Hankintoja vauvalle, itselle, kotiin...

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Martuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä saan kans sellasen mikrosterilisaattorin lainaan miehen siskolta. Mulla ei tullu edes aluksi mieleenkään,että keittelisin niitä tuttipulloja yöt läpeensä,vaan olin automaattisesti ostamassa sellaista vehettä,ennen kuin sattui puheeksi miehen siskon kanssa tämä asia. Hänkin sanoi,että se oli suorastaa pelastus,kun heillä esikoinen oli huono nukkumaan ja kokoaika oli iholla muutenkin,niin sai edes jonkun asian tehtyä rauhassa ja ilman palovaaroja!

Satsuma, mulla on kanssa tietokoneella tehtynä lista kaikista tarvikkeista, mitä pitää vauvalle tai itselle hankkia :)

Oi -Heidi- miten ihania mekkoja!! Oon kyllä niin kade, ku en voi ostella noita tyttöjen juttuja.. Olin jo suunnitellu, että ostan tytölle sellasen rusettipanna heti synnärille, MUTTA ei.. No, onneks noille pojillekki löytyy tosi coolia vaatetta. NY-lippiksen ostin just esikoiselle ja on niin sulonen se päässä!

Eilen kävin hieman shoppailemassa. Tarkoituksena oli ostaa itseleni vaan muutama uusi työpaita,koska olen hyvin pitkälti paitojen suhteen yrittänyt kitkuttaa vanhoilla paidoilla,mutta nyt ne alkaa olla siinä kunnossa (venymisen ja paukkumisen jälkeen),että ne on vamista kamaa uffin laatikkoon.
Löysin h&m:stä kivan pallo kuosisen lyhythihaisen paidan ja sen kanssa kivan neuleen. Ostin myös uudet golleget,että pääsee ulkoilemaan,mun en oo enää vähään aikaa mahtunut mun icepeakin ulkoiluhousuihin..oisko viimeksi uutenavuotena ollut jalassa ja sen jälkeen ei enää oo inahtunukkaan päälle.
Vauvalle tarttui taas kerran kapphallista ihania newbie- vaatteita. mm. vaaleat farkut joisa henkselit, raita body ja neuletakki, pari yöhaalaria, aurinkolasit (must have kesällä! :) ), kauluspaita ja slipoveri herrasteluun, unilelu, kuolalappuja ja vauva myssy.
Nii-i, tässä käy näin jokakerta. Kun olen päättänyt,että nyt ostan itselleni vaatteita,että en ihan homsuiselta näyttäisi,niin vaan vauva saa kaikkea mahdollista ja minä muutaman hassun vaatekappaleen! :):)
Mutta ihanaa,että alkaa jo lämmetä niin saa käyttää mekkoja, maxi-mekkoja, leggareita, hameita,ja näitä saa ihan muualtakin,kuin vaan mama- osastolta.ja kivoja teenareita ja balleriinojakin oli jo tullut myyntiin! jee!!! :)

Launataina käytiin miehen kanssa ikeassa. Siellä menikin sitten koko päivä. Kaiken tuon kävelyn jälkeen olin ihan rampa! :) Iskias kipua ja jalat ihan muussina,mutta tärkeintä olikin se,että nyt on kaikki mahdolliset huonekalut hankittu vauvan huoneeseen ja samalla mieheni tietokone/ työhuoneeseen.
Päädyttiin ostamaan alkusuunnitelmien mukaisesti, hoitopöydän sijaan meille tarpeeksi syvä lipasto, jonka päällä vaivan vaihdot sun muut hoito hommat sujuu hoitoalustan kanssa. Myös toinen hoitoalusta hankittiin kylppäriin,joka on sitten pyykkikoneen päällä.
Pinnasänky on perus malli,jonka saa kahteen eri tasoon. SItten hankittiin myös ovellinen kaappi,johon saa vaatteita ja muita tavaroita tarpeen mukaan.
Kaikkea mahdollsita tarviketta (pinniksen reunasuojaa, hoitoalustaa, pustorasian suojia, lakanoita pinnikseen, peito, tyyny) löytyi yllinkyllin ikean valikoimasta.
Imetystuoli jäi nyt vielä hankkimatta,kun haluan vielä katsastaa askon ja iskun tarjonnan lepotuoleista. Imetystyynyn löysin (uusi ja käyttämätön) sunnuntaina MLL:n lastentarvike kirputorilta. Löysin juuri sen kuosisen ja merkkisen kun olikin haaveillut! tämäkin siis ihan löytö!

