Hankintoja vauvalle, itselle, kotiin...

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Martuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Yks paketti Liberon 2 koon vaippoja ostettu, oli lähistön ABC:llä puoleen hintaan (poistuva tuote). Ei voinu välttyä...

Meillä on ihan käypäset yhdistelmät olemassa, mut silti mä kattelen netistä vaunuja... Isännys ei kyllä varmasti lämpene ajatukselle et myytäis noi ja ostettais toiset tilalle... Pöh! Mut kai tää on vaan tätä ku vauva tulossa niin kaikkee täytyy kattella..:rolleyes:

Perjantaina uskaltauduin ostamaan pari 50cm vaatetta tyypille, oli niin suloisen värisiä Lindexillä ettei voinut vastustaa. Samalla tarttui mukaan hattu ja sukat :) Hatun koosta ei kyllä ole mtn hajua minkäkokoinen pää vastasyntyneellä voi olla, mutta ei nyt ollut kalliskaan jos ei mahdu.
Lisäksi saatiin viikonloppuna siskolta turvakaukalo ja isofix turvaistuin ja hoitoalusta. Ja tsekkasin niiden vanhat vaunut, jotka olivat siskon mukaan niin kuluneet etten niitä huoli kuitenkaan, mutta olivat kyllä niin siistit, eivätkä ollenkaan kuluneet, että otan ne ilomielin vastaan! Vielä en viitsinyt niitä kotiin raahata, joten jos hakisi sitten keväämmällä..
Hullu tunne kun tulevan lastenhuoneen nurkassa töröttää nyt turvakaukalo ja turvaistuin.. Jotenkin ei kuulu meidän huusholliin?!? Ehkä niitä tuijotellessa alkaa valkenemaan tämä tuleva selkeämmin... :rolleyes: vielä (enää?) 4 kuukautta tätä odotusta olisi..

Mä olen hankkinu unisex vaatteita jo aika läjän, eri kokoisia ja näköisiä. Mies ollu vähän helisemässä välillä :grin muutama lelu, yhdistelmävaunut, kaukalo, telakka autoon hankittu. Ja liikutettava kehto alakertaan, kun vauvan huone ja meidän makuuhuone ovat yläkerrassa. Sisustamaan ruvetaan kun tiedetään kumpi on tulossa ja haluaisin ostaa kaiken tarvittavan valmiiksi ettei vaan käy nii että vauva päättääkin tulla pari kuukautta etuajassa ja mitään ei ole valmiina..

Normi vaatteet ei ole mennyt päälle sen jälkeen kun plussasin. Seuraavaksi on varmaan vuorossa pressut että saa jotain päällensä. :)

Lillero, mulla sama homma, kesän juhliin varmaan joudun pukeutumaan puolijoukkuetelttaan,kun muut ei sovi keskivartalosta päälle. Tuo pressukin ihan varteenotettava vaihtoehto,saahan siitäkin luotua vaikka toogan! :)

Hei toi tooga onkin hyvä idea! Mä olin lähinnä ajatellu vaan leikata pään ja käsien reiät siihen pressuun :) Saakohan pinkkejä pressuja jostain.. eikä teltatkaan käyny mielessä, oliskohan armeijalla ylijäämistöä josta vois ostaa :grin

Mä oon kans miettinyt, että mihin Lainapeitteeseen mä kesällä verhoan itseni... :grin

Tänään posti toi tullessaan tarvikkeita Isyyspakkaukseen, jonka ajattelin miehelle väsätä.
Siellä oli tutti, jossa teksti "Äänenvaimennin", ruokalappu jossa teksti "Tähtää ylemmäs isi", miehelle Super-isi t-paita, ja kirja Vauva, omistajan opas. Muuta en vielä ole hankkinut pakkausta varten, pitääpä ryhdistäytyä...
Saapahan mieskin jotain näprättävää :)

Mutta missäs vaiheessa isyyspakkaus olisi hyvä miehelle antaa?
Samoihin aikoihin, kun Kelan äitiyspakkaus tulee? Vai kun lapsi syntyy? Vai häh?

Mä annoin isyyspakkauksen noin kuukausi ennen laskettua. Sisältö oli täysin sama ku Martutilla, mut lisäksi army-henkinen tuttipullo, pari purkkia korvikemaitoa, laatuviskipullo, sikareita ja korvatulpat. En muista oliko vielä muuta..

