Hankintoja huhtivauvoille ja mammoille!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja LauraElina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Näihin saa sekä maxicosin että Britaxin adapterit. Siksi myös ostin kun saan sitten nostaa kaukalon näihin ja vieressä se sisaristuin. Meidän matkarattaat on suht uudet mutten tee niillä mitään ( niihinkin kaukalo meni) kun tämä nuorempi isosisar on keväällä vasta 1v. 8kk. Eli seisomalauta ei tulisi kysymykseenkään. Ostin Vaunuaitasta joka Suomessa toinen jälkeenmyyjistä. Moni ystäväni on tilannut netistä Hollannista tai Ruotsista, mutta itse ajattelin omalla kohdalla, että huolto ja takuu on helppo yhdestä paikasta. Yksi kaverini joutui jonkun osan vaihtamaan ja joutui kaikenmaailman nettivideoita ja klippejä lähettelemään. Itse en jaksa, vaan olen iloinen jos jälleenmyyjä tekee sen puolestani. Nämä on todella kevyet ja menee sitten sisaristumella ja vaunukopalla. Runko mahtuu mun autoon, vaikka ehdin vaihtaa keväällä farmari Volvon Fordin B-maxiin. ( Fiestan alustalle tehty pikkuauto) heh. Ei ollu perheenlisäys sillon vielä tiedossa... Ajattelin kokeilla jos nämä menisi mulla matkarattainakin jos kuljen vauvan kanssa kaksin: kaukalo mukaan ja runko peräkonttiin.

Onko teillä kokemuksia itkuhälyttimistä? Onko jokin tietty malli, jota suosittelisitte?

Äkkiäpä se kestovaippa kasa kasvaa, Nyt kohta alkaa olemaankin jo hirmuinen määrä vaippoja.
Sain lahjoituksina paaljon et huh. Helpotti taas hankinnoissa.

Kehto pohdinnat jatkuneet. Löysin uusen ihanuuden.
Roba merkkinen, ja paketissa kaikki peti vaatteet mukana, ja jokseenki olis näppärä ko liikkuis pyörillä. Jos toinen haluis vaikka nukkuu makkarissa rauhassa vois nappaa vauvan sängyn olkkariin.. :D
http://www.lauranlastentarvike.fi/e...bjectPath=/Shops/23072008-84852/Products/4225

Onko kukaan muuten tilaillut mitään suorana ulkomailta?
Huomasin ko lähin näitä kattelemaan että Saksasta suoraan tilattuna hinta tippu tooosi paljon.
ja postimaksut ei päätä huimanneet, halvempia ko suomesta.
Mut mites verot ja tullit,, ilmeisemmin niitä ei mee jos tilaa eu alueelta...?

Entäs onko kellään käytössä tai hankintalistalla tukisukat raskausajalle? Mulle tuttu lymfaterapeutti suositteli oikein lämpimästi, varsinkin kun sukurasitetta suonikohjuille on.

Mulla on listalla ja edellisessä raskaudessa käytin. Suosittelen. Olen 178 cm pitkä ja 58kg normaalisti. Edellisen kanssa tuli kova turvotus ja sukat auttoi särkyynkin. Niiden pitää vaan olla supertiukat ja niitä joutuu uusimaan kun ei ne montaa pesua kunnollisina kestä. Instrusta ostin.

Ollaan Saksasta paljon tilattu. Ei kyllä vielä ole kokemusta lastentarvikkeista, mutta kaikkea muuta kyllä tullut tilattua. Nytkin yleiskone tulossa. Hyvin toimii tilaaminen, monilla yrityksillä on englanninkieliset sivutkin. Tulee nopeasti (jopa nopeammin ja halvemmalla, kuin Suomesta tilatessa)kotiovelle asti ja kohtuullisella postimaksulla.

Tullimaksua ei mene ja alv. maksetaan saksan 19 alv% mukaan jo tilatessa. Luottokortilla maksaessa menee usein pieni luottokorttimaksu.

Ostin tukisukat ja tukisukkahousut täältä: http://www.tukisukat-shop.com/. Jos suonikohjuja tulee / on riski tulla siihen polvitaipeeseen niin pitäisi olla yli polven menevät tukisukat. Itselläni on stay upit ja sukkahousut, kompressioluokka 1. Sivulla on mittataulukko, josta voi katsoa koon. Itselleni oli ongelmaista, että paksuuden puolesta olisin kokoa L, mutta pituuden puolesta XXL. Otin sitten L-koon, koska kompressio on se tärkein ja se olisi liian löysä isommassa koossa. Koko on ollut oikein sopiva.

