Hankintoja joululahjaa ajatellen

Ei oikeestaan mitään turhakkeita. Kahdet puolipotkuhousut on jääny käyttmättä kun tuntuu, että nuo housut sillä jalkakärjellä on tosi hankalat kun vauva potkii. Niitä on kyllä tuolla odottamassa isompiakin kokoja mitä saatiin lahjaksi ja niitä äitiyspakkauksen omia. Muuten meillä on vasta nyt alkanut jäädä vaatteita pieneksi niin kaikkia on kyllä ehtinyt käyttää.

Maidonkerääjätkin jäi käyttämättä oikeestaan sen takia, että sitä maitoo tuli niin hirveesti alussa että ei kerennyt ruveta säätämään hirmuisesti mitään imetyksen yhteydessä ja yleensä vuoti kuitenkin maidot paidalle :D Nyt varmaan ois sillekin käyttöä jos muistatisi ottaa sen esiin.

Vaunut on ollut hyvät, rintapumppu ihan elintärkee :D Rintareppu myös loistava hankinta (manducassa on valmiina sellanen vastasyntyneen osa). Niin ja vaipparoskis on kyllä työnsä tehnyt, kun koira pysyy poissa kakkavaippojen kimpusta :P Tutit, pullot ja rintakumit on käytössä. Samoin sitteri ja leikkimatto.
 
Nii no noi cosatto rattaat oli kans jotai 600e paikkeilla ja niiden vastustajana meil oli emmal jungat mut valittiin noi tosiaan kans just ku ei raaskinu sitä yli tonnia maksaa niistä emmal jungista. Noissa ei oo muuten mitään mut tosiaan tuol epätasasella kulkeminen on välillä vähä haasteellista.

Yritettii käytettyjä vaania mut kaikki kelvollisen väriset (eli valkoset) meni nii nopee ettei ehtiny reagoida...hehheh. Oon nii nirso noiden värien kanssa.

Pinniksen reunapehmusteet jäi ostamatta ku mulle ei taas kelvannu mitkään nii päätin tehä itte. Vielä vähän vaiheessa, mut eiköhän se tästä jossaikohtaa valmistu :D

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Oon ollut super tyytyväinen vaunuihin. Meillä on hartan topline x vaunut. Kalliit oli, mutta tykkään niistä niin paljon ja kulkee hyvin! Baby Björn sitteri on myös käytössä, halvemmalla mallillakin olis varmaan pärjänny.. leikkimatto on myös ollut oikein hyvä ja samoin rintapumppu oli alussa korvaamaton! Ilman en olis pärjännyt. Tuttipulloja ei juurikaan oo tullu käytettyä. Samoin sellanen mikrosteriloija on ollut aika vähällä käytöllä. Vaatteita meillä on ihan älyttömän paljon. Kirppiksiltä tai tutuilta käytettynä onneks hankittu suurin osa. Niistä monia on pidetty vain kerran tai ei ollenkaan. Ja tosiaan osa vaatteista ollut epäkäytännöllisiä tai ei muuten vaan ole miellyttänyt. Nyt tietää paremmin millasia tykkää käyttää.
Rintakumit on ollut myös ahkerassa käytössä. Alkuun mietin myös, että tulikohan ostettua harsoja vähän turhan paljon, mut onneks niitä on! Ei tarvi koko ajan olla pesemässä ja niitä likaantuu kyllä monta päivässä.. sitten sellanen puinen hoitoalusta, minkä saa jonkun tason tai muun päälle, on ollut ihan turha. Pelkällä pehmeellä hoitoalustalla on pärjännyt.

Eli täällä on kyllä ollut molempia;tosi hyviä ja tärkeitä ja sitten niitä ihan turhakkeita. :)

Sent from my HTC Incredible S using Vau Foorumi mobile app
 
Jes, ei mitään pahoja huteja kellään siis. Meillä mikrosteriloija ja pullonlämmitin on olleet tosi kovassa käytössä, kun pulloja menee monta päivässä. Mä en osannut käyttää rintakumeja ollenkaan. Kerran olen semmoita kokeillut. Maidonkerääjä on myös ollut melko turha, mutta eipä noihin ole tarvinnut rahaa käyttääkään.

