Hankintoja joululahjaa ajatellen

Aaria

Keskustelujen kuninkuusravaaja
Syyskuunmammat 2015
Lokamammat 2017
Toukoäidit 2020
Oletteko vielä tehneet mitään hankintoja tulevalle joululahjalle? Tai milloin ajattelitte aloittaa? Mitä kaikkea välttämätöntä ostettavaa, mitä muuten vaan tosi kätevää? Netistä vai kaupasta?

Entä itselle, mammavaatteita, jotain muita käteviä juttuja? Etukäteen vai sitten kun on pakko?
 
Mä sain yhdeltä työkaverilta muovikassillisen kaikennäkösiä mamma vaatteita, mitä hän oli ite pitäny odotus ja vauva-aikana. Lisäks sain kaverilta kolmet mamma housut. Ite oon ostellu lähinnä pitkiä perustoppeja ja uusia rintsikoita.

Vauvalle ei olla vielä hankittu kun tutteja :)
 
Mä luulen että mulla äitiysvaatteiden hankinta jää loppukesään. Silloin vasta olettaisin että niitä tarvitsisin. Vauvalle en oo uskaltanu hankkia vielä mitään. Yhden kerran oon kiertäny sokoksen vauvavaateosaston ihmettelemässä :dance008
 
Enkä kyllä yhtään edes tiedä mitä kaikkea pitäisi hankkia. Toivon että miehen sisko on säästänyt vaunut ja rattaat ja kantokopan ja sensemmoiset. Miehen vanhempien vajassa pitäisi olla vanha pinnasänky joka aateltiin kunnostaa. Entäs sitten hoitopöytä ja joku amme ehkä ja mitä kaikkea :binkybaby
 
Esikoisen kanssa aloitettiin vauvakamojen haalinta rakenneultran jälkeen, nyt varmaan tulee aikaisemmin jo hankittua jos sopivaa tulee eteen. :) Pinnis on jo sovittu, oma myytiin pois just pari kuukautta sitten kun ei mahtunut mihinkään, samoin amme :D Mutta lähipiirissä on niin paljon pienokaisia että pitäis löytyä kaikki tarvittava helposti. Yhdistelmiä oon alkanu jo katteleen kun pitää sitten sen mukaan katsella turvakaukalokin. Kaukaloon on toiveena sama mikä meillä oli esikoisella, se on onneksi yhteensopiva tosi moniin yhdistelmiin. (Maxi-Cosin cabriofix)

Mammavaatteita tilasin just huutiksesta kun oli iso paketti 26€, sen verran kiristää ja turvottaa että omat farkut tuntuu jo päivän mittaan aika ikäviltä eikä aina voi olla colleget jalassakaan...
 
vauvalle en ole vielä mitään ostanut,odotan vissiin taas ultraa ja viikkoa 12 ennen kun uskallan mitään ostella,itelle vaatetta jotain hankkinut onneks kuites vielä edellisistä raskauksista jääneet vaatteet tallella :)
 
Mä ostin jo ennen raskautta kirpparilta (uuden) lasisen tuttipullon, ku makso vaan euron. Sitten oon ostanu LIDL:stä äitiyslegginssit ja -farkut, mutta toivottavasti ei vielä pitkään aikaan tarvi käyttää :wink. Sitten ukko osti mulle äitienpäivälahjaksi fazerin sydänsuklaarasian (okei, ei liittyny kysymykseen, piti vaan mainita :laughing005) ja sitten vauvalle sellasen neutraalin (kelta-harmaa-bodyn). :)

Eipä ihan hirveesti ole mitään vielä hommattu ja saa nähdä, että joudutaanko hirveesti ostamaankaan, kun lähipiirissä kamalasti 3kk-2vee lapsia ja varmaa sieltä saadaan sitä vaatetta ja rompetta :bunny . Ja kivampi ostaa sitten ku sukupuoli "varmistuu" ultrassa.
 
mun sisko toi mulle jo pinnasängyn, lasten vaatteita ja kastemekon :D joo ajoissa se ainakin on jos ei muuta kun rv vasta 10+5... mut toisaalta se muuttaa 400 km päähän kesällä niin se ei niitä todellakaan sinne rahaa. ite oon ostanut yhden mammapaidan mut muutoin oon pärjänny vaatekaapin sisällöllä suhteellisen hyvin. ainoo että uudet rintsikat tarttisin mut sillasia sopivia ja tukevia ei tahdo oikein löytyy mistään tollasesta normi kaupasta joten tarttee varmaan mennä ostamaan jotkut sika tyyriit sitten :confused013
 
