Hankintoja joululahjaa ajatellen

Aeria: ja tuolta saa halvemmallakin Bravadoja, jos ei ole nirso värin suhteen ja ajaksaa etsiä tarjouksia :) Aattelin ite tilata tuolta kun tilipäivä koittaa...
 
Mininen, tulikin tarpeeseen toi vinkki villasukan kantapään teossta, ei nyt ihan ulkomuistista menekään :D
 
Ihanaa :sleep002
Meillä on mieheni puolella suvussa jo monia sukupolvia matkannut kehto käytössä. Sain juuri valmisteltua siihen pienoisen pesän, pienen pienelle rakkauden ihmeelle :love7

Pinniksen kokoamisprojekti ja vauvan huoneen laitto odottelee vielä muutaman viikon, jotta remontti antaisi periksi.
 
Ihanalta kuulostaa tuo kehto, Mirkkuli! Meillä pinnis kasattiin viime viikolla, ja mä olen siihen jo silitellyt lakanat valmiiksi. Tosin vielä en viitsinyt pedata, kun se odottaa vielä reunapehmusteiden valmistumista ja kerkeäisi varmaan muutenkin iloisesti pölyttyä, kun juniorilla voi mennä vielä parikin kuukautta ennen näyttäytymistään.

Muutenkin rupeaa olemaan kaikki tärkeimmät jutut hommattuna, mikä helpottaa mun stressiä huomattavasti. Olo on ollut tosi ahdistunut, kun en oikein pääse kaupoille ja hankintoja vaan riitti. Ahkeran nettishoppailun hedelmät on nyt sitten poimittu männä viikolla kotiovelta. :smiley-angelic006 Vaatteitta ollaan kyllä saatu niin paljon, että niitä en ole hankkinut hirveästi muutenkaan. Itselleni olen hommannut yhden imetyshupparin, joka on jo kotikäytössä, kun sinne mahtuu kivasti jättipallokin. :laughing002 Bravadotkin osoittautuivat hyviksi. Tulee varmaan pidettyä jo ennen pullautusta, kun ovat niin mukavat päällä.

Mitenkäs muilla, joko alkaa olla bebeliinin kamppeet valmiina?
 
Mun synnytysajankohdan jännitystä ainakin puolella helpotti tässä vaiheessa se, että parisen kuukautta sitten nettiostetut vaunut ja turvaistuimet sun muut tuli nyt! Varsinkin se turvaistuin, ettei tarvi lainakappaletta alkaa etsiskellä että pääsee sairaalasta kotiin.. Perintökehto kuulostaa ihanalta!
 
Muokattu viimeksi:
Mulla alkaa pukata stressi päälle, koska en oo voinu mitää laittaa valmiiks vielä vauvaa varten... Meillä on kahden viikon päästä edessä muutto toiselle paikkakunnalle, niin sitten vasta pääsen pesämään vauvanvaatteet ja laittamaan sängyt ja muut valmiiksi... Toki kaikki tavarat on jo valmiina odottamassa! Mutta silti stressaa itenhän sitä mahtaa ehtiä... :eek:
 
Jemppu älä huoli, kyllä sä kerkeät :wink Pieni vauva ei kuitenkaan tarvi alkupäivinä kuin puhtaita vaatteita, vaippoja ja ruokaa :wink (näin suurpiirteisesti) Eikä se vauva tiedä otatko ne vaatteet vaatekaapista vai mistä..
Ite aloitin muka taas kovin myöhään valmistelut, mutta sitte taas tajusin että eihän siinä taaskaan mennyt kauaa.. :)
Onko kukaan käyttäny niitä "vaunun suojia" eli sitä mikä kiinnitetään vaunun tai turvaistuimen kuomuun?
Semmosia ei edes ollut kaupoissa näiden kahden vauva-aikana, joten mietin onko sinänsä täysin turha hankinta :D Myös mietin että pitääkö ne tuulta tms? Toki kyllähän se hyvä suoja varmaan on näin talvivauvoille o_O
 
Ainiin ja piti vielä sanoa, että ei se aika onneksi lopu siihe vauvan syntymään sillä pieni vauva nukkuu niin paljon että kerkeää puuhastella vaikka mitä :wink JA onneksi äitin ei tarvi kaikkea tehdä itse jos ei jaksa tai kerkeä (delegointi on täysin suotavaa raskaana olevalle ja vasta synnyttäneelle :D )
 
Onko kukaan hankkinut/ajatellut hankkivansa tukiliiviä raskauden jälkeiseen aikaan? Suosituksia ja kokemuksia kaivattaisiin :)
 
Soffi: Mua kiinnostaisi sellainen vyöhässäkkä myös, mutta ei ole mitään kokemusta, kun ensimmäistä odotan. Carriwellin vyötä taidettiin jossain vähän dissata, ettei se ole tarpeeksi leveä. Belly bandit taitaa olla suosituin, mutten uskalla sokkona ruveta ostelemaan, kun ei tiedä koosta mitään ja hinta on kuitenkin aika rapsakka.
 
