Hankintoja vauvalle, itselle, kotiin...

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Martuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ompas kiva tuo paita! mukava,kun saa vaikka minkälaisella mallillakin vielä ja tekstin saa itse päättää.
Vauvoillekkin oli ihania bodeja johon saisi jonkun kiva tekstin..pitäkin pitää tuo sivusto mielessä,jos vaikka siellä teettäisi jotain kivaa.

Kengistä vielä sen verran että ei mekään enää niitä kalleimpia ostettu, mutta katoin etteivät ole tasapohjaisia sämpylöitä ilman muotoja. Kesällä ostetaan tai toivotaan synttärilahjaksi kunnon sandaalit esikolle. Yleensä ostettu yhdet kunnolliset joita enemmän käytetään ja toiset "huonommat" varakengiksi. Nykyisin huomaa että ainoina kesäkenkinä on croksit ja ne mielestäni ole oikein hyvät kengät tukemaan jalkaa. Nämä ehkä johtuu siitä että itellä lättäjalat ja miehellä on toisessa jalassa virheasento jota ei tietenkään enää pysty korjaamaan.

Vaatteissa olen ehkä hieman hämmästynyt, että olen pystynyt olemaan ostamatta mitään. Vielä on aikaa odotella pahoja shoppailuhimoja :)

Innostuin saikku päivän ratoksi tilaamaan Baby Styleltä: Hoitopöydän alustan, pinnasängyn reunapehmusteen, brion keinutassut, aluslakanan, kosteussuojan, Hoitovoiteen, puhdistuspyyhkeitä, hiusharjan, Barbapapa unirievun, barbapapa helistimen ja harsoja. Näitä pienempiä ostoksia aletaan nyt hamstraamaan, isommat ostokset ostetaan sitten lähempänä laskettua aikaa esim pinnasänky ja turvakaukalo. :p

just tilasin netistä www.mussukat.fi: stä kasan harsoja. En ole löytänyt vielä mistään kaupasta yhden ainutta kivan näköistä harsoa. Muutenkin niitä tosi vähän myynnissä. Valkoisia saa toki värjättyä sitten itse,mutta halusin nimenomaan kuviollisia. No nyt on niitäkin sitten hankittu!

Vihdoin on mammahousut ostettu, onki ollu pari viikkoa jo vähä tukala omia farkkuja pidellä ni nyt on ihanat ku ei kiristä ja purista ja resori tulee rintojen alle asti! Tarttuha sitä kahet pienit vaaleanpunaset sukat ja pikku body mukaan myös :grin

En ehkä ihan vielä ainakaan alku syksystä ainakaan laittaisi vauvaa keinuun. Istumistahan suositellaan alkamaan harjoittelemaan noin puolivuotiaana, kun lapsen selkä on tarpeeksi vahva ja jaksaa jo itse kannatella. Ensi keväänä sitten :)

Vihdoin on mammahousut ostettu, onki ollu pari viikkoa jo vähä tukala omia farkkuja pidellä ni nyt on ihanat ku ei kiristä ja purista ja resori tulee rintojen alle asti! Tarttuha sitä kahet pienit vaaleanpunaset sukat ja pikku body mukaan myös :grin

Niin epäreilua, mä ostin jo ensimmäiset mammahousut rv 7! :confused:

Kävin sitten eilen kappahlissa, enpä tullut sieltä tyhjin käsin ;) parit bodyt, pöksyt ja sukkia. Enempää ei viitsinyt ku haluan odtaa sitten joko pojalle tai tytölle :)

Ikeasta saatiin halvalla pinniksen patja, peitto, 2 pussilakanasettiä, torkkupeitto, amme, 2 pyyhettä, koreja mihin saa vaippoja ja talkit sun muut purnukat kodinhoitopöydälle :) Pinnis meinattiin ostaa myös mutta ei siellä oikein ollut mieleisiä :/

Se vähän vähentää tätä tavaran haalimista kun ei selvitetty sukupuolta. Mä en löytänyt Kappahlista mitään kivaa neutraalia vaatetta vauvalle. Mutta oi mitkä valikoimat olisi ollut jos tiedettäis kumpi tulee :p Suurin osa osa neutraaleista vauvan vaatteista on kokonaan valkoista tai beigeä. No säästyypähän varmasti monta euroa :grin

Kirppikseltä löysin vähän tavaraa viime viikolla, Tutan uudenveroinen ruskea nallekorvahaalari ja Nalle Puh-unipussi. ikävä kyllä kaikki pienet bodyt olivat ylihinnoiteltuja kuntoon nähden. Niin ja postitse odottelen Skip Hopin ankkapyyhettä :)

taas meinas sydän sulaa,kun mies oli ostanut kauppareissulla vauvalle kaksi muumi-pyyhettä. Toinen oli haisuli,joka tulee sitten kuulemma pyllypyyhkeeksi ja toinen oli muumi-peikko joka on tarkoitettu yleiseen kuivaamiseen. Hauska idea kyllä!
Tilasin vauva lehden puoleksi vuodeksi hintaan 20e. Ei paha sijoitus,jos ei lehti toiveitani täytäkkään.
Aikaisemmin olin tilannut ko.lehden näytenumeron ja siinä oli hyviä artikkeleita. Toivottavasti jatkossakin on!

