Hankintoja vauvalle, itselle, kotiin...

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Martuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä ajattelin varastaa sun listalta kumihanskat ja käsidesin :grin lisää ideoita niin saadaan oikein hulppeat pakkaukset kaikki tehtyä :)

Tänää sit viimein sain lähdettyä shoppaileen ja kyllähän niitä kasseja sitte kertyki:grin
Ostin changelta parit uudet liivit (70D->75F!), ihanat mammafarkut, pari toppia ja neuleen ja ulkoilutakin, ku edellisen vetoketju jo laulaa, ni en sen kans kehtaa lähtä rukan reissulle.Paljon muutaki tarttu mukaan...
Sit esikoiselle löysin siistiä vaatetta ja pitihän se muutama body, pöksyt ja pipo ostaa myös tulokkaalle. Mä niin rakastan KappHallin lastenvaatteita, ne on niin sulosia! Sieltä tahtoo aina tarttua jotain mukaan. Jos ei omille, ni sit vieraille.

Mutta jos nyt taas hetkeksi mahtus noihin vaatteisiin. Urheiluvaatteita tulee kyllä osteltua säännöllisesti, mutta ku kotiäitinä sitä ei hirveesti kuitenkaan tuu käytyä missään "näytillä", ni ollu jo vähän ongelma, ku ei oo ollu hirveesti mitään nättiä normivaatetta.Rukan reissulla tulee kuitenki oltua ihmisten ilmoilla, ni kiva ku on muutaki heittää päälle, ku leggarit tai kiristävät farkut..

Kävin kanssa ite tänään tissiostoksilla, taas. E-kuppia oli pakko ottaa, meni ihan ok, mutta ei mene varmaankaan kauaa. Nice!

Mä en ole kappahlissa käynytkään katsomassa vauvanvaatteita, en edes tiennyt että niillä on sellaisia o_O henkkamöykältä olen nyt ostellut vauvalle juttuja. Mitä kappahlissa maksaa ne vaatteet? Tarviikin käydä katsomassa :)

kapphallissa on se ihana newbie- vauvojen vaatemallisto. Muutenkin kapphalista en ole monestikkaan itselleni mitään löytänyt,mutta vauvoille ja lapsille löytää aina jotain.
Lindexilläkin on kivoja suht saman hintaisia,kuin h&m vaatteita lapsille ja vauvoille.Newbie mallisto on hieman kallimpi kuin nuo kaksi.

Mustakin toi KappAhlin Newbie-sarja on aivan ihana! Ne värit on just semmosia mistä,tykkään ja kuosit myös. Sieltä on aika monet vaatekappaleet jo löytäneet tiensä meille :)

Eilen tuli raahattua 1 iso kassillinen äitiysvaatteita ja toinen iso kassi vauva vaatteita miehen siskolta, vauvavaatteet kokoa 50-62...niillä on niiden vauvalla nyt 68, eli kohta niitäkin saadaan, ja sitten jatkossa varmaan kaikkia kokoja sitä mukaa kun lapset kasvaa!:) Jonkun pitäisi nyt vaan käydä mun vaatekaappia läpi, se on ihan täynnä ja sekaisin!:confused:
Ja mies sais kyllä nyt ruuvata yhteen ne kaks lipastoa vauvanvaatteille, ne odottaa vielä paketeissa..
Tilasin H&M:in Mama osastolta itselleni kevät takin, kesä legginsit, lököhousut ja tpaidan.:)

Täytyykin tehdä kierros lindexillä ja kappiksessa :) olen kolunnut "kalliita" liikkeitä, lähipiirin johdatuksella vaikka en halua maksaa lasten vaatteista niin paljoa. Onhan se hienoa jos lapsen vaatteissa lukee benetton, polarnpyret jne., mutta kun en haluaisi maksaa niin paljon kun paljon kivempiakin vaatteita saa halvemmalla. Ei se rahasta olisi kiinni vaan periaatteesta. :rolleyes: olen kyllä varma että muksulla tulee niitäkin vaatteita olemaan :p

Meillä on jo läjäpäin vaatetta ja suurinosa niistä kirppikseltä! Ei oo tarttenu paljo vaivaa nähä et on löytäny tosi hyväkuntosia vaatteita edullisesti. Heh, kävin likkakaverin kans yks päivä sit tuol pääkaupunkiseudulla ja päästiin ekaan vauvanvaateliikkeeseen niin mun ilme oli taatusti näkemisen arvonen, hyvä ettei leuka loksahtanu lattiaan ku katoin niit hintoja!! :grin Siis oikeesti yhen sellasen paidan hinnalla olin just edellis päivänä saanu varmaa jonku viis paitaa!! En kyl todellakaa raaski ostella tollasseita ihan törkeen hintasia ja sit viel ku niit ei kauaa ees käytetä..

Lillero, mäkin olen vähän merkkien perään. Olen ostanut kaikkia kivoja merkki tuotteita vauvalle. mm kalliimmat olivat eisbächen- makuupussi talveksi, reiman välikausi puku, ticket to heaven toppapuku talveksi, kaikki mahdollinen baby björniltä (sitteri, rintareppu), lacosten,puman, niken ja adidaksen tennaritossuja ja gollege pukuja parit kappaleet..
Mikä siinä hinnassa ja merkissä oikein viehättääkään? Käyttöaika on kuitenkin niin lyhyt, että sitten se jää nopeasti käyttämättömäksi. Mutta kun merkkituotteen myy, niin noissa tuotteissa on kylläkin hyvä jälleenmyyntiarvo.

