Hankintoja vauvalle :)

No ei se välttämätön oo, mut jos jostain halvalla saa ni ostan kyllä. :) Ni säästää siinä sitte jokusen tovin aikaa kuitenkin ja lähinnä tänki hankinnassa ajattelin tot miespuolista, se tuskin rupee mitään keittelemään, ni pystyis sitte seki osallistumaan tähänkin toimenpiteeseen aina. :D
 
Me pärjättiin esikoisen kanssa kattilalla ja vedellä, sen verran mitä tarvi keittää pulloja ja tutteja yms.. Joskus saatto kiehua 5min, joskus 15min. Eikä sitä tarvii kytätä siinä hellan vieressä että millon on ollut sopivan ajan. Mä tein aina kaikkee muuta välissä. Yleensä tein ruokaa siinä samalla. :)

Meillä oli esikoisella käytössä Aventin tuttipullot ja tutit, ne sopi pojalle hyvin, tykkäs niistä imeä jne.. Muita en edes kokeillu. On kai ne vissiin kalliita mut ompahan nyt toiselle jo kaikki valmiina, ei tarvii ku tuttiosia ostaa pulloihin. :)

 
Mä en kyllä ostais mitään mikrosteriloijaa tai rintapumppua ennen vauvan syntymää, koska niitä ei välttämättä tarvii ollenkaan. Mulle rintapumppu oli ihan ehdoton, maitoa tuli niin paljo ettei vauva pystyny ees imemään ellen ensin pumpannu maitoa pois. Mutta toi maidon tulo on kaikilla niin erilaista..

Mikrosteriloijasta ei oo mitään kokemusta, mutta ootko Susq87 sitten päättäny ettet imetä ollenkaan? sitten voi ehkä olla kätevä. Mutta mä kun imetin niin ei meillä tarvittu edes yhtäkään tuttipulloa. Poika on siis nyt 1 vuotta, eikä oo koskaan juonu tuttipullosta. Tissistä siirryttiin suoraan lasiin/nokkamukiin kun oli puolivuotias. Onneks en ostanu varalle ku yhen tuttipullon, ni ei kauheesti menny rahaa hukkaan :)
 
No en oo miettiny, mut kyl oon meinannu opettaa myös pulolle ettei tarvi jokaista menos suunnitella syöntien mukaan. Mut eihän sitä sitte tiedä kun vasta kun se syntyy, mut tarkotus olis imettää (jos se on mahollista) ja antaa myös pullosta. Ja jos nyt tuttia sattuu käyttämään niin pitäähän nekin steriloida. Mut mietinnässä edelleen toi steriloija. Pumppua en hanki kun vasta sitten jos sille oikesti on käyttöä. :) Mutta aika näyttää. :)
 
Tjaahas.. onneks hankin vasta yhden tuttipullon, kun eihän sitä tiedä, että miten paljon imettää ja toisaalta pystyykö imettämään. Siitähän se sit riippuu, miten paljoa tarviaa tuttipulloja, ym. varusteita.

Pitääpäs olla ostamatta lisää ja hankkia sit vasta kun valaistuu tältä osin. Monet mein suvussa ovat kyllä imettäneet, mut esim isäni sisko sano, ettei vaan tullut maitoa lainkaan vaikka miten yritti. Et eihän siitä koskaan tiedä....
 

Mä oon kans sitä mieltä et ei ainakaan heti kannata mitään mikrosteriloijaa ostaa. Meillä kyl kans poika opetettiin pullollekki, et pärjäs ilman tissiäki mut ei sitä pulloa joka päivä annettu ja no pojalle kyl yleensä kelpas se pullo pidemmänki tauon jälkeen:)Mut tosiaan jos tulee ongelmia imetyksen kans et ei onnistu niin sit varmaan kätevä.Meillä kyl toki 9kk eteenpäin poika joi pullosta maitoa mut sillonki pärjättiin kattilalla mä laitoin yleensä puhelimen piippaamaan ku piti ottaa pois niin muisti:)

