Hankinnoista

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja newi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ostin elämäni ekan vauva lehen ja siittä vaan luin:) onko se sit kauheeta tuhlausta jos nyt satut vaihtaa kuivan vaipan uutee? :eek:

Pivi, riippuu varmaan siitä kuinka monta kertaa "turhaan" vaihdat vauvan kuiviin.. Jos kerran pv niin johan se on vuoteen yli 350 tuhlattua vaippaa.

Mulle saattaa ebayn kautta eksyä hoitolaukkuun lokerikko.. Ei ois kallis. :) Pitää vaan tehdä se tili sinne ja sitten hillitä ittensä jatkossa :D

öö, ja kyllähän sen huomaa ihan normaalistakin vaipasta, millon se alkaa olla painavampi eli märkä...ainakin pamperseista huomaa ihan hyvin.

Pivi: en mä pahalla, tarkotin vaan että jos vauvan vaippa-aikana menee 1 turha vaippa kuivana roskiin niin ei oo suurta tuhlausta mutta jos joku mättäis yhden päivässä kuivana pois niin johan se vuodessa tuntuis kukkarossakin jonkin verran (jos yksi vaippa maksais n. 0,20€ niin vuodessa tulis tappiota 73€).

Kyllä siihen vaipan tsekkaamiseenkin varmasti oppii ja onneks ei tarvii mennä millään "jokainen saa käyttää tietyn määrän vaippoja/kk" ja noissa merkeissä ja niiden imukyvyssäkin on varmasti eroja. Alkuun se raita-indikaattori voi auttaa, oppii vähän paremmin että ok, nyt se on vaan vähän kostea ja nyt on läpimärkä.
Mulle etenkin, kun tottunu enemmän noihin vanhusten vaippoihin joissa se märkä on oikeesti painava.

Nii, voihan toi olla kätsy. Jotenki vaan aattelin et jos ny en haluks haltsaa ja vaihan kuiva vaipa ni ei talous kaadu siihe.. Kuulosti vaa typerältä joku märkyysmittari:D en ottanu ees pahalla asiaa.. Tällee kirjottamalla on vaikee ilmasta itteensä ja en aina jaksa hakee noita hymiöitä nauraa toho lauseen perää :)

Muistan että ne oli Pampersseja, pojille vaal.sininen ja tytöille vaal.punanen pakkaus. Vissiin eri kohdista imivät eri lailla? Yks perhetuttava käytti tyttövauvallaan niitä poikain vaippoja kun ne kuulemma veti paremmin. Tiiä tuosta...

Tolla ukolla on vissii joku pakkomielle noihin vaippoja :eek: heräsin äsken ja soitin et misä on, kaupassa pyöri. Kysy et onko meillä tarpeeks vaippoja vai tuoko tullessaan.... o_O
Piti komentaa se pois sieltä hyllyjen välistä :wideyed: meillä saa kohta pyyhkiä itekki peränsä noihin vaippoihin :joyful: se on nimittäin ostanu niitä pienempiä vaippoja jo 4 niitä isompia paketteja :eek:
Meillä ei ainakaa vaipat lopu kesken, voi vaikka ihan huvikseen vaihella :laughing021

Untuva, toi eBay on salakavala! :D Sieltä löytyy vaikka mitä ihanaa!! :) Mä ostin syksyllä ison läjän tavaraa noihin isyys- ja sisaruspakkauksiin mut sit oli pakko vaan pysytellä sivuilta poissa ettei tule jatkettua shoppailua... Mies ehti jo vähän huolestua kun näki kuinka usein mulla oli sivut auki eikä saanut nähdä summia kun halusin pitää salassa mitä tilailin, kerroin kyllä loppusumman ja hän oli tyytyväinen. :)
Meillä mies kans kysy jossain vaiheessa onko meillä jo vaippoja ja tytär purskahti vieressä nauruun! Olin ostanut "muutaman" paketin kokoja 1-3 kun halusin tilata noilla Liberokoodeilla yhden tuotteen ja puuttu koodeja! :D Ja sit saatiin tutuilta vielä 2 pakettia kokoa 1 kun heidän pikkuinen ei ollutkaan ihan niin pieni syntyessään... :D
Täällä vuodeosastolla on Liberon kokoa 1 tarjolla mutta mä olen saanut erikseen käyttää Liberon Premature-vaippoja (en tiennyt että sellaisia on edes) kun neiti on niin pieni. :)

Takaisin