Hankintoja vauvalle :)

Meillä alkaa olee kaikki valmiina, paljon mitään ei oo tarvinnu ostaa ku ollaan saatu tutuilta. mut tänään tilasin viel kaukalon ja jotain ihanaa tilpehööriä ;) Hoitolaukku ja voiteet viel puuttuu. Meinaisin tilata hoitolaukun briteistä ku en meinaa löytää suomen valikoimista sellasta kivaa mut kaverini floridassa sano et kattoo mul sielt jonku ihanan. :)

imetysliivejä en viel uskalla ostaa ku nyt jo rinnat kasvanu 75D:stä lähettiin ja nyt on kokoa 80G, eikä tunnu lopettavan kasvua millään vaik painoa ei oo tullu nyt 8kg ja mun sisko sano et ku sil nousi maidot niin koko oli J:ssä niinpä aattelin ootella siihen ku on eka vaavi niin ei voi tietää. Aattelin varaan jotkut sairaalaan ja käyn sit ostamassa kunnolliset ku tietää lopullisen koon.
 
Eilen haettiin vaunut kotio, ja kantoreppukin tuli alkuviikosta, joten isommista hankinnoista puuttunee enää amme, sitteri ja syöttötuoli. Vielä puuttuu noita hoitotarvikkeita (voiteet, puhdistusliinat yms.), kertakäyttövaipat, korvike - kaikkee tollasta pientä, ja pitäis vielä ainakin lakanoitakin ostaa, kun minusta tuntuu ettei kahdet vältämättä riitä. 
 
 
Meille kotiutui eilen pitkään odotetut ja ihanat Teutonian vaunut, sitteri sekä turvakaukalo. Extrana tuli vielä leikkimattoa ja lelukaarta ja lämpöpussia ja kaikkea ihanaa hypisteltävää. Lisäksi kävin itse ostamassa yhden tuttipullon ja pari tuttia hätävaraksi. Myös ensimmäinen vaippapaketti tuli hankittua, mitä mies kovin ihmetteli, mutta kerroin sitten että en ensimmäiseksi laitokselta kotiuduttuani lähde kauppaan ostamaan vaippoja. Kelpasi siis miehellekin :)

Nurkissa pyörii myös taitettava hoitopöytä/jalallinen amme, pinnasänkyä etsitään vielä sukulaisten nurkista mutta alkaa olla pitkälti hankinnat sitten siinä. Vaatteitakin on runsaasti, äitiyspakkauksen lisäksi olen hankkinut kirpputorilta ja/tai kavereilta käytännössä koko ensimmäisen vuoden vaatetuksen.

Enää puuttuu äidin tavarat; imetysliivit, -paidat, rintapumput, itkuhälyttimet yms. Itkuhälytintä ei tosin osteta jos ei saada isompaa asuntoa, täällä yksiössä kun ei noita ääniä pääse karkuun vaikka haluaisi...

Turhamaisuuttani ihastelin apteekissa myös kuumemittarituttia, varmaan tosi tarpeellinen 
 
Mä oon joskus ostanu mun veljen lapselle ton tuttikuumemittarin ja siinä samassa itelleni siinä toivossa että sais omia lapsia. :D En ole kyl kysyny niiltä onko sillä ollu käyttöä, mut meiltäkin semmonen löytyy. :)

Ite ostin eilen kans muutaman vaippapaketin, isoja yösiteitä ja mies patisti ostamaan sen rintapumpun kerta oli tarjouksessa ja sai halvalla? No eli nyt sitte sekin löytyy. :)

Isoveljen avovaimo oli ostanut meille kirppikseltä sen kylvetystuen joten toivotaan että sillekkin tulee käyttöa ja luulen että tulee. :)

Ostin nyt kuitenkin sen sterilointilaitteen kun senkin sain tutulta muutamalla kympillä, saa nähä sitte onko sillä käyttöä. :)

Meillä kans tuota vaatetta kertynyt ekaksi vuodeksi, joka on toisaalta hyvä koska rahatilannetta ei sitte tiedä, et oon aatellu että ostaa nyt kaiken kun siihen on mahollisuus. :)

Joten nyt olisi kaikki valmiina vauvan tuloon. :)
 
Minäkin olen huomenna menossa ostamaan vaipat ja itselle siteet ja rasvoja ja semmosta pientä mitä nyt tarvii vielä. Tiistaina saadaan Emmaljungan-tuplat kotiin kunhan äiti tuo ne etelästä. :)

Tuttikuumemittarista: musta "ällötti" esikoista odottaessa ajatus että lapselle joutuisi työntämään mittarin takapuoleen, itsekään en tykkää jos takapuoleen jotain työnnettäs niin ajattelin että lapsestakin se on ikävää joten ostettiin sit tämä tuttikuumemittari. Onhan se kätevä sillon kun vauva pitää sitä suussa sen tietyn ajan. Pienempänä tykkäs sylkästä sen pois huvikseen, nyt jo 1v3kk ottaa sen pois kun kuulee että se piippaa kun päälle laittaa ja alkaa ihmetellä siinä että mikäs tämä on :D Mut hyvin sillä saa mitattua. Nyt oon miettiny että ostasko korva tai otsakuumemittarin, oisko ne käteviä. Mut jos ei pienokainen hirveemmin sairastele, ajattelin että pärjätään tolla tuttikuumemittarilla.