Mä en paljookaa oo ostoksia tehnyt kun tosiaan melkein kaikki on ainoostaan pari vaatetta ostanu ja ne tuplat miehen kaverilta aikaa sit mut on vielä kyl ostoslistaaki. Eli vielä tarttis sitterin,uuden itkuhälyttimen ja sit tuli mieleen et imetystyyny olis kiva.Esikoisen aikana siis ainaki tuli käytettyä imetystyynyä ja koin käteväksi sillon oli miehen siskolta lainassa et nyt täytyis oma hommata voi kuitenki olla et uutena en malta ostaa et jos käytettynä löytyy niin sit:)Ja itkuhälyttimetkinhän meillä on mut on sellaset halpikset niin haluisin kunnolliset mut neki tosiaan kerkee vaikka vasta vauvan synnyttyä.Ja toki myöskin sitterin ehtii hommata nyt alko kiinnostaa sellanen sitteri joka keinuu sivuttain(ilman pattereita?)ja sit siinä sai vanhempi lapsi istuakki kesti siis jotain 15 vai 20kg painoa. Silleen siis tuota aattelin et olis pitkäikäsempi ja jos ei sit menis rikki jos esikoinen päättää siihen istua:)toki hintaa tais olla jotain 160e mut jos nyt johonki satsais vähä enemmän.

Sit vaatteista selasin niin tietty ku esikko on syntyny keväällä niin jotain lämpösempiä vaatteita tarvii hommata ja housuja ei hirveesti ollu eikä potkuhousuja ku en sillon halunnu niitä ku oli mun mielestä hankalat mut jos nyt ettis muutamat sellaset mitkä aukee haaroista niin niitä voiski käyttää.

Voihan täs kaikkee tulla vielä mieleen mut silleen pääosin on kaikki ja siis mitään ihan välttämätöntä ostettavaa ei oo ennen vauvan syntymää et alkuun päästään näillä mitä on. Toki sänky,hoitopöytä ja kaukalo on vielä mun veljellä lainassa mut sänky ja hoitopöytä pitäis varmaan tällä viikolla hakee ku tarttis esikollekkin sieltä sängyn ja kaukalo on sovittu et saadaan joulukuun lopussa, koska jos vauva nyt päättääkin ennemmin syntyä niin he asuu niin lähellä et voidaan hakee kaukalo sit kun tarvitaan ja he voi sitä käyttääkkin sit niin et saa hommattua istuimen:)

 
Nyt kyselen apuja :) Mistä ootte löytäny sukkia pienelle? En tiedä oonko puolisokeutunu raskausaikana vai onko niitä oikeati vaikea löytää.

Viimein kaikki hankittuna, paitsi sukat :) , osan hankinnoista jätän suosiolla syntymän jälkeiselle ajalle, rintapumppu, rintareppu jne, joita ei välttämättä tule koskaan tarvitsemaan. Viime viikolla muutin mieleni tuosta rintarepustakin, se oli mulle alkuun ihan ehdoton mutta sitten kuulin et on vauvoja jotka yksinkertaisesti inhoovat olla siinä. Otetaan siis alkuun pieni testi, että viihtyykö pikkanen siinä vai ei ja sitten vasta investoidaan.
 
Mä oon ainaki suurimman osan sukista ostanu HM.ältä. :) Eli siellä nyt ainakin on.
 
Meillä tähän mennessä kaikki tarpeellinen hankittu esikoista varten. Mietinnässä on vain se, että onko toi rintapumppu tarpeellinen? Kun ehtiihän sen varmaan hankkia sittenkin, kun näkee onko sille oikeesti tarvetta. Onko muilla sitä hankittuna? :)
 
Kiitos Susq87, onnistuneesti oon ollu huomaamatta niitä :)
Kuukku87, itse en ainakaan meinaa hankkia ennen kun pikkunen tulee, sitä kun ei tiedä jääkö täysin käyttämättä.
 