Meillä on esikoiselta jäänyt suurin osa tavaroista, mutta kuten sitterin haluan toiselle ihan uuden, mutta sänky, vaunut ja kaukalo on ostettu uutena esikoiselle, niin ne menee mainiosti vielä :) tämmöisiä pienempiä hankintoja siis vielä tulee varmasti hommattua odotuksen aikana. Ja esikoinen kun on ollut kesävauva niin kaukaloon tulee varmaan hommattua joku lämpöpussi niin on helpompi liikkua. Samoin suuren osan vaatteista tulen myös ostamaan uutena koska bodyt mitä esikoisella on ovat lyhythihaisia suurin osa ja tässä vaiheessa kun ei vielä tiedä kumpi on tulossa niin voi olla et koko vaatekaappi menee vielä uusiksi, mutta ne hankinnat sit kun tietää varmaksi :)
Yhden hankinnan olen jo tehnyt kun tuli fb:n kirppiksellä vastaan erittäin söpö pörrövauvahaalari niin oli pakko ostaa, muuta en nyt ennen ultraa viittikkään ostaa ja melkeinpä menee sinne rakenneultran jälkeen muut vaateostokset
 
Eilen kävin mammahousuostoksille kun olin ollut pari päivää töissä farkkunappi ja vetskari auki. Ainoa kauppa tässä kaupungissa missä myydään mammavaatteita meinaa näköjään lopettaa kun siellä oli loppuunmyynti. Hyllyt oli melko tyhjät jo mutta löysin parit sopivat housut ja loppuunmyyntihinta oli 10€/pari! Ei paha, kun hintalapussa luki toisessa 79€ ja toisessa 89€... :gen014

Muuten hankintoja ei olla tehty vielä, paitsi lipasto mihin saa sitten myöhemmin hoitotaso kiinnitetty.
 
Mrs Q, aikamoisia löytöjä teit :D Oot ollu oikeassa paikassa oikeaan aikaan :wink Miun pittää kanssa pitää silmiä auki mammavaatteiden suhteen, maha alkaa tekemään tiukkaa normaalivaatteissa nimittäin. Vauvaa varten hankintoja ei varsinaisesti tarvitse tehdä, kun kaikki on valmiina odottamassa käyttämättöminä.
 
Olen ostanut yhden ruokalapun ja yhden käsitehdyn pienen t-paidan.
....ja eilen sattui sellanen perhekahvilatapaaminen eteen ihan vahingossa yhden palaverin yhteydessä, missä oli jaossa ilmaisia vauvan vaatteita ja leluja ja vaikka mitä....niin siinähän kävi siis niin, että lähdin sieltä ihanan muumimobilen ja pienen kassillisen vaatteita kanssa.... Hups! sellasia nautraaleja bodyja ja pieniä pipoja..
Pinnasänky löytyy kummipojan peruja ja kaikkea muuta sälää löytynee ystäväpiiristä, kun vaaveleita on kovasti....
 
Mä oon keränny löytöjä sillon ku on osunu kohdalle. Viimeks ostin Ergon kantorepun 20 e. Sen lisäks mulla on jonkin verran vaatteita ja kestovaippoja. Lähipiirissä ei ole yhtään pieniä lapsia (vanhin 6 v), joten kaikki on ostettava (toki mahdollisimman paljon käytettynä).

Hienoja löytöjä ootte kyllä tehneet :)
 
Heh, mä olin niin aatellu, että ei hommattais hoitopöytää, vaan ihan sellanen siirreltävä taso pyykinpesukoneen päälle, kun sen vieressä on kuitenkin iso lavuaari pyllynpesua varten ja iso kaappi minne sais vaatteita. No, nyt anoppi oli ollut ihan innoissaan, et "nyt tulee heidän hoitopöydälle viimein käyttöä" ja siis niillä on miehen isän itsetekemä hoitopöytä. Pakkohan se on kait ottaa... Ellei hienovaraisesti sais vielä vihjattua, että sitä hoitopöytäähän vois käyttää aina siellä kyläillessä :wink. Meilläkään ei ihan hirveesti ole ylimääräistä tilaa täällä...
 
Tuo meillä vähän jännittää myös, että suku tekee hankintoja kysymättä tai kaivaa ullakoilta jotakin vanhaa laughing7 Mitäs siinä sitten sanoo jos sattuukin olemaan jotain mitä ei todellakaan haluta.
 
