

Täällä noita ei tosiaan juurikaan tule vastaan kirppareilla, mutta mielenkiintosta. Täällä esim me&I paidasta saatetaan pyytää 8 euroa (ellei enemmänkin), vaikka olisi jo ihan kulahtanutkin...

hemmari, mäkin olin esikoisen kanssa aika varovainen hankinnoissa. Ensimmäisiä hankintoja aloin tekemään PAAAALJON puolivälin jälkeen. Hyvin ehti. :)

Mä sain just meillekin käytettynä tulleesta Metsolan paidasta 15 e. Bodeja taidetaan myydän 15-20 e väliin ainakin tuolla fb kirpulla. On kyllä sillain kivoja, kun pysyy värit hyvinä ja ainakin meidän hoikkeliinille olivat tosi kivan mallisia.

Mä oon yhdestä uudesta maksanu kirppiksellä 15e kaikki muut bodyt alle sen, normaalisti 6-12e, sukkiksia oon ostanu niin et on useammat esim 3kpl yhteensä 6e posteineen, housuista oon kans maksanu 5-10e , en ala käytetystä maksamaan samaa kuin uudesta. Noissa on onneks se hyvä et ne kestää todella hyvin kulutusta ja useamman lapsen ja säilyy jälleenmyyntiarvo. Mulla tosiaan suurin osa on ostetty täältä https://www.facebook.com/groups/136139129820357/ ja sit metsolan omasta verkkokaupasta jos on sattunut jotain hyviä aleja kohdalle sellasissa vaatteissa joista tykkään. Ja jonkun verran on tullu live kirppiksillä vastaan ja siellä ollut kans ihan kohtuu edullisesti.

Hmph, tuo facebook -kirppari ei oo vaihtoehto enää, kun en ole facebookissa. :sad001 No, pitänee tyytyä näihin kirppareilta löytyviin perusvaatteisiin. :grin Nyt on kyllä joku hamstraushimo iskenyt päälle, tekisi mieli ostella ihan kaikkea lapsiin liittyvää! Aika hyvin olen toistaiseksi saanut himoa hillittyä, mutta saa nähdä kuinka kauan... :p

Mä kans alkuraskaudes ostelin vaik kuin paljon vaatetta just noilt fb-kirppiksilt. Sit päätin et nyt loppu siihe asti et on ru käytynä ja vaikka äp haettuna... Mut ei ihan päätös pitäny kun tuolla aleissa kiersi, noh en mä pahasti retkahtanu 1paita, 1. Body ja 1 housut yhteensä 6e :) huomenna pitäs mennä laittaa vaunut tilaukseen/varaukseen :)

Muokattu viimeksi:
Mä oon nyt tuon tyttölupauksen jälkeen kolunnut fb-kirput läpi ja sellainen tunikapamaus tulossa postilaatikosta lähipäivinä... Onneksi oon yleensä kotona ennen miestä, niin ehdin tyhjentään laatikon :D

Mäkin olen "poika-arvaus" olon jälkeen haalinut kirppareilta enemmän pojalle sopivaa vaatetta. Tulee paljon myytävää kirpparille, jos tämä poika-arvaus onkin tyttö. :grin

Ja pitäisi kyllä ihan ihan oikeasti jaksaa kaivaa tytön jäljiltä olevat vaatteet ylähyllyltä ja käydä läpi ne. Siellä on varmasti paljon unisex-vaatetta..

Ensi viikolla onkin jo SE neuvola, jossa saa raskaustodistuksen äitiysavustusta varten.

Siitä tuli mieleen kysyä, että kuinka moni aikoo ottaa äitiyspakkauksen tai jättää ottamattta ja miksi? Mielipiteitä v. 2013 pakkauksesta? Odotatteko että uusi ilmestyisi?

