Hankinnoista

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja newi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä meinataan vielä hukkua 50-senttisiin vaatteisiin... Mulla on pari 44-senttistä bodya ja puolipotkaria ja niitä yritän pestä heti sitä mukaa kun likastuu että ehditään käyttää mahdollisimman paljon niin kauan kun ne mahtuu. :D

Mulla oli ostettuna kotiin tulo vaatteeks semmonen 48cm body no eihä se tolle ees mahtunu :D 50 cm on pari,mut onneks ei sen enempää ja sit noit 56 cm on enemmän :)

Meillä kanssa noi 50cm on viellä hirveen isoja. Tai sit tuntuu et pitäis olla kaks kertaa leveempi ton neidin, et pysyis kunnolla päällä noi. No meneepähän viellä hetken nuo :)

Meijän tirpalla on piiitkät jalat! Raukka joutui matkustamaan kotiin jaloista kinnaavassa puvussa vaikka oli juuri "vapautunut ahtaudesta"...

Mä oon tyytyväinen, etten kuitenkaan hankkinut niitä 50-senttisiä vermeitä, vaikka meinasin ensin, että niitä ois kiva olla edes pieni määrä, kun 50 cm pitkänä syntynyt esikoinen oli ihan hukkua 56-senttisiin vaatteisiin. No, tää kakkonen olikin sitten 53 cm pitkä, joten käyttämättä ois pienemmät jääneet.

Kotiutumispäivän aamuna piti vielä soittaa miehelle ja pyytää ottamaan mukaan vaihtoehtoiset kotiutumisvaatteet, kun en ollut varma mahtuisiko esikoisen kanssa syksyllä Pariisin matkalla hankittu 54-kokoinen potkupuku tälle koipeliinille, mutta hyvin mahtui onneksi. :)

Tähän mennessä on hyödylliseksi havaittu itkuhälytin ja ostolistalla ehdittomasti nenänniistäjä.
Huonoksi puolestaan havaittu sellainen mikrosteriloija. En oikein luota siihen ja vedenkeittimellä saa kiehuvan veden nopeammin, jonka kaataa sitten isoon kattilaan.
Maidonkerääjän käyttö ei tunnu luontevalta myöskään.
Meillä kun juodaan maito, lypsetty että korvike, useimmiten pullosta, ois pitänyt kiinnittää ostohetkellä huomiota niiden pullojen kumiosan kärjen reiän kokoon. Nyt on vaan yksi pienireikäinen, jota saa kokoajan pestä ja steriloida. Isommista rei'istä tulee muuten likaa maitoa kerralla.

Muokattu viimeksi:
Mä oon todennu ton puhelimen ihan perus sekuntikellon toimivaksi supistuslaskuriksi. Siinä on kierroslaskuri-ominaisuus, niin voi painaa nappia aina kun supistus alkaa ja aina kun se loppuu. Sitten joka toinen "kierros" on supistuksen kesto ja joka toinen väli.

Meidänkin neiti sai täällä mainitut junasukat. Lahja seurakunnalta uudelle jäsenelle. Kiva ele, tosin hieman nauratti, kunnuo sukat on just sopivat meidän 1v10kk neidille, eli hieman kasvunvaraa niihin oli laitettu... :D

Hei, Me saatiin salissa kätilöltä junasukat. Martat oli niitä neulonut ja niitä oli Joulun aikaan jaettu. Kätilö sanoi kun antoi ne, että yhdet oli jäänyt.. Varmaan säälistä ne antoi. Mutta minun tekemät sukat näyttää ihan huopatossuilta niihin verrattuna!

Me tai siis pikkujätkä sai Marttojen kutomat villasukat, kun neuvolan täti tuli kotikäynnille :) on hienot, petroolin siniset!

Muokattu viimeksi:
Me saatiin keskolasta sukat. Jakavat kuulemma kaikille sokerivauvoille sukkia siellä

Meillä on muuten isimies nyt herännyt näihin hankintoihin... Tutteja ja pulloja ois vailla vaikka me ei niitä kaivata. Tai siis Tirppa ei kaipaa. En kerennyt tilata vielä vaavisänkyä kun mies olikin sitä mieltä, että ei oo järkeä vuokrata→samalla rahalla saa jo sängyn. No onhan se niinkin. Pitää nyt vaan järkeillä uusi järjestys tänne ja tyhjätä/kierrättää yksi lipasto tieltä pois...

Meille tuli kanssa pipo.

Mutsi teki toukka pusseja ja ajattelin ne käydä lahjoittamassa osastolle, jolla olin, kun olivat hyödyksi, kun lapsesta otettiin verenpaineet raajoista, eikä muuten millään olisi rauhoittunut.

kaikki vaatteet on isoja, mutta 50cm alkaa jo istumaan paremmin.

kietaisu paidat saa aika hyvin pälle, mutta housut tulee kainaloihin :)

Mutta, kunhan lapsi on puhdas ja kuiva, en asiasta stressaa, kun kasvua on tullut jo 2 cm :)

Takaisin