Muokattu viimeksi:
Meiltä löytyy myös enemmän käytettynä hankittua kyllä se itteä ainakin harmitti kun esikoisella ehti useimpia vaatteita vaan kerran käyttämään. Sit teinkin niin että nyt kun esikko ehtii käyttää kauemmin niin tulee ostettua uutena jo ihan senkin takia ettei täällä päin löydy meidän pitkälle ja hoikalle mukelolle vaatteita. En oo tainnu ostaa vielä yhtään vaatetta tätä uutta tulokasta varten. Sit pääsee ostoksille kun syntyy jos sattuu tyttö olemaan. Poikien vaatteita ja alun pikkukokoja löytyy neutraalina. Ja ehkä niitä tyttövaatteita saa siskontytön vanhoja sekä vauvalahjana :)

Mun täytyy sanoo et mä oon taas puolestaan aina ollu sellanen et mulle on ihan yks lysti mitä siinä vaatteessa lukee, kuhan se näyttää hyvältä ja on hyvä päällä. :) Ja tietty ny et on kestävää tekoo.. Ja noista ulkovaatteista niin likalle en ole kertaakaan mitään reimaa ostanu, puolet halvemmalla oon löytäny taatusti ihan yhtä kestäviä ja hyviä vaatteita, niissä ei vaan lue se reima. :wink

Pakko myöntää et kyllä meiltä ihan reimaakin löytyy mutta en oo täyttä hintaa maksanu vaan aina keväisin ja syksyisin kun on edellisen kauden varastotyhjennys myynnit niin oon sieltä etukäteen ostanu tulevan kauden vaatteita. Ja tosiaan kuhan näyttää lapsella hyvältä ja kestää niin on plussaa, mutta kyl hyllyyn jää jos hinta on mielestäni liian kova. Kengissä panosta laatuun etti tuu jaloille ongelmia.

Me meinattiin panostaa petivaatteisiin ja sänkyyn. Tyynyähän ei saa vähään aikaa käyttääkkään,mutta sellainenkin on nyt hankittu. Lähinä laatua hain patjassa. Jos se ehkäisisi pienestä alkaen ötökän mm. selkä vaivoja jne,mitä mulla ja miehelläni on molemmilla. Nyt on kunnon patja,peitto,petivatteet ja sänky hankittuna. Sänky vielä sellainen,että siitä saa junnusänkyn laidan poistamalla, niin on vähän pitkäikäisempikin samalla.

marce86, niin mäkin meinasin,että kenkiin panostetaan sitten,kun alkaa ottamaan ensiaskeleita,ettei vaan tuu mitään askellus virhettä tai muita jalka ongelmia. Nuo tennari tossut ovat lähinnä nyt fiilistelyyn ja asusteita,niin kauan ennenkuin kävely alkaakaan.

Mä panostan ulkovaatteisiin, tässä alkaa muutaman vuoden kokemuksella hahmottaa mitkä vaatteet toimivat ja mitkä eivät. Kokeiltu on mm Tickettiä, Moloa, Reimaa, Lassieta, H&M:ää ja montaa muuta.. Usein ostan edellisten vuosien kuosia halvemmalla kun se vaatteen käytön toimivuus on tärkein asia mikä ostopäätöksen ratkaisee. Yleensä olen ostanut yhden ulkovaatteen uutena per kausi ja kirppareiltä muutamalla eurolla rymyhaalareita kotipihaan.

Meilläki oikeesti vaatteita on riittävästi. Mutta halusin silti jotain kivaa uutta ostaa, mitä pukea ku synnäriltä lähdetään. Viimeksi se oli ainaki niin iso juhlapäivä, etenki itselle, ku olin tuntenu itseni ihan vangiksi viikon ajan sairaalassa. Sillä välin oli tullu kesänja lumet kadonnu. Se oli kaiken lisäksi vappupäivä, ni päästiin vielä autosta seuraan ohi menevää vappuauto-kulkuetta. Ja tietenki se, että pääsi omaan rauhaan, omaan sänkyyn ja suihkuun jne..Ja kaipa se isästäki oli ihana saada meät kotiin.
Eli nuo pari bodya ja pöksyt nyt ostin, mutta muuten ostelen sitte tarvittaessa, ku on kotiuduttu ja näkee millaset kelit. Tai tämä ois tarkotus..:rolleyes:

Kengistä vielä. Usein panostetaan ensimmäisten vuosien kenkiin, mutta aletaan säästämään siinä kohtaa kun jalka oikeasti tarvitsee tukevan kengän eli noin kolmevuotiaasta ylöspäin.

Tunnustan, että ensiaskelkengät oli meilläkin sikakalliit. Ja sitä seuraavat. Ja pikkuhiljaa on alettu siirtyä halvempiin malleihin :oops: Kenkien käyttöikä on niin älyttömän lyhyt ja kun vuodessa joutuu ostamaan erikseen vähintään kahdet kengät kesään, syksyyn, talveen ja kevääseen niin alkaa pihistely. Seuraavaksi on edessä kesälenkkareiden valinta, 25 vai 85 euroa? Jotka menevät hyvällä tuurilla koko kesän, huonolla tuurilla joutuu ostamaan juhannuksena uudet..

Mäkään en ole tajunnut, että KappAhlissa on pienten vauvojen vaatteita, pitääpä käydä kurkkimassa :) Olen lähinnä HenkkaMaukalta ja Lindexiltä katsellut, sekä työpaikaltani.
Vaikka vaatteita ei kyllä varmaan nyt tarvitakaan enää, sillä olen kirppikseltä tai työpaikaltani alennusmyynneistä ostanut joitain... ja paljon saatiin ja saadaan mun siskolta.

Tilaisin viime viikolla raskausajan t-paidan, se tuli eilen. Se on vähän isompi kuin luulin, mutta ihan kiva kuitenkin. Ladyfit-mallia oleva vihreä t-paita, jossa on masun kohdalla kuva pienistä jalkapohjista ja teksti "Baby on board" :)

Takaisin