^^ Tuttu juttu. Kun lapsi tarvitsee uuden ulkovaatteen tai kengät niin en yleensä ole pihistellyt niissä. Mutta kun itselle pitää ostaa niin ostan joko jotain halpaa ja huonolaatuista tai sitten ajattelen sen kestävän vielä yhden talven/syksyn/kesän. Hullua, että lapselle yhden kauden menevästä talvihaalaista maksan mukisematta 130 euroa, mutta itselle en pysty ostamaan edes kunnon talvikenkiä jotka menisi useamman vuoden..

Jes, nettikirppikseltä löytyi sähkökäyttöinen rintapumppu 20 eurolla ja hain sen tänään. Taas yksi hankinta vähemmän ja halvalla päästiin :grin

Meillä mies käy tänään katsomassa Torista löytynyttä MAxi Cosin Pebble-kaukaloa ja telakkaa. Ovat vuoden 2012 mallia ja toivon niin, että ovat hyvät. Hintaa koko paketilla olis puolet vähemmän kun uutena ostettaessa. Viime viikolla käytiin myös Ikeassa kattelemassa kaikkea, muttei vielä ostettu mitään. Tarvitaan vielä pinnasänky, jonkinlainen hoitopöytä (en tiedä vielä hommataanko ihan kunnollista ollenkaan), toi kaukalo+telakka, amme ym. tarvittava. Toisin sanoen meillä ei siis vielä ole mitään muuta, kuin vaunut ja vähän vaatteita :D No, jotenkin ajattelen, että ehtiihän tässä, vaikka 3kk enää aikaa onkin. Jotenkaan ei siltikään uskalla kovin aikasin ostella mitään. Tyhmää, mutta en voi sille mitään. Toivottavasti pysyy siinä kunnossa pitkään, että jaksaa kierrellä vielä myöhemminkin kaupoissa.

Keinutuolia oon mäkin haaveillut makkariin. Vois siinä sitten hoitaa imettämiset ym. Mutta en oo löytänyt mieleistä. Haluaisin semmosen keinuvan nojatuolin, eli en kokonaan puista vaan semmosen jossa penkki ja selkänoja on pehmeät ja käsinojat ja jalakset puuta. Saapa nähdä löytyykö mistään just tuommosta vai joudunko tyytymään johonkin muuhun vaihtoehtoon :grin

Oi, mäkin haluaisin meille olohuoneesen sellaisen muhkean lepotuoli, jossa on kunnon käsinojat. Ja saisi vaikka jalat nostettua ylös. Siinä voisi olla hyvä imettää :) Mutta katsotaan nyt, investoidaanko sellaiseen, kun ei meidän olohuone nyt mikään jättisuuri ole, ja meillä on jo 2 ja 3 hengen istuttavat sohvat.

Tänään tilasin pikku hurmurista Babybjörnin sitterin, hyönteissuoja ja sadesuoja vaunuihin, rintakumit ja liivinsuojukset...:) ...Lista lyhenee!:wink

Avea80, ei kannata stressata noita hankintoja, koska sullahan on jo jonkinlainen lista mitä tarvitset. Siinä on jo puolet hommasta tehty :) Mä hommasin esikoiselle suurimman osan tavaroista vasta äitiyslomalla. Poikkeuksena sänky ja hoitopöytä jotka hommattiin Ikeasta jo puolenvälin tienoilla, mutta nekin kasattiin vasta ihan lähellä h-hetkeä. Niin ja mä shoppailin esimerkiksi kaukalon nettikaupasta kotiinkuljetuksena :) Netistä tilailin muutenkin suurimman osan tarvikkeista, koska lähimmät lastentarvikeliikkeet ovat tunnin matkan päässä. Vaunut saatiin sukulaiselta ja nekin saatiin viikkoa ennen kuin oli LA.