Aeria: Toi vaatekokojuttu on tosi ärsyttävä. Me ollaan saatu esimerkiksi sellaisia settejä lahjaksi, joissa on body ja housut mukana ja vaikka kokolapuissa lukee esimerkiksi 62cm, niin vaatteet ovat keskenään ihan eriparia. Pari bodya on jäänyt jo pieneksi ja niihin sopivat housut ovat vieläkin aivan liian isoja. Olen yrittänytkin käydä vaatteita läpi säännöllisesti arvioivalla silmällä, ettei jää mitään helmiä käyttämättä. Äitiyspakkauksen koot on myös aika vaihtelevia. Esim. siinä tulleet turkoosit puolipotkarit ovat muka kokoa 50 ja mun mielestä ne on vieläkin pojalle isot, vaikka käyttää pääasiallisesti yli 60-senttisiä vaatteita. Tosin ne housut on muutenkin hieman kummalliset, että eipä varmaan muutenkaan tule käytettyä liiemmin.

Aarnikratti: Mä annoin anopille tehtäväksi pinniksen reunapehmusteet mun valitsemasta kankaasta. Siksi ne ehkä valmistuivat ennen vauvan syntymää jo. :grin

Annushka: Meilläkin on nykyään tuo Manduca lainassa. Käytin sitä paljon, kun vauvalla oli itkuisampi vaihe, mutta nyt on taas käyttö jäänyt, kun poika on melko tyytyväistä sorttia.

Meillä on Emman sitteri, joka on mun mielestä aika surkea. Kolisee hirveästi ja on muutenkin aika heppoista tekoa. Poitsu ei sitä kyllä paljoa käytäkään. Haaveissa olisi sellainen Baby Björn, mutta aika hintaviahan nuo ovat. käytettynäkin. Emma ollaan siis saatu ilmaiseksi, niin enpä jaksa siitäkään sen enempää valittaa. :dance008
 
Meillä on ollut jonkin verran näitä "turhakkeita". Meillä on esimerkiksi kantoliina ja 2 rengasliinaa jäänyt kokonaan käyttämättä, kun en osaa käyttää niitä. Baby Björnin rintareppua käytetty 2 kertaa. Imetystyynyä kans kokeilin pari kertaa. Leikkimatto on vielä ollut turhake, mutta luulis että sille alkais pikkuhiljaa löytyyn käyttöä. Mutta ollaan tosissaan noi kaikki saatu ilmaseks, niin ei ole haitannut. Ja jätän kaikki kuitenkin tänne vielä tulevaa pikkusisarta odotteleen, kun ei tiedä mitä silloin innostuu (/opettelee) käyttämään.

Sitten arjen sankareiksi on noussut Baby Björnin sitteri, missä poika tykkää olla ja välillä nukkuu pienet iltatorkutkin siinä. Teutonian vaunut on myös ollut korvaamattomat, kun ne on pienet ja kevyet, mutta isorenkaiset vaunut. Käy siis maastoon kun maastoon. Ollaan lenkkeilty niitten kanssa joka päivä puolesta tunnista puoleentoista tuntiin ja ei ikinä ole poika vaunuilusta valitellut :).

Myös sähkökäyttöinen rintapumppu on ollut hyvä kapistus meidän osa-imetykseen, kun täytynyt pakkautuvia rintoja pumppailla silloin kuin poika ei ole rinnalle rohjennut. Rintakumeja käytin vaan muutamia kertoja, mutta oli kuitenkin tarpeelliset kun nännit alussa niin pirun kipeät.

Sit meillä on ollut turvakaukaloon sopivat matkarattaat, mihin mulla on on/off tyytyväisyyssuhde. Me käydään koko perhe kerran viikossa kaupoilla ja toi turvakaukalo on helppo niihin lykätä. Joissain kaupoissa on ollut kuitenkin tuskasta niitä työnnellä, jos lattia on liian "tasainen", niin renkaat ei pyöri vaan menevät poikittain koko ajan. Joissain kaupoissa toimii moitteettomasti.

Sit ostettiin just pikkupiian matkasänky, jossa on sellainen "ylimääräinen" pohja minkä saa asennettua korkealle. Ei tarvi näin pikkuvauva- aikaa selkä vääränä nostella vauvaa sängyn pohjasta. Lähetään viikoks isovanhemmille kyläileen, niin tulee tarpeeseen. Muutenkin matkustellaan paljon, niin voi tulla jonkin verran sängylle käyttöä. Ainoa iso miinus on ton sängyn paino (varmaan yli 10 kg). Ei siis oteta mukaan kuin matkoille minne mennään autolla.

Niin ja hoitopöydälle ei ole ollut hirveästi käyttöä, kun meillä on pesukoneen päällä hoitotaso ja sen vieressä kaappi vauvan vaatteille ja toisella puolella iso lavuaari. Hoitopöytää käytetään välillä ulkovaatteiden pukemiseen ja tavaran säilytykseen.

Vaatteitakin saatiin niin paljon, että niistä niitä turhakkeita on löytynyt. Jätetään parhaat vaatteet toiselle vauvalle ja loput laitetaan kiertoon.

