Hankinnoista

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja newi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tohon vaippa keskusteluun, niin meillä on suurin osa vaipoista on, et ehkä yks pissa kerinny tuleen mutta sen kakan takia vaihdan. Että joo on turha tommonen kosteus ilmasin.

Hei millonkas se syöttötuoli kannattaa hankkia? Millon sitä siis saattaa jo ruveta tarviimaan?

Eiks syöttötuolit oo 6kk eteenpäin tarkotettu? Sitä ennen ei muistaakseni saanu istuttaa..

Mäki ajattelin, että jos tossa juhannuksen jälkeen ostais vasta semmosen tuolin. Ei oo kiirus :)

Normi syöttis puolivuotiaalle. Mutta joissain malleissa (esim stokken ttipp trapp) on lisävarusteena sellainen vastasyntyneelle tarkoitettu lisäistuin, eli jos sellaista haluaa käyttää, voi tuolin jo hakea kaupasta.

Esikoinen istui syöttiksessä jo ennekun oli puolivuotias, toki osasi jo istua ihan ittestään joskus 5kk iässä :) suositushan on ettei saa istuttaa ennenkuin itse osais istua , jos en väärin muista :D

Meillä syöttötuoli oottaa varastossa. Saatiin siskolta :) mut sitähän ei vielä tarvii pitkään aikaan :joyful:

Meillä on vauvaa odottamassa just Stokken Tripp Trapp Newborn-setillä, saadaan sit heti alusta asti pikkunen mukaan perheen yhteisiin ruokahetkiin :Heartpink. Olettaen siis että tyyppi suostuu sitterissä olemaan, muussa tapauksessa toi on tosiaan ihan turhake varmaan puoli vuotta :D

Hankinnoista ja nimenomaan vaatehankinnoista.. Jokuhan jo muistuttikin minua, kuinka odotin pientä hentoa keijukaista.. Olin ostanut iihania 50-senttisiä tyttövauvan vaatteita uudelle tulokkaalle. Niistä valittiin kaikkein kauneimmat kotiintulovaatteiksi ja sunnuntaina totesin kun niitä tirpalle puin: pieniä! Mies sanoi vain että "kertakäyttöinen", en kehdannut sanoo että niitä on sit aika paljon...
Niin ja minä kaihisilmänen kun olen, niin olin lukenut Tirpan painon väärin. Se on 3880g eikä 3830g, mies huomasi. Minusta nuo kolmoset ja kasit näyttää kovin samanlaisilta!

Mä en Onneks ostanu ku yhden vaateparren kokoa 50, loput oli äp:sta ja saatuja. Meillä päästään varmaan pian vaihtamaan noi 56-kokoiset vaatteet kokoon 60 cm... :p Neuvolatäti tulee kotikäynnille tunnin päästä ja saadaan uudet mitat jäbästä :grin Mä oon valjastanu sen äp:n laatikon noille myyntiin meneville tavaroille. Pakkaan sitä mukaa koottain pusseihin kaikki vaatteet ja laitan kokomerkinnän päälle ku noi pienenee. Tossa on parin kilsan päässä aika suosittu kirppis mistä ajattelin joskus tulevaisuudessa vuokrata pöydän. On pitäny vuokrata moinen jo ajat sitte ku on tota muutaki myytävää niin samalla menee noita vauvajuttujaki sitte myyntiin.

Mulla kun nämä vauvat on pienentyneet esikoisesta kuopukseen niin jotenkin naiivisti oletin tämän olevan taas edellistä pienempi. Mutta eihän ne oo ku vaatteita!

Meillä taas ei oo kuin neljä järkevän kokoista bodya (50-senttisiä), kolmet housut, parit potkarit. Niillä koitetaan nyt pärjäillä, olisin kyllä jo kirpparilla sortunut ostamaan lisää mutten mukamas löytänyt tuota kokoa?

Mä alan olla ihan tyytyväinen, kun meilläkään ei noita 50 senttisiä juurikaan ole, vaan iso osa pienimmistä vaatteista on 56 senttisiä. Tässä kun 41. raskausviikko kuluu, niin tuskinpa meille mitään alle 50 senttistä poitsua tulee... Ja meillä on kanssa hyvä kirppari aika lähellä, niin voi siellä sitten täydentää varastoja jos tarvii.

No voih, mul on vaik kuinka monta 50 cm settiä laatikossa odottamassa...Eipä taida olla niille käyttöä kun nyt menossa rv:41+1 ja viikko sitten paino arvio oli 3800g :rolleyes:

Takaisin