Peikko-12 tarkistin vielä ni kyllä ne joo HM.ältä on ja jokunen Lindeksiltä, eli luulis löytyvän. :)
Kuuku87 tost punpusta on ollu paljon puhetta ja kaikkien näiden mielipiteiden jälkeen oon ainakin ite ajatellu jättää sen täs vaiheessa ostamatta, ostaa sen sitte jos sille tarvetta on. :))
 
Tuosta rintapumpusta. Itse ostin esikoista odottaessa sellainen käsikäyttöisen halvalla, meillä matkaa lähimpään kauppaan mistä näitä saa on 30km. Eikä meillä saata olla moneen viikkoon asiaa lähimpään kaupunkiin mistä näitä saa niin ostin varulta sen pumpun jo odotusaikana ja vaikken sitä useasti tarvinnutkaan, ei mua harmita että se tuli hommattua.
Saattaa niitä olla täällä meidänkin kylän kaupassa mut ovat tuhottoman kalliita.
Eli ihan oman mielen mukaan. Jos tosiaan kauppaan on ihan lyhyt matka, kannattaa se jättää ostamattaa mut meillä kuitenkin jonkunlainen matka on sellaiseen kauppaan ja en tiedä uskaltasinko miestä laittaa sitä ostamaan, tiedä mitä sieltä olis tullu :;D
 
No tossa tilanteessa joo, kaikki kannattaa kyl ollaa valmiina. :) Meillä on täällä kauppoja joka lähtöön joka puolella et uskoisin miehen löytävän sen jos se tarvitaan ja itse en pääse sitä ostamaan. :)
 
Äitiysloma alkaa tuossa reilun viikon päästä! Olen investoinut tulokkaaseen 1,5€, eli äitiysavustuksen jälkeen olen 138,5€ plussalla ;) 1,5v sisarukselta ja serkuilta on jäämässä niin paljon kaikkea, ettei oikein ole tarvetta. Tämä rintapumppukeskustelu kuitenkin herätti...

Ensimmäiselle hankin pumpun kirpparilta ja se toimikin aluksi ihan ok. Kumiosat kuitenkin rupesivat hieman valskaamaan ahkerassa käytössä. Lopulta päädyin lypsämään itseäni ja olin ihan tyytyväinen tuohon ratkaisuun. Rintatulehduksia tuli ja meni enkä lopulta pysynyt enää mukana laskuissa. Pyrin lypsämään mahdollisimman vähän, etten olisi lisännyt tuotantoa. Maitoa olisi tullut helposti lähemmäs litraa/pv luovutettavaksi, mutta valitettavasti tuo vaihtoehto on tehty täällä mahdollisimman hankalaksi toteuttaa :(

Pitänee katsoa valmiiksi joku näppärä pumppu, jonka hankin, mikäli eritys on samaa luokkaa kuin ensimmäisellä.

Näyttää muuten siltä, ettei esikoista saa millään uuteen sänkyynsä... Ehkäpä meille hankitaankin toinen pinnasänky makkariin. Tuleekohan tuota ekaa siirrettyä edes toiseen huoneeseen? Tilan puute taitaa iskeä seuraavaksi...
 
Nyt on sitten itkuhälytinkin ostettuna. Tai tarkemmin sanottuna cobran radiopuhelin, jossa itkuhälytin toiminto.  Hankittuna myös manduca, jos en vielä maininnut ;)

Seuraavaksi pitäs perehtyä vaippoihin ja kylvetysammeisiin.. Ajattelin, josko yrittäis kestovaippoja käyttää.  En ole vaan vielä yhtää perehtyny millanen määrä niitä sitten pitäis hankkia..
 