Tuntuu, ettei tässä mitään hankintoja tarvitse tehdä, mutta kyllähän niitä sitten tuleekin kun alkaa oikein asioita miettimään... itkuhälyttimet pitää ostaa, koska aion nukuttaa vaunuissa pihalla lasta, amme, tuttipullot ja vaippoja nyt ainakin.. vaunut haetaan sitten lähempänä siskolta (joita pitää opetella käyttämään! olipa melko monta liikkuvaa osaa! :oops:) ja pinnasänky mun vanhempien luota (joka pitäisi mitata, että mahtuuko meidän makkariin ylipäätään...) hoitoalustan sainkin jo, mutta hoitopöydän voin laittaa valmiiksi vasta sitten paria viikkoa ennen laskettua aikaa. Turvakaukalo odottelee tulevan lastenhuoneen nurkassa, joten sille ei tarttisi muuta kuin pestä päällinen.. muuta kai ei tartte heti hommata, kun äitiyspakkauksessa tulee lakanat sun muut :) Hmm.. mitähän on unohtanut..

Petivaatteita kannattaa varata useemmat, niin ei tartte jatkuvaan olla konetta pyörittämässä, meillä ainakin toi toinen oli kova puklailemaan ja melkein joka toinen ilta sai olla lakanoita vaihtamassa kun haisivat ihan puklulle ja olivat muutenkin aika rajun näköset...

Mä itseasiassa ajattelin ommella parista vanhasta lakanasta vauvalle lakanat. Ovat hyväkuntoisia, muttei tule juuri koskaan niitä käytettyä, niin menisi siinä sitten äitiyslomalla askareena ennen vauvan syntymää :)

Tänään tuli osteltua vauvalle vähän vaatteita ja löysin kirppikseltä imetystyynyn 5eurolla!! Mun ei ollu tarkotus ees koko tyynyä hommata, kun ei oo aikomusta ihan täyspainosesti imettää enkä viimekskään moista tarttenu, mut nyt päätin ostaa kun noin halvalla löyty ja oli siisti! :)

Mites hei, onko täällä joku innokas tyyliin laittanu jo vauvalle petiä valmiiks tai yms.?? ite sain tossa hoitopöydän maalailtua ja oon ny alkanu noita vaatteita peseen ja laitteleen paikoilleen jne. Seuraavaks olis sit pinnasängyn maalauksen vuoro.. Mietiskelin vaan et missä vaiheessa täällä muut menee kun ainakin shoppailu intoa on muillakin tuntunu riittävän..? :)

Meillä ei ole vielä sänkyä laitettu konkreettisesti paikoilleen, eikä pedattu. Kodinhoitohuoneeseen on osittain alettu tekemään sitä ns. hoitopistettä; olen kaappien hyllyt tyhjentänyt ja pyyhkinyt, ja sinne on jo hiukan vaatteita viikattu, sekä kestovaipat. Hoitoalusta odottelee että pääsee sitten pöydälle.

Hankittuna on siis jos jonkinmoista, mutta ei ne kaikki tavarat vielä todellakaan paikoillaan ole.

Meillä on suurinpiirtein kaikki valmiina osin kyl siitä syystä ettei olla viititty kasata niitä esikoisen jäljiltä. Esikko on nyt 1v9kk (laiskat vanhemmat) jotain pieniä hankintoja tietty jäljellä ja vaatteita uskaltaa ostaa kun syntyy. Poikien vaatteita on esikon jäljiltä, mut jos tulee tyttö ni ois kivaa et on hiukan tyttömäisempiäkin vaatteita.

Riippuu varmaan siitä miten innokas oot pesemään ja steriloimaan noita pulloja, jos peset ja steriloit joka käytön jälkeen niin pärjää varmaan muutamalla pullolla, mut jos haluu vaan esim kerran päivässä vaikka steriloida niin sit varmaan joku 5-10 pulloon olis riittävä? Ja kyllähän se vauvasta myös vähän riippuu miten innokas syöjä on, et syökö kerralla mahan täyteen vai ei...

Takaisin