Vauvavakuutuskuviokin on muutes nyt hoidossa ja periaatteessa on olemassa, jos vaan sen saan. Eli jos en tuota vauvavakuutusta saa, niin sitten en saa enää sitä mistään muualtakaan ja näin ollen en voi vakuuttaa lasta syntymästään saakka. Pidän tosissaan sormet ristissä, että menee asiakirjat ja selvitykset läpi.
Alle 8 viikkoa la:han ja kylläpä alkaa tuntua olo tukalalta kun painaahan se kaveri jo mahassakin jonkun verran (paljonkohan?). Jos on raskaus tähän pisteeseen saakka, eli 9 kuukauden alkuun mennyt tosi hyvin, niin kait mä nyt oikeesti pari kuukautta kestän tukalia olotiloja vikisemättä.
Musta tuntuu, että kaikki etukäteen hankittava on jo hankittu tosi hyvin.. ei tarvia enää kun kerran kipasta kaupan+apteekin kautta ja se on sitten siinä. Nyt mulla on varusteiden työstövaihe menossa ja siinä sitä vasta urakkaa riittää: Kun suuri osa on hankittu käytettynä ja myös uudet kaikki pitää pestä valmiiksi ja tämän lisäksi lapsen huone on vielä maalaamatta ja täysin sisustamatta/laittamatta ym. varusteet (vaunut, sitterit, ym.) pitäs tietenkin pestä ja kun vielä haluis niitä käsitöitäkin sit vääntää vähän joka kulmaan tähän uuteen talouteemme ja lapselle. Et huh... en ihmettele sitä, kun pesänrakennusvietti voi viedä mennessään. Ainiin ja se sairaalalaukkukin ois vielä pakattava ja mietittävä mitä matkaan (käytävä tein muiden neuvoja katastamassa)...?
Oonkin koittanu sit välistä ihan monta päivää putkella olla tekemättä yhtään mitään ja välistä teen korkeintaan pari juttua päivään ja joku päivä oon sit tehnyt tosi paljon eli jaksamisen mukaan.
"Ehkä"-hankintalistalle lisäiltävä joitakin:
Pullo/tuttiharja
lasisia tuttipulloja ja koliikkipulloja
mikrosteriloijaa ei vissiin osteta kun perinteinen malli (kattila) vissiin riittää...
pinnasängyn patja (voi hankkia paljon myöhemmin kun on jo kelan paketin patja ym. pehmusteita tarpeeksi
itkuhälytin/kamera harkinnassa vielä
kylvetystuki?
pinnasänky pitäs saada miehen suvulta vielä kotio saakka
kuumemittaritutti
itkumittari??? (ei vissiin hankita, kellään kokemuksia?
+mies sit hankkii tarvittaessa jotkut jutut kun oon synnärillä (rintapumput ym. ym.), kun ne on niitä juttuja, mistä ei vielä voi ennakoiden sanoa mitä tarviaa ja mitä ei.
Onko kukaan muutes kokeillu/hankkinu koskaan sellasta itkumittaria? Eli laite, joka päättelee itkusta, mitä tarpeita vauvalla on. Ja jos on kokeillu, niin onko toiminut? Oon ihan kysymysmerkkinä tuollasesta vempaimesta, et miten joku kone voi muka päätellä asioita ja siis hähmitätäh?
http://vapaakauppa.net/tuote/1311/itkumittari
Löyty siis tuolta samasta, mistä tuttikuumemittari.
Olin näköjään laittanu tos marraskuus jonkun viestin kahteen kertaan *argh* :D..