Kylvetystuesta: Meillä on amme mut ei tuota tukea. Poikaa käytettiin kylvyssä ammeessa ehkä 2kk asti ja sit otettiin se aina mukaan suihkuun. Helpompi pestä meidän mielestä suihkussa. Mutta kokeilemallahan se selviää, mikä on itselle helpointa ja kätevintä.
 
Joo ite kans meinasin heti siirtyy tohon suihkuun kun mahollista, mut jos siitä siihen alkuun olis apua ku kaikki on uutta ja ihmeellistä ja ei oo tommosia pieniä ihmisä ikinä kylvettäyny. :) Ja 2e siitä joutu pulittamaan ni ei paha. :) Katoin kyl et täällä lastentarvikkeessa ne maksaa uutena 30e! Mut halvempia saa sitte jollain 15e.

Te  jo joilla on ennestään lapsi niin mitä rasvaa ootte nänneihin käyttäny? :)
 
Susq87, nänneihin ostin ihan sitä oikeeta Lansinohia (olikohan se noin kirjoitettu ;D ) ja sit käytin ihan bepanthenia koska sekin on tuvallinen vauvalle vaikka imiessä sitä suuhun saisikin. Ja tuo Lansinohikin on turvallinen, ei tarvitse pestä pois ennen imetystä. :)
Ehkä paremmin auttoi Bepanthen mun mielestä, mulla oli aika vähän rikki nännit niin vähän tarvitsin mutta muistikuvat kallistuu kyl tuon Bepanthenin puoleen.

Olipa taas niiiiiin selvästi kirjotettu että huh huh!
 
Meillä oli töissä joskus sellanen otsakuumemittari, koskaan en onnistunu sillä mittaamaan omaa tai lasten kuumetta vaikka käyttöohjeitakin tavailin. Korvakuumemittari olis siinä mielessä kaiketi siis kätevämpi, sen olen itsekin todistanut toimivaksi.

Täytyy laittaa harkintaan tuo kuumemittaritutti, maksoi noin 55€ apteekissa ja mukana tuli muutakin sälää (ainakin tavallinen digitaalinen mittari, muuta en muista). Mutta ehtiihän tuon sitten jos paljon alkaa lapsi sairastella.

 
AngerMom, älä vaan mee ostaa noin kallista tuttikuumemittaria. Jos siis olet ostamassa. Mä tilasin sillon jostain lastentarvikenettikaupasta ja maksoi jotain 15€ muistaakseni. Eli paljon paljon halvemmallakin saa. Ja tais jossain olla semmonenkin paketti missä tuli juuri tavallinen mittari mukana mut meillä ainakin on, joten sekin olisi ollut turha.
 
Joo, oli munkin mielestä vähän kallis mutta siis ensimmäinen mihin törmäsin. Aattelin kyllä vähän tsekkailla muualtakin kun ei tota rahaa oo ikinä liikaa tuhlattavaksi...
 
mä oon kuullu, että jotkut on mitannu ihan tavallisella mittarilla kainalosta pienelläki vauvalla, niin ei sitä välttämättä tarvii mitään tuttikuumemittaria tms.. Kuulemma joissain sairaaloissakin tehään nykyään niin.
 
Kai se on mukavuuskysymys, uskoisin että tutti pysyy helpommin suussa kuin mittari kainalossa. Onneks en sentään hormonipäissäni hankkinu sitä 54 € pakettia 
 
Huh, onneksi et AngerMom menny ostamaan apteekista sitä tuhottoman kallista laitetta. :D Ihan sinun rahapussia ajattelin kun kirjoitin tuon aikaisemman tekstin :D

Ja kyl varmaan kainalostakin saa mitattua, kyllähän sekin lapsen lämmön näyttää mut itsekin luulisin että tutti pysyy kuitenkin helpommin suussa kun mittari kainalossa. Varsinkin jos on yhtä vilkas lapsi kuin meillä (taitaa jokainen olla siinä vaiheessa kun liikkeelle lähtee) joten ei taitais onnistua kainalosta mittaaminen.
 
Kuumemittareista myös kommenttia. Eli ostettiin esikoisen odotusaikana korvakuumemittari ihan omaanki käyttöön mut myös ajatellen et on helppo sit lapselta mitata, mut se korvakuumemittari ei mahtunu vauvan korvaan ja nyt kun mahtuis niin ei meinaa poika pysyä paikallaan niin kauaa et sais mitattua. Mut siis meillä omron ja sillä kestää se mittaus hetken mut olisko ollu philips jollain kaverilla jolla saa nopeesti otettua. Mut tosiaan mä oon pepusta mittaillu ja edelleen puoltoista vuotiaalta mittaan laitan aina jotain rasvaa mittarin päähän et ei tunnu niin inhottavalta.
 