Unipussi oli alkuun tosi kiva, kun mua pelotti hurjasti, että peitto menis vauvan naaman päälle. Sitä käytettiin ekat 3 viikkoa, mutta ei sen koommin ole ollut käytössä.

Ohho, tuli varmaan käytyä meidän kaikki vauvatavarat :grin. Oli kerrankin aikaa kirjotella, kun poika isänsä kanssa asioilla :).
 
Mä tein tänään uuden hankinnan lekmer.fi alennus myynneistä..tilasin Bumbon sitterin..kyselin ensin kokemuksia ystäväpiiristä ja sain vain kehuja siitä joten se on nyt sit meille tulossa :D käyttöön sen voi ottaa jo 4kk iässä ja aikasemminkin jos lapsi jaksaa ja osaa kannatella päätä tukevasti

Rintapumppu oli myös korvaamaton meillä vielä silloin kun tyttö söi rintamaitoa..tai no sen hankin jo toisen lapsosen kohdalla jolloin myös oli kovassa käytössä.. :)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä sama juttu kuin sulla Mininen, paljon vaatteita on ihan turhakkeita. Eihän sitä osannut ennen niin kriittisesti tarkastella vaatteita, nyt kyllä tajuaa mikä toimii ja mikä ei. Ja eihän sitä tiennyt minkä kokoinen/mallinen vauva on ja mehän ei edes tiedetty sukupuolta etukäteen. Siis vaatteita on jäänyt todella paljon ihan pitämättä ja surutta olen siirtänyt ne kaappiin odottamaan kirpputorille vientiä. Onneksi suurin osa vaatteista on ostettu kirpparilta.

Meillä jäänyt paljon vaatteita pieneksi kun poika oli niin pitkä (55 cm) syntyessään ja suhteellisen hoikka. Nyt on posket ja reidet kyllä somasti pyöristyneet, mutta ei mikään kovin pyöreä ole vieläkään. Eli lyhyet ja leveät vaatteet heivasin heti pois. Ja mä oon varmasti outo kun mulla on ongelmia pukea ns. eripari vaatteita edes kotioloihin. Mä hölmö täsmään sukkienkin värit vaatteisiin sopiviksi. Tämä on ihan tyhmää kun teen tätä joka päivä vaikka meillä ei ketään vieraita edes kävisi. Sitten mulla on useita lempparivaatteita niin niitä mä puen pojalle useasti. Mun suosikit siis joku boby ja siihen sopivat legginsit tai collarit. Musta tämä yhdistelmä toimii parhaiten kotioloissa kun poika kakkailee aika monta kertaa päivässä. Saatiin ihania kokopukuja lahjaksi ja itse olen ostanut ns. haalarihousuja, mutta melkein käyttämättä ne ovat jääneet. Poika on pitkäselkäinen niin joustamattomat vaatteet eivät ole kovin toimivia. Kyläilemään pyrin pukemaan hieman koreammin (ja siis epäkäytännöllisemmin). Ensi viikolla aion suunnistaa vaateostoksille kun poitsu sai ristiäislahjaksi 300 euron lahjakortin KappAhl:iin -äiti tykkää:)

Imetystyyny jäänyt mulla käyttämättä vaikka sen hätäpäissäni ostin kun sellaista neuvolassa kerran testasin. Neuvolantyyny (iso) toimi hyvin, ostamani pienemmän kokoinen ei toiminut mulla kotikäytössä. Rintarepun (Baby Björn) sain kaverilta ja tuollahan se kaapissa nököttää, en ole edes testannut. Mitäpäs muuta... Ai niin ehkä kaikkein harmittavin oli, että äitiyspakkauksen laatikko jäi käyttämättä. Kun siihen suurella vaivalla siskon kanssa ommeltiin ihanat reunukset ja samasta tikkikankaasta pinnikseen päiväpeitto. Ja kangashakureissulle tuli matkaa 200 kilsaa kun toisesta kaupungista juuri se sopiva kangas oli loppunut. Ja poikahan nukkui jopa 3 tai 4 yötä kopassa. Nyt nukkuu siis pinniksessä ilman laatikkoa kun laatikko alkoi käydä ahtaaksi. Kankaisiin meni rahaa ehkä noin satanen, kyllä kannatti :gen014!
 