Me on esikoiselle otettu pakkaus, kakkoselle ei otettu kun kaikkea oli niin paljon esikoiselta säästössä ja raha oli tärkeempi kun tarvittiin tuplat. Nyt ajattelin taas pakkauksen ottaa kun lähes kaikki vaatteet yms on poikien jäljiltä laitettu pois.

Otetaan luultavasti rahana. Esikoisen äitiyspakkauksesta on suurin osa tallella, enkä jotenkin koe että nyt olisi tarvetta uudelle pakkaukselle. Mutta vielähän saatan pyörtää päätökseni.

Mä otan kyllä kans rahana, siellä kuitenkin niin paljon "turhia" vaatteita ja värkkejä, enkä tykkää haalia turhaa tavaraa yhtään enempää..ostan vaikka imetysliivejä sillä rahalla, tai maitoa ja leipää:p. niitä samoja äitiyspakkauksen vaatteita saa kuitenkin kirpparilta pilkkahintaan jos tarvitsee..
ekalle otin pakkauksen mutten enää sen jälkeen.
mitään en ole vielä katsonut valmiiksi, pieniä alle 92 vaatteita ainakaan ei enää ole, mutta kerkeehän tässä!

Mä otan rahana, kun nuo tärkeimmät esikoisen pakkauksesta jäljellä. Eniten sieltä tuli kyllä käytettyä haalaria, toppatöppösiä ja makuupussia. Mutta olihan se ihana ensimmäisellä kerralla ottaa pakettina! Nyt tosiaan rahat jo etukäteen laitettu tupliin =)

Minä olen ajatellut ottaa pakkauksen, tosin esikoinen on kyseessä joten pitäähän tuo saada kokea :grin, ymmärrän kyllä täysin, että moni haluaa mielummin rahana.

^Ei mullakaan esikoisen kanssa ollut muuta vaihtoehtoa kuin ottaa pakkaus, oli se niin ihana päästä pakkausta hypistelemään! :)

Eilen taas ostin vauvalle vaatteita. Piti mennä Polarn O Pyretin aleen ostamaan esikoiselle jotakin... No, ostin mä esikoisellekin yhdet legginsit, mutta vauvalle lähti mukaan pieni pipo ja olikohan 3 housut. Shoppailumania on virallisesti iskenyt! Olenkohan ainoa... :anyone

Nyt lupaan ja vannon, etten osta mitään ennen kuin olen käynyt läpi esikoisen vauva-ajan vaatteet!

Se on kyllä eikoisen kanssa ihan hyvä tuo äitiyspakkaus, itsellä ei ainakaan ollut silloin mitään hajua millaisia vaatteita vauva tarvitsee ja minkä kokoisia yms.. joku saattaa toki olla jo valmiiksi fiksumpi asiassa:grin, itselle oli hyvä ratkaisu silloin!

^Ei mullakaan esikoisen kanssa ollut muuta vaihtoehtoa kuin ottaa pakkaus, oli se niin ihana päästä pakkausta hypistelemään! :)

Eilen taas ostin vauvalle vaatteita. Piti mennä Polarn O Pyretin aleen ostamaan esikoiselle jotakin... No, ostin mä esikoisellekin yhdet legginsit, mutta vauvalle lähti mukaan pieni pipo ja olikohan 3 housut. Shoppailumania on virallisesti iskenyt! Olenkohan ainoa... :anyone

Nyt lupaan ja vannon, etten osta mitään ennen kuin olen käynyt läpi esikoisen vauva-ajan vaatteet!

Täällä myös yksi shoppailuun hurahtanut! :) Vuoden vaihteessa sain palkankorotuksen vielä, niin johan on tullut kaupat (ja nettikaupat) kierrettyä... alesta tosin ostellu! Se että sukupuoli on meillekin yllätys, rajottaa onneksi hiukan ostosintoa :)

Meillä ei ole rajoittanut ja voi postipoika raukkaa :D en oo uutena ostanut nyt tyypille mitään, mutta fb kirppuja koluttu ja onhan niitä vaatteita melko reilusti matkalla..

Takaisin