Mininen: Sama homma täällä. Oon ymmärtäny, että nuo ois hyviä tukemaan keskivartalon lihaksia ja ehkä auttamaan vatsan palautumisessa. Mulla kun tuo maha suuntautuu todellakin suoraan eteenpäin, niin vähän jo epäilyttää että miten tuo palautuu synnytyksen jälkeen (mieskin kutsuu mahaa nykyään "singoksi" :grin). Oon myös tuota belly banditia silmäilly, mutta kallis tosiaan on :eek: Ja mistäs sen koon tosiaan tietää. Sain kyllä lainaan yhden keskivartalon tuen, mutta se ei ole säädettävä, joten en tiedä onko käyttökelpoinen ollenkaan.
 
Ei kannata etukäteen tuhlata ainaka rahoja :) täälä ollu vatsa suht normin näkönen viikon-parin päästä synnytyksestä :) (eli yksilöllisesti saattaa palautua hämmästyttävän nopeastikin :) ) Vatsalihakset oli tosin kauan kadoksissa xD
 
Mulla on kaveripiirissä ainakin yhdellä tukivyö, ja saan kuulemma lainata sitä. Tässä välissä se on jo ehtiny olla ainakin yhdellä kaverilla jo lainassa. En yhtään muista minkä merkkinen on, mut säädettävissä ainakin..
 
Mä ajattelin vähän elvyttää tätä ketjua ja kysellä teiltä näin jälkiviisasteluna, mitkä hankinnat ovat teille osoittautuneet parhaiksi? Entä onko tullut mitään huteja tai turhakkeita?

Meillä onneksi suuri osa hankituista jutuista on ollut hyödyllisiä. Me ollaan oltu esimerkiksi supertyytyväisiä noihin ketteriin vaunuihin ja rintapumppu ja tuttipullot olivat myös ostos etukäteen. Leikkimatto on myös edelleen ihan loistava.

Turhakkeista suurin osa on vaatteita, jotka on jääneet käyttämättä. Esimerkiksi kaikki housut, joissa ei ole kunnollista resoria vyötäröllä, ovat ihan turhia, kun tyyppi potkii ne pois alta aikayksikön. Samoin suurin osa sukista on aivan hanurista. Muutamat hyvät sukat löytyy, jotka pysyvät koko päivän. Ollaan myös ostettu meidän kantoreppuun sellainen vauvatuki, jota ollaan käytetty tasan kerran, koska oli päällä niin epämukava (itsellä ei vauvalla). Kantoliinakin on jäänyt käyttämättä, kun en vaan millään saa sitä hyvään asentoon. Onneksi kantoreppu ja -liina olivat perittyjä juttuja, ettei nyt rahaa olla hirveästi hassattu turhuuksiin. Ja vaatteitakin saatiin tosi paljon käytettynä, joten nyt osaa sitten ostaa semmoisia, joista itse tykkäilee. :)
 
Mulla ehkä hieman eri tilanne kun Onni oli toinen lapsi :)

En ostanut uutta muuta kuin tuon keinusitterin ja senkin käytettynä. Se on kyllä osoittaunut toimivaksi kamppeeksi kun tarttee nopsasti saada juniori jonnekkin "turvaan" jos esikoisen kanssa tulee joku tilanne :)
Niin ja joo ostinhan mä sähköisen rintapumpun, vähän aikaa vaan oli itsellä käytössä se mutta äärimmäisen hyvä hankinta se oli silti. Käytettynä ostin. Ja nyt se on kaverilla lainassa.

Muuten oikeestaan oli jo tiedossa että mitä tarvii ja mitä kannattaa suosiolla jättää kauppaan :)
Vaatteitakaan en ole ostanut Onnille mitään kun isoveljen jäljiltä on uudenveroisia pieniä vaatteita pilvin pimein. Lahjaksi on toki pikkuvelikin sukulaisilta vaatteita saanut.
 