Apua, mua harmittaa Käkkiäinen16 sun puolesta noi äp - laatikon reunukset, kun noin suuren vaivan olit nähny... Mut toivottavasti jollekkin sun läheiselle (tai sulle :wink) syntyy pian pienokainen, kelle ne tulis sitten tarpeeseen. Tai saat ne myytyä hyvään hintaan! :)

Meillä muuten vaatteiden kanssa sama, että mulla oli ne muutama lemppari yhdistelmä, joita sitten käytettiin /käytetään useasti. Ja meille monet oli neuvonu, että kannattaa olla paljon perusbodeja, jos vauva puklaa tai tulee kakat läpi, niin vaatteita vaihdetaan useasti päivässä ja pyykkiä ei kerkee välttämättä peseen. Ja sitten poika ei juuri ikinä puklaa ja vaan pari kertaa tullu pissat tai kakat vaipan ohi, joten yks vaatekerta menee hyvin vaikka parikin päivää. Pyykkiäkin pesen joka toinen päivä. Niin sitten ne "ylimääräset" vaatteet jäi käyttämättä ja myös monet "söpöstelyvaatteet".

Munkin piti ommella hienoista ja Finlayssonin muumilakanoista ÄP -pakkaukseen reunapehmusteet ja sitten pienet pussilakanat, mutta onneksi olin niin laiska, että jäi ajatuksen tasolle. Meillä kans poika nukkui noin viikon ÄP -laatikossa, kun kävi jo ahtaaks :grin.
 
Meidän typy taas on niin kova puklaamaan ja niskakakkojakin tulee lähes päivittäin (ja samalla menee sitteri eli shitteri pyykkiin :grin ) että vaikka etukäteen aattelin että tuli vähän liioteltua bodyjen määrässä niin ei oo yks eikä kaks kertaa ku on menny kaikki paidat pyykkiin samana päivänä ja jo toistakin kierrosta.. ja jotain kokoa piti ostaa lisääkin. Ostin vaatteita etukäteen 68cm kokoon asti ja ajatteln että niillä mennään iät ajat mutta 68 onkin jo nyt käytössä o_O
Mäkin kyllä katon kotonaki pääasias yhteensopivat vaatteet ku on kivempi ite katella, siis jos vaan on puhtaana.. mutta myös sellasia body ja housut tyyppisiä yhdistelmiä tulee käytettyä ja hepenet on jääny kyläilyihin..
 
Niin ja toi on kyllä omituinen ilmiö että vaateseteissä on niin erikokoiset osat ettei ne mee samaan aikaan.. samoin kuin se on outoa et esim jotkut bodyt on lyhyitä ja paksuja mutta silti se jalan reikä on han mini.. musta tuntuu et useimmat bodyt on sellaisia et muuten mahtuis mutta jää selästä lyhyeks. mutta jotkut on oudosti muuten sopivia mutta se jalan aukko kiristää ja puristaa.. ja ei tuolla meidän neidillä mitkään jättireidet ole.
 
Joo oon kans huomannu saman imiön, että pöksyt on ihan jättikokoa verrattuna bodyihin. Sit merkeittäin kans kyllä on tosi isoa kokovaihtelua. Esim. yhet tutan potkuhousut on niinku nyt hyvät jotka on kokoa 56 ja sit osa vaatteista tosiaan on kokoa 68 :D ihan järjetön ero. Ostin just yhteensopivat bodyn ja housut nii ostin housut kokoa 56 ja bodyn kokoa 68, ihan hölmöä. Sukkikset kans on mielenkiintosia ku jotkut kokoa 50 olevat on niinku nyt sopivat :D
 
Mun piti hankkia ihan pikkuisia vaatteita kun olin ne siinä uskossa antanut tai myynyt kirppiksellä että meille ei tuu kolmatta :D:D

isoman koon vaatteita olen sit saanut miehen veljen vaimolta ja 62cm vaatteet on nyt käytössä..ja joitain ison koon vaatteita on sit omasta takaa tallessa...semmosia mitä haluan säästää sit omille lasten lapsille :):)

Tossa mietin että yksi turha hankinta oli kun ostettiin vaunuihin mätsäävä hoitolaukku..oonkohan käyttäny sitä eniten esikoisella ja sillonki tosi vähän...se on emmaljungan laukku..niitä sairaalaata saatuja liberon tusinalaukkuja olen käyttänyt :D:D ne on käteviä ja vie vähän tilaa jos jossain käy..ku me ei nyt niin matkustella niin ei tule käyttöä sille isolle

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Aeria: Meillä kanssa vaatteita vaihdetaan monta kertaa päivässä, kun poika puklaa vermeensä suunnilleen joka syötön jälkeen. Kuolalaput välillä pelastavat, mutta välilä kun ei muista laittaa, niin oksut on taattu. Mäkin puen aina mätsäävät vaatteet. Silmiin sattuu joskus miehen jäljiltä, kun on vaan napannut vaatepinosta päällimmäiset bodyt ja housut. :laughing021