Jaica:
Mä tilasin vaunupaketin ranskasta, eikä niihin kyl tullu ku toimituskulut päälle hintaan.. Tuli noin viikossa.

Noniin siis asetin itelle rajaksi että en osta vauvan vaatteita ennen rakenne ultraan. Eli tänää oli siis ultra ja kipasin sitte kirpppikselle.. Ja kappas vaan ku sieltä löyty ihania tyttöjen söpötyksiä.. Oli pakko ostaa.. :) tästä se lähtee.. Toivottavasti ei ihan käsistä. :)
Kaiken kaikkiaan on vauvalle vasta vaunukoppa ja ne muutamat tänään ostetut vaatteet. Perus tarvikkeita on edellisiltä tallessa.. Turvakaukalo ja adapterit rattaisiin ja telakka autoon on oikeestaan isoin ja varmaan ainoa hankita.. Ja sit harsoja ja jotai pientä hankittava..

Kuinka leveä on perusfarmarin takaluukku?
Töitähän tässä pitäisi tehdä, mutta kun ajatukset on jossain ihan muualla (autoissa, lastenvaunuissa ja koiran häkissä)

Kuinka leveä on perusfarmarin takaluukku?

Mikähän on perusfarmari? Takaluukun leveyteen vaikuttaa myös vuosimalli, eli tosi vaikea sanoa yhtään mitään.

Esim. Uuden passatin luukun leveys on 933mm, Golfin 1023mm.

Muokattu viimeksi:
En tiedä, kun ei ole koskaan ollut pikkuautoa suurempaa :D
Katsomani häkki on 53cm leveä ja 76cm syvä. Esim Emmaljunga duo edget ovat 59cm leveät kasattuna. Syvyys/pituus 91cm! Mahtuuko tämmönen kombo mihinkään?

En tiedä, kun ei ole koskaan ollut pikkuautoa suurempaa :D
Katsomani häkki on 53cm leveä ja 76cm syvä. Esim Emmaljunga duo edget ovat 59cm leveät kasattuna. Syvyys/pituus 91cm! Mahtuuko tämmönen kombo mihinkään?
Ok, ajattelin että se auto on jo olemassa. :-)

Voi tehdä vähän tiukkaa, kun se luukun leveyskään ei yksistään ratkaise asiaa. Siellä saattaa tulla pyöränkotelot vastaan ja luukun korkeuskin vaikuttaa. Tavaratilan korkein kohta on yleensä korkeampi, kuin lastausluukun korkeus. Jne...

Takaluukku on mulle yhtä kuin tavaratila.
Sitä häkkiä ei tarvitse sitten enää pahemmin saada ulos jos sen kerran saisi sinne mahdutettua ja kiinnitettyä.
Mitään näistä kolmesta ei siis vielä ole, mutta joku yhdistelmä pitäisi keksiä. Yhden häkin olen katsonut jo aiemmin, vaunuista ei vielä mitään hajua... :(

Mun kavereilla oli Toyota Rav 4, mut ku tuli lapsi niiden oli pakko vaihtaa. Muutenkin kultainen noutaja + kauppakassit takakontissa oli jo melkein liikaa, saati sit viel kärryt lapselle..

Meillä pienehkö City maasturi siis tavan farkun kokonen mut huomattavasti korkeampi.. Ja peräkontissa kyllä kunnolla tilaa. Mahtuu hyvin muutamat kärryt.. Ja pidemmälle reissulle meijän viis henkisen perheen tavarat...

Minulla on pienessä harkinnassa nissan qashqai. Ainakin päällisin puolin kontti näyttää tilavalta, pitäisi käytännössä testata, jos siis päädyn autoa vaihtaan.

käpynen, mites olis citymaasturi? Sinne menee tavaraa vaikka kuinka paljon.
Citymaasturi ei ole tavaratilaltaan kovin kätevä, eikä todellakaan iso. Se on harhaa, kun onhan ne isoja autoja, mutta... Perus farkku on todella paljon tilavampi! Nimimerkillä kokemusta on molemmista.

Takaisin