Vähä sama tilanne kuin TMJ:llä. Vaatteita kamala kasa odottamassa varastossa ja ne muutama pieni mitä ostin niin osasi jo ajatella mitkä on käytännöllisiä ja mitkä ei.. o_O Hmmm... Eilen totesin, että onneksi olen tuon vaunujen seisomalaudan saanut (ok, enemmän esikoiseen liittyvä :grin ) Mutta tosiaan näin pitkänä ihmisenä siinä tulee selkä kipeeksi kun joutuu kävelemään tyhmässä asennossa sen kanssa. Ennemmin otan tuplarattaat työnnettäväksi.
Sitteri on ollut nurkassa viimeisen kuukauden! ..toki senkin ostin 5€ kirpparilta, kun olin vanhan kerenny myymään pois. Neiti viihtyy paremmin turvakaukalossa kuin siinä.. Mutta sekin saattaa tulla kohta taas käyttöön kun alkaa kiinteiden syönti.. Saas nähä :)
 
Tääl ainoa isompi mikä on jääny käyttämättä on pinnasänky kun neiti ei siinä oo suostunut nukkumaan, mutta ei kai sekään lopulta jää käyttämättä.. toivottavasti onnistuis siirto. Se on halpa second hand ettei menetys olis valtava vaikka ei tulis käytettyäkään.

Maidonkerääjiä en tarvinu kun ei juurikaan tulvinu yli missään vaiheessa, samoin rintakumit jäi käyttämättä. Tutit ja pullot on jääny käyttämättä kun vauva ei huoli, ja pumppu. En oikein heru tolla käsikäyttöisellä pumpulla. Seuraavan lapsen kohalla ostan tai jos löydän niin lainaan sähköpumpun ja annan osan maidostaa pullosta alusta asti ettei tuu tätä tilannetta et mikään muu ku tissi ei kelpaa.. Joku vaate on jääny pieneks huomaamatta, siis silleen et on ollu olevinaan seuraavaa senttikokoa mutta olikin huomattavasti pienempi.. muuten on kyllä kaikki hankinnat ollu käytössä.
 
Muokattu viimeksi:
Täällä kans aika hyvin säästytty turhakkeilta. Jotain pieniä niinku just rintakumit ja 1 koon tuttipullon vaihtopäät on jääny käyttämättä, mut se on kyllä kovin pientä.

Parhaita juttuja on ehdottomasti ollu toi baby björn sitteri ja mamas & papas korikehto kiikkujalalla.

Niin joo me ostettii semmonen kantopussijuttu ja se on kyllä jääny käyttämättä ku on jotenki niin omituinen ja epämukava (molemmille). Sen on sitte korvannu iha semmonen baby björn kantoreppu joka on osottautunu oikeen toimivaks.

Rintapumppu oli hyvä hankinta, mut sitä tuli kans kovin vähän aikaa käytettyä.

Rattaat olis sittenki voinu olla vähän tukevampaa mallia (cosatto yhdistelmärattaat) ku täällä mihin sitte muutettiin nii on aika paljon kaikkea hiekkatietä ym. Varmaan kyllä sitte kesällä ovat oikeen hyvät ja näppärät. Nätit ainaki ovat :)

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Joo noi vaunut osaa muuten olla yks rahareikä! Meillä on brio combi yhdistelmävaunut. Makso muistaakseni 550€ 100€ alennuksella. Oli omasta mielestä kalliit, mutta näin vaan kolmas muksu niissä menossa :) turvavyö kiinnike meni rikki, mutta sen sai korjattua. Eilen kaveri puhui yhistä tosi edullisista vaunuista, että ties kuinkamonta sisäkumia mennyt rikki ja renkaat tyhjenee nopeasti itekseen.. Mut täytyy myöntää et oon ollu ihan pirun tyytyväinen omiin, ei moisia ongelmia.
Ok, monella ei ole varaa laittaa yli 200€ vaunuihin. (Enkä olis itekkä noita raaskinu ostaa, äiti maksoi :grin ) Mut tosiaa jos joku suunnittelee joskus vaunujen vaihtoa, niin brio ja emmaljungaa saa tosi hyviä käytettynäkin :)
 
Mun turhin hankinta oli pullonlämmitin..nyt yritän myydä sitä.. :D aluksi kyllä käytin sitä kun pumppasin maitoa..siihen se oli kyllä hyvä..ei tarvinnut kattilassa lämmitellä..sitteri on ollut hyvä hankinta ja se oli ilmainen :):) mutta parempi se olis saanut olla kun on kovassa käytössä

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top