Käkkiäinen: Mä oon myös tykästynyt niihin KappAhlin Newbie-vaatteisiin. Tuli juuri postissa pari alelirpaketta, joten täytyy varmaan lähteä vähän shoppailemaan. :)

Oletteko muuten tsekanneet uuden äitiyspakkauksen? Mitä olette mieltä? Mä tykkään siitä turkoosista oravahaalarista tosi paljon!

http://www.kela.fi/aitiyspakkaus
 
Joo oravahaalari on söpö ja muutama muu, mut kokonaisuudessa must kökömpi ku edeltäjänsä. Paljon tollasia ruskee/oranssi/keltanen värisiä joista en oikee tykkää.

Newbiet on mullaki suosikkeja ollu. Ostin lindexistä semmosen ihanan bodyn missä on kirkkaan värisiä palloja, mut heti ekan pesun jälkeen se näytti ku ois pesty 10 kertaa, eli haalistu tosi paljon :sad001 harmittaa siinä mielessä, et oon ettiny about sellasta bodya kaikkialta ja nyt ku löyty nii se oli iha huonolaatunen.

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä taas lindexin vaatteet on ollut tosi hyviä ja vastaavat mun mielestä myös aika hyvin sitä kokoa mitä lapussa lukee. Samoin oon tykännyt H&M:n vaatteista. Tutta ja Pippi on olleet vikaostoja joita ei oo tullu käytettyä muuta kuin "pakon" edessä.

Tuossa uudessä äp:ssä on mun mielestä osa parempia ja osa "huonompia" kuin tuossa meidän saamassa. Musta tuntuu että tuo 2013 oli aika ankeen värinen, paljon vaaleenruskeeta. Tässä uudessa ehkä vähän enemmän väriä.
 
Mä tykkään enemmän tosta uudesta äitiyspakkauksesta ku siitä mikä saatiin, mutta musta se on ehkä enemmän pojalle sopiva ku aika paljon sinistä ja vihreetä. Ite haluaisin tosta uudesta pakkauksesta ainakin makuupussin ja pussilakanan, voisin myös vaihtaa vanuhaalarin ja tumput ja sukat noihin uusiin :rolleyes:
 
Cherry87, eiköhän joku kaveri tai sukulainen huoli ne reunukset. Kun musta tuntuu, että meidän poika jää ainoaksi lapseksi. Jotenkin olen ihan tarpeeksi väsynyt ja työllistetty tämän yhden hoitamisessa.

Mininen, samat kupongit mulla jo rahapussissa odottamassa. Ehkä jo tänään ostoksille, jos vaan poitsu on tänään yhteistyökykyinen.

aarnikratti, mäkään en pidä oransseista/ruskeista/keltaisista vaatteista. Ja täytyy kyllä myöntää, että meidän äippäpakkauksen vaatteetkin ovat jääneet lähes kaikki pitämättä. Kevyttoppista pidän kyllä päivittäin (näillä keleillä) kun poitsu ulkona pötköttää.

Tietääkö muuten kukaan, että saako kevyt makuupusseja mistään ostettua? Tarvitsisin toisen mummolaan vietäväksi. En ole netistä löytänyt kuin lämpöpusseja.
 
Meidän vaateostoista jäi aika epäkäytännöllisiksi kaikki haalarit ( lappuhaalarit sisäkäyttöön)
Sitten potkareita en ole käyttänyt, lähinnä äippäpakkauksen sisällöstä. Muutenkin äippäpakkaus on meidän kohdalla ollut aika epäkäytännöllinen. Toppista ei ole vielä käytetty on niin iso.. Samoin se ohut villahaalarikin on käyttämättä.
No nyt ajattelin käyttää noita mekkoja mitä tuli ostettua, onkin tähän kokoon hyviä :) mutta ei nekään mitään huippu käytännöllisiä kotikäytössä ole.. Parhaita ostoja on ollut bodyt, sukkikset ja gollegepöksyt :)

Itse olen tykännyt Lindexin ja name it vaatteista. On muuten hurjasti mallieroja samassa kokoluokassa. Tutalla myös hyviä (reilut koot) H&M edullinen, mutta vaatteet kulahtaa tosi nopeesti..

Uutta äippäpakkausta en ole vielä tutkaillut, jotain värieroja havaitsin lehdessä :)

Käyttääkö kukaan kestovaippoja?
 
Mutta tuo äitiyspakkauksen villahaalari ja toppishan menee sopivasti ensi talvena niin ei olla mekään sitä vielä käytetty :)
 
Takaisin
Top