Hei te jotka ootte jo rintapumppuja ostellu ja käyttäny niin miten paljo eroa niissä on ja mitä suosittelette? :)
Ja jos jollakin on kylvetystuki ollut käytössä niin mitä mieltä siitä olette? :)
 
Täällä on jo isot hankinnat saapunu, ja pienempiä asioita ehtii mies sitten hakea millon mitäkin tarvitsee, onneks asiantuntevat myyjät auttaa varmasti jos se ei itse löydä jotain. Imetysliivit onkin sitten mutkikkaampi juttu, kun en haluis ostaa ennen ku maito on noussu, kun en osaa arvioida kokoa. Ehkä laitan siskon sitten kauppaan miehen kanssa, kun mies tuskin kehtaa sellaisia yksin mennä ostamaan... Sisko tulee kuitenkin auttelemaan aluksi kissan kanssa, kun oon sairaalassa ja sit kotona, ettei se raukka tunne itseään hylätyksi kun saa vähemmän huomiota multa. Vaunut on IHANAT! Anoppikin meinas lähtee jo tyhjänä niitä työntelemään kaupungille :D (ei oikeesti tietty)Rintapumppuja ja semmosia hankin jos tarviin, etteivät jää turhina nurkkiin pyörimään sitten...
 
Mulla on Aventin rintapumppu, käsikäyttönen. Ei oo kokemusta mistään muista, että paha vertailla, mutta hyvin ajo asiansa :D Sai yhellä kädelläkin pumpattua, samalla kun imetti toisesta tissistä. kun kaveri valitteli, että sillä oli joku semmonen, missä tarvi 2 kättä pumppaamiseen. En yhtään tiiä mitä mallia sillä sit oli...

Noista imetysliiveistä. Bebesissä myydään sellasia, mitkä venyy tosi hyvin ja on muutenkin tosi mukavat päällä :) Voi ostaa jo ennen synnytystä, eli ne kyllä sitten venyy, kun rinnat turpoo. Niitä suosittelen!
 
Rintapumppu: Mulla on Medelan rintapumppu (manuaalinen) ja se vaatii kyllä 2 kättä. Käytin pumppua vain muutamia kertoja joten olen hyvin huono arvioimaan. Jotkut valittavat ettei manuaalista pumppua käytettäessä maito heru.

Mä käytin toisessa rinnassa maidonkerääjää kun maito tuli rinnasta "ihan itsestään" noin 50ml/imetyskerta. En siis koskaan pumpannut.
Maidonkerääjää todella suosittelen jos maitoa heruu hyvin, halpa (noin 5€) ja todella helppo tapa kerätä maitoa talteen samalla kun imettää.
http://www.ainu.fi/tuotteet/ainu-medela-maidonkeraaja

Ja noista imetysliiveistä. Mä luulen että pumpkin tarkoittaa samantapaisia liivejä jotka itselleni tilasin Englannista (saa Suomesta Bebesistä, hinta on noin 20€ kalliimpi) ystäväni suosituksesta, sellaiset venyvät on todella kätevät ja mukavat päällä kun rinnat on muutenkin arat. Mulla rinnat (ei ainakaan viimeksi) kasvaneet enää maidon noustessa, ne on nyt taas kasvaneet kokoon reilun kuppikoon tässä raskauden aikana.

Täältä siis tilasin: http://www.nursingbra-shop.co.uk/ShowDetails.asp?id=112
Ja Bebesitä saa samat (kopio linkki kun muuten loppuosa jää pois...):
http://www.bebes.fi/kauppa/product_info.php?cPath=36_76&products_id=1857
Saman tyyliset mutta halvemmat (mulla on tämmöset myös, ihan ok liivit): http://www.ozbaby.fi/tuote/luukkuliivi-carriwell/30060/

Kaikki hankinnat on tehty .
Vaatteita meinasin kyllä ostaa vielä alennusmyynneistä vaikka kyllä pärjätään jo olemassa olevilla sekä lampaantaljan.
 
Imetysliiveistä: Luulisin, että kun mennään jo näinkin pitkällä raskautta niin tuskin rinnat tästä enää kovin paljoa isonee. Ja olen kuullut, että tukevia imetysliivejä suositellaan käytettäväksi jo raskausaikana. Ainakin yksi tuttuni näin kertoi ja väitti, että muuten rinnat alkavat roikkumaan :/ Uskoisin kuitenkin, että muutkin tukevat liivit ajaa saman asian odotusaikana :)
 
Takaisin
Top