Tänään käytiin kirpparilla, ja tulihan sieltä paljon pientä vaatetta (vaikka ei tarvittais mitään itse ostaa), kokoja 56-68...:) mm vaaleansininen reiman softshell haalari, ihanan pehmeä, toivottavasti syksyllä sopisi 68. Kaikki vaatteet värikkäitä (lime, turkoosi, moniväri raidallista ja pilkullista..) Melkein kaikki mitä siskolta saadaan oli mun mielestä vaaleanpunaista, ja kun ite oon ollu aina poikatyttö, niin tuntuu vaan luonnolliselta pukea oma pieni tyttö muihinkin väreihin kuin prinsessanvaaleanpunaiseen!:grin

Stardust,
noiden jo hankkimieni lisäksi
(tutti, jossa teksti "Äänenvaimennin", ruokalappu jossa teksti "Tähtää ylemmäs isi", miehelle Super-isi t-paita, ja kirja Vauva, omistajan opas)

mulla olis listalla mietinnässä seuraavat jutut isyyspakkaukseen:

- sikarit
- konjakki
- hengityssuojain (tai pyykkipoika...)
- energiapatukat
- käsidesi
- kumihanskat
- korvatulpat
- päänsärkylääke
- joku vauvan vaate tekstillä (body, sukat tms. tyyliin "I love daddy")

Lisäksi mietin seuraavia, mutta ne varmaan karsiutuu pois...:
- tossut/sukat
- muki tekstillä
- vitamiineja
- kosteuspyyhkeitä
- kynsiharja
- laastareita
- energiajuomia
- metalli/muovipihdit (vaippojen käsittelyyn)

Tulisiko vielä ideoita mieleen?

Muokattu viimeksi:
Joo oli mullaki pari pulloa energiajuomaa ja tuo body, en muista tekstiä, joku i love daddy varmaankin. Hengityssuojain kuulosti hauskalta!

Mä ostin tuon Vauva, Omistajan opas- kirjan miehelle joululahjasi! Naurattaa aina välillä,kun hän niin intensiivisesti lukee sitä ja sitten referoi oppimaansa myös mulle! :):)
Oon kans mietiny tota isyyspakkausta,mut vähän suppeammassa muodossa tosin.Pitänee alkaa keräilemään siihen tavaraa pikkuhiljaa. En tiedä vielä,että milloin sen antaisi sitten..

Mä listasin isyyspakkauksen sisällön valmiiksi jo enne kuin olin raskaana :) ajattelin antaa sen sitten kun itse jään äitiyslomalle, jotta olisi aikaa kunnolla laittaa se kuntoon :)
Kaveri teki jops niin että hankki postista sellaisen pakettiin tulevan postituslapun johon täytti miehen tiedot js jätti paketin ulos odottamaan ihan kuin posti olisi sen tuonut :)

Mäkin isyyspakkausta väsäilen täs pikkuhiljaa. Mulla tulee kans kaikkee tollasta kivaa ja meinasin netistä ettii jonkun hyvän tietopläjäyksen vasektomiasta ja tulostaa sen mukaan pakettiin.. :grin Että kultsi tähän loppu lasten teko.. :wink

Sä voisit pommiina laittaa lahjakortin lääkärisedälle vasektomiaa varten :)

Mun , lista näyttäis tältä. Tosin tehty vuosi sitten, että sitä muokataan varmasti :)

- kirja isyydestä
- satukirja
- tuttipullo ja tutti (tekstillä)
- buranaa
-korvatulpat
- uimarin nenänpidike
- energiajuomaa
- isin kulta - body
- kortsuja
- vapaudu avokista illaksi - kortti
- vapaudu vauvasta ja avokista illaksi - kortti
- jotain dekkari dvd:tä
- lökähousut

onpas tylsä lista :confused:

Lillero, Hahah, joo sitä kans ite eka meinasin et ois kyl hyvä! :grin Mut sit aattelin et hitto en viiti, jos nyt sattuski tuleen jotain mutkia matkaan, Lueskelkoot ny ensin vähän infoo aiheesta ennenku lähtee toimenpiteeseen.. :wink

Onpas teillä kivoja ideoita, ehkä mäkin innostun tällä kertaa jotain väsäilemään teidän innoittamana :)

Lillero, joo hei satukirja munkin pitää lisätä listalle, kiitos! :)
Ja jos en hengityssuojainta löydä, niin sitten se uimarin nenänpidike.

Takaisin