Joo aika suolanen hinta tuttikuumemittarilla. :) Ite maksoin 9.90e silloin ku ostin. :)
 
Vauvavakuutuskuviokin on muutes nyt hoidossa ja periaatteessa on olemassa, jos vaan sen saan. Eli jos en tuota vauvavakuutusta saa, niin sitten en saa enää sitä mistään muualtakaan ja näin ollen en voi vakuuttaa lasta syntymästään saakka. Pidän tosissaan sormet ristissä, että menee asiakirjat ja selvitykset läpi.

Alle 8 viikkoa la:han ja kylläpä alkaa tuntua olo tukalalta kun painaahan se kaveri jo mahassakin jonkun verran (paljonkohan?). Jos on raskaus tähän pisteeseen saakka, eli 9 kuukauden alkuun mennyt tosi hyvin, niin kait mä nyt oikeesti pari kuukautta kestän tukalia olotiloja vikisemättä.

Musta tuntuu, että kaikki etukäteen hankittava on jo hankittu tosi hyvin.. ei tarvia enää kun kerran kipasta kaupan+apteekin kautta ja se on sitten siinä. Nyt mulla on varusteiden työstövaihe menossa ja siinä sitä vasta urakkaa riittää: Kun suuri osa on hankittu käytettynä ja myös uudet kaikki pitää pestä valmiiksi ja tämän lisäksi lapsen huone on vielä maalaamatta ja täysin sisustamatta/laittamatta ym. varusteet (vaunut, sitterit, ym.) pitäs tietenkin pestä ja kun vielä haluis niitä käsitöitäkin sit vääntää vähän joka kulmaan tähän uuteen talouteemme ja lapselle. Et huh... en ihmettele sitä, kun pesänrakennusvietti voi viedä mennessään. Ainiin ja se sairaalalaukkukin ois vielä pakattava ja mietittävä mitä matkaan (käytävä tein muiden neuvoja katastamassa)...?

Oonkin koittanu sit välistä ihan monta päivää putkella olla tekemättä yhtään mitään ja välistä teen korkeintaan pari juttua päivään ja joku päivä oon sit tehnyt tosi paljon eli jaksamisen mukaan.

"Ehkä"-hankintalistalle lisäiltävä joitakin:
Pullo/tuttiharja
lasisia tuttipulloja ja koliikkipulloja
mikrosteriloijaa ei vissiin osteta kun perinteinen malli (kattila) vissiin riittää...
pinnasängyn patja (voi hankkia paljon myöhemmin kun on jo kelan paketin patja ym. pehmusteita tarpeeksi
itkuhälytin/kamera harkinnassa vielä
kylvetystuki?
pinnasänky pitäs saada miehen suvulta vielä kotio saakka
kuumemittaritutti
itkumittari??? (ei vissiin hankita, kellään kokemuksia?
+mies sit hankkii tarvittaessa jotkut jutut kun oon synnärillä (rintapumput ym. ym.), kun ne on niitä juttuja, mistä ei vielä voi ennakoiden sanoa mitä tarviaa ja mitä ei.

Onko kukaan muutes kokeillu/hankkinu koskaan sellasta itkumittaria? Eli laite, joka päättelee itkusta, mitä tarpeita vauvalla on. Ja jos on kokeillu, niin onko toiminut? Oon ihan kysymysmerkkinä tuollasesta vempaimesta, et miten joku kone voi muka päätellä asioita ja siis hähmitätäh? http://vapaakauppa.net/tuote/1311/itkumittari
Löyty siis tuolta samasta, mistä tuttikuumemittari.

Olin näköjään laittanu tos marraskuus jonkun viestin kahteen kertaan *argh* :D..
 
Tietääkö kukaan että miten ja missä vaiheessa sitä vauvavakuutusta voi hakea ? Meillä on ollut tarkoitus se ottaa mutta muista syistä se on jäänyt.. Onko siinä jotakin viikkorajaa milloin sitä ei voi enää ottaa ? :o nyt rv 33+3.
 
jännä juttu muuten, että kun aloin miettimään viikonloppuna ja tänään uudelleen, mitä haluaisin itselle joululahjaksi, mietinkin sensijaan, mitä tarvisin vauvalle :)

sain tänään lisää tavaraa: leikkimaton ja vaatteita. viikonloppuna äiti osti vauvalle vaippoja, potkupuvun, myssyn, lakanasetin ja huppupyyhkeen ja isä antoi rahaa, jolla oon ostellu kaikkea pientä tarpeellista sekä joululahjoja pojalle ja miehelle sekä lemmikeille. mun kaveri suositteli tulpallisen kylpyammeen hankkimista ja se nyt ois vielä listalla, josko sit ensi viikolla hankin sen, kunhan tulee rahaa taas talouteen. joulun jälkeen saadaan varmaan vaunut ja kumppanit kotiin, kunhan miehen veli ja hänen perhe kotiutuu ulkomaankomennukselta :)
 
Takaisin
Top