^Mulle tuli Vauva-lehti yhteensä parisen vuotta ja tykkäsin tosi paljon. Alkoi kyllä toistamaan samoja juttuja joten siinä vaiheessa peruin tilauksen. Ja ymmärtäähän sen, koska ei se vauva-aika kestä kuin sen vuoden :) Aluksi tuli luettua kaikki odottajan jutut ja sitten myöhemmin enemmänkin niitä vauva-juttuja. Vieläkin on säästössä vanhat lehdet, niitä on kiva silloin tällöin selailla :)

Jos joku on hankkimassa vauvalle uusia vaunuja,vaatteita, jne kannattaa käydä Haaparannassa siellä on Ikean takan karkkikaupan vieressä yksi liike nimeltä Barnens Land sain tosi edullisesti sieltä kaiken.

^Meki hankittiin sieltä TrippTrappi. Tai no anoppi sen kustansi, mutta kuitenki..Ja on jotain muitaki juttuja sieltä ostettu.

On nää palaverit, jotka pidetään muualla,kuin toimistolla, vaarallisia ja pahoja lompakon kannalta! :)
Äsken kävi nii,että piti matkalla autolle poiketa pikaisesti lastentarvikeliikkessä katsomassa vaan,että onko tarjouksia..nooh mukaan tarttui baby björnin lelukaari balance sitteriin ja anita baby belt- tukivyö.. :):)
Tuota tukivyötä olenkin etsinyt itselleni,koska moni sitä kehunut. Jospa tämä auttaisi näihin vaivoihin..nyt vaan pitää viritellä se päälle ja totutella siihen!

Mä kävin eilen ostamassa apteekista kaikkea tarpeellista ja varmaan vähemmän tarpeellista... mm. talkki, hajusteeton kylpyöljy, Lansinoh-voide, Bepanthen-voide, maitohappobakteerit vauvalle, suolaliuosta, perusvoidetta jne... kaikenlaista tarttui mukaan.

Ja ostin vähän tarvikkeita isyyspakkaustakin varten :)

Mulla olisi käyttämätön purkki talkkia ja sinkkivoidetta esikoisen ajalta. Ei taida enää olla ihan käyttökunnossa, kun ostohetkestä on yli 4 vuotta :grin Yritän tällä kertaa ostaa vasta sitten kun tulee oikeasti tarpeeseen :)

Mullakin on tehtynä lista,että mitä hoitotarvikkeita pitää vauvalle hankkia. Juurikin noita mitä Martuti kirjoitti on myös minun listalla. Lisäksi pumpulipuikot, nenän niistäjä. Baby wipes on must have tuote!
Imetys meiningit meinaan kans hoitaa etukäteen,että ei miehen sitten tartte mennä ostamaan :) eli rintakumit varuiks, liivin suojia jne.Onhan tässäkin taas hankittavaa!
Onneksi tein listan ja olen täyttänyt sitä sen mukaan,kun jotain sattunu mieleen. Eipä tartte sitten tämän harvan pään kanssa mennä kauppaan viime hetkellä,koska niin jää kaikki tarpeellinen pahimmassa tapauksessa ostamatta! :)

Meillä ei hankintoja juurikaan tarvitse tehdä, kun esikoinen nyt 2 v. ja kaikki häneltä tallessa.

Tuttipullojen ja tuttien mikrosteriloija varmaan ostetaan. En jaksa taas sitä kattilan porinaa, jos lisämaitoa annetaan tuttipullosta. Vaatteita on ja tänään laitoin äitiyspakkaushakemuksen menemään.
Esikoisen vauvavaatteet on pestyinä ja silitettyinä säilytyslaatikoissa. Kaivelen ne vaan esille ja laitan paikoilleen. Uudestaan en niitä ala pesemään, kun eivät ole kyllä miksikään tässä ajassa menneet.

Isäni nikkaroin äitiyspakkaukselle kehikon/jalakset ja vauva saa nukkua alussa pakkauksen laatikossa. Esikoinen nukkuu vielä pinnasängyssä ja "vapauttaa" sen sitten pikkuveljelle kun aika on.

Tuplarattaita ei hankita, en usko että tulee käyttöä. Meillä on 2 v. sitten ostetut Emmaljungan citycrossit pehmeällä kopalla ja ovat edelleen kuin uudet. lisäksi matkarattaat joissa esikoinen voi istua mikäli mennään jonnekin koko perheellä. Seisomalaudan ajattelin Emmaljungiin hommata.

Muuten mennään vanhalla kalustolla :D

Takaisin