Mä ostin kirppikseltä muutaman neutraalin värisen bodyn ja yhet pöksyt ja parit kuolarätitkii mahtu mukaan,muuta en ole uskaltanut vielä ostaa. Ostellaan sitten kun ollaan vähän pidemmällä tässä raskaudessa..
 
Meillä esikoinen 1v ja 7kk, melkein kaikki tavarat on säilytetty niin ei tarvitse kuin ostaa tuplarattaat. Tulee huomattavasti halvemmaksi kuin esikoisen kohdalla, silloin piti ostaa kaikkea mahdollista (paljon turhaakin tavaraa.)
*yhdistelmävaunujakin taisi meillä olla kolmet, en osannut päättää mitkä haluan.
* rintareppuja kaksi, miehelle ja minulle omat niin ei tarvitse koko ajan säädellä. Kerran tai kaksi käytettiin.
*kaksi sitteriä, yksikin riittää hyvin.
*paljon tuttipulloja + tutit, täysi-imetys niin jäi käyttämättä laatikkoon.
*Rintapumppu, lopulta koira rikkoi sen kun jäi pöydälle. Turhan kallis purulelu
*kestovaipat,

Loput tavarat olivat kyllä hyödyllisiä
pinnasänky, peitto, lakanoita ja niitä sängynsuojia
sitteri, vapauttaa käsiä ja vauva näkee ympärilleen
Yhdet yhdistelmärattaat + makuupussi
harsot
vaatteet, joita kannattaa olla paljon. Alussa niitä tulee kyllä käytettyä ja vaihdettua.
hoitopöytä +pehmuste,
lelut,
leikkimatto (toisaalta tavallinen peitto ajaa samanasian, meillä vain koirat oppi nopeasti kun puuhamatto oli lattialla niin koirilla ei silloin ollut sinne asiaa)
vauvakirjat, ei niin pakollisia mutta meillä saatiin lapsi usein rauhoittumaan kun lueskeltiin.
amme.

Ostettiin paljon käytettynä, mutta menee vielä hyvin seuraavalle. Ehkä muutama uusi vauvanvaate on tullut kaupasta mukaan ja noita mammavaatteita pitäisi ostaa. Viime raskaudessa n.20kiloa painavempi, niin ei samat mene.
 
Mä löysin kirpparilla pöydän, mis oli raskaus ja imetyspaitoja 2eur kpl ja vieläpä kaikki mun koossa ja hyväkuntosiakin vielä. Ostin pöydän tyhjäksi :laughing021.

Sitten tilasin huutonetistä pari pakettia (50-56 kokoisia) neutraaleja vauvanvaatteita, jotka sitten käy sekä tytsylle että pojalle. Noissa tais olla yht 26 kpl vaatteita 18 eur. Kattelin vielä, että paljon sellaisia hyväksi kehuttuja pientenvauvojen vaatteita esim. kietasubodeja ja sellasia bodeja missä on ne "tumput" mukana :) . Ei siis halutakkaan tietää etukäteen sukupuolta, joten en osta isompia vaatteita etukäteen. Noilla ainakin pääsee alkuun...

Ainiin pakko tähän vielä mainita, et toivottavasti noi pienet koot ei jää meillä heti synnäril jo pieneksi, kun mun miekkonen oli syntyessään about 5 kg ja sen veli oli syntyessään 59 cm pitkä :laughing001. Todellakin toivon, että vauvelin koko periytyy meijän suvun puolelta :wink.
 
Mä oon ostanu H&M:ltä yhdet pyjamat vauvalle. (Löysin Nalle Puhit ni oli ihan pakko...) Eilen sain kaverilta kolme muovikassillista neutraaleja vaatteita. :love7 En ees uskaltanu vielä niitä kattoo... Ja turvakaukalon saan kans yheltä kaverilta. Rattaita oon kattellu mut menee varmaan loppukesään/syksyyn ainakin niiden ostaminen..
 
Mä en oo ostanu vielä yhtään mitään ja tuskin ainakaan ennen rakenneultraa ostankaan vauvalle. Mammahousuja oon toki parit ostanu jo, onneks on esikoisen odotusajalta kamat tallella :) Miehen siskolta kuulema saadaan tytön vaatteita jos sattuu että meille tyttölupaus rakenneultrassa annetaan :) Pojan vaatteet on esikoiselta jemmassa. Tuleva isoveli on kyllä vakaasti sitä mieltä että äitin masussa on pikkusisko :Heartred Nähtäväksi jää